-> dragon_cb_cz: No uplně s tím nemůžu souhlasit,protože spousta nabíječek má hraniční napětí 14,4V a poté omezují nabíjecí proud. To odpovídá 80% nabití.
Definice plného je 2,75 V (16,5) a toho s dnešníma nabíječkma obvykle nedosáhneš..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia alternátor
-> palinator 21.12.14 15:44:40: Jojo, taky jsem jednou z blbosti málem přišel k úrazu...
Potřeboval jsem ozkoušet startér a jediná baterka v blízkém okolí byla ta, co jsem před pěti minutama odpojil od nabíječky....
A jak ještě byly povyšroubované špunty, tak po připojení startéru jsem je pak (po umytí xichtu od kyseliny) hledal v širokém okolí...
Naštěstí jen vylítly ty špunty a baterka i já ok.
Nejlíp se člověk učí z vlastních chyb (blbosti)
Potřeboval jsem ozkoušet startér a jediná baterka v blízkém okolí byla ta, co jsem před pěti minutama odpojil od nabíječky....

A jak ještě byly povyšroubované špunty, tak po připojení startéru jsem je pak (po umytí xichtu od kyseliny) hledal v širokém okolí...

Naštěstí jen vylítly ty špunty a baterka i já ok.
Nejlíp se člověk učí z vlastních chyb (blbosti)

-> MVM: Až takhle bych to neformuloval, jediným skutečným indikátorem plného nabití je ta hustota elektrolytu. "Do plna" se dá baterka dobít i nižším napětím - ty nabíječky "uberou" tak, že sníží maximální proud, takže se plného nabití dosáhne pomaleji, ale bez těch "nebezpečných efektů". Výsledný stav je ale +- stejný.
-> palinator: Tuto perličku ti můžu potvrdit osobní zkušeností, přestě tou samou, taky jsem řezal flexou asi 2 m od baterky při nabíjení, ta bouchla, ulítlo celé čelo, naštěstí směrem ode mne, ale 2,5 roku stará 82 Ah baterka v kytkách.
Hodně drahá zkušenost, na kterou jeden jen tak snadno nezapomene a dá si příště sakra pozor, aby to neopakoval.


Protože takový nabíjení je "nebezpečný" a články musí větrat (což uplně ideálně u uzavřených bat. nejde) většina nabíječek "ubere" cca při 80% kdy začíná jemné plynování a napětí je někde na cca 2,4V na článek.

Jen taková perlička... ten unikající vodík není jenom nějaký strašení... Známej zažil explozi, když něco řezal flexou a jiskra mu vlítla na nabíjenou baterku. Dneska na jedno ucho skoro neslyší.
-> JohnyUUZW: Věci se mají asi takto: baterku jsi nedobil. Když jsi ji dal na nabíječku a hned začala vařit, tak jsi ji odpojil. Dá se ti regulovat nabíjecí proud na nabíječce? Jaký typ máš?
Baterka při nabíjení samozřejmě vaří a roste jí napětí. To, že měla přes 14,4 V ještě neznamená, že je plně nabitá. Dávnější poučka při nabíjení uváděla, že se baterka nabíjí proudem, který obnáší 1/10 amperhodinové kapacity celkem 10 hodin (baterka 44 Ah se nabíjí proudem 4A po dobu 10 hodin, s časem proud klesá) Je to proto, že se postupně sytí elektrickým nábojem jednotlivé desky článků v baterce, dochází k chemické rekci desek s elektrolytem, proto vaří. Jinak současné automatické nabíječky si samy regulují nabíjecí proud podle stupně nabití baterky, na to mají samočinné vyhodnocovací obvody.
Starší baterky, co měly dolévací otvory, se daly změřit, resp. hustota elektrolytu v jednotlivých článcích hustoměrem. Byl podobný jako je hustoměr na chladicí kapalinu, pouze se vyměnil měřicí plovák na elektrolyt. Tak jsi přesně viděl, v jakém stavu jsou jednotlivé články a na kolik jsou dobity.
Vzhledem k tomu, že současné baterky bývají bezúdržbové ( nedají se dolévat), tak lze jejich kompletní stav zjistit pouze zátěžovým testem. Testovací zařízení mají ve většině baterkáren.
Protože máš baterku starou 1,5 roku, tak není předpoklad, že by ti v zimě odcházela nebo nebyla spolehlivá. Je prostě jen nedostatečně nabitá na plnou kapacitu.
Podle mého názoru by jí stačilo nechat na nabíječce asi tak 5 hodin vařit proudem 4 A a měla by být plně nabita. Po odpojení z nabíječky asi po 2 hodinách ( to se ustálí chemické reakce v baterce) změř napětí na baterce a bude tam kolem 12,7 V, možná i trochu víc.
Prostě jezdil jsi na částečně vybitou baterku, protože ti špatně fungovalo dobíjení. Baterce to nijak neublížilo, je na to stavěná. Teď, když jsi toto již vyřešil, by neměl být žádný problém. Km na dobití po nastartování bohatě stačí.
Baterka při nabíjení samozřejmě vaří a roste jí napětí. To, že měla přes 14,4 V ještě neznamená, že je plně nabitá. Dávnější poučka při nabíjení uváděla, že se baterka nabíjí proudem, který obnáší 1/10 amperhodinové kapacity celkem 10 hodin (baterka 44 Ah se nabíjí proudem 4A po dobu 10 hodin, s časem proud klesá) Je to proto, že se postupně sytí elektrickým nábojem jednotlivé desky článků v baterce, dochází k chemické rekci desek s elektrolytem, proto vaří. Jinak současné automatické nabíječky si samy regulují nabíjecí proud podle stupně nabití baterky, na to mají samočinné vyhodnocovací obvody.
Starší baterky, co měly dolévací otvory, se daly změřit, resp. hustota elektrolytu v jednotlivých článcích hustoměrem. Byl podobný jako je hustoměr na chladicí kapalinu, pouze se vyměnil měřicí plovák na elektrolyt. Tak jsi přesně viděl, v jakém stavu jsou jednotlivé články a na kolik jsou dobity.
Vzhledem k tomu, že současné baterky bývají bezúdržbové ( nedají se dolévat), tak lze jejich kompletní stav zjistit pouze zátěžovým testem. Testovací zařízení mají ve většině baterkáren.
Protože máš baterku starou 1,5 roku, tak není předpoklad, že by ti v zimě odcházela nebo nebyla spolehlivá. Je prostě jen nedostatečně nabitá na plnou kapacitu.
Podle mého názoru by jí stačilo nechat na nabíječce asi tak 5 hodin vařit proudem 4 A a měla by být plně nabita. Po odpojení z nabíječky asi po 2 hodinách ( to se ustálí chemické reakce v baterce) změř napětí na baterce a bude tam kolem 12,7 V, možná i trochu víc.
Prