skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
regulace vykonu motorove brzdy...
22:25:58
01.03.2009
01.03.2009

Saky
-> Montér: no roztacet motor nepotrebuju takze tuhle vymozenost jinych brzd ozelim-) ono pokud je motorova pripojena primo na motor tak je to jiste vyhoda zvlast pokud ma motor jako takovy starter na prevodovce a ne sam na sobe.. ale ja mam starter takze me to nijak netrapi
21:52:59
01.03.2009
01.03.2009

Montér
-> Saky: přesně tak jsem to myslel ;)
20:26:45
27.02.2009
27.02.2009

Saky
-> Montér: jo myslis jako ze nemuzu ten motor roztocit jako silou te brzdy jo? no to nemuzu to mas pravdu nicmene to pri brzdeni nepotrebujes..leda ze bys to pouzil misto starteru-)
12:57:23
27.02.2009
27.02.2009

Labros
-> Saky: když se objevíš na icq, tak se o tom zase můžeme pobavit.. ale příští týden po-čt nebudu.
11:28:43
27.02.2009
27.02.2009

Montér
-> Saky: Myslím to tak že nemůže fungovat jako motor..že je to obdoba vodního akorát na elektriku.. nebo snad ne?
Mail pošlu
Mail pošlu
11:04:42
27.02.2009
27.02.2009

Saky
-> Montér: jinak virivej ma nevyhodu v relativne velkem momentu setrvacnosti, nicmene proti kolovejm valcovejm brzdam je to nic.. ale pro moje ucely a mereni v ustalenych stavech je to uplne jedno.. pripadne se da diky momentu setrvacnosti pouzit i jako dynamometr bez zateze stejne jako kolova brzda..
11:00:50
27.02.2009
27.02.2009

Saky
-> Labros: mam tady kolegu a tvrdi na co filtry-)))
11:00:00
27.02.2009
27.02.2009

Saky
-> Montér: jak to myslis ze nemuzu motor protacet?
pripadne me napis mejl ja ti tam hodim jedno kompletni reseni ktere mam a pripadne se muselo jen doladit a prizpusobit .. ale lepsi neco nezli nic..
ono kdyz budu prase tak regulator vykonu vyresim za pet minut, koupim si svarecku za 1000kc v Obi a v usmernovacim mustku nahradim dve diody tyristorama a ty budu otvirat svabem na PWMko za 5kc -) nejjednodussi nejlevnejsi reseni, jenze ma to i jiste mouchy.. -)
pripadne me napis mejl ja ti tam hodim jedno kompletni reseni ktere mam a pripadne se muselo jen doladit a prizpusobit .. ale lepsi neco nezli nic..
ono kdyz budu prase tak regulator vykonu vyresim za pet minut, koupim si svarecku za 1000kc v Obi a v usmernovacim mustku nahradim dve diody tyristorama a ty budu otvirat svabem na PWMko za 5kc -) nejjednodussi nejlevnejsi reseni, jenze ma to i jiste mouchy.. -)
10:41:52
27.02.2009
27.02.2009

Montér
Jj, vířivej znám..ten má akorát snad nevýhodu že s ním nemůžeš ten motor protáčet..
Hele tak běhěm příštího týdne jdu na konzultaci ohledně diplomky a při té příležitosti se ho zeptám na tohle..jak to tam maji řešený, případně co by mi radil a tak kolem..snad bude sdílnej..
Jinak myslím že s tou kartou to je lepší.. Na jednom stanovišti to tam tak je a je dobrý, že můžeš měřit na jednom místě od teploty přes tlaky a tak..
Hele tak běhěm příštího týdne jdu na konzultaci ohledně diplomky a při té příležitosti se ho zeptám na tohle..jak to tam maji řešený, případně co by mi radil a tak kolem..snad bude sdílnej..
Jinak myslím že s tou kartou to je lepší.. Na jednom stanovišti to tam tak je a je dobrý, že můžeš měřit na jednom místě od teploty přes tlaky a tak..
10:36:38
27.02.2009
27.02.2009

Labros
a ty se zatím můžeš přemýšlet o tý výkonový části, spínání toho impulzního trafa, o regulátoru, filtrech atd.
10:34:11
27.02.2009
27.02.2009

Labros
o víkendu si nainstaluju vývojový prostředí a simulátor na ten atmel, co jsem psal.
Deska s tím atmelem se nechá vyrobit docela v pohodě, kolega si to dělal, nechá se vyrobit plošňák a osadí se.
SW v Cčku se dá odladit v simulátoru.
Deska s tím atmelem se nechá vyrobit docela v pohodě, kolega si to dělal, nechá se vyrobit plošňák a osadí se.
SW v Cčku se dá odladit v simulátoru.
10:28:03
27.02.2009
27.02.2009

