
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
09:59:20
26.05.2011
26.05.2011

j_j
09:59:02
26.05.2011
26.05.2011

j_j
09:58:48
26.05.2011
26.05.2011

j_j
ANKETA : jaký předek stovky se Vám nejvíc líbí ?
08:19:23
26.05.2011
26.05.2011

j_j
ale ukončil jsem pro tebe tu houkačku, hadice ještě najdu další, blinkry, po parabole se ještě podívám... 

01:25:13
26.05.2011
26.05.2011

j_j
-> PAV-PO:
já to zapomněl stáhnout a on to koupil nějakej blboun mezitim na aukru.. 
já to zapomněl stáhnout a on to koupil nějakej blboun mezitim na aukru.. 
22:52:46
25.05.2011
25.05.2011

PAV-PO
-> j_j: prevoz se organizuje. Byla tam fotka tesneni pod kliky a predni blinkry...ale ted uz ji nevidim
14:22:53
25.05.2011
25.05.2011

j_j
-> PAV-PO: ajaj vy "virťáci" vždycky chcete jen kusy aukcí :)
* blinkry aukce zrušena ( 250,- oba ?)
* houkačka (350,- vim, že je to docela dost,ale je A 1)
* hadice nové 2ks = 50,-
* reflektor (je jetý, ale parabola nepoškozená) + rámeček = 200,-
* co myslíš tím těsněním ?
kdyžtak řekni,kdyby se ti ceny nelíbily...
PS : jak pokračuje převoz ?
* blinkry aukce zrušena ( 250,- oba ?)
* houkačka (350,- vim, že je to docela dost,ale je A 1)
* hadice nové 2ks = 50,-
* reflektor (je jetý, ale parabola nepoškozená) + rámeček = 200,-
* co myslíš tím těsněním ?

kdyžtak řekni,kdyby se ti ceny nelíbily...
PS : jak pokračuje převoz ?
13:19:27
25.05.2011
25.05.2011

PAV-PO
-> j_j: Honzo beru blinkry na predni blatniky, houkacku a sadu hadic k termostatu, tesneni, reflektor, ramecek... Udelej cenu a posli na znamou adresu (se Svety Motoru kdyz se k tomu dostanes)
19:33:16
24.05.2011
24.05.2011

j_j
vyprodej přesyslenejch věcí 
aukro.cz/show_user_auctio ns.php?uid=137839...
PS: kdybyste něco z virtu chtěli, tak se můžeme dohodnout levněji...

aukro.cz/show_user_auctio ns.php?uid=137839...
PS: kdybyste něco z virtu chtěli, tak se můžeme dohodnout levněji...
16:49:19
24.05.2011
24.05.2011

j_j
-> Jozka: já chápu, že je každej na svoje auto háklivej
a Olin tuplem. Jinak jsem měl ideu, že si na "polštářek" napíchám všechny znaky embéček (1000, 1100, MBG, MBX atd.) ale nakonec na to peču a znak 1100 MBX putuje do Muzea v Boleslavi 
a Olin tuplem. Jinak jsem měl ideu, že si na "polštářek" napíchám všechny znaky embéček (1000, 1100, MBG, MBX atd.) ale nakonec na to peču a znak 1100 MBX putuje do Muzea v Boleslavi 
16:46:46
24.05.2011
24.05.2011

j_j
-> Brabi1987:
-> marek668112: to víte já spíš jen kecám, než makám
ale přes tohle léto na tom chci dost udělat
sem rád, že sem občas mrknete a že vás embéčka zajímaj..
-> marek668112: to víte já spíš jen kecám, než makám
ale přes tohle léto na tom chci dost udělat
sem rád, že sem občas mrknete a že vás embéčka zajímaj..16:11:20
24.05.2011
24.05.2011

marek668112
-> j_j: konečne nejake nove fotky

16:03:55
24.05.2011
24.05.2011

Brabi1987
-> j_j: konečně jsi pokročil :-)
15:19:09
24.05.2011
24.05.2011

Danster
-> Jozka: Jaj moje chyba samozdřejmě M4 ale ty taky neni problém sehnat v pozinku a s drážkou 

08:20:26
24.05.2011
24.05.2011

Jozka
-> Danster: Tam jsou ale mám dojem M4..
-> j_j: Měls zvolit nějaké kódové označení, ta typová zkratka je pro vyhledávač jako dělaná
. Jinak já s ním problém nemám, i když tvoje výhrady chápu. Ale je to jeho věc, jak to udělal, auto zachránil, nic asi nevratně nezničil a nevadí mi ani ta bílá střecha - byl to klasickej dobovej doplněk (v NDR třeba), ve Schweizu to snad takhle lakoval nějakej místní dovozce..

-> j_j: Měls zvolit nějaké kódové označení, ta typová zkratka je pro vyhledávač jako dělaná
. Jinak já s ním problém nemám, i když tvoje výhrady chápu. Ale je to jeho věc, jak to udělal, auto zachránil, nic asi nevratně nezničil a nevadí mi ani ta bílá střecha - byl to klasickej dobovej doplněk (v NDR třeba), ve Schweizu to snad takhle lakoval nějakej místní dovozce..21:15:18
23.05.2011
23.05.2011

j_j
-> Jozka: -> Danster: to bude ryku, pokud na tuhle diskuzi narazí, on je na to MBG strašně háklivej 

18:53:26
23.05.2011
23.05.2011

Danster
-> j_j: A zrovna na ty blinkry neni problém sehnat (M6) s drážkou s čočkovitou hlavou v pozinku
10:24:42
23.05.2011
23.05.2011

Jozka
-> j_j: V nerezu se s drážkou shánějí hůř
. Na provozce mám rámečky světel přidělaný taky A2 křížovejma..
. Na provozce mám rámečky světel přidělaný taky A2 křížovejma..10:03:50
23.05.2011
23.05.2011

j_j
-> Jozka: křížáky 

09:55:52
23.05.2011
23.05.2011

Jozka
-> j_j: Když použiješ místo "karosářských" šroubů M7 nerezový M6, tak tohle už je z hlediska originality detail
.
S tím sacím pláštěm si netroufám nic tvrdit, ale co jsem je kdysi čistil "ručně", tak si pamatuju, že byla ta černá otravně mazlavá barva (resp. z rubu její zbytky), kterou jsou bez základu lakovaný i ostatní podobný díly (dekly, kryty) a o který mi kdosi tvrdil, že obsahuje olovo (=suříkovka) z obou stran. Sice u škodovky jeden nikdy neví, ale selskej rozum mi říká, že ve výrobě bylo jednodušší takovej díl "fouknout" vcelku jednou barvou..
.S tím sacím pláštěm si netroufám nic tvrdit, ale co jsem je kdysi čistil "ručně", tak si pamatuju, že byla ta černá otravně mazlavá barva (resp. z rubu její zbytky), kterou jsou bez základu lakovaný i ostatní podobný díly (dekly, kryty) a o který mi kdosi tvrdil, že obsahuje olovo (=suříkovka) z obou stran. Sice u škodovky jeden nikdy neví, ale selskej rozum mi říká, že ve výrobě bylo jednodušší takovej díl "fouknout" vcelku jednou barvou..
MB ´67

