
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 "Matylda"
Koupena na podzim roku 2008, a jelikož mi v té době nebylo 18, jsem jejím vlastníkem a provozovatel je moje máti, která nikdy v životě neměla řidičský průkaz :))) Zajímavé, jak to v této republice funguje :o))
Bylo to moje první auto, a tvrzení, že první auta končí z pravidla špatně se nevyplnilo :) Teda tak to vnímám já :D
A plány do budoucna? Žádný tuning se nekoná, auto si udělám k obrazu svému ať se vám to líbí nebo ne :) Přiznávám, že trochu preferuji funkčnost nad vzhledem, takže ani barvičkování motru a jiných částí auta nebude.
Něco k historii:
-Bývalé SPZ ADE 40-89 a HBC 77-71
Rok výroby: 1987
Karoserie:
-Kompletní vyvaření (prahy, lemy, vršky podběhů, kus podlahy, mosník levý zadní, kufr)
-Nový celolak
-Pocínované rohy oken
-Přední blatníky a čelo pozinkované
Převodovka:
-Suchý 5q po GO (nové ložiska, synchrony, komplet přetěsněná)
-Převod klasika 3,9 Rapid
Interiér:
-Komplet černý, vytepované sedačky
-Neoriginální strop a plato :)
Nápravy:
-Zadní:
-Opískované šikmé ramena + komaxit, podelné vyztužené + komaxit
-Nová ložiska, tuk, gufera.....
-Přední:
-Komplet po opravě, pružiny od Sakyho, jak vepředu tak vzadu, jízdní vlastnosti jsou dobré :)
Motor:
-742.136
-Hlava Felicia 50KW MPI Upravená od Motor-Excel
-Vačka 265/265 Motor-Excel
-Písty, vložky kolbenschmidt
-Kompletně přetěsněn
Krmítko je SEDR 3223, takže natryskován na 136 motor od pana Kratochvíla.
Kola:
-Ronal 13", pneu 185/60
-MTX 13", pneu 185/60
Audio:
-Autorádo Clarion, 4x repro a subwoofer
Poděkování patří všem, kdo mi s autem jakkoli pomohli, nebudu je vyjmenovávat, protože bych na někoho určitě zapomněl :)
Koupena na podzim roku 2008, a jelikož mi v té době nebylo 18, jsem jejím vlastníkem a provozovatel je moje máti, která nikdy v životě neměla řidičský průkaz :))) Zajímavé, jak to v této republice funguje :o))
Bylo to moje první auto, a tvrzení, že první auta končí z pravidla špatně se nevyplnilo :) Teda tak to vnímám já :D
A plány do budoucna? Žádný tuning se nekoná, auto si udělám k obrazu svému ať se vám to líbí nebo ne :) Přiznávám, že trochu preferuji funkčnost nad vzhledem, takže ani barvičkování motru a jiných částí auta nebude.
Něco k historii:
-Bývalé SPZ ADE 40-89 a HBC 77-71
Rok výroby: 1987
Karoserie:
-Kompletní vyvaření (prahy, lemy, vršky podběhů, kus podlahy, mosník levý zadní, kufr)
-Nový celolak
-Pocínované rohy oken
-Přední blatníky a čelo pozinkované
Převodovka:
-Suchý 5q po GO (nové ložiska, synchrony, komplet přetěsněná)
-Převod klasika 3,9 Rapid
Interiér:
-Komplet černý, vytepované sedačky
-Neoriginální strop a plato :)
Nápravy:
-Zadní:
-Opískované šikmé ramena + komaxit, podelné vyztužené + komaxit
-Nová ložiska, tuk, gufera.....
-Přední:
-Komplet po opravě, pružiny od Sakyho, jak vepředu tak vzadu, jízdní vlastnosti jsou dobré :)
Motor:
-742.136
-Hlava Felicia 50KW MPI Upravená od Motor-Excel
-Vačka 265/265 Motor-Excel
-Písty, vložky kolbenschmidt
-Kompletně přetěsněn
Krmítko je SEDR 3223, takže natryskován na 136 motor od pana Kratochvíla.
Kola:
-Ronal 13", pneu 185/60
-MTX 13", pneu 185/60
Audio:
-Autorádo Clarion, 4x repro a subwoofer
Poděkování patří všem, kdo mi s autem jakkoli pomohli, nebudu je vyjmenovávat, protože bych na někoho určitě zapomněl :)
*Rapid 130* - komentáře:
nandal kola a sundal křídlo jinej rozdíl nevidim...

