elektrické kúrenie

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 22.05.2009 do 10.06.2009, založil/a matisek
řadit dle data
20:27:15
10.06.2009
spartra
-> matisek: relé mě napdlo z forda sierry, cca 70A, nač bylo? nevím5
17:37:41
10.06.2009
Winged_Arrow
Fuj! chudak alternator.. pri volnobeznych otackach by som ratal s vybyjanim baterie... pri 1000 otackach za min. to altrernator nepotiahne :/

Doporucim nastavit volnobezne otacky nad 2000 1 1 1
00:57:45
26.05.2009
matisek
-> PeterP136: No tak som to mal,bol som za jednim a ten mi to už vysvetlil a na meranie ampérov to má malí rozsah.Dám to potom odmerat ako som pisal.Dakujem.
00:51:08
26.05.2009
PeterP136
-> matisek: ak teda dobre vidim, tak na brazku kde je prepinac, by si ho mal potisnut este o jeden stupen po smere hodinovych ruciciek a potom na strednej stupnici odcitat odpor. Merat odpor odporucam po zahriati telesa kurenia pretoze potom bude mat iny spravidla vacsi odpor nez pri izbovej teplote o olko tazko povedat netusim z coho to je ci z konstantanu alebo su dnes ine materialy. Ale tych 700W by mohlo byt realnych ak to ma skutocne kurit rovnako ako 2kW aj ked neviem aku baterku ma superb, pretoze to by uz bolo viac nez je prikon starteru :).
22:26:07
24.05.2009
matisek
-> Šemik : No jo, v tých výpočtoch bude nejaký zádrhel,kašlem na to.Dám tam tie tri 70A relatka,poistku,skusím aj nejakú tepelnú do potrubia a až bude auto pojazdné tak mám v jednom obchode slúbené že mi to odmerajú.No a podla toho sa

zariadim bud to bude dobré alebo ten Temelin 6

A to som ešte rozmýšlal že to dam aj na zadné okno,tam mi nefunguje to vyhrievanie.No to vieš mám strašnú chuť špekulovat ked na to mám všetko čo potrebujem.Tak k tomu potom pridám aj Jaslovské Bohunice.Ale to bude ozaj nejaká blbost,taký odber tam nebude,šak uvidíme 9 Dakujem všetkým.
18:46:44
24.05.2009
Šemik
Dráty 6mmq? Tak to jsou teda pěkné kabely, řekl bych že je zbytečné dál měřit. Když připustíme rezervu v dimenzaci vedení. tak pro jeden článek to bude aspoň 40A, tedy celkem min. 120A.. A to už je nějaký proud! To abys za sebou tahal funkční maketu Temelínu 3
15:11:17
24.05.2009
matisek
-> PeterP136: Už som to akosi odmeral a vyšlo mi z toho vzorca čo si napisal že I=66A .No ale to by bolo potom 792W,Ale to sa mi nejak nezdá pretože ten odpor mi to ukazuje stale rovnakí či meram všetki tri tie bloky naraz alebo po jednom.TIe bloky majú každý svoj vlastný kábel teda niesu zapojené za sebou.Tak neviem či to mám ešte vynásobit tromi ale 2376W to už sa mi zdá hovacki veľa.Nejakí skúsení elektrikár sa asi na týchto mojich úvahách musí dobre baviť6Ale meral som to studené lebo baterku má požičanú sused.Skúšal som to takto merat na rýchlovarnej konvici ale rozdiel otporu studenej a teplej som nejak nezbadal,teda len velmi malí.
upraveno 1x, naposled 24.05.2009 15:30:21
13:40:49
24.05.2009
matisek
13:39:55
24.05.2009
matisek
13:38:59
24.05.2009
matisek
-> PeterP136: Mam takito merák.Vyzera hrozne ja viem.Neni ani poriadne vydiet čo je tam napisane.Ale aj tak,nevieš ako to s nim zmerat?Ktoré kolečko kam nadstavit a ktorú stupnicu pozerat.Kam zapojot tie kable pri merani.No neviem asi si budem musiet niekoho zavolat čo mi to odmerá,ja som s tohoto jelen.Neviem odmerat ani ten odpor furt mi to ukazuje plnú stupnicu.Ono to kúrenie má tri samostatné bloky a každí je napajaní dratom prierezu 6mm,preto mislim že to asi dost papá.
zvětšit elektrické kúrenie - obrázek od matisek vložen 24.05.2009 13:38:59
12:35:18
24.05.2009
PeterP136
-> matisek: Kolko amper to bude brat si omeriass lahko, zapojis kurenie na baterku a ked sa nazhavi zmerias jeho odpor a I=U/R, za U si dosat 12 a 14V a min a max :). Ale vyzera to zaujimavo. CI musis menit alternator zavisi od kapacity a stavu akumulatoru, toho ako dlho to budes mavat zpanute (pises 2 az 3min) a doby jednej jazdy, teda ci sa energia zozrata z akumulatoru stihne vratit nazad, ale to si myslim ze pri 10 az 15minutovej jazde nebude problem ak to cuca okolo 30A. AKurat sa mi nechce erit zeby to pri 30A dokazalo nieco ukurit, pretoze v zime ked je vonku pod 0stC bude nejakych 400W v kureni akurat tak na srandu.

To mi pripomina ze ked sa ma zima opyta co som robil v lete, mal by som jej odpovedat ze uz som to zasr... webasto konecne napchal do auta :). Aspon budem mat v aute nieco co bude spotrebovavat benzin z nadrze :))).

