-> Bukaj: Já pojistky vždycky vybírám z vraků.
Jinak,využiji téma.Hodlám se zapojit fanfáry a nejsem si jistý, jak zapojit relé na kompresor. Mohl bych vzít stálý plus na pin 30 ze spínačky 30 ? A odkud byste vzali plus na tlačítko, které jde potom dále na relé pin 85 ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problem elek. škoda 130
prohledat
106 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 15.09.2011 do 27.09.2019, založil/a zillwar - zrušená registrace
-> Bukaj 25.02.18 07:57:34: Asi chodím do špatné garáže :-(
-> Tuner#2: Připojil bych se k těm, kteří nemají v oblibě plastové náhrady keramických pojistek - po předchozích zkušenostech jsem všechny, které jsem měl doma, vyházel.
Vždyť v čem je problém používat originál keramické? všude jich je mraky, na každé burze za pár korun, nebo v každé druhé garáži za děkuju...
Vždyť v čem je problém používat originál keramické? všude jich je mraky, na každé burze za pár korun, nebo v každé druhé garáži za děkuju...

-> Nwkt 24.02.18 21:27:53: tak zrovna toto je fakt uplne nahovno :)
-> Nwkt 24.02.18 20:34:59: Teď mě fakt tlačí čas, ale třeba příští zimu je to tip na další vylepšení.
-> Tuner#2: To předěláš za dopoledne ne?
www.speedpro.eu/pojistkov
y-nozovych-pojistek-p-1946
4.html

-> StepaNoFUN 24.02.18 18:39:23: Aha, díky za tip
-> Nwkt 24.02.18 19:41:57: Asi bude záležet na kvalitě, mám je koupený už déle a vypadají kvalitně.
-> Eidy 24.02.18 19:38:55: -> Antony - zrušená registrace 24.02.18 19:56:04: Díky za reakce, přesně tak jsem jí tam vložil a otočil.
-> Nwkt 24.02.18 18:43:25: Kdo by se s tím dělal? Taky potřebuju lets vyjet a ne to mít do léta zavřený v garáži...

-> Nwkt 24.02.18 19:41:57: Asi bude záležet na kvalitě, mám je koupený už déle a vypadají kvalitně.
-> Eidy 24.02.18 19:38:55: -> Antony - zrušená registrace 24.02.18 19:56:04: Díky za reakce, přesně tak jsem jí tam vložil a otočil.
-> Nwkt 24.02.18 18:43:25: Kdo by se s tím dělal? Taky potřebuju lets vyjet a ne to mít do léta zavřený v garáži...

-> Nwkt 24.02.18 19:41:57: mě se srazily jak blbě vypraný trenky... ten plast se prostě seškvařil při vyšším odběru a pojistka vypadla...
Jako -> Eidy: , nikdy bez problému. Jediný úskalí je spravný vložení, stačí vkládat "vodičem" dolů a pak ji přetočit.
-> Eidy: Mě se rozpadaly v ruce klidně ....
Plastový pojistky jezdím už asi 10 let a zatím bez problému.
-> Tuner#2: Jak píše Štěpán. Když už, tak bych to předělal na novější skříňku
-> Tuner#2: Očistit nejdřív mechanicky. Scotch je matovací rohožka... Pokud nemáš, tak něčím oškrábat. Ty kontakty bejvaj po těch letech zoxidovaný. Byť třeba jen lehce, ale přesto.
Pokud tam bude dobrej kontakt, tak můžeš dát i tu plastovou. ;-)
Pokud tam bude dobrej kontakt, tak můžeš dát i tu plastovou. ;-)
-> StepaNoFUN 24.02.18 18:01:44: Mám tu jen kontaktol, takže očistit jak píšeš a těmhle plastovým se vyhnout?
-> Tuner#2: Přechodovým odporem se pojistka ohřeje, plast se roztaví a vzniká čím dál větší přechodovej odpor, až to přestane převádět úplně...
Takže ideálně před montáží vyndat i okolní pojistky, vzít například Scotch a očistit kontakty, aby byl přechodovej odpor co nejmenší. ;-)
Takže ideálně před montáží vyndat i okolní pojistky, vzít například Scotch a očistit kontakty, aby byl přechodovej odpor co nejmenší. ;-)
-> Nwkt 24.02.18 17:33:57: Důvod?
-> Tuner#2: ampére aj poistky ako také sú v pohode, len pri trochu neopatrnej montáži rady vypadávajú tie plechové konce, to je jediná ich nevýhoda.
-> Tuner#2: Ty plastový pojistky jsou na prd ....
Tak jste měli pravdu. Ač viditelně vporadku, tak to byla pojistka.
Mám tu jen ty nové náhrady a místo 15A má 16A. Dle mě v pohodě, ale třeba máte jiné zkušenosti?
Mám tu jen ty nové náhrady a místo 15A má 16A. Dle mě v pohodě, ale třeba máte jiné zkušenosti?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.02.18 20:58:15: To, že svítí jen jedna strana parkovaček, může souviset s tím, že nesvítí budíky - parkovačky (pravá strana) a osvětlení palubky mají stejný přívod (4. pojistka) ...

