Škoda 105 dobíjení/alternátor

prohledat
7 příspěvků (zobrazeno 1 až 7) od 11.11.2014 do 11.11.2014, založil/a Menfred95
řadit dle data
20:32:29
11.11.2014
Menfred95
Ok, to jsem netušil, zítra to tedy vyzkouším změřit přímo na baterce, natáhnout silnější kabel k pojistkám nezní špatně, snad na to bude někdy čas :)
17:33:46
11.11.2014
srdcar 120L
-> minno: Takže takto: natáhl jsem z baterky nový, silný kabel vcelku až dopředu do kufru, zde jsem přidal čtyřpojistkovou skříňku a mám na ní přes pojistky: přívod pro relátka světel, mlhovek, světel pro denní svícení, a zásuvku s pojistkou 25 A, kvůli měniči z 12 V na 230 V, ten mám 300W. Do zásuvky a na kostru zvlášť vedou taky silné kabely.

Na silném přívodu je rovněž připojen kabel k pojistce č.1, původní přívod ponechán. Tím mám posíleno vedení a světla nezatěžují původní přívod. 1 1
16:37:42
11.11.2014
Markop
-> Menfred95: Napětí se měří na akumulátoru. Vepředu u pojistek naměříš pokaždé jiné, podle počtu spuštěných spotřebiču a pruřezu vodiče. Co nejsilnější vodič k pojistkám je samozřejmě dobrý nápad.
15:57:15
11.11.2014
Shatter
Toto budem pozorne sledovať. Elektrika je pre mňa španielska dedina :/
15:43:16
11.11.2014
minno
-> srdcar 120L: natiahol si zozadu dopredu len jeden nový kábel prierezu 10 mm a ten si vpredu nejako rozdelil, kam bolo treba? Ak áno, ako si ho rozdelil?

Tiež sa teraz chystám trochu naddimenzovať elektrickú sústavu v škodovke, ale chcem to spraviť tak, že zdvojím pôvodné dva káble vedené od štartéra dopredu vozu a to tak, že potiahnem dva nové káble, od baterky.
14:17:09
11.11.2014
srdcar 120L
Zkoušel jsi měřit napětí přímo na baterce, když máš rozsvícená světla a puštěný větrák, při zvýšených otáčkách, cca 2.500 ? Mělo by být těch 13,6 až 13,8 V. Pokud ti i tady padá, máš okolo motoru špatnou kostru.( utažení altíku v držáku a držáku na motoru, ukostřovací pásek pod altíkem na příčku, minus pól na kastli u baterky, dostatečné napnutí klíňáku, ukostření relátka na kastli) Chce to vyčistit a všechno pořádně utáhnout. Jak silné žárovky máš ve světlech?



Pokud měříš napětí u pojistek vepředu, tak si uvědom, jak dlouhý kabel odzadu tam vede a že je tam nějaký úbytek napětí, taky stáří kabelu, přechodové odpory ve spojích atd.

Pokud toto chceš eliminovat, tak od baterky natáhni nový kabel, aspoň průřez 10 mm a připoj ho ke stávajícímu u pojistek.5



Já jsem řešil nižší napětí na světlech tak, že jsem tam dal spínací relátka, ta jsou ovládána stávajícím přepínačem, přes který nejde tak velký proud, takže se nevyhřívá a spíná jen proud do cívek relátek. Hlavní proud beru z toho silného kabelu a z relátka je to zapojeno zpět do pojistek světel. Původní kabel instalalace vede do cívek relátek a přes ně na kostru. Tímto opatřením nepadá tolik napětí na světlech vpředu a šetří se přepínač světel LUCAS. Snad jsi tomu porozuměl.
upraveno 2x, naposled 11.11.2014 14:28:45
00:25:18
11.11.2014
Menfred95
Zdravím, když měřím napětí v palubní síti (za pojistkami) tak při volnoběhu naměřím pouze kolem 13,6-13,8V což je možná ještě v mezích ale při jízdě se zapnutými světly a větrákem napětí klesá až k 12,6-12,8V což mi přijde pro dobíjení baterky málo, zkoušel jsem i jiný regulátor a chová se to přibližně stejně, s kontrolkou dobíjení problém nemám, po nastartování zhasne a je klid, ale to napětí se mi zdá nízké. Altík je 55A. Nějaké rady? Nebo je takto nízké napětí normální?
Extreme Tyres