Mimochodom ja som v zime kuril interier 2kW teplovzdusnym vetrakom zapichnutym medzi predne sedacky a auto bolo vykurene az po 5 az 10minutach, podla vonkajsej teploty od 0 do -10. Potom som len odpojil vetrak hodil ho na podlahu a mazal do prace.
11:49:13
24.05.2009
matisek
-> Syny: No ved ešte žiadni nemám ale teda dá sa to zapojit aj stým s reguláciou takze to je OK.Niekde som to tu tušim aj videl popísané,potom pohladám.Diki.
11:38:39
24.05.2009
matisek
-> Martin136COUPE: No boli tam na kabloch také papiere popísané ale tam boli len nejaké výrobné čísla a čiarový kod ako v obchode viac nič,fakt som sa snažil niečo nájsť ale ani na jednom tom kúrení to nieje napísané,
11:25:36
24.05.2009
Martin136COUPE
Tam fakt nikde není napsaný proud nebo příkon či výkon ?
02:12:18
24.05.2009
Syny
-> matisek: no pockej, regulaci maj vsechny alternatory. Jen ten skodovackej ji ma mimo altik v tom relatku na nosniku. Ty novejsi to maj uzv sobe. Takze ty tam das novejsi a jen nezapojis kabely do toho rele... A bude to fungovat. Vetsi "problem" je ten drzak... Ale to se taky necha...
00:59:57
24.05.2009
matisek
-> Syny: Uchytenie toho alternátora to pre mna neni problem nech je z čoho chce.Ale to s tou reguláciou ma nenapadlo,no ale to už by som radšej zohnal nejaký starší silnejší alternátor bez tej regulacie.Bolo by to pre mna neelektrikára jednoduchšie.No a je to škoda rapid som zabudol napisať.
00:20:56
24.05.2009
Syny
-> matisek: No mozna kdybys napsal v cemto mas... Predpokladam ze ve skodovce i dle fotky niz... Tam jen tak silnejsi altik nedas. Sou nutny upravy drzaku a jelikoz novejsi maj regulator v sobe, tak se nezapojuje relatko a jsou trochu jinak kabely...
23:08:53
23.05.2009
Šemik
Je nutné zesílit silový kabel mezi startérem a alternátorem
22:34:37
23.05.2009
matisek
A ešte by som sa chcel spýtať,že ked tam dám ten silnejší alternátor,musím kôli tomu ešte niečo upravovať na elektrike alebo ho tam proste len dám a viac nič netreba upravovať?
22:15:22
23.05.2009
matisek
-> Martin136COUPE: No a dal som to do takejto plechovej krabičky.Popisovat ako som to tam dal by nemalo zmysel mám tam inú palubovku a kúrit to bude iba hore na sklo.Proste jednou dierou studený dnu a druhou teplý von1
zvětšit elektrické kúrenie - obrázek od matisek vložen 23.05.2009 22:15:22
22:08:10
23.05.2009
matisek
-> Martin136COUPE: To hore je ževraj zo skoda superB a to nižšie BMW síce to hore je asi lepšie ale je moc velké.
zvětšit elektrické kúrenie - obrázek od matisek vložen 23.05.2009 22:08:10
22:03:32
23.05.2009
matisek
No áno iba hádam akí to má odber,radšej hádam viac ako málo.Budem to musieť zmerať,merák mám ale neviem s ním robiť.Ja ten merák odfotím a dám sem foto možno mi niekto poradíte ako ho nadstavit,je to takí starší tip.Teraz ho nemám doma.Relátka už mám 3ks po 70A.Alternátor mam 55A ale viete ja s tím nemám v pláne nejako permanentne kúrit,zapol by som to len na 2-3 minutky aby mi to odrosilo trochu okno.Ked som kedisi dával do žigula sedački z bmw7 tiež ma strašili čo sa týka odberu toho vykurovania a bolo to v pohode.A ked bude zle tak dám silnejsí alternátor.Diki za rady.
18:50:16
23.05.2009
Rabbit
matisek:

A jak si přišel na to že potřebuješ relé na víc jak 30A? Máš to aspoň podložený nějakym papírem nebo štítkem na tom topení nebo jen hádáš? A ten alternátor opravdu vyměň jinak nebudeš stačit měnit baterky.
15:35:40
23.05.2009
Šemik
Lze koupit např. relé žhavení z Fe 1.9D, to je na 40A nebo to vyřešit paralelní kombinací více relé jak bylo psáno. Pojistku lze použít např. ze žhavení z náklaďáku, to jsou plechy mezi dva šrouby, obvykle na 50A, dá se na to koupit i pouzdro samozřejmě.



Jako nejdůležitější kritérium bych ale viděl alternátor jak psal Petr S, pokud máš obyčejnou 55A a nestačí ti k připojení 30A relé tak to nedávej vůbec, nemáš to z čeho napájet.
10:19:12
23.05.2009
petr s
-> matisek: alternátor máš kolik A ?
09:32:35
23.05.2009
Martin136COUPE
Relátka dej 2 nebo více paralelně a pojistky seženeš. Třeba na vrakecu z nákého VW apod. tam jsou v plastových krabičkách i 100A pojistky.



A dej fotky.
23:13:14
22.05.2009
matisek
Nahodil som do auta el.kúrenie z bmw.Kúri to viac než som čakal ale mám problém ako vyriešiť zapínanie.Idú do neho tri hrubé káble na plus pol,no a neviem nikde kúpit silnejšie ako 30A relátko.Robia sa aj silnejsie alebo nie?A dalsia vec ako vyriešiť nejakú pojistku? Myslím že žiadna bežná poistka by to nevydržala.Počítam s tím že by to bol samostatní obvod priamo od baterky.
Extreme Tyres