-> Nwkt: To zapojení je nějaká ptákovina. Tyhle novější spínací skříňky se pokud vím lišily jen 16-kou pro testování kontrolky brzd.
30 - přívod napájení
15 - klíč na I zapnutí palubních přístrojů, zapalování
50 - spuštění startéru
16 - rozsvítí kontrolku brzd při startování ( rozděleno aby se nespustil startér při prošlápnutí brzdy mimochodem mizerný hlídáni brzdového okruhu.)
Alespoň tak si to pamatuji tu polohu P jsem neviděl zapojenou. Asi pro funkce jako třeba u 100ky zapnutí obrysového světla páčkou blinkru - taky pěkně debilní funkce.
30 - přívod napájení
15 - klíč na I zapnutí palubních přístrojů, zapalování
50 - spuštění startéru
16 - rozsvítí kontrolku brzd při startování ( rozděleno aby se nespustil startér při prošlápnutí brzdy mimochodem mizerný hlídáni brzdového okruhu.)
Alespoň tak si to pamatuji tu polohu P jsem neviděl zapojenou. Asi pro funkce jako třeba u 100ky zapnutí obrysového světla páčkou blinkru - taky pěkně debilní funkce.
-> minno 21.02.18 08:56:25: Jen tak narychlo jsem to roužnul, parkovačky svítí jen jedna (druhá může být prasklá) a stěrače jdou. O víkendu na to mrknu, teď nebyla čas...
-> Tuner#2: Podsvietenie prístrojovky je zapojené takto: + ide od poistky č. 4 do malej svorkovnice prístrojovky a odtiaľ rovno na žiarovky, kostra rovnako do malej svorkovnice a odtiaľ rovno na žiarovky. Zadné čelo s tým naozaj nič nemá. Ak to nesvieti, tak chyba jedine v poistke 4 (ale to by nesvietila ani jedna strana parkovačiek), alebo v kostre (ale to by zrejme nefungovali ani stierače, nakoľko kostra je spoločná s pravým Lucasom).
-> Tuner#2: Protože tam chybí zadní žárovky ....
-> Milan 136 20.02.18 21:21:08: Tak třeba blinky taky jdou blbě s odpojeným čelem, tak co já vím, když nesvítí zadek? Elektriku jsem studoval naposled před 14ti lety, když jsem to skládal. Pod volantem jsem nic neodpojoval krom spínačky.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.02.18 19:55:50: kostris podsviceni na zadnim celu? 
Neodpojil jsi tam nekde u volantovky nejakou kostru pri predelavani?

