Náhrada mechanického regulátoru polovodičovým

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 22.12.2013 do 03.01.2014, založil/a dragon_cb_cz
řadit dle data
11:50:04
03.01.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Já mechanický taky mám v zásobě, ale ten elektronickej přeci jen funguje o něco líp. Než to auto projde renovací, tak dám přednost funkčnosti před originalitou...
11:42:18
03.01.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Bane, už není novej, už je použitej...2

Ale z hlediska originality bych tam raději viděl mechanickej...

(nevím, jaký regler patří do kila, ale kdyžtak tu někde mám jeden novej užovkovej...1
11:37:25
03.01.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Asi tam bude jen dočasně, je přeci jen novej, toho je do toho auta škoda... jen jsem použitej nestih vyhrabat 1 Přiště tenhle vrátím do syslátů a dám tam něco patřičně špinavého 3
11:00:36
03.01.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Cesta do pekel tohle.. teď ti tam ten regler a bužírky moc září, bude třeba zapracovat na okolních systémech okyslých.. 3 4
17:03:39
02.01.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Mě už se ty koncovky stejně moc nelíbily, tak je to teď hezky na čisto...
14:26:51
02.01.2014
Jozka
-> Bukaj: 3 3
13:58:22
02.01.2014
Bukaj
-> Jozka:

Koukám, že evoluce funguje - stejné metody vznikají u vás i u nás3
13:48:15
02.01.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Ty jseš hroznej divoch.. neb rozdíl mezi fastonem 5 a 6.3 mm je pár šikovných příčných pohybů vhodným šroubovákem.. 3 4
23:53:52
23.12.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ten na první fotce je dle čísla ten správný do 120ky. Ten druhý netuším co je zač a jelikož zjevně nefunguje jak by měl, tak tam asi nějaký rozdíl bude...
23:33:17
23.12.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: toho Magnetoňáckého ET regulátoru 14V bylo několik variant - modernizace v průběhu výroby. Poslední kousky už neměly pod tím plechovým deklikem nahoře ten velkej výkonovej tranzistor, veškerá elektronika byla uvnitř...

Myslím, že ten na Tvé první fotce (s černým konektorem) je ten novější typ...
23:27:13
23.12.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To nebyla reakce na tebe ale na -> MOLSO: -a... A že je tam sdružený konektor vím, ale zjevně v některých případech "stejný" regulátor nefunguje (ono asi nemá jiné typové číslo jen tak pro nic za nic).
22:47:13
23.12.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tím "stejné zapojení" jsem nemyslel to, že by měly konektory u mechanického i elektronického regulátoru stejné pořadí, ale to, že mají "stejné" ty tři vývody.

Jinak ty novější regulátory jsou zapojením identické (tam, kde byly z výroby, už je konektor vcelku)...
19:54:51
23.12.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Jo, to s tím ukostřením mě napadlo taky, byl už tam vodič s očkem který propojoval těleso starého regulátoru s kostrou cívky, tak jsem ucvakl očko, přidělal fastonek a bylo hotovo.



Ale s tvrzením, že jsou všechny stejné si dovoluju nesouhlasit 1

- Nebylo to "zleva doprava" (původní zapojení 54, M, R by odpovídalo zapojení 54, DF, D+), D+ a DF jsou prohozené

- Na starém regulátoru jsou malé fastonky, na novém velké, takže jsem musel vyměnit koncovky všech kabelů.

- Bylo potřeba to dodatečné ukostření

- A hlavně - s kandidátem číslo 2 sice dobíjení a regulace fungovaly, ale nesvítila kontrolka dobíjení před nastartováním a co mě poněkud překvapilo - po vypnutí zapalování motor běžel vesele dál. Nevím teda jestli jsem mu neublížil, když jsem mělo prohozené D+ a DF, ale každopádně je to zajímavé... fotku posouvám do identifikace dílů, zajímalo by mě co je zač.



Každopádně je tam:
zvětšit Náhrada mechanického regulátoru polovodičovým - obrázek od dragon_cb_cz vložen 23.12.2013 19:54:51
upraveno 1x, naposled 23.12.2013 19:57:40
15:01:33
23.12.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Zapojení je u všech regulátorů stejné, jen ty elektronické mají navíc pól na ukostření - musíš tam natáhnout vodič s očkem a to dát pod šroub na nosník. Ukostření přes tělo regulátoru nestačí, je to oddělené.
00:50:10
23.12.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: OK... a to ukostření mám nějak doplnit, nebo to pojede i bez něj? Tzn ukostří se to přes tělo regleru?
upraveno 1x, naposled 23.12.2013 00:50:38
00:48:02
23.12.2013
MOLSO
-> dragon_cb_cz: poprepajaj to zlava doprava tak ako to bolo na povodnom a pojde to 4 - je ukostrenie
00:46:44
23.12.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: No jo, já jsem proti vyhledávání na virtu zaujatej no 1 Jinak M=DF máme rozhodnuto, ale co svorky na tom druhym regleru? Je 61 to samé co D+? A co je B- případně záporná zem - prostě ukostření?
00:20:12
23.12.2013
MOLSO
tak nech mi nikto nehovori ze vyhladavanie nefunguje 3



skoda-virt.cz/cz/.../3546 8-zapojeni-alternatoru?got opost=6...
00:18:26
23.12.2013
MOLSO
-> dragon_cb_cz: skusim to pohladat ale myslim ze ked som to zapajal v zelenej tak to tak bolo
00:05:59
23.12.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: Tzn brát "od leva do prava" ?
00:04:47
23.12.2013
MOLSO
-> dragon_cb_cz: je to uplne jedno ktory pouzijes, zapojenie tu dakde bolo ... ale myslim ze poradie kablov je na oboch rovnake
23:43:07
22.12.2013
dragon_cb_cz
A druhý kandidát má startovní číslo 443 116 419 060 a svorky 54, 61, M a záporná kostra (jestli to čtu správně). Takže který použít a jak ho zapojit v porovnání s původním mechanickým?
zvětšit Náhrada mechanického regulátoru polovodičovým - obrázek od dragon_cb_cz vložen 22.12.2013 23:43:07
23:41:30
22.12.2013
dragon_cb_cz
Takže mládeži... v kile už mechanickej regulátor napětí nefunguje uspokojivě, takže padlo rozhodnutí postoupit do křemíkového věku. Mám tu na výběr dva kusy a řeším jednak který použít a hlavně jak to zapojit. Na současném regleru jsou tuším svorky 54, M a R. První polovodičový co tu mám je podle čísla 120ková klasika a svorky má 54, D+, DF a B-
zvětšit Náhrada mechanického regulátoru polovodičovým - obrázek od dragon_cb_cz vložen 22.12.2013 23:41:30
Extreme Tyres