Přebíjí - Nový alternátor i relé

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 30.11.2014 do 09.10.2015, založil/a skrec
řadit dle data
07:09:28
09.10.2015
Bukaj
Tak po počátečních laboracích s původním regulátorem (který jsem rozebral, proletoval, vyměnil vyteklý elyt a zase složil a vrátil do auta), kdy to týden fungovalo a pak jsem zase myl motorový prostor od kyseliny sírové (baterku mám u motoru protože LPG), jsem regulátor hodil do popelnice a dal nový (jen pětadvacet let starý) a zase dobíjíme předpisově4

Takže díky za radu, měli jste pravdu. Zjevně byla načatá nějaká polovodičová součástka v regleru.
00:40:14
30.09.2015
King
-> srdcar 120L: Diky, tos nemusel zas tak do hloubky :-) Ted jsem si to schema vygooglil a skutecne je to budici napeti regulovany "uhlem sepnuti" toho koncaku. On totiz svyho casu vysel v Amaru clanek nejakyho nespokojence, kterymu nevyhovoval origo regulator a tak navrhnul overkill s klasickou teslackou referenci/stabikem MAA723 a s koncovym tranzistorem, kterej to reguloval klasicky spojite (nulovy ruseni zpusobeny skokovou zmenou budiciho napeti). Kdysi jsem to provozoval ve stovečce v krabici od vibracniho regleru dynama, protoze mela velkej hlinikovej kryt schopnej uchladit kolektorovou ztratu koncovyho Darlingtonu.
17:39:39
29.09.2015
srdcar 120L
-> King: Omlouvám se, asi jsem správně nevysvětlil. Nevím, nakolik znáš, jak funguje klasický elektronický regulátor. V regulátoru je obvod se stabilizační diodou, který ovládá výkonový tranzistor. Tento výkonový tranzistor spíná budicí proud do rotoru altíku. Napájení obvodu se stabilizační diodou je jednak z akumulátoru a dále z výstupu pomocných diod. Když vlivem otáček a nabuzení rotoru vzroste výstupní napětí nad úroveň danou stabilizační diodou, obvod se vypne a současně vypne sepnutí výkonového tranzistoru. Rotor se přestane nabuzovat a výstupní napětí poklesne. To se děje ve zlomcích vteřin ( zapínání a vypínání).Podotýkám, že se jedná o plechový regulátor, kde je výkonový tranzistor (KD 602) pod plechovou krytkou. V těchto regulátorech se občas časem vyskytnou studené spoje a pak se to projevuje tak, jak popisuje Bukaj
07:41:06
29.09.2015
King
-> srdcar 120L: SPINACI tranzistor? Priznam se, ze jsem ty komercni reglery nikdy osciloskopem nemeril, ale neni nahodou ta regulace budiciho proudu spojita?
22:00:51
28.09.2015
srdcar 120L
-> Bukaj: Dej druhý regulátor, tento má nějakou vnitřní závadu ( studeňák, vadná stabilizační dioda, vadný spínací tranzistor a pod.)
09:21:14
26.09.2015
Bukaj
Mám problém s občasným přebíjením ve 130LPG (Magneton 55A, Magneton ET regulátor)



Poprvé jsem ve středu zaznamenal, že mi nějak hezky fouká ventilátor topení, ale vždy jen chvilku (několikrát během jízdy), večer jsem si všiml, že při tom i o dost lépe svítí světla a bylo mi jasné, odkud vítr vane...3

Včera večer jsem jel k Humpolci a za cestu tam se závada opět dvakrát projevila a za oběť padla jedna H4 (ještě před zahřátím motoru), zbytek cesty ok. Při cestě od Humpolce zpět za studeného motoru opět, a stále častěji, až jsem se začal obávat, abych na cestu domů měl dost žárovek1



No, s opatrností jsem dojel (vždy když začalo přebíjet jsem jel na volnoběh, než se to umoudřilo).



Kde bych měl předpokládat problém? Nějaký studeňák v regulátoru, nebo odcházející dioda v altíku? S konektory altíku i regulátoru jsem zkoušel hýbat a změna žádná...
21:41:04
07.12.2014
skrec
-> Markop:

-> srdcar 120L:

Takže skutečně dobíjení je v pořádku. Na svorce B+ 14.2V. Slabá byla baterie v multimetru a ten pak ukazoval chybné hodnoty.

Díky za rady.



Multimetr jsem ale stejně objednal nový. Mimo základní veličiny umí měřit otáčky motoru, předstih a další užitečné hodnoty pro "diagnostiku" auta.

Konkrétně: www.uni-trend.com/en/.../ 2014_0728_781.html
upraveno 1x, naposled 07.12.2014 21:42:13
00:19:18
01.12.2014
King
-> srdcar 120L: Problem novyho 1,5V monoclanku je v tom, ze dava treba 1,6V ;-)
23:58:08
30.11.2014
srdcar 120L
Jo a ještě něco. Když začneš měřit nějakou veličinu, která se ti nepozdává, tak si porovnej na spolehlivém zdroji, třeba 1,5 V nový monočlánek, že nemáš chybu v měřáku. Asi tak.
23:48:11
30.11.2014
srdcar 120L
-> skrec: Než budeš kupovat nový, zkus nejdřív vyměnit baterii ve stávajícím. A tu starou zkus na žárovičku, jestli se vůbec rozsvítí ( na 12V parkovačku do předních světel). Většinou v digi měřácích bývá 9 V článek.
upraveno 1x, naposled 30.11.2014 23:49:41
21:16:31
30.11.2014
Tomaso435
20:36:45
30.11.2014
skrec
-> Markop: Asi jo, koupím nový a vše změřím znovu. A napětí na svorce D+. Díky.



P.S. Můžeš mi nějaký doporučit, využívat ho budu více méně jen na měření autoelektriky. Neměl jsem si multimetr - sice v elektro obchodě - ale za 200 Kč ani kupovat
19:48:12
30.11.2014
Markop
-> skrec: Podle toho co jsi napsal vedle ve vlákně začínám mít pocit, že to co ti nefunguje správně, není dobíjecí soustava vozu..

Svorkové napětí šestičlánkového olověného akumulátoru je 12,6 - 12,8V a nemůže být vyšší.
19:31:06
30.11.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skrec: no bože tak ji vodšpuntuješ a každejch 15km doleješ :)
19:30:56
30.11.2014
Markop
Právě proto změř napětí na svorce D+, pokud tam bude cca 14,2V a na svorce B+ víc, máš pravděpodobně spálenou pomocnou diodu.
18:14:42
30.11.2014
skrec
-> Markop 30.11.14 16:57:19: Dobře připojím to zpět. Nicméně výrazné přebíjení 16-17V jsem naměřil několikrát předtím jak na baterii tak alternátoru i s připojenou B+ tak jak má být :(
16:57:19
30.11.2014
Markop
-> skrec: No to vadí! Alternátor musí být za provozu připojen k akumulátoru, nebo aspoň zatížen vyšším odběrem proudu, jinak můžeš poškodit diody v jeho můstku!

Změř napětí mezi neodpojenou svorkou D+ a kostrou. Tam musí být regulační napětí 14,1 - 14,3V.
12:36:37
30.11.2014
skrec
Ano, mám to takto zapojeno. Alternátor i regulátor mají svorky již značeny DF a D+.



Zapojení:

DF alternátoru na DF regulátoru

D+ alternátoru na D+ regulátoru

B+ alternátoru na hlavní svorku spouštěče

Kostra alternátoru očištěna a proměřena

15/54 regulátoru na svorku 15 indukční cívky a dále na svorku 15 spínací skříňky

B- regulátoru na kostru a proměřeno



Výstupní B+ mám po dobu zjišťování závady odpojenu abych nepouštěl do baterie a elektroinstalace 17V. To by nemělo vadit ne? I přesto by mělo být výstupní napětí alternátoru regulované tzn. 14 - 15V ideálně 14.4
upraveno 1x, naposled 30.11.2014 12:41:37
10:37:40
30.11.2014
Markop
R+ altíku na D+ regleru

M altíku na DF regleru

B+ altíku na hlavní svorku spouštěče (a dál na + baterie)

15/54 regleru na vodič od sp. skříňky

B- regleru ukostřit



Máš to takhle zapojené?



P.S. Jak B+ ODPOJIL od baterky?!!!
upraveno 1x, naposled 30.11.2014 10:42:06
10:16:36
30.11.2014
darklord
Mas to nahovno zapojene, tiez som to riesil ked som skladal auto po 4 rokoch a nejak mi zmizol jeden kabel z elektroinstalacie
09:56:02
30.11.2014
vhml
Máš správně kabely na relé?
09:44:33
30.11.2014
skrec
Ahoj,



Škoda 110R, nový alternátor PAL Magneton 55A, nové regulační polovodičové relé PAL Magneton, nové dráty od alternátoru k relé, kostra u alternátoru i u relé zkontrolována a alternátor stále přebíjí až na 17V!



Měřeno na B+, kostra - protože B+ jsem odpojil kvůli přebíjení.



Po instalaci nového alternátoru, než jsem sehnal nové polovodičové relé, jsem tam měl staré - kontaktní PAL magneton a také přebíjelo.



Je možné že se mi po dvou nastartování motoru stihla díky starému kontaktnímu relé (které jak jsem se zde dočetl, 55W alternátor neureguluje) prorazit dioda nového alternátoru?



Nebo by to mohlo být něčím jiným? Prosím o rady...
upraveno 1x, naposled 30.11.2014 15:33:13
Extreme Tyres