skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
Konečně jsem vzbudil Kóču ze zimního spánku a dal si ostřejších 90 km. Vzhledově se mi to líbí.
-> Eidy 18.03.23 20:20:21: Většinou takové doplňky musí plnit více funkcí a mnohdy je to věc kompromisu.Od nakládání na podval přes výjezd z dílny až po provoz na cestách. Myslím tím ty naše auta. Ty čistě okruhové jsou na tom trochu jinak.
Spíše mě zajímalo, kam až se to dá dostat, aby ještě fungoval zbytek auta.
Spíše mě zajímalo, kam až se to dá dostat, aby ještě fungoval zbytek auta.
-> David R: Díky. Náběžná hrana je 16, pod spliterem je 15. Je to vysoko, ale na ty naše cesty to potřebuju.
-> Eidy: Pěkně vyrobeno.Jak vysoko od země je náběžná hrana splitteru?
-> vhml 28.02.23 11:56:55: Ja Ti k těm křidylkum jen podotknu z praxe (sice jen menší, a starší formule F3 a pod, kde ten aerodyn.efekt se "neprožíval" tolik jako dnes F1 a pod), že sice ano, to fšecko nějak v tom celku funguje to bezpochyby. A asi s poškozeným kridlem na kolo ztrácí ty sterilní setiny sec. Ale ve finale pokud to auto funguje čistě podvozkově mechanicky s použitelnou pneu v kondici. Tak s tim je pilot schopnej prostě jet furt nepochopitelnou kudlu. Viz, když si pri souboji ty trsatka za pul mega vzájemně oškubou a jedou o bednu v zatmění mysli dal... Byť by vývojový modelovy animace říkala, ze to má být nepojizdny..
-> Eidy 28.02.23 17:07:47: koukám, že ti ještě 0,84 zbejvá, abys byl jednička... tak se trochu snaž :-)
-> Eidy 27.02.23 12:57:45: pár ještě starších fotek máš na skodateamu 

-> Eidy 28.02.23 10:57:04: mě práve zaskočila ta hranatost a tím i aerodynamicka neelegantnost. Ale jestli to má někdo nějak ozkoušený.
Ale zase když občas sleduju různý podcasty o F1. Tady někde pohneš o pár milimetrl křidýlkem, který ani není pořádně vidět a rozmrdáš tím efektivitu celýho auta...
Ale zase když občas sleduju různý podcasty o F1. Tady někde pohneš o pár milimetrl křidýlkem, který ani není pořádně vidět a rozmrdáš tím efektivitu celýho auta...
-> vhml 28.02.23 10:38:51: To ne. Co jsem tak pochytil, tak ta stěna způsobí to, že tlačí vzduch prudce nahoru. Tím získáš jednak přítlak a druhak se za tou "stěnou" vzduchu vytvoří podtlak (kolem předních kol neteče tolik vzduchu), který pomáhá vytahovat vzduch z předních podběhů. To pomáhá chladit brzdy, chladit motor (pokud je vepředu) a právě snížením tlaku v podbězích získáš další přítlak. Je to dost složitá disciplína a já jsem se jen dotknul povrchu.
-> vhml: Tady je nějaké vysvětlení i s eng titulky a hezky znazorneno..
Případně tady:
Případně Fabi a jeho nekonečný projekt kde se jen vyvýjí a nejezdí
jdm-meeting.cz/forum/view topic.php?f=6&t=...
Případně tady:
Případně Fabi a jeho nekonečný projekt kde se jen vyvýjí a nejezdí

jdm-meeting.cz/forum/view topic.php?f=6&t=...
-> Peca: Díky. Čirou optiku bych si nedal, to tam přece nepatří
Ale teď vážně. Čirou optiku jsem už na stovce nebo eRku viděl a mě se to nelíbí. Nějak mi to ke starýmu autu nesedí. Výjimkou je třeba Singer, ale to je docela jiná pohádka.

-> Eidy 28.02.23 10:18:37: nechá se udělat lecjaká píčovina :-) A to je kvůli tomu aby netekl vzduch kolem nárazníku, ale zvyšoval se tlak před chladičem?
-> vhml: Protože i tak se to dá udělat.
www.garrettmotion.com/new s/.../lyfe-motorsport-trus ts-garrett-for-their-pikes -peak-time-attack-nissan-g t-r
www.garrettmotion.com/new s/.../lyfe-motorsport-trus ts-garrett-for-their-pikes -peak-time-attack-nissan-g t-r
To auto a tvoje práce pro mě inspirace a posouvání hranic "nemožného", protože hledáš způsoby, a ne důvody, a to se mi líbí.
PS: nepřemýšlel jsi někdy o čiré optice? Pokud je ten předek už takto nesériový... a zároveň bys ulehčil i nějaký ten gram, když bys paraboly se sklem vyměnil za nějaký polykarbonát.

PS: nepřemýšlel jsi někdy o čiré optice? Pokud je ten předek už takto nesériový... a zároveň bys ulehčil i nějaký ten gram, když bys paraboly se sklem vyměnil za nějaký polykarbonát.
Proč takový "ostrý roh" na konci toho lízátka? 

-> MVM 27.02.23 18:53:40: Jj, time attack znám už dlouho. Některý stavby jsou fakt brutální. Ale s tím bych sekal chodcům na chodníku nohy.
-> radekp: Díky. Pokud to bude fungovat, jak by mělo, tak na tom bude zadek naopak ještě hůř.


-> radekp: Díky. Pokud to bude fungovat, jak by mělo, tak na tom bude zadek naopak ještě hůř.


-> MVM 27.02.23 18:53:40: Na bosozoku to nemá 

-> Eidy: nádherná práce jako vždy! Autu to sedí, což se ne vždycky u takových doplňků stává!
Snad ale nepřestaneš jezdit smykem?
Snad ale nepřestaneš jezdit smykem?

-> Eidy 27.02.23 18:08:47: Ty auta v odkazu maji až neskutečný lopaty i vepředu. No .. říkám všechno s Mírou. 
