
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kontrolka dobíjení + dobíjení
21:19:41
31.10.2012
31.10.2012

dragon_cb_cz
-> Jozka: Nemůže to být prošvihnutou diodou v pomocném usměrňovači? To by pak dávala nějaký lehký napěťový skok který by tak-tak rozsvítil žárovku... Jinak flekouš už zase vyrazil do zimního provozu? 

13:53:10
29.10.2012
29.10.2012

Jozka
-> dragon_cb_cz: Koukám, že to jsme dva (fandové do elektriky). Pochopil jsem to taky tak nějak, jak popsals, nicméně už 14 dní koukám po otočení klíčku "trychtýřem" z dlaně, neb žárovka začla svítit, jak když nesvítí, což moc nechápu, dříve buď svítila, nebo byla prasklá, nic mezi tím. Doufám, že jen vyjela z objímky směrem dozadu, i když to u MB není moc pravděpodobný..
16:36:51
27.10.2012
27.10.2012

charon
-> dragon_cb_cz 25.10.12 00:51:18: Copak 12V bz me nezarazilo, ale kde se tam bere az 18V?
16:26:01
27.10.2012
27.10.2012

charon
Tak jsem dnes rozebral altik a meril jsem podle kuladminova navodu. A vypada to teda na vadnou diodu pro napájení buzeni. V příručce se píše, že multimetr má ukázat hodnoty 380-410, mě to ukazuje kolem 680. Jinak ostatní diody mi všechny ukazovali 675 +-2. Jínáč jsem teda ještě naměčil divnost na rototu - mezi jednotlivejma sběrnejma kroužkama jsem nameril 3,6 Ohmu. To je v poradku nebo není?
Měřím li vinutí statoru na přerušeni, naměřím max 1.5 ohmu, coz je teda v poradku, pokud se nemejlim.
Pokud merim vinuti statoru na zkrat na kostru, nemarim nic, resp mi to furt ukazuje mimo rozsah i kdyz mam nastaveno Megaohmy. Totez pokud merim rotor na zkrat na kostru.
Kazdopadne co ted s tim? Dnes jsem nahodil jinej altik neznameho stavu, tam kontrolka poblikava, takze ten bude asi taky cu grunt. Takze chci tento co nejdriv opravit. Co radite? Vymenit diodovej mustek? Ma cenu kupovat treba Vika?
Měřím li vinutí statoru na přerušeni, naměřím max 1.5 ohmu, coz je teda v poradku, pokud se nemejlim.
Pokud merim vinuti statoru na zkrat na kostru, nemarim nic, resp mi to furt ukazuje mimo rozsah i kdyz mam nastaveno Megaohmy. Totez pokud merim rotor na zkrat na kostru.
Kazdopadne co ted s tim? Dnes jsem nahodil jinej altik neznameho stavu, tam kontrolka poblikava, takze ten bude asi taky cu grunt. Takze chci tento co nejdriv opravit. Co radite? Vymenit diodovej mustek? Ma cenu kupovat treba Vika?
00:51:18
25.10.2012
25.10.2012

dragon_cb_cz
-> charon: Nevím jak to mají zapojené novější auta, ale pokud vím tak kontrolka dobíjení bývala zapojena v budícím okruhu alternátoru - teče přes ní budící proud z baterky dokud se alternátor nevybudí natolik aby buzení stačil proud z pomocného usměrňovače. Je zapojená mezi + pól baterky a + pól toho pomocného usměrňovače, takže po zapnutí zapalování (na + pólu pomocného usměrňovače je nulový potenciál) přes ní teče budící proud a žárovka svítí. Jakmile se altík roztočí a na pomocném usměrňovači vyskočí napětí, rozdíl potenciálů se vyrovná, napětí je 0 a žárovka zhasne. Proto na ní taky naměříš při běžícím motoru proti kostře plné napětí - na rozdíl od prakticky všech ostatních věcí v autě není zapojená mezi kostru (-) a + pól, ale mezi dva + póly a tudíž je na ní 12V proti kostře vždy.
Vtipný vedlejší efekt tohoto zapojení je, že když odejde žárovka dobíjení, tak člověk nedobíjí - proto je potřeba si všímat jestli se před nastartováním rozsvítí. Na tohle (mimo jiné) jsem jednou skoro "dojel" - nakonec jsem jen dojížděl do Prahy v mlze bez světel na zbytky šťávy v baterce a modlil se ať mi kilo někde na okruhu nechcípne :)
Pokud jsem to zapojení kontrolky pochopil blbě, tak ať mě někdo elektricky kompetentnější opraví, elektrice moc neholduju...
Vtipný vedlejší efekt tohoto zapojení je, že když odejde žárovka dobíjení, tak člověk nedobíjí - proto je potřeba si všímat jestli se před nastartováním rozsvítí. Na tohle (mimo jiné) jsem jednou skoro "dojel" - nakonec jsem jen dojížděl do Prahy v mlze bez světel na zbytky šťávy v baterce a modlil se ať mi kilo někde na okruhu nechcípne :)
Pokud jsem to zapojení kontrolky pochopil blbě, tak ať mě někdo elektricky kompetentnější opraví, elektrice moc neholduju...
18:37:47
22.10.2012
22.10.2012

charon
Takze jsem meril ...
Nameril jsem totok - na baterce na svorkach na volnobeh je 13,3 V, pokud zvysuju otacky, dostanu se na nekajekejch 13,8-13,9 V. Potiom jsem mel rozhozene budiky a zkousel jsem merit napeti na zarovce kontrolky. Pokud merim primo na zarovce mezi kontaktama, namerim tam 3 - 4,5 V, podle otacek, pokud merim zarovku proti kostre, namerim 14 - skoro 18 V, opet podle otacek. To mi teda nejni jasne kde se tam berou. No a ted co s tim. Nemate nekdo nejakou ideu? Regulator jsem mel vzndanej, uhliky jsou v poradku, nicmene zkusim najit jeste druhej co bz to nekde mel bejt a nebo si zejtra sjedu pro novej do krámu. Nebo jakou cestou bzste se ubirali vy?
Lze nejak zmerit diody? Mam jen obzc multimetr a s elektrikou teda moc kamarad nejsem, sice ve schematu jakz takz cist umim, ale na nic vetsiho si netroufam
Nameril jsem totok - na baterce na svorkach na volnobeh je 13,3 V, pokud zvysuju otacky, dostanu se na nekajekejch 13,8-13,9 V. Potiom jsem mel rozhozene budiky a zkousel jsem merit napeti na zarovce kontrolky. Pokud merim primo na zarovce mezi kontaktama, namerim tam 3 - 4,5 V, podle otacek, pokud merim zarovku proti kostre, namerim 14 - skoro 18 V, opet podle otacek. To mi teda nejni jasne kde se tam berou. No a ted co s tim. Nemate nekdo nejakou ideu? Regulator jsem mel vzndanej, uhliky jsou v poradku, nicmene zkusim najit jeste druhej co bz to nekde mel bejt a nebo si zejtra sjedu pro novej do krámu. Nebo jakou cestou bzste se ubirali vy?
Lze nejak zmerit diody? Mam jen obzc multimetr a s elektrikou teda moc kamarad nejsem, sice ve schematu jakz takz cist umim, ale na nic vetsiho si netroufam
17:55:37
22.10.2012
22.10.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bobesh: 13.5 V je malo :) Min 14...
Urcite bych to co nejdriv zmeril, pokud je v riti dioda, tak to muze pekne cloumat siti.
Urcite bych to co nejdriv zmeril, pokud je v riti dioda, tak to muze pekne cloumat siti.
17:51:16
22.10.2012
22.10.2012

Kuladmin
tez to vidim na diodu je mozny ze ma jen studenak
16:14:18
22.10.2012
22.10.2012

Bobesh
-> MOLSO: Taky možnost.
-> charon: Každopádně změřit hladinu dobíjení. Půjč si multimetr a uvidíš. Takovej normál bych viděl na 13,5-14,5V,pod nebo nad o víc,jak 0,3V je problém.
-> charon: Každopádně změřit hladinu dobíjení. Půjč si multimetr a uvidíš. Takovej normál bych viděl na 13,5-14,5V,pod nebo nad o víc,jak 0,3V je problém.
07:47:54
22.10.2012
22.10.2012

MOLSO
vidim to na odidenu diodu 

05:35:40
22.10.2012
22.10.2012

charon
Je to Favorit rok výroby 1990. Všechno ostatní funguje normálně. Jen se mi zdá, že čím větší je odběr, tim dřív se kontrolka rozsvítí naplno. Jestli to takhle blblo i předtím nevím jistě, s autem se jezdilo velmi málo, ale počítám, že svítící kontrolky dobíjení bych si měl všimnout. No, za chvíli jedu do práce, tak uvidíme co to bude dělat.
23:46:25
21.10.2012
21.10.2012

Bobesh
-> charon: Typ vozu? A fakt to blbne od času,co jsi se v tom rýpal? A co pojistka č.2? Zdráva? Blinkry,větrák,zpátečky,b
udíky makají?
23:35:49
21.10.2012
21.10.2012

Zazaa
nejspis uhliky v altiku
23:31:21
21.10.2012
21.10.2012

charon
Pánové.
Mám prioblém. V autě mi začala svítít kontrolko dobíjení. Ale tak divně. Na volnoběné otáčky téměř nebo vůbec nesvítí. se vzrůstajícíma otáčka se rozsvěcí čim dál víc, maxima svítívoati dosáhne kolem 3 000 otáček a pak svítí furt stejně. Nicméně se to neděje vždy, občas prostě svítí tak jak ma - jen nez se nestartuje, a obcas sviti i chvili po nastartovani a po ujeti treba cca 2 km sama zhasne. Mám taky odpojovac baterky a obcas po zapnutí kontrolka svítí jak kdyby byl klíček v poloze 1. Todle se děje od doby kdy jsem mel vyndane budíky, ale konekotry jsou tam kde maj bejt. Má nekdo tuseni cim by to mohlo bejt? Mate me hlavne to sviceni v zavislosti na otackach ... S takto svitici kontrolkou jsem najel nejakejch 40 - 50 km zatim a auto bohuzel nutne potrebuju, druhe mam rozebrane ...
Mám prioblém. V autě mi začala svítít kontrolko dobíjení. Ale tak divně. Na volnoběné otáčky téměř nebo vůbec nesvítí. se vzrůstajícíma otáčka se rozsvěcí čim dál víc, maxima svítívoati dosáhne kolem 3 000 otáček a pak svítí furt stejně. Nicméně se to neděje vždy, občas prostě svítí tak jak ma - jen nez se nestartuje, a obcas sviti i chvili po nastartovani a po ujeti treba cca 2 km sama zhasne. Mám taky odpojovac baterky a obcas po zapnutí kontrolka svítí jak kdyby byl klíček v poloze 1. Todle se děje od doby kdy jsem mel vyndane budíky, ale konekotry jsou tam kde maj bejt. Má nekdo tuseni cim by to mohlo bejt? Mate me hlavne to sviceni v zavislosti na otackach ... S takto svitici kontrolkou jsem najel nejakejch 40 - 50 km zatim a auto bohuzel nutne potrebuju, druhe mam rozebrane ...