skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže, toto je tátův stroj a pro mne meta co se týče chování auta a motoru. Je to téměř originální 135 GL, která prošla lehkou tuningovou úpravou v tehdejším západním Německu (úpravy jsou pravděpodobně shodné s rapidem 136G - v tu dobu tam nabízeným). V úpravách byly zahrnuty tyto komponenty: podvozek SACHS (dnes už bohužel bez SACHS tlumičů), výfuk sebring (je napsaný pouze v techničáku, nikdy se nám do ruky nedostal), kola Ronal a pravděpodobně i ošetření podvozku čímsi pro nás neznámým....
Postupem času se dostalo na úpravy a opravy:
Motor
- přestavba na 136
- vačka 280/280(malé zdvihy) Škoda Motorsport - Favorit sk. A
- podložené pružiny ventilů
- snížená hlava+leštěné a zvětšené kanály
- zvětšené kanály sacího potrubí
- úprava karburátoru(odstranění podtlaku), přetryskování
- čidla tlaku a teploty oleje
- tranzistorové zapalování
- příčný výfuk (ve vývoji jsou svody 4do1 vedené nad příčkou motoru)
Podvozek
- ponechány pružiny SACHS
- upravené(výrazně přitvrzené) orig tlumiče
- přidána rozpěra mezi přední tlumiče
- v předu chlazené kotouče dle LR/H
- vzadu kotouče - soukromá malosériová výroba
- pneu Yokohama A539 185/60x13
- v plánu je výměna zadní nápravy za vyztuženou podle L/A
Interier
- upraven středový panel přístrojové desky (zapínače přesunuty na místo popelníku, na vzniklém místě tři budíky z Lady 2107 - teplota+tlak oleje a voltmetr)
- sedačky rapid
- na předních dveřích madla rapid
- kruhové přístroje s chomovými obroučkami
- upravené ručky přístojů (kolorizace)
- úprava kontrolek+kontrolka ruční brzdy
Exterier
- spoiler zadní kapoty je "originální" tuningový díl Plzeňského díla
- zadní kapota s odvětráváním - prototyp AZNP Vrchlabí - takže žádné vevařené mřížky z Karosy atp.
- zrcátka Engelmann
- nerez lišty z modelu L(užovky) na hranách dveří, střešní a prahové
- bílé bliknkry vzadu, přední a boční kouřové
- zadní čelo podobné Š130LR
- lakované rámy dveří a viditelná část B sloupku černou matnou barvou
Postupem času se dostalo na úpravy a opravy:
Motor
- přestavba na 136
- vačka 280/280(malé zdvihy) Škoda Motorsport - Favorit sk. A
- podložené pružiny ventilů
- snížená hlava+leštěné a zvětšené kanály
- zvětšené kanály sacího potrubí
- úprava karburátoru(odstranění podtlaku), přetryskování
- čidla tlaku a teploty oleje
- tranzistorové zapalování
- příčný výfuk (ve vývoji jsou svody 4do1 vedené nad příčkou motoru)
Podvozek
- ponechány pružiny SACHS
- upravené(výrazně přitvrzené) orig tlumiče
- přidána rozpěra mezi přední tlumiče
- v předu chlazené kotouče dle LR/H
- vzadu kotouče - soukromá malosériová výroba
- pneu Yokohama A539 185/60x13
- v plánu je výměna zadní nápravy za vyztuženou podle L/A
Interier
- upraven středový panel přístrojové desky (zapínače přesunuty na místo popelníku, na vzniklém místě tři budíky z Lady 2107 - teplota+tlak oleje a voltmetr)
- sedačky rapid
- na předních dveřích madla rapid
- kruhové přístroje s chomovými obroučkami
- upravené ručky přístojů (kolorizace)
- úprava kontrolek+kontrolka ruční brzdy
Exterier
- spoiler zadní kapoty je "originální" tuningový díl Plzeňského díla
- zadní kapota s odvětráváním - prototyp AZNP Vrchlabí - takže žádné vevařené mřížky z Karosy atp.
- zrcátka Engelmann
- nerez lišty z modelu L(užovky) na hranách dveří, střešní a prahové
- bílé bliknkry vzadu, přední a boční kouřové
- zadní čelo podobné Š130LR
- lakované rámy dveří a viditelná část B sloupku černou matnou barvou
Mirek / 135 GL - komentáře:
čau :) odkial máš ty zadné opierky na sedadlách?také by som chcel :) dík
-> dna69:
Ronaly pravděpodobně pro VW beetle (viz rozteč 4x130, je to modelový rok 84... jinak tu mam ještě jednu sadu ronalů a to jsou rok 73... ty nejdou na přední emkový náboje a nemají matky kol s kuželem
Ronaly pravděpodobně pro VW beetle (viz rozteč 4x130, je to modelový rok 84... jinak tu mam ještě jednu sadu ronalů a to jsou rok 73... ty nejdou na přední emkový náboje a nemají matky kol s kuželem
-> erikk:
Jaké info bys konkrétně potřeboval? je to produk GM eletronics... www.gme.cz/index.php?acti on=det...
no a v praxi se zlepšilo spalování, poklesla spotřeba a nelikvodují se tolik svíčky a přerušovač
Jaké info bys konkrétně potřeboval? je to produk GM eletronics... www.gme.cz/index.php?acti on=det...
no a v praxi se zlepšilo spalování, poklesla spotřeba a nelikvodují se tolik svíčky a přerušovač
vedel by si mi dat nejaké info na to zapalovanie?dakujem
Pěkná, hlavně ty kolečka.
Co je to přesně zač? Vím jen že sou to Ronaly...

Co je to přesně zač? Vím jen že sou to Ronaly...

-> Jakub M.: sory je fakt moc pekna ten smajlik neber vazne mel tam patrit tenhle

-> Maxx:
moc pěkná
?? nerozumím humoru
moc pěkná

moc pekna

-> myl@s: makám na nových fotkách a novým popisu... už to chtělo změnu
-> Jakub M.: kam zmizel popis?
-> Jakub M.: zlutou nemam,ale proc ne

--> myl@s
jo a ronaly vezmeme žlutou aby to vypadalo trochu jako ty eletronový loukoťe
jo a ronaly vezmeme žlutou aby to vypadalo trochu jako ty eletronový loukoťe

-> Jakub M.: tak já tady taky vodovky ze základky mám,třeba červený mám hodně,tak ti přijedu pomoct

-->myl@š
nojo
vezmu štětku a vodofky a můžem začít
nojo
vezmu štětku a vodofky a můžem začít

-> Jakub M.: už aby se začalo lakovat

peknucke... ja sa snazim skovat vsetko iligal ako sa len da a ty tak trochu e-e s tou zadnou kotucovkou 

-->myl@s
si nech a polaď to fa co máš.. ale šáde by aspoň ten náhon na zadek měla mít...
si nech a polaď to fa co máš.. ale šáde by aspoň ten náhon na zadek měla mít...
-> Jakub M.: ted mě spíš láká ten motor vepředu

-->favo110lrs
tohle ale nikdo nestavěl, tedy nějaká tuningová firma v tehdejším záp. Německu. takhle nám to přišlo do ruky
-->myl@s
ty jeden!!! koukej začít stavět tu LR!!
tohle ale nikdo nestavěl, tedy nějaká tuningová firma v tehdejším záp. Německu. takhle nám to přišlo do ruky
-->myl@s
ty jeden!!! koukej začít stavět tu LR!!