Felda Bmm (lpg) nejede

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 27.07.2009 do 07.08.2009, založil/a Gryzly
řadit dle data
06:22:25
07.08.2009
Gryzly
-> King: V tom bych problém neviděl. ten elektronický bazmek se dá vykuchat a napojit zpět a vedle nechat ten mechanický.
14:48:01
06.08.2009
King
-> Gryzly: Tak to je vostrý :) Akorát, pokud by měla revize, emise a STK proběhnout podle všech pravidel, tak to neprojde, protože stříkačka musí mít tu dodatečnou regulaci bohatosti. Každopádně na tohle "konečný řešení" se chystám taky.
09:29:20
06.08.2009
Gryzly
Tak už to jede i na LPG. Kámoš to zavezl v pondělí do LPG servisi kde montují LovTec, takový dva cucáci ani neotevřeli kapotu a řekli, přijdte si za hodinu. Po dvou hodinách jim volali, že si maj proto přijít, že už to tam hodinu stojí opravený. Vyndali ten servo motorek na škrcení maxima LPG , dali tam škrták z karburátorovýho LPG a hotovo. Materiál 100,- práce 600,-



Doma jsem ten škrták rozdělal a nevypadá nefunkčně.

Felda ted prej jede líp jak předtím.
16:38:50
01.08.2009
PeterP136
-> King: lpg lovato nejako ten pedal vyhodnocuje, ako to mozeme len hadat, ale je fakt ze je ho mozne zapojit, s tym, ze ak sa nezapoji nic sa nedeje, len riadenie nebude take "sofistikovane" . Ked uz nic insie, tak sa aspon da cez lpg jednotku pozerat ako je pedal plynu stlaceny :). Ked som na svojom espere pozeral co robi lpg jednotka pri plnom, tak skutocne nejako prilis otvarala skrtak takze zmes bola furt bohata ale auto akcelerovalo ale podla coho vie kolko si moze dovolit odskrtit, to tazko povedat. mozno si pamata udaje z inych pokusov o akceleraciu.
12:25:46
01.08.2009
King
-> Gryzly: Těžko řídt, jak to má konkrétně to tvoje Lovato, ale spíš bych řek, že snímá impulzy pro zapalovací cívku (zdroj informace o otáčkách). Impulzy pro vstřik jenom přes relé disabluje v poloze na LPG.

Že by ŘJ LPG vyhodnocovala signál z poťáku klapky se mi moc nezdá. Jedině snad, že by nějak dokázala vyhodnotit plnej knedlík, aby rychle otevřela servo....
12:15:44
01.08.2009
Gryzly
-> King: navíc těch 2x 200Kč bylo v kolonce materiál společně s palcem a filtrem.

Jak jsme to kontrloloval pod těma izolačkama, tak jsem si pak uvědomil že vlastně ta řídící jednotka LPG je napojená na snímač polohy klapky, na lambdu byla než to někdo odstřihl asi a taky může snímat impulzy, který řídící jednotka BMM posílá do vstřikovacího ventilu předtím než ho LPG odstřihne.
10:39:41
01.08.2009
King
-> Gryzly: Tak to máš nějakeký sofistikovanější servo - já mám jenom dvoudrátový. Je to jenom elektromagnet, kterej vtahuje podle velikosti řídícího napětí do sebe jádro a to jádro tvoří proměnnou restrikci. Zkus to sundat a profouknout/promáznout. Onehdá jsem se bavil s jedním "plynařem", kterej tomu trošku hoví a říkal mi, že buď výměna asi za litr a nebo vyhodit a používat jako normální podtlak s pevným škrťákem. To servo je jenom taková úlitba pro bůžka eko-buzerace. V podstatě jenom, aby lpg spolehlivě splnilo emisní normu.

Ten palec se mi zdá taky podezřelej, ale je potřeba si uvědomit, že bohatý směsi za studena stačí menší energie jiskry pro zážeh, kdežto po zahřátí, kdy směs má lambda=1 je potřeba energie vyšší. To je i důvod, proč mi to s "nakopnutou" cívkou startovalo a za studena jelo.

Mně se nejvíc líbí položka "připojení na VAG - 200Kč" - jsem sice hodně línej a přístup ke komunikačnímu konektoru na feldě vyžaduje jistou fyzickou námahu, ale 200Kč za 10 sekund zalomení tělíska, to je síla :)
19:32:34
31.07.2009
Gryzly
-> King: Divný že po zahřátí to nešlo nikdy nastartovat a studený někdy jo. To mi na palec moc neklape. Spíš si myslím, že někde očistili nějakoi kostru a šlape to.
19:31:34
31.07.2009
Gryzly
-> King: kde ten elektronickej škrták bere signál pro nastavení? Do reduktrou žádnej podtlak nevede. Musel bych ten škrtak vyndat a dát tam z jedné rezervní sady co tu mám.

Na tom Lovtecu je jeden elektroventil na nádrži, jeden je na LPG filtru a jeden je na reduktoru, ale všechny jsou napojený na jeden vodič, spínají se jedním relátkem. není tam žádnej podtlak. a do reduktrou nejde žádnej další drát. jediný servo je ten škrták a má asi pět drátů. předpokládám že to je krokovej motorek, kterej obyč 12V nerozhejbu.Ale mužu to zkusit prostříkat a odpojit připojit pojistku a ono se to pohne, bo potom bylo vždy slyšet jak se to nastavuje.
18:41:22
31.07.2009
King
-> Gryzly: U toho palce by pak jedině muselo docházet k nějakýmu výboji po povrchu na kostru nebo co, ale ta druhovýroba je samej šmejd, takže nic není nemožné :)
18:37:43
31.07.2009
King
-> Gryzly: Tak to je nářez :)

To škrtící servo jde odšroubovat z reduktoru a buď někam dohledatelně zahodit tzn. funguje to i bez něj a skoro stejně dobře. Mně se ho podařilo rozhejbat WD40 nastříkanou dovnitř. Maximální dodávka se po zahození serva nastaví klasicky škrťákem na hadici.

Spíš ale bude potřeba doladit bohatost (předpětí velký membrány) - imbus pod ručním šroubem volnoběhu.

Ten odrušovací odpor na palci BMM má asi 1kohm.
18:35:17
31.07.2009
Gryzly
Takže palec má mít 0,6 až 1,4 kΩ změřil jsem údajně ten špatnej a má 980Ω a na mojem autě má 990Ω. Takže je asi dobrej.

-> petr s: Aj kabel? To jsem nevěděl. Ta Felda je kamaráda z Ráječku, Měl to tři tejdny u Klemše, ten na nic nepřišel, měl to i na VAG napojený a prej to žádnou chybu neukazuje. Já jsem doma všechno zkontroloval, mám nějakou servisní příručku na Feldu BMM a všechno se tvářilo OK, všecky kábly, všecky snímače, aj akční členi. A přesto to nejelo. Tak jsem zavezl k Vejchodovy do Temenice a ted to fičí aspon na benzín. A v pondělí to půjde asi k porodnici at dodelaj to LPG.
18:25:28
31.07.2009
petr s
-> Gryzly: že jsi neřekl vaga někde mám nebo ho má někdo půjčeného
upraveno 1x, naposled 31.07.2009 18:26:00
17:48:48
31.07.2009
Gryzly
Kolik má mít odpor palec rozdělovače na Feldě BMM ?
17:46:28
31.07.2009
Gryzly
-> Gryzly: A snad už tam další nebudu muset vozit. Zas to majitelce udělalo pěknej vítr v peněžence.

Sem to tam dovezl v šest. Ale jelikož měli ještě zavřeno tak jsem to tam nechal zamknutý. Přijel jsem o pul desátý, řekl jim že to nenastartuje a at zprovozněj aspon benzín. v jednu mi volali že si můžu přijet, že to je hotový. Takže aj s umytím ruk jim to trvalo tak tři hodiny. Vyměnili tam palec rozdělovače kterej byl novej a prej špatnej, vyměnili vzduchovej filtr, kterej teda byl zaprasenej, to jsem věděl. Svíčky jsem měnil já, takže tam se namastit nemohli. Vý měna palce a filtru stála 1340,- Naučtovali si za díly 162,- pak 2x připojení na VAG á 200Kč a práci za 780,- Na benzín to jede,na LPG nám doporučili at to dáme do Zábřeha kde montují LovTec. Oni opravují jen BRC, ale prej to vypadá že tam jde málo plynu a to škrtidlo na přívodu do vstřikovací jednotky blbne. Já vím, že když jsem vyndal a vrátil pojistku tak bylo slyšet jak se to nastavuje.
upraveno 1x, naposled 31.07.2009 17:47:59
06:57:11
31.07.2009
Gryzly
Tož sem to dneska odvezl do servisu. Naposled se nějaký auto z naší rodiny dávalo do servisu někdy v roce 1999.
06:29:18
29.07.2009
Gryzly
-> King: Právě že VAG nemám. Vstřikovací ventil jsem měl ze vstřikovací jednotky vylisovanej, díval jsem se na O kroužky v jakým jsou stavu a vypadal pěkně.

Na LPG to běželo tak možná 20sekund. než to zdechlo. ale přepínal jsem to když auto stálo na místě.

Ted už to zase asi nastartovat nepujde.
23:06:47
28.07.2009
King
-> Gryzly: Máš možnost napíchnout na to vag?

Čistil si už samotnej vstřikovací ventil? U plynivek bejvá dost zahnojenej.

Když už to běželo na ten plyn, nešlo to seštělovat aby volnoběh nezdechal?
22:14:03
28.07.2009
Gryzly
Ted už je to auto zase studené, zkoušel jsem to nastartovat a nechytlo. To je tak na podpálení.
22:04:56
28.07.2009
Gryzly
-> PeterP136: Tady v tédle jednotce jsou vevnitř tři mini relé. Ale venku na topení je dodělaný přepínací relátko, a to sepne elektroventil na nádrži, pak přívod LPG do reduktoru (u filtříku) a pak i elektroventil přímo na reduktrou. Je to Lovtec z roku 2003 nebo 2004.

Když by to celý fungovalo správně tak bych to klidně dodělal, ale ted budu rád když to bude fungovat jak má.
21:56:00
28.07.2009
Gryzly
-> King: Tož jsem dnes vzal řídící jednotku od Lovtecu do práce, pod mikroskopem jsem zkontroloval dvě místa který se mi nezdály a opravdu tam byli tři blbé SMD součástky. byl zoxidovanej cín a to tak že na těch součástkách uplně chyběli napařené plošky. Jelokož se v bezdrátových součástkách moc nevyznám, takl jsem si ještě skočil za elektroniky na naši údržbu a tak mi potvrdili že dva jsou kondíky a jeden odpor 220 Ohmů. Ty kondíky byli bez značení, ale podle katalogu k L7805 patří 10nF tak jsem ponakupoval drátové součástky a odpoledne jsem to doma přepájel. Bylo to docela maso, pak jsem to ještě zafixival tavnou pistolí. Konektor jsem prostříkal tím Kontaktolem, stejně tak jako konektory ŘJ od BMM, ještě jsem zkontroloval prvních 10cm svazku od konektoru ŘJ, všecko v pohodě. Tak jsem tam dal čwerstvě nabitou baterku a asi na třetí pokus to chytlo. Volnoběh se tvářil dobře, ale po sešlápnutí plynu se to někdy vytočilo do otáček jak mělo a někdy se to zadusilo. přepl jsem to na LPG a po překročení určitých otáček se to přeplo, sice to běželo, ale otáčky začali klesat až to chcíplo.

Netesnost v sacím potrubí tam není nikde vidět. nastartovat se mi to povedlo asi dvacetkrát a asi po 15ti minutách běhu, kdy už termostat vody byl otevřenej, tak se mi to už nepodařilo nastartovat. zkoušel jsem kde co. odpojit čidlo teploty aj lambdu tydle dvě věci nejvíc kecají do bohatosti směsi.

Když jsem s tím ještě s běžícím motorem popojížděl chovalo se to normálně.

Jinak v tu neděli jsem ten předstih nemohl naměřit protože ta ryska na řemenici byla neviditelná. Až když jsem si nastavil první válec do horní úvratě a posvítil na řemenici tak jsem tu rysku viděl. Tak jsem si ji mazlem zvýraznil.
21:47:02
28.07.2009
PeterP136
a aby som nezabudol, start potom vyzera takto:

1. stlacim mikrotlacitko, ktore som dorobil do krabicky a cez vyvrtanu dierku trci kusok von.

2. zapnem klucik a nastartujem, treba to chvilku tocit nez sa plyn nacucne, predtym asi dekundu cakam nech sa natlaci aj dalej do sania ale nie ovela viac, inak hrozi spatny zaslah a hladanie zaistovacich plieskov od filterboxu pod autom (je to daewoo nie favo).

3. trochu pridam aby autmatika prepla na lpg

4. pustim mikrotlacitko a uz jedem na lpg a pritom sa auto ani nehlo z miesta 1 , prepinat z benzinu na lpg na mieste je kusok rizikove lebo motor moze skapat a uchlastat sa lpg.
21:42:18
28.07.2009
PeterP136
sice s bmm neporadim ale ak je to lovato, tak v ovladacej krabicke je na vystupe k slpynovacu/lpg ventilu/rele na odpojenie vstrekov jedno male rele. Toto rele ked zapnete, staci v krabicke priviest nan cez mikrotlacitko alebo mikrospinac plus (aspon myslim ze plus a nie ukostrit, uz si nemapatam, ale tusim je nafurt ukostrene). Potom sa toto rele prepne do polohy jazda na lpg. Tym ze sa prepne si sice ovladacia krabicka nadalej mysli ze sa ide na benzin alebo na benzin v rezime automatiky, ale RJ lpg si mysli ze sa ide na lpg a veselo reguluje. Samozrejme ze splynovac je odblokovany, lpg ventil otvoreny a vstreky odpojene 4 . Takto som si spravil lpg start pretoze original zabudovane nudzove startovanie na lpg sa mi podarilo aktivovat len dvakrat a aj to oba razy omylom 1 .
20:45:15
28.07.2009
King
-> Gryzly: Řek bych, že stačí pár: ECU+klíček. Tem PIN manager je myslím levnější než 1500. Původně měl bejt zdarma, ale ty vyžírkové, co to za těch 1500/3min dělaj, prudili, tak je to za cenu jednoho zlodějskýho úkonu :)
17:55:48
28.07.2009
Gryzly
-> King: No v té LPG feldě je 441.0.3046–028.6 ŘJ, v je to 136B motor, ta druhá refeneční felda je ted ode mne 150km a je to 135B a to číslo bylo skoro stejný akorát na konci bylo tuším 027.6. Je taky s funkčním imobilizerem, vím to protože když jsem si nechal dělat klíč tak jsem si nechal udělat i bez imo a otestoval jsem to. Takže vím že po třech sekundách pokud nesouhlasí čip v klíčku tak chcípne motor. Pokud při startu dám klíč s čipem blízko klíče bez čipu kterým startuju, tak motor chytne a po pěti sekundách se může klíč s čipem vzdálit od spínačky a motor i nadále funguje. Až do dalšího startu.

Z toho jsem vycházel když jsem startoval referenční feldu s ŘJ z LPG auta. chytnulo to v pohodě, po třech sekundách to chcíplo a to opakovaně, takže jsem povařžoval ŘJ z LPG auta za dobrou. ŘJ z referenčního auta v autě s LPG neprovedla žádnou změnu k lepšímu.



Takže kdybych chtěl v autě změnit kod imobilizeru z jiného auta, budu potřebovat co? Domníval jsem se ža stačí ŘJ a čip z klíčku z jednoho auta. Takže budu potřebovat ještě ten imobox ze stejného auta? Pokud pominu variantu, že mi za 1500Kč a 3 minuty skodují imo v autorizovaným servisu tím níže uvedeným softem.

Jen abych pro příště byl informován, protože kvůli tomudle autu jsem zakládal tenhle inzerát : skoda-virt.cz/cz/.../1161 52-r-j-felicie-50kw-bmm-r- v-95
08:52:44
28.07.2009
King
-> Gryzly: To je jenom půl pravdy :) ECU s označením 441.0.4046-028.6 skutečně v sobě imobilizer maj, ale ke svýmu životu potřebujou komunikovat s tzv. imoboxem, což je ta krabička vedle konzole volantu - vede od ní koax k "anténě" na spínačce a díky tomu imoboxu se ECU dozví PIN chipu, co je v klíčku. Když je PIN špatnej nebo žádnej, ECU sice spustí pumpu, nastartuje, ale po chvilce vypne zapalování. Jinak ten imobox je připojenej na komunikační k-sběrnici, má vlastní adresu a vagcomem se s ní dá pokecat.

Btw: kdyby někdo měl funkční verzi PIN manageru od motordiagu a za nějakej rozumnej poplatek se podělil (nechci to na kšeft) nezlobil bych se :)

Jak si psal, že si prohazoval ECU mezi feldama, tak to vypadá, že ani jedna imobilizér nemá.
23:59:48
27.07.2009
Gryzly
Nezkoušel, vypadala jak nová. zatímco na referenční feldě byli kontakty na ECU zazelenalé. Konektor u ECU jsem jen rozebral abych zkontroloval napojení drátů od LPG.

Jinak já myslel že u Feliciií ze začátku výroby (1995) je imobilizer přímo v řídící jednotce motoru.
23:39:04
27.07.2009
King
-> Gryzly: Mnooo, to s tím stroboskopem při startu zní zajímavě :)

Ještě mně napadá - oficiální doporučení automobilky je, v podobnejch případech, rozmotat izolaci toho silnýho kabelovýho svazku k ECU a jednotlivý dráty dodatečně zaizolovat (údajně :) Jde o ty bordely (sůl, voda prach), co se létama dostanou dostanou do svazku a skrze poškozený izolace tam můžou vznikat nežádoucí vazby mezi signálama. Mě to třeba pomohlo, když čas od času zastávkovala ECU při startu. Diagnostika říkala, že ŘJ imobilizéru je s čipem v klíčku spokojená, ale v chybovejch hláškách bylo něco ve stylu "chyba kabeláže (mezi imo a ECU). Tak jsem rozplet ten začátek svazku u ECU, zaizoloval jsem 2 kablíky s prodřenou izolací a pro jistotu jsem ještě rozpojil a spojil konektory na ŘJ imobilizéru.

Těžko říct, co z toho to vyřešilo, každopádně od tý doby je pokoj :)

A samotnej konektor na ECU si už aspoň prostříknul kontaktolem?
23:06:25
27.07.2009
Gryzly
Tož jsem dnes zas laboroval. Zkontroloval jsem všechno co bylo zamotaný izolačkou, nikde žádnej špatnmej spoj. Připojil jsem plus na LPG ventily takže jsem nasimuloval provoz na LPG a taky to nechytlo.

Aby bylo jasno, ted to nejde nastartovat vůbec, ani studený.

Dnes ve schýze, že to musí být někde přerušený - rozpojený jsem začal rozdělávat palubku, našel jsem spínač na přední mlhovky i když auto nemá přední mlhovky, napojený tam byli dva červený dráty tak jsem si říkal, že to je asi tajnej vypínač proti zlodějům, nakonec to byl spínač na větrák chladiče.

Pak jsem ještě zkoušel připojit stroboskop a při startování jsem se díval jaký je tam předstih. Jednak je na Feldě blbě vidět na řemenici a jednak jsem v rozsahu -20° - + 30° neviděl rysku a to ani na prvním ani na druhým válci.

A jako finále jsem jednou rukou startoval a druhou jsem hejbal s kabeláží kolem vstřikovací jednotky a když jsem zatřepal s tím největším chumlem kabelů tak to na pár sekund chytlo, nemužu ale zodpovědně říct že to bylo tím zatřpáním.

Zítra poslední pokusy a pak to jde někam do servisu, bud do Škodovky nebo tady jednomu plynařovy.
16:41:39
27.07.2009
Gryzly
-> King: Díky, "indučku" jsem zkoušel přehodit z funkční Feldy a bez výsledku. nenastartovalo to. O víkendu jsem měl k dispozici Feldu bez LPG, tak jsem přehazoval všechny díly co šli. Ale zkusim to oblbnout a zprovoznit na to LPG a zkusím změřit ten přechoďák na vstřikovací ventil. Je pravda že jsem měřil jen na vývodu ze vstřikovací jednotky.
14:02:00
27.07.2009
King
Ještě mně napadlo - napájení vstřikovače. Nějakej přechoďák v pojistce v konektorech. Ten ventil se zpoští tuším ukostření, tak jestli na tom přívodu + k ventilu nevzniká velkej úbytek....
13:58:15
27.07.2009
King
-> Gryzly: Když píšeš, že po zahřátí to nejde startovat - pekloval jsem se tím asi před 14dny. Ovšem bylo to o to zákeřnější, že i za tepola většinou nastartovat šlo, ale po přidání plynu nebo někdy až za jízdy to zdechlo. Naštěstí BRC na naší feldě nepotřebuje benzostart, takže jsem měl aspoň jistotu, že to dělá i na LPG. Diagnostika (vag a spol.) je v takovým případě na hovno, protože ECU je v takovým případě spokojená a bez chybovejch hlášek. (teda, pokud máme oba podobnou závadu :)

Nakonec jsem se blbým multimetrem doměřil, že ECU dává budící impulzy pro zapalování do posledního vzdechu motoru, ale na výstupu koncovýho stupně zapalka těsně před zdechnutím naběhne plný napětí baterky a pak to zdechne. Bylo to cívkou, která po zahřátí nebyla schopná zapálit chudší směs, případně nedokázala udržet ani tu volnoběžnou.

Jinak když přivedeš napětí na ventil přívodu kapalnýho LPG k reduktoru a případně na ventil na samotným reduktoru a současně zablokuješ vstřik, mělo by to startovat na LPG - předpokládám, že je to jenom podtlakem řízený lovato.
13:15:35
27.07.2009
Gryzly
-> Kuladmin: snímač polohy z jiné feldy jsem zkusil, zkusil jsem i tento na jiné feldě. vše OK.

Tlak paliva jsem zkoušel. Překlemoval jsem relé palivového čerpadla, sundal jsem hadici od benzínu a měl jsem co dělat abych tu hadici palcem udržel ucpanou.
12:17:56
27.07.2009
Kuladmin
Otestuj zda cerpadlo dava dostatek paliva pripadne zda neni totalne zaneseny palivovy filtr. Prosichr skus pouzit z jiny overeny feldy snimac polohy klikovky.
06:50:14
27.07.2009
Gryzly
Čistě na LPG to nastartovat nejde, tady ten systém se musí vždy nastartovat na benzín a pak teprve přepnout na LPG.
06:47:09
27.07.2009
Gryzly
Mám tu ted Feldu je to 1,3 BMM 50kW na LPG Lovtec. Kamarádovy se to projevovalo tak že po zahřátí to nešlo nastartovat. Měl to nějaký opravář, ale necěděl si s tím rady a tak to skončilo u mě. Na počítači to nic neukázalo. Ke mě se to dostalo už nepojízdný.

Podle mě tam jde špatně palivo. Jiskru to hází, vstřikovací ventil jsem měřil a má 1,6 ohmů takže je OK, když na něj připojím 12V tak palivo vstřikne. Když začnu startovat tak je vidět že tam něco vpustí, ale zdá se mi to málo, protože když jsem tam připojením 12V vstříknul benzín, tak to potom na pár sekund chytlo. To zařízení LPG odpojuje vstřikovací ventil při provozu na LPG, tak jsem to zkusil překlemovat a zezačátku mi to chytlo a běželo i několik minut na volnoběh. uplně nádherně. podařilo se mi to asi třikrát takhle nastartovat, tak jsem si myslel že kontakty relé které to má spojit jsou blbé, ale potom to zase přestalo startovat. Zkoušel jsem odpojit všechny čidla, kromě čidla otáček a čidla tepploty vzduchu aby to jelo v nouzovém režimu a nic. Zkoušel jsem i tu řídící jednotku v jiném autě a jela. Taky jsem zkusil namontovat jinou vstřikovací jednotku a nepomohlo. ten servisák to měl i na počítači a nic to neukazovalo.

Už nevím co bych měl ještě zkontrolovat. Snad ještě připojení drátů od LPG, protože tam je jen oholená izolace a napájený dráty, tak uvidíme.

Napadá vás ještě něco?
Extreme Tyres