Saky
je pravda ze pokud by to bylo reseno merici kartou tak se to da vyuzit i na mnoho dalsich veci ktere bych pak stejne musel doresit
10:27:27
27.02.2009
27.02.2009

Saky
-> Montér: je to na prinicipu virivejch proudu.. v principu stator se dvema rotory, stator je osazenej obrovskymi elektromagnety a pri pruchodu proudu vznika magneticke pole ktere se uzavira pres ty magneticky vodive rotory, jejich otacenim se v nich uzaviraji virive proudy ktere maji za nasledek ohrivani rotoru a v podstate brzdny moment motoru se meni na teplo, ktere se vyzari z tech rotoru (v podstate velky vetraky) vyhoda ze to ma obrovsky brzdny moment pri rozumnem vstupnim vykonu do magnetu.. nepotrebuje to zadne vodni chlazeni jako hydrodynamicke a ostatni brzdy atd..
jestli se to vyresi stylem ze se koupi zasuvna merici karta do PC, nebo jestli se naprogramuje jedno ucelovej PIC a nebo jine reseni je na zkusenostech a moznostech zhotovitele..
jestli se to vyresi stylem ze se koupi zasuvna merici karta do PC, nebo jestli se naprogramuje jedno ucelovej PIC a nebo jine reseni je na zkusenostech a moznostech zhotovitele..
09:49:07
27.02.2009
27.02.2009

Montér
O jaká typ dynamometru přesně jde..? Myslím střídavý, vířivý..nebo tak? Ve škole máme více druhů, takže po upřesnění bych zašel k někomu na konzultaci a případně bych to tam okouk a něco by se mohlo vymyslet. Předpokládám že jde o to, aby se při použití nějakejch měřících karet v PC sestavil program..?
21:46:23
26.02.2009
26.02.2009

Saky
nikdo?
dekuji
dekuji
20:58:29
25.02.2009
25.02.2009

Saky
našel by se tady někdo kdo by měl zájem řešit a vyřešit problém regulace motorové brzdy? Jde mě o někoho kdo má praktické zkušenosti s hw a sw případně lidí víc každý vyřeší kus, teoretické rady jsou taky potřeba ale musí se najít někdo kdo to zbastlí...
ve zkratce mám motorovou brzdu která reguluje brzdný moment od 0-3300Nm na základě vstupního výkonu do ní puštěného v rozsahu 0-cca 2kW regulace by byla řešena asi PWM regulátorem s vhodně zvoleným spínacím kmitočtem a koncem (originál je ss24V 80A může být třeba ss230V 8A to je fuk.. ) to je o dohodě.. brzda má dále měření otáček hallem (je ejdno kolik pulzů na otáčku, po dohodě se přizpůsobí) a samozřejmě snímání momentu (napětí 0-10V lineárně odpovídá momentu)
dále by k tomu měl být jednoduchý sw který umožní nastavit v prvním kole bržděné otáčky napš 3000ot. a ty regulovat při jakémkoliv zásahu do motoru.. tzn motor ztratí výkon brzda poleví aby otáčky zůstali atp i obráceně..
v dalším kole přibyde i další funkce..
takže je tady někdo schopný a ochotný toto prakticky realizovat? nebo je tu jen plný virt teoretiků a když příjde skutečný problém tak skutek utek jako vždy
na podmínkách se nějak dohodneme..
děkuji..
ve zkratce mám motorovou brzdu která reguluje brzdný moment od 0-3300Nm na základě vstupního výkonu do ní puštěného v rozsahu 0-cca 2kW regulace by byla řešena asi PWM regulátorem s vhodně zvoleným spínacím kmitočtem a koncem (originál je ss24V 80A může být třeba ss230V 8A to je fuk.. ) to je o dohodě.. brzda má dále měření otáček hallem (je ejdno kolik pulzů na otáčku, po dohodě se přizpůsobí) a samozřejmě snímání momentu (napětí 0-10V lineárně odpovídá momentu)
dále by k tomu měl být jednoduchý sw který umožní nastavit v prvním kole bržděné otáčky napš 3000ot. a ty regulovat při jakémkoliv zásahu do motoru.. tzn motor ztratí výkon brzda poleví aby otáčky zůstali atp i obráceně..
v dalším kole přibyde i další funkce..
takže je tady někdo schopný a ochotný toto prakticky realizovat? nebo je tu jen plný virt teoretiků a když příjde skutečný problém tak skutek utek jako vždy
na podmínkách se nějak dohodneme..
děkuji..