
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto zakoupili v roce 2004 můj strejda s otcem od staré paní, které zemřel manžel a auto od té doby stálo v garáži. Bylo v top stavu, i z motoru se dalo jíst, ale po dědkostylu byl výkonově na odpis …
To byla jedna z prvních věcí, co se měnila, auto dostalo motor a převodovku ze Škody 125.
Po nějakém čase proběhla výměna přední nápravy za repasovanou, ale stále se šnekem, přibyl šíbr a pár dalších drobností. V roce 2005 proběhla zástavba LPG a snížení hlavy, ať to jede … Po nějakém čase prdla hlava a auto bylo osedláno dalším motorem, opět 105, ale jela celkem slušně.
Pak se toho na autě už moc nedělo a když v roce 2013 skončila technická, tak se auto dalo do depozitu a odstavila se.
Po skoro dvou letech jsem se auta ujal já a začal jsem s oživováním. Převařil jsem nápravnici na hřebenové řízení, sehnal jsem favo motor a po menší údržbě a úpravě ho úspěšně voperoval.
Dále proběhly už jen menší úpravy v interiéru a údržba na technickou.
Auto dne 13.8.2013 úspěšně absolvovalo technickou kontrolu a já se mohl začít vozit.
Škoda 105L (M1)
RV: květen 1984
Odstín barvy: Šípková červeň 8125
Aktuální motor:
781.135
KP cca 10.1-10.2:1
hlava -1.2mm
vačka chovanec 265/265
slícované kanálky
Výfuck - nerezový Made in Romotop
Karburátor Š130 + víko Tatra 613
Rozdělovač 105 + pružinky 120
Přední náprava:
Široká s hřebenovým řízením
Brzdy: 2 pístky (brzy budou 4 pístky)
Zadní náprava:
Vlečná vyztužená dle LA
Převodovka: 5q SP 3,9
Brzdové válečky: 22mm
Pneu:
YOKOHAMA 175/70 R 13 A DRIVE
Plány do budoucna:
Nainstalovat Koliňák - Splněno
Nové rádio a repro Pioneer - Splněno
Reduktorový startér - Splněno
Nové rozvody brz + čtyřpístky
Dovařit zadky vnitřních prahů
Napojit relátka světel
Načernit Stropnici
Časem celolak
PS: KOUPÍM POLIČKU POD GL PALUBNÍ DESKU.
To byla jedna z prvních věcí, co se měnila, auto dostalo motor a převodovku ze Škody 125.
Po nějakém čase proběhla výměna přední nápravy za repasovanou, ale stále se šnekem, přibyl šíbr a pár dalších drobností. V roce 2005 proběhla zástavba LPG a snížení hlavy, ať to jede … Po nějakém čase prdla hlava a auto bylo osedláno dalším motorem, opět 105, ale jela celkem slušně.
Pak se toho na autě už moc nedělo a když v roce 2013 skončila technická, tak se auto dalo do depozitu a odstavila se.
Po skoro dvou letech jsem se auta ujal já a začal jsem s oživováním. Převařil jsem nápravnici na hřebenové řízení, sehnal jsem favo motor a po menší údržbě a úpravě ho úspěšně voperoval.
Dále proběhly už jen menší úpravy v interiéru a údržba na technickou.
Auto dne 13.8.2013 úspěšně absolvovalo technickou kontrolu a já se mohl začít vozit.
Škoda 105L (M1)
RV: květen 1984
Odstín barvy: Šípková červeň 8125
Aktuální motor:
781.135
KP cca 10.1-10.2:1
hlava -1.2mm
vačka chovanec 265/265
slícované kanálky
Výfuck - nerezový Made in Romotop
Karburátor Š130 + víko Tatra 613
Rozdělovač 105 + pružinky 120
Přední náprava:
Široká s hřebenovým řízením
Brzdy: 2 pístky (brzy budou 4 pístky)
Zadní náprava:
Vlečná vyztužená dle LA
Převodovka: 5q SP 3,9
Brzdové válečky: 22mm
Pneu:
YOKOHAMA 175/70 R 13 A DRIVE
Plány do budoucna:
Nainstalovat Koliňák - Splněno
Nové rádio a repro Pioneer - Splněno
Reduktorový startér - Splněno
Nové rozvody brz + čtyřpístky
Dovařit zadky vnitřních prahů
Napojit relátka světel
Načernit Stropnici
Časem celolak
PS: KOUPÍM POLIČKU POD GL PALUBNÍ DESKU.
skodovkarkuba/Škoda 105L - komentáře:
-> SkodovkarKuba: svetla jej pristaly,len daj dole tie diodove svetla co mas blisko tych okruhlich svetiel,neako mi tam neladia ,inak pekne spravena praca na aute

-> Vojtisek: ta už tam je hooooodně roků
Ta nahá baba na zpětným zrcátku

-> vhml: To je pro mě velmi dobrá zpráva..
-> Kocvin 19.12.13 11:21:30: nedostává vůbec nic. Funguje to naprosto bez problémů dlouhodobe.
Tu je foto staré hlavy a těsnění co na plyn nalítala něco kolem 12-1
3 tisíc.
3 tisíc.
Tak to se do toho taky asi pustím, když to říká i -> MOLSO: že vydrží

-> Kocvin: prdlajs ten motor nie je ziadna sracka .... on vydrzi ;)
Pekna, pri koukani na fotky vidim NJ, tak ani neni z daleka :D
KP by měl být kolem 10:1 - 10,1:1 takže žádná hrůza, ale pro jistotu jsem tam dal těsnění Victor Reinz. Jak vypadají písty nevím, ale výkon to neztrácí, takže asi OK. Ale výfuk dostává teplotně zabrat ( ale to i před snížením), z něho se loupou dosti hrubé vrstvy oxidů a takový pěkný červený prášek :-D
To jsem netušil.. Ale lpg má pry vyšší teplotu hoření a když snížíš hlavu tím se teplota ještě zvýší.. Co pak písty atd? A celkově musí ten motor dostávat kouř jak hovado..
-> Kocvin: díky vyššímu oktanovému číslu je to výhodne líp to jede a klesne i spotřeba, jen to těsnění pod hlavou

Ono s SP 4,22 to jelo pěkně, ale když jsem tam hodil 3,9, tak to bylo líné. Takže jsem ji vlastně snížil hlavně kvůli stálému převodu, ale taky kvůli LPG, abych lépe využil jeho potenciál ... Něco málo to pomohlo i při studených startech.
"ale hlava dole o 1.2 mm kvůli LPG" kvůli lpg se snižuje hlava??
Ano, sám. Na pár autech jsem si to už nacvičil ...
-> SkodovkarKuba: vyzerá to celkom slušne vyvarené... si robil sám ?
jj, jede to docela svižně :-D teď jsem to ale downgradoval motorem 130, toho favorita "generálkuju" a nacpu do něho vačku 265/265. Jinak je to motor 135, ale hlava dole o 1.2 mm kvůli LPG, takže v podstatě 136 ...
to je nejlepší nápis 105 motor 136 a dědci v těch posraný.. htp čumí jak péro z gauče



-> Martin NM: tak tak
-> MajoLR: takto to tu má väčšina áut
-> SkodovkarKuba : som zvedavý na výsledok

-> SkodovkarKuba : som zvedavý na výsledok
