skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
18:05:42
01.08.2007
01.08.2007

Fifa
-> dušan: U nás je pérovna tak jsem si tam pro něj jednoduše zajel. Pérovna Kunvald, jsou i na netu.
17:33:08
01.08.2007
01.08.2007

dušan
-> Fifa: kde jsi sehnal ten nerez drat ?? tady jsem zatím na nic takového nesehnal
17:14:35
01.08.2007
01.08.2007

Fifa
Po sundani bubnu, ocisteni a lehkem zabrouseni kuzelu zatim nic netece ale urcite to nevydrzi dlouho.
13:50:54
23.07.2007
23.07.2007

Fifa
-> Fifa: No a mam tu opet dalsi zavadu, tece mi olej z pravyho zadnoho bubnu pras kuzel. Do bubnu to netece->v haji gufero pred loziskem
Tzn. rohazet koplet poloosu a shanet stahovak na lozisko!
Uz me z toho asi omeje...


12:38:19
22.07.2007
22.07.2007

Fifa
Tak jsem to dnes opět zprovoznil. Vyměněno lanko na plyn za strunu z pružinového nerezu a dladěno uchycení bowdenu u karburátoru. Trochu jsem pozměnil a snad i tedy vylepšil styl zapojení mého tandem. relé na větrák, tak to snad už bude spolehlivější. Též jsem to pořádně ohřál a chladič neteče. Ještě tedy zbývá to topení.
11:13:23
17.07.2007
17.07.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Aha, no já tam mám klíňák a na ten to vyšlo a i ho pohodlně sundám.
18:28:41
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
-> Tuner#2: Na 120 úchyt mi nevychází délka stávajícího řemene. Ten drážkovanej z Feldy je dost krátkej. Zase by měl mít menší ztráty řením než klasickej klíňák-menší rozdíl obvodových rychlostí po bocích klínových ploch.
18:22:21
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:20:49
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:06:28
16.07.2007
16.07.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Mám tam jen dlouhý šroub na sériovém bržáku ze 120cky a uchycení vždy sevřením dvou matek v- celkem teda pět na to dlouhém šroubu. podložkou doladíš souosot s řemenicema, ale myslím, že mě to vyšlo bez podložek. Foto asi nemám.
17:57:53
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Nestartova jsem, protože jsem vymýšlel a stále vymíšlím držák na toto.
BTW nemáte někdo foto držáku tohoto alternátoru? Pro inspiraci.
BTW nemáte někdo foto držáku tohoto alternátoru? Pro inspiraci.
17:55:57
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
detail, ještě jsem to nezkoušel pořádně natlakovat tak uvidim jestli to bude držet.
17:54:17
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Opravil jsem stávající chladič-naštěstí to bylo u lemu té vrchní "vaničky" a šlo to zaletovat. Na Hrocháči to nebylo dost dobře vidět. Až na světle tam byla pěkná dírečka.
09:48:42
10.07.2007
10.07.2007

Komár 1981
nazdar Fifo, litrika mas fakt uzasnyho. skoda toho chladaku, taky jsem chtel videt na sprintu dve litrofky vedle sebe. O:-)
tak za rok, panstvo, zas na Hrochaci.
tak za rok, panstvo, zas na Hrochaci.

22:11:43
09.07.2007
09.07.2007

Fifa
-> MadMan: Mašina pro mně kdysi byla vždy na prvním místě, kvůli motorkaření jsem šel na autřskou střední a posléze i na vysokou s kárama. Postupně se k tomu přidalo i auto. Ale moto jsem měl aspoň nějaký už od 15 stále. I když jen 6 let Jawu 350...
22:09:04
09.07.2007
09.07.2007

Fifa
-> Embeso: Však jasně, jen co bude trošku času tak to nějak pospravuju. Teď jsem trochu rozlitanej. Pořád nějaká akce a přes týden jsem v Brně tak je to horší. Alespoň pomalu navrhuju nový chlazení.
21:58:39
09.07.2007
09.07.2007

Embeso
čauky fífo.tak hlavně,že jsi dojel.je to škoda chtěl jsem vidět jak to šlape.....,ale nebyl to přece poslední sraz......ne.......?

19:21:22
04.07.2007
04.07.2007

skodovak
zdar ty Mangelsy jsou dost těžký kolik přesně ti neřeknu..na akceleraci stratíš hodně,rozjede se to dýl ale rozjede..na sprinty to každopádně nejni já mám 8palce a to už s tim má náprava co dělat..Mimochodem máš to krásný koukal jsem na to v Hrocháči a je to good!! schánim kastli na erko kdybys věděl napiš..dík Škodováček
11:03:28
02.07.2007
02.07.2007

MadMan
tak hlavn eze jsi dojel ... masinu shcvaluji take stale uvazuji ;)
09:03:31
02.07.2007
02.07.2007

REMIX
