Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 10.06.25 13:48 | 526x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje

Karoserie:

-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem

-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

Přední náprava:

-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči

Zadní náprava:

-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči

Interier:

-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu

Exterier:

-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem

Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13

Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500

Zadní brzdy:
- Beral obložení

-brzdova kapalina ATE 200

Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+

Motor:

Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje

-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou

-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg

Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

15:52:18
10.09.2015
Mates
-> vhml: No jak vidíš, tak asi jo 3, snad se tomu dá věřit. Motor měl znatelně jiný chod, ale není to jak jsme to projížděli s Vénou u něj. Nic se s tím jiného nedělalo ani mapu jsem neupravil.
15:27:29
10.09.2015
vhml
-> Mates 10.09.15 15:22:35: jakože ti ty 2kW v maximálních otáčkách přineslo jiný nastavení volnoběhu jo? 3
15:22:35
10.09.2015
Mates
Ubrání bohatosti o 1/4 otáčky a o trochu lepší hodnoty.Výkon se mi celkem líbí i průběh,ale ten krouták je bída.Něco by se ještě dalo dohnat karbecem, cestou zpět to mírně škubalo.Po seštelování u Veny to jelo lépe, pak jsem to rozhodil a ne docílit podobného chodu.
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 10.09.2015 15:22:35
upraveno 1x, naposled 10.09.2015 15:25:23
15:19:17
10.09.2015
Mates
první měření nic moc hodnoty
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 10.09.2015 15:19:17
08:37:43
24.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak stačí to přitáhnout ke mě a tady se to pořeší i kdyby se ti přetrhla karoserie,dostaneš jinou 3

No jinak jsem včera "ladil",ale svoje poznatky napíšu rovnou do hádek 5 Ale teď je otázka zkoušet to se stávajícím rozdělovačem a nebo ho rovnou předělat + mám ten svůj,co bych chtěl ještě krapet doladit,i když možná to neni zase tak špatně...to musím ještě zkouknout a pak to projedu...ale jako srovnání dvou rozdělovačů bych bral,ale jestli to za to stojí...každopádně jsem jezdil na uplně nesmyslný předstih 8
20:44:50
23.07.2015
sikula
-> Tuner#2: 4
-> Mates: ale dej si dska, bliz ke kolu, o dost rychlejs mizi, takhle jen sundas kolo a vidíš, nemusis se naklánět.
Ted vážně, já mám 4x jednoduchej kotouč, vzadu rozperku takže ručka zvlášť, desky feroda, v předu kotouč trw desky densa, mel jsem textar a to třeba vůbec nebrzdilo.. ty densa jsou o dost lepší, auto bych řekl ze brzdí slušně, na okruhu to taky brzdí, přijde mi to ale na hraně, kotouče v zadu jsou už lehce do modra a to je to seriovka, tak si myslím ze s novým motorem, bude asi na okruhu problém.. tak nevím jestli se připravit na chladaky, nebo rovnou wilwood, po nich už pokukuji delší dobu, ze bych lehce ubral, co bych s chladakem přibral.
16:42:56
23.07.2015
Mates
-> sikula: 3 3 Že bych vyzkoušel, která bude lépe fungovat 1
16:36:23
23.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
16:28:27
23.07.2015
sikula
-> Mates: já jezdím na predku, jedné straně kotouče desku osinek a na druhe dska.. střední cesta a při kochacce jedu na osinek a při sport jízdě dska3
16:18:32
23.07.2015
Mates
Tady se to rozjelo 9 kvůli jedněm destičkám, když nebudou vyhovovat, tak dám jiné, ale rozhodně je zkusím.

-> Vena136: Byly to nějaké šity, ale kotouče jsou jak nové jen je líznu. Pak dej vědět, kdyžtak to jistí odtahovka 1 .
11:17:29
23.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Čokin: tak přesně takový styl mám já a bezproblémů...ale je pravda,že třeba feroda pakny a TRW pakny,co už se defakto balí ferodo do TRW obalu,bohužel,tak to prostě nebrzdí.Mám to na spotřebáku a jako by tam ty zadní brzdy nebyly 8 A TRW origo byla uplně jiná pakna,světlá a ani to nepotřebovalo zajet a brzdilo to.Ferodo nějaký popel černý co to akorát práší,ujel jsem 50% tloušťky za pár tisíc a beztak to nebrzdí 10 Původní komunistický pakny co jsem zničil,když se mě na okruhu rozlomil buben brzdily naprosto fenomenálně a bylo krásně cíti,jak auto sedá a nehrbí se na předek jako teď 8
11:04:37
23.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: nevím,co jsi měl předtím,ale tak ostřeji stačí pořád klasika...vyzkoušej,kdyžt ak to můžeš zahodit vždycky...4

No a je zjištěno,ještě pozjistím víc a dneska snad píchnu při převozu auto na strobáč,abych se podíval,co to taky dělá a domluví se to.Ale bude víc aut a tak se musím nějak domluvit,jak to probíhá + se všema ostatníma potom.Mě to je defakto fuk,takže s tebou a s kámošem jak má šichty.Pak se může vyrazit a teda nemusí zase chcát 3
23:32:52
22.07.2015
Toušík
U tak hezkého auta a zas takové komentáře:/ Není lepší i to rovnou přesunou do hádek? Já už bych se hlavně vykašlal na to rozvádění jaká deska je lepší a nedej bože nejlepší.. Pokud brzdí někomu perfektně Osinek super! Pokud někomu něco jiného taky príma, pokud jsou tady paka který kupujou drahý desky a nehodlají to pochopit tak je stejně budou kupovat stále.
23:30:24
22.07.2015
Jirik_Tuňák1983
Tady se zase pokvikuje. 1
23:16:47
22.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 22.07.15 23:12:20: Já vím, taky tu buď on nebo m8 psali, že sériová deska hned blokuje kolo, což vyvrátil i MVM... Takže to pořád není žádný argument, mě se kola neblokují když nechci.
23:12:20
22.07.2015
Luky
-> Tuner#2: myslím že Vencův argument byl o lepší dávkovatelnosti, nebo tak něco
22:51:29
22.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 22.07.15 22:20:15: Sériový Ferodo je děs.

-> vhml 22.07.15 22:20:39: Netuším kde. Diskuzí na to téma bylo mraky, ale na jediný argument si nepamatuju.

-> M@rtin 22.07.15 22:40:47: Pamatuju, ale při vší úctě Martine myslím že v Mostě ty brzdy dostali daleko víc na frak než na ringu. Pochybuju,. že jsi tam tak zahřál gumy a potažmo brzdy. 4 Nicméně jak už jsem psal, lepší teplotní odolnost jsem nikdy nepopíral, ale zároveň nechápu ten zásadní rozdíl v účinku, když i sériové deska dokáže na Škodovce fungovat na mezi adhere ohřátého semislicku.
upraveno 1x, naposled 22.07.2015 22:51:52
22:40:47
22.07.2015
M@rtin
-> Tuner#2: Pamatuješ Most 2010?
Na feldě jsem tam uvařil ATE desky na chlazených kotoucich ATE powerdisc. Loni na Ringu nová kombinace nechlazenych, pouze vrtanych Cimrmanech s DS2500 nebyl žádné problém. Takže bych lepší desky vůbec nezatracoval. Jen za studena teda pohvizdujou, ale to mi nevadí
22:34:23
22.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> Čokin: Naprosto ti rozumím, já bych potřeboval různý nastavení výšky podvozku 81
22:26:21
22.07.2015
Čokin
-> Antony: Njn, ale co když člověk jezdí pro rohlíky a občas to veme na okruh1 4
Extreme Tyres