-> Bajou: v kufru, jeste jsem ty beskydky neposkladal
a jeste hmlovku musíme dáti :) jinak dik

-> Zeke-ten šestý: A kde jsou knedlíčky? (teda zrcátka
) Jinak moc pěkná práce


-> Zeke-ten šestý: předtím paštika
teď fešák




-> Zeke-ten šestý: Každopádně moc pěknej výsledek 

A podruhe, diky moc vsem kteri mi jakkoli pomahali a že jich je

trvalo mi to trochu déle, ale myslím že výsledek stojí za to aneb před a po ( 2008 a 2012
)

-> minno: precejen jsem se na to byl podivat, okolo konusoveho tesneni je to krasne suchy, okolo O krouzku taky, tece to okolo jedne hadice, asi vymenim sponu, nebo tam dam dve, utazena je dost se mi zdá
-> Zeke-ten šestý: a tešie okolo O krúžku vo ventile, alebo zospodu kohúta okolo toho kónusového tesnenia?
Ten kohout topeni zase teče..... mrdam to, kouknu se na to až na jaře, ale asi bude plny auto vody pak :((
-> Pavel P..: jezdi to i ted, ale napravu jeste nemam u sebe, s tim clovekem je tezky se domluvit a komunikovat s nim :D
-> Zeke-ten šestý: no a to jako se bojíš že nezvládneš za zimu?
to na jaře už musí jezdit :-))

-> Pavel P..: v zasade je to složený, jen vymena rizeni a sup s tim do auta :)
Zeke-ten šestý 30.11.12 21:29:55 napsal:
Tak probíhá zimní spánek, za zimu bych rád složil přední nápravu tak
uvidime :)
a jako ty sám? nebo spíš Mára na dílně?

Tak probíhá zimní spánek, za zimu bych rád složil přední nápravu tak
uvidime :)
a jako ty sám? nebo spíš Mára na dílně?


Tak probíhá zimní spánek, za zimu bych rád složil přední nápravu tak uvidime :)
-> Zeke-ten šestý 25.11.12 16:16:58: nemôžem nájsť fotku, ale proste zospodu toho telesa zacvakaváča, ako vchádza dnu ta kovová plochá nožička, tak tam v tom miesto som to vyplnil tavným lepidlom, aby to tam nebolo voľné a nedrnčalo to tam. Ináč tie lampičky chceš teraz akože ako zapínať keď budeš sedieť zavretý v aute, keď tam nemáš na nich vypínač?
Ventil kúrenia sa dá úplne bežne kúpiť celý nový, neviem prečo také diely vyberáš z vraku. Gumičku aj celý ventil vnútri je dobre poriadne namazať napr. tukom Castrol LMX, poradil mi to Bobesh a funguje to, ventil aj po čase ide stále zľahka a nezatuhne.
A ak chceš aby si s tým mal pokoj, styčné plochy kde dosadá to kónusové tesnenie, je dobré pred montážou ventilu potrieť motorovým silikónom, je to istota aby to po čase nezačalo slziť.
Ventil kúrenia sa dá úplne bežne kúpiť celý nový, neviem prečo také diely vyberáš z vraku. Gumičku aj celý ventil vnútri je dobre poriadne namazať napr. tukom Castrol LMX, poradil mi to Bobesh a funguje to, ventil aj po čase ide stále zľahka a nezatuhne.
A ak chceš aby si s tým mal pokoj, styčné plochy kde dosadá to kónusové tesnenie, je dobré pred montážou ventilu potrieť motorovým silikónom, je to istota aby to po čase nezačalo slziť.
-> Zeke-ten šestý: ma tam byt, ked neviem, otvorim katalog a vidim skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../40-dily-topen
i-2-p2
-> Radek Retro eLeSo: jojo, v poradi kohout, zkoseny tesneni na obe strany a pak tam mam takovou podlozku gumovou, tak nevim jesi tam bejt ma nebo ne
-> Zeke-ten šestý: nevim jestli to má eMko/Rapid jinak ale patří tam takový zkosený těsnění a taky se dá vše koupit,nedávno sem to měnil
-> Radek Retro eLeSo: na vrakaci jsem vzal jinej ventil, dal do nej novou gumicku a uz je to na aute :)
Jen otazka, mezi plast topeni a kohout se dava takova plastova "podlozka" a do ni (mezi tuhle podlozku a kohout) to tesneni? tak to ted mam a snad to bude ok
Jen otazka, mezi plast topeni a kohout se dava takova plastova "podlozka" a do ni (mezi tuhle podlozku a kohout) to tesneni? tak to ted mam a snad to bude ok