
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobaterie
prohledat
210 příspěvků (zobrazeno 201 až 210) od 04.02.2012 do 12.01.2017, založil/a skodovak105
-> Vít Heřman: těhle mrazech je tak 12V akorátní hranice na otočení,ale nic,co by nešlo nastartovat.já mam kolem 12.62V a taky se tváří,že nenatočí a chytne.nj,ale neni 12V jako 12V,že??

-> skodovak105: No,sice asi pozdě na odpověď ale ve zkratce,co si pamatuju ze starých učebnic autodráteníka:Kapacita akumulátoru klesá v mrazu až na čtvrtinu její kapacity. Naproti tomu čím nižší teplota,tím víc je zpomalen proces samovybíjení. Takže pokud víš,že zítra vyjedeš,je lepší,vzít na noc baterku domů. Ale třeba u leštěnky,která se v mém případě uloží ke spánku na dušičky a vyrazí ven až na 1.Máje,je lepší nechat být ve voze a alespoň 2x za zimu změřit hustotu elektrolytu či alespoň napětí na článcích,dnes už jen svorkách a při poklesu na 25% vzít na nabíječku a dobít do plna. Dobíjení aku by mělo probíhat za "dílenské" teploty,tj. na mraze ve voze se dá taky ale není to pravé ořechové. Za mrazu při nízké hustotě elektrolytu je nebezpečí jeho zmrznutí (přece jen je to voda,byť kapánek kyselá
) a co to provede s deskami a nádobou aku si lze lehce domyslet. A tady bych zvednul i prstík,pokud takovýho chromajzla budíte přes startkabely z cizího zdroje. Bacha při propojování na zkrat,dodržet polaritu a i při startu lepší být dále. Taková nenadálá detonace aku není opravdu nic příjemného,obzvlášť máte-li u ní hlavu


-> Power of Bass: Pokud má jen 12V tak už je hóóodně vybitá (skoro bych řekl hluboce vybitá) - je div, že ti to ještě startuje. Dobrá plně nabitá baterka má alespoň 12.8V, u některých (většinou se mi to stávalo u baterek s větší kapacitou, ale nevím jestli je pravidlem) klidně i 13.2V. Když klesne k 12.5V tak už bych buď hledal nabíječku nebo vyrážel na delší cestu.
jako treba to,ze ikdyz me to dobiji,baterka ma cca 12V i v techhle mrazech,ikdyz mam provizorne 44Ah Yuasu v 2,0I citroenu me ta svina nechce startovat? naskoci ale t vari s eze mele z posledniho, to v tech mrazech asi baterce moc nesvedci a nedava dost proudu jestli tomu rozumim,nebo kde je chyba? asi se budu muset placnout pres kapsu,koupit 74-77Ah Vartu a uvidime...
zatim vozim stary 74ah starline, naopeti drzi i po pulroce ladem navenku..jen clanky v hajzlu ze uz me to ani napodzim za tepla obcas proste nestartovalo...

-> vhml: otázka jak je na tom ten zbytek krom baterky taky.....

Pokud je baterka v rozumnym stavu tak je to zbytecny davat dovnitr. Jen ji udrzovat nabitou aby nelezela v mrazu a jeste vybita, to ji nesvedci
-> Kočislav: tak tak...já mám takhle doma jednu navíc a když nedrapne auto jak jedno,tak druhý tak mám zálohu)
Tak tak, já bych ji na tvém místě vyndal zcela jednoznačně. Přes zimu dokonce u spotřebácké škodovky (ježděná tak 1x-2x týdně) zandávám baterku jen pro tu konkrétní jízdu a jinak ji mám doma. Je to jistota.
určitě to pomůže když jí necháš přes noc doma a nahodíš jí až ráno než pojedeš...ideálně ještě dobít
Dobrý den, mám dotaz, naposled jsem jel se svou Škodou 105 ve čtvrtek, a to jen cca 5km. Noční teploty se u nás pohybují kolem -15 °C, denní kolem -8°C. Mám baterku vyndat do chodby, nebo to nechat být? Potřebuju v pondělí nastartovat. Nabíjel jsem to naposled v listopadu, v mrazu startuje i pod -10°C, ale možná by bylo jistější to vyndat ?