Kanaďanka / Škoda 120GLS Kanaďanka / Škoda 120GLS

komentáře | popis | fotky | eljay | 24.10.19 16:09 | 30x v oblíbených
Zdravim z Kanady! Som velmi rad, ze som nasiel tuto stranku.
Asi pred rokom som zacal len tak hladat inzeraty s skodovkami, kedze tu su velmi raritne. Predavali sa tu len par rokov v 80-tych rokoch. Celu historiu ich predaja nemam zatial nastudovanu.
Potesilo ma, ked som zbadal 120-tku na predaj nedaleko (relativne povedane). 1. majitel od roku 1985. Niekedy pred 20 rokmi ju zaparkoval. Ze vraj potrebuje novy klukovy hriadel.
Tak v auguste 2019 mi ju priviezol odtahovak a zacal tento pribeh.

Mojim snom (tak asi ako kazdeho tu) je S110R. eRku mal moj otec na Slovensku a velmi velmi by som rad raz taku mal. Ale tu v Kanade nie su vobec a ako vidim ceny, tak tento sen sa zrejme nikdy nesplni. Ale ak by niekto tuzil po kanadskej 120GLS-ke, rad vymenim za eRku v akomkolvek stave! :)

Spat ku 120-ke...

Na fotkach nevyzerala zle, ale jej stav zblizka je dost ubohy. :( Nevidim ziadne diery, ale ma povrchovu hrdzu a zospodu je tiez dost "zapecena" aj ked stala v suchej stodole.
Mojim cielom nie je ju restaurovat do top stavu. Hlavne ju chcem najprv spojazdnit. Aj to bude trvat dlhsie kedze casu na nu nemam vela.

Aj ked nie som expert na skodovky, na prvy pohlad sa zda, ze kanadsky trh dostal top model GLS a k tomu par veci pre tento trh.
Napriklad:
- zadne bocne cervene svetla
- predne bocne odrazky
- ozdobny cierny pruzik po boku
- zadne pasy (neviem, co boli standard v Europe)
- na budikoch kontrolka na zapnutie pasov (co som nevidel na ziadnej skodovke na Slovensku)
Taktiez som sa docital, ze karburator bol nejak upraveny aby presiel kontrolou.

Tak ideme na to!

Kanaďanka / Škoda 120GLS - komentáře:

18:32:08
26.10.2019
Tom Troll
-> Bukaj: -> PeeterCZ: Je pravda že v kanadě nemělo prahovky jediný auto, ale to samý platí pro většinu západní evropy na všech modelech. Nevim proč, ale prahovky se tam vyskytují dost sporadicky a zatím jsem nedokázal přijít na důvod.

-> Bukaj: Druhej spínač ve dveřích je protože všechny kanadský auta měly bzučák kterej se spustil s otevřenejma dveřma, vypnutym zapalovánim a zapnutejma světlama. Pod palubkou je na to jedno relátko. 4
12:19:19
26.10.2019
PeeterCZ
-> Bukaj: Že to nemá prahové lišty je v pořádku, tak je to origo. Pro Kanadu byly všechny škodovky bez prahových lišt, specialita pro tento trh (asi kvůli tomu, aby to pod nimi nerezlo).
09:18:03
26.10.2019
Bukaj
Každopádně zajímavá je4
Třeba na to, že byly v minulosti opravovány prahy (chybí prahové lišty i díry po nich) a zadní blatníky a přesto v servisu na blatnících po lakování (asi ne moc profesionálním, když zastříkali i motorový prostor) obnovili linkování i boční otěrové lišty (GLS pro Evropský trh měla boční lišty plastové s čepy skrz plech, tyto jsou gumové lepené - nevím, zda jsou standardem pro kanadský trh nebo nějaká pozdější úprava). Také by mne zajímalo, proč jsou zdvojené dveřní spínače ve sloupu předních dveří - že by ten druhý byl pro nějaké zabezpečení (alarm?). Další zajímavostí je zadní čelo bez děr pro tabulku poznávací značky - to je nějak dodatečně zakamuflované (podobně, jako díry pro plastový štítek s označením typu), nebo nejsou vůbec vyseklé? Pokud vím, tak všechny výlisky tohoto typu zadního čela měly díry pro SPZ i znak...
...a v motorovém prostoru je víc zajímavostí - nejen fabrických, ale též lidové tvořivosti (například hadice od expanzky k termostatu - nepochopil jsem, co se tam majitel snažil tvořit... 3

Přeji pevné nervy a výdrž při zprovozňování, ač to opravdu vypadá, že spodek bude víc, než jen povrchově orezlý. Ale navenek vypadá celkem slušně4
14:14:47
25.10.2019
ondie
Stejně jako kontrolka pásů,je vzácná i kontrolka sytiče..
Jinak to vypadá dobře,zdá se že vnější stav by šel ještě dost vyčistit,rozleštit,vydeta ilingovat.
Ale mechanika je jak píšeš přednější.
18:11:29
24.10.2019
Tom Troll
-> eljay: Vypadá o dost líp než byla popsaná ve vlákně s oživovánim, rozhodně super základ. 4
Převodovku podlož, jestli se s autem nebude hejbat tak neni potřeba podvěšovat, ikdyž to je taky řešení. Motor vyndavej i s "hrazdou", tyč na který jsou sb motoru přišroubovaný a čtyřma šroubama drží na nosnících na boku motorovýho prostoru.
Pro kanadu bylo více méně všechno na autě upravený, je toho fakt dost.
S lakem si zatim nedělej hlavu, zatim vypadá fajn a řešil bych ho až po dostání auta na silnici.
Projekt budu s nadšením pozorovat 1
16:15:20
24.10.2019
eljay
Prva mysteriozna vec sa vyriesila za pomoci Sherlocka Holmesa (akak Borderer) v tomto vlakne!
skoda-virt.cz/cz/.../1927 85-ozivovanie-120gls

Klukovy hriadel je v stave, ze potrebuje byt vybraty a vymeneny, alebo vybruseny. Olejova van sa drzi len par srubkami, ale je v nej trochu olej (dobra znamka!).
Znamena to, ze motor ide von a potom zistim ako dalej.
Takze teraz pozeram ako ho vybrat. Zda sa to jednoduche, takze zrejme len musim podporit motor a prevodovku zospodu a odsrubovat od prevodovky, odpojit kable a hadicky/trubicky a vytahnut rovno dozadu. Zadne celo mam uz dole.

Moja vseobecna otazka je, ze ci sa mam snazit zachovat tento povodny lak (ak sa to tak da este nazvat) aby zostali tie ozdobne pruzky, alebo zabudnut na to aby som sa snazil o povodny stav, kedze bude treba vybrusit hrdzu a natriet nanovo aj tak. Inac prelakovanie nie je nejak v mojich planoch. Momentalne len nechcem aby hrdzavela dalej.
upraveno 1x, naposled 24.10.2019 16:18:03
Extreme Tyres