Neodpojil jsi tam nekde u volantovky nejakou kostru pri predelavani?
-> Tuner#2: Nebo vyškubnutá kostra ... těžko říct takhle
-> Nwkt 20.02.18 17:32:20: Uvidím, namontuju čelo a půjdu po tom 

-> Tuner#2: Může to bejt třeba na společný pojistce ...
-> Bukaj 20.02.18 08:00:11: A s čím to souvisí? Kdom spínačky (a čela kde mám konektor) jsem nic neodpojoval.
-> Tuner#2: Podsvícení budíků nesouvisí ani se spínačkou, ani se zadním čelem (pokud někde nemáš zkrat a neshořela pojistka)

-> darklord 19.02.18 19:24:42: JJ mám to dobře, jen teda nesvítí podsvětlení budíků, ale nemám zapojený zadní čelo, tak třeba to souvisí s tím. Už to i běželo a vše se tváří OK.
-> darklord 19.02.18 15:44:54: Aha, tak mrknu, díky.
-> Tuner#2: sak na tych kabloch by malo byt vytlacene cislo pokial mas original kabelaz, tiez som mal z toho paniku az kym som sa nepozrel zblizka
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.02.18 20:22:52: to je na zmätenie zlodeja
-> Nwkt 18.02.18 19:09:32: Díky porovnám to, jen mě děsí, že tam mám samou žlutou 

Mám to zapojený správně? Byl skutečně silnější zlutej společně s černým na jednom kontaktu. Blbec jsem si to blbě vyfotil...
-> Stepan FUN: dekuji konecne to funguje jak ma
ja som mal problem z kontrokou poruchy brzd stale svietila ked bol vypaty klucik a bola zle zapojena spinacka
-> Stepan FUN: ok diky moc snad se zitra zadari abych moch vyrazit na Doksy bez problemu

-> zillwar: Tak ještě jednou... pokud ti kontrolka brzd svítí i při vypnutým zapalování, tak ji přendej ze svorky 30 (slabej kabel) na svorku 16. Pokud až při zapnutým zapalování, tak ze svorky 15 (slabej kabel) na 16. A kabel ze svorky P (tam je to jasný, ale je to silnej kabel) přendej na svorku 30... Pak by to mělo fungovat. A když se na ty kabely podíváš pořádně, tak by na nich měly bejt natištěný maličký čísla... ;-)
-> Stepan FUN: me to fungovalo akorat sem vyndaval rizeni a ja debil sem odpojil kabely od spinacky a uz sem si to nezapamatoval jak to ma bejt
-> Matsoft: to mi je jasny
-> zillwar: Na to jsem Ti opovídal v jiným tématu. :-) 2 silný kabely na 30tku (stálý napětí), jeden silnej na 15tku(napětí se zapnutým klíčkem do polohy 1), jeden slabej na 50 (startování) a druhej slabej na 16 ("kontrola" tý kontrolky na brzdy - rozsvítí se v mezipoloze mezi zapnutým zapalování a startováním)...
Edit: Ostatní svorky zůstanou nezapojený....
Edit: Ostatní svorky zůstanou nezapojený....
-> zillwar: to bude ta kontrolka funkce ty zarovicky co je vyvedena na spinacku.. mas to zapojeny blbe.
-> Nwkt: Ta jedna zku*vená svorka, která byla použitá naposledy u kila pro zapnutí půlky parkovaček ani v jednom z těch schémat není. :-/ A na ní má zapojenej ten vývod kterej má jít na 30tku...
Edit: Omlouvám se - je tam. Je to svorka P. Už mi to nějak nemyslí.... :-/
Edit: Omlouvám se - je tam. Je to svorka P. Už mi to nějak nemyslí.... :-/
-> Stepan FUN: dobre zkusim to a uvidim co to provede je to š130 r.v.85 barvy kabelu si nepamatuju ale uvidm snad to vyjde a jeste jeden problem sviti mi porad kontrolka brzd cudlik ma vymacknutej a porad to sviti i kdyz od nej odpojim kabely tak sviti FURT