skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odpojovač baterie - noname/omp?
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 30.11.2014 do 18.04.2016, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík: Druhý táhlo (ten červenej bowden) je natažený na přední torpédo.
-> vhml: -> Toušík: Tak díky 

-> Lůďa: -> Lůďa: Je tam normálně táhlo za ručkou mezi sedačkama na tunelu . Aby na to dosáhnul i mitfára. Ale to už je jedno normálně koupíš táhlo už hotové a jen si ho nakrátiš.. Fotku moc nemám, ale ani moc nenafotím protože není co. Prostě jen v zadu za sedačky dáš odpojovač někam mezi startér a baterku aby bylo dole místo. Nebo ono to člověk vydí hned když pod to lehneš!
-> Lůďa 18.04.16 16:34:44: jak píše Radek, odpojovač vepředu je nesmysl. Jen lanka na ovládání natáhni.
-> Toušík: Dobrá, dám na tvoje rady a udělám to nějak jako to máš ty. Nenašel bys nějaké foto, jak máš do předu vedené táhlo?
-> Lůďa: TEn odpojovač nech v zadu a dopředu si natáhni pouze táhlo v bovdenu jinak bys platil zbytečně za kabel a ještě tě musí jít odpojit baterka někde venku.. Já to mám v levé mřížce.
-> Lůďa: Pic sorry že jsem neodepsal a teď koukám že se ptáš.. Prosím tě kabel si dej takovej aby jsi do toho nalisoval velká oka ( ty co se lisují kleštěma pákovejma) na tu 10tku šroub co je na odpojovači.Prostě co se do toho vejde.. Ono nevím jak to řešíš ty ale mě stačilo cca 40cm kabelu. Mám odpojovač v prostoru za sedačkama. Jinak zapojení je u odpojovače nebo na netu. Ale já tam třeba nemám ten odpor a taky to vypne vše. Ale elektrikáře tě nedoporučím :D
-> Tuner#2: Baterka bude nechaná vzadu v origo kastlíku a odpojovač bych rád až ve předu, buďto v palubce, nebo někde na tunelu.
-> Lůďa 18.04.16 16:26:15: Záleží podle délky vodiče...
Jakou použít sílu (průřez) kabelu na odpojovač? děkuju...
-> vhml: To by asi teoreticky stačilo... vypínat + a mít alternátor přivedenej přímo k baterce... ;-)
Zatím jsem to vždycky viděl buď 6ti pólem (nejlepší a nejčistší řešení, protože Ti to zároveň "vybije" přes přidanej odpor i veškerej další náboj v autě), nebo 2ma 2pólovejma odpojovačema na jednom táhle...
Zatím jsem to vždycky viděl buď 6ti pólem (nejlepší a nejčistší řešení, protože Ti to zároveň "vybije" přes přidanej odpor i veškerej další náboj v autě), nebo 2ma 2pólovejma odpojovačema na jednom táhle...
-> MOLSO 10.12.14 20:56:41: To sice jo, ale už to jen jeden kabel pod proudem a motor vyplej... Jestlipak už někdo projel ten ladaklub aby to našel jak to měli vyřešený?
-> vhml: ale od altika po baterku bude spojene aj po odpojeni ....
Nejsem v tý elektrice úplně sběhlej, ale nestačí jen natáhnou kabel od altíku rovnou na baterku namísto starteru a pak rozpojovat kabel od baterky ke starteru?
-> Tuner#2: Vypínám taky jen mínus baterky a na takové to moje závodění si myslím, že to stačí. Už tak je to vedle tunelu jako v Temelíně (ty kabelové svazky, nemluvě o tom od baterky ke startéru to je slušná meď).
-> MISCHO: Jinak máš samozřejmě pravdu, ale větší význam vidím spíše u ryze závodniček.
-> MISCHO: Jinak máš samozřejmě pravdu, ale větší význam vidím spíše u ryze závodniček.
-> MISCHO 10.12.14 20:00:17: Ne budu ho mít v předu pod skořepinou...
Motor stejně buď zdechne sám a nebo instinktivně sahám po klíčku, který automaticky beru sebou i při opouštění auta. Pak už je to jen o tom si vsugerovat, že jde odpojit elektrika, kdyby při případné nehodě vzniknul elektrický zkrat. Na nic jiného to sloužit nebude, rozhodně tím nebudu auto chcípat.
Motor stejně buď zdechne sám a nebo instinktivně sahám po klíčku, který automaticky beru sebou i při opouštění auta. Pak už je to jen o tom si vsugerovat, že jde odpojit elektrika, kdyby při případné nehodě vzniknul elektrický zkrat. Na nic jiného to sloužit nebude, rozhodně tím nebudu auto chcípat.
-> Tuner#2: Prajem vela stastia,nezabudni ale ze to nebude plnit funkciu aby ti chcipnul motor !!
EDIT: Pokial ho budes mat za stenou namiesto zadnych sedadiel, je to o to jednoduchsie. Staci tam natiahnut +15 z cievky a pripadne + z pal. pumpy .
EDIT: Pokial ho budes mat za stenou namiesto zadnych sedadiel, je to o to jednoduchsie. Staci tam natiahnut +15 z cievky a pripadne + z pal. pumpy .
-> MISCHO 10.12.14 17:56:17: Ale já 6ti pól nechci, to je další kabely tahat pod sedačku z jiného místa. Ale díky za odkaz, tam mají 2 pól na mínus kabelu tak jak to chci. 

-> Tuner#2: Precitaj a pozri si toto prosim ta
www.nsu4.nl/english/e1bat terymasterswitch.html
Nedohadujte sa tu o hlupostiach,kto co videl,nevidel a ci to funguje. Montoval som ich mraky, ci uz do seriovych aut upravenych na preteky alebo ostrych zavodakov. A pre vsetkych hadky chtivych poviem len jedno ,ano da sa pouzit aj dvoj polovy tak aby motor zdochol ale nieje to take jednoduche, treba pouzit niekolko diod,tranzistorov,odporov ,relatka.V podstate vyrobit malu riadiacu jednotku. Vo vysledku je jednoduchsie a myslim ze aj casovo a financne menej narocne pouzit 6-polovy odpojovac ktory zastava funkciu vsetkych vyssie popisanych suciastok a HLAVNE mas istotu ze funguje tak ako ma.
www.nsu4.nl/english/e1bat terymasterswitch.html
Nedohadujte sa tu o hlupostiach,kto co videl,nevidel a ci to funguje. Montoval som ich mraky, ci uz do seriovych aut upravenych na preteky alebo ostrych zavodakov. A pre vsetkych hadky chtivych poviem len jedno ,ano da sa pouzit aj dvoj polovy tak aby motor zdochol ale nieje to take jednoduche, treba pouzit niekolko diod,tranzistorov,odporov ,relatka.V podstate vyrobit malu riadiacu jednotku. Vo vysledku je jednoduchsie a myslim ze aj casovo a financne menej narocne pouzit 6-polovy odpojovac ktory zastava funkciu vsetkych vyssie popisanych suciastok a HLAVNE mas istotu ze funguje tak ako ma.
-> m8rinek 09.12.14 17:33:06: nevybije se ti baterka 

-> Toušík: Tak k čemu Ti je odpojovač, kterej Ti nevypne motor :D. Když se budeš válet po volantu, z venku někdo trhne za táhlo a poběží to dál :D
Dle mého je to kravina tohle řešení, nejdřív otočit klíčkem a poté odpojovat táhlo.. Samozřejmě nechci nic špatného přivolávat , ale... Představ si že na okruhu se ti něco stane a z venku tě přeci jen někdo klíček vypínat nebude.. A když už to děláš takhle pořádně nebylo by lepší malinko do té elektriky šáhnout? Tenhle dvoupólovej jsem myslel že se používá jen na traktory, aby se nevybíjela baterka když to někde kostří :)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.12.14 22:46:10: takovej odpojovač je dost k hovnu
Do hrobu si to nechat nechci, ale nepamatuju se jak to bylo udělaný. Kdybys možná mezitím projel ten Ladaklub tak už jsi to našel...

Do hrobu si to nechat nechci, ale nepamatuju se jak to bylo udělaný. Kdybys možná mezitím projel ten Ladaklub tak už jsi to našel...
-> vhml 08.12.14 22:28:56: A když jsi to viděl, tak si to chceš nechat pro sebe až do hrobu? Nicméně pokud to znamená další kabely a řešení, tak na to prdím, prostě stejně auto chcípnu instinktivně kličkama apak při případném vystupování odpojím ten dvoupól a fertig.
-> stepan 08.12.14 22:20:33: No hele nějak to jde, zapojený jsem to viděl :-) Ale napadá mi, že tam nemá externí regulátor, to bude asi ještě o to těžší.
-> vhml: Ale jak to relé zapojíš, aby si ho alternátor sám nedržel sepnutý?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.12.14 22:10:44: tak jestli altík vyhodíš fyzicky, nebo mu vyhodíš šťávu rozpínacím relé je už skoro jedno.
-> vhml 08.12.14 21:39:19: Protože Zazaa nemá altík, tak to logicky chcípne. A otravnej bych nebyl, kdyby jsi používal nečtené a odpověděl by jsi na dotaz, když už jsi to tady vypustil do éteru...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.12.14 21:36:51: ty seš hodně otravnej
Proč se nezeptáš třeba Zazzy?
Kdysi jsem to vygůglil někde na ladaklubu, tak zkus pohledat...

Kdysi jsem to vygůglil někde na ladaklubu, tak zkus pohledat...
-> Tuner#2: Napadá mě přes relé co vypne odpojovač, pumpu nebo jinou věc
-> vhml 30.11.14 19:33:59: Tak do třetice posílám SZ, když Tě nečtené asi nic neříkaj 

-> vhml 30.11.14 19:33:59: Tak jak?
-> vhml 30.11.14 19:33:59: Jak se to dá zapojit aby to chcíplo motor?
-> Tuner#2: -> Antony: Tak zase to nepřehánějte. Musíme si pomáhat.

chcipnuti motoru tak aby stacil 2polovej se da jednoduse resit vyhozenim altiku ... funguje me to spolehlive :)
-> Tuner#2: jo, jo Pája je třída, jak jsem mu už dnes psal, ještě se mi nestalo, aby mi někdo někdy poslal nějakej díl, s placením počkal "až se na jaře uvidíme" a ještě zaplatil poštu . . 

-> T 30.11.14 19:30:58: Tak kde ho máš? Plánuju ho dát za příčku u sedačky, bude vykukovat jen kousek aby na něj šlo sáhnout mezi nohama.
Velký dík -> CpEaRjHaY-průserář: za dnešní zásilku až do domu a ke všemu zdarma. Zpracování oproti noname je o třídu jinde, tak uvidíme jak bude fungovat. Máš u mě min. pivko na srazu až se potkáme
Díky.

-> Stepan FUN: Hlavně má baterku v kufru, kde to není problém lehce předělat
Kdyis jsem do LR koupil 6ti pól (se dvěma táhlama, takže ovládání jak z venku, tak z místa řidiče) a nelitoval jsem... Vše vyřešeno jedním úkonem a cena (tenkrát) nebyla nijak darstická.
To že nechceš šahat do + vedení - stejně bys měl zakrytovat baterku, jinak ji upevnit (pokud teda už stavíš auto spíš jako závoďák, než jako sériovku), tak už to napojení + kabelu a úprava kabelu k cívce není velkej problém...
To že nechceš šahat do + vedení - stejně bys měl zakrytovat baterku, jinak ji upevnit (pokud teda už stavíš auto spíš jako závoďák, než jako sériovku), tak už to napojení + kabelu a úprava kabelu k cívce není velkej problém...
-> Tuner#2: Jo
-> Nwkt 30.11.14 20:16:43: Když vidím ty plasty, tak to už raději co mají ve speedpro, navíc na cestě už je díky jednomu členovi OMP 2 pól.
Tak dva úkony to budou stejně v případě toho prvního co odkazuješ ne?
Tak dva úkony to budou stejně v případě toho prvního co odkazuješ ne?
-> Tuner#2: Proč dělat zbytečně dva úkony, když ti jde prakticky o vteřiny a můžeš to vyřešit oboje jedním zatáhnutím
btw tohle by nestačilo?
www.ebay.co.uk/itm/.../26 1461517012?pt=UK_Cars...
www.ebay.co.uk/itm/.../18 1260313556?pt=UK_Cars...
btw tohle by nestačilo?
www.ebay.co.uk/itm/.../26 1461517012?pt=UK_Cars...
www.ebay.co.uk/itm/.../18 1260313556?pt=UK_Cars...
Ak ti to nieje jasné pošli SS,rád ti to vysvetlím , montoval som ich pomerne dosť.
-> Tuner#2: Jo, když si chcípneš motor klíčkem, tak pak už stačí dvoupólovej.
-> stepan 30.11.14 20:03:07: Jasný, tak by to šlo řešit, ten nákres je matoucí...
Ale já chci prioritně rozepínat -, rozhodně nechci sahat do hotového + vedení...
Když to teda vezmu, že bych naboural, tak chcípnu motor klíčkem (pokud se nechcípne sám) a pak můžu hned rozepnout dvoupólový odpojovač aby při případném zkratu kabelů vlime nehody auto neschořelo a musí to tak fungovat ne?
Ale já chci prioritně rozepínat -, rozhodně nechci sahat do hotového + vedení...
Když to teda vezmu, že bych naboural, tak chcípnu motor klíčkem (pokud se nechcípne sám) a pak můžu hned rozepnout dvoupólový odpojovač aby při případném zkratu kabelů vlime nehody auto neschořelo a musí to tak fungovat ne?
-> Tuner#2: Na hlavný kábel nalisujes kabelove oko. Hlavný okruh je do cca 160A. Kontakty sú väčšinou M8-M10 . Na kábel o priereze 2,5 mm/2 nalusujes opäť. Oko a pridas pod prívod na M8-M10. Odpor musím pozrieť doma je to zatazovy keramický . masse je kostra.Môžem doma pozrieť foto pozapajaneho odpojovaca.
-> Tuner#2: U baterky se má přerušit +. A rozdvojíš ho jednoduše, vezmeš tenkej kabel s velkym očkem a přidáš ho taky pod matku na odpojovači. A odpor je u odpojovače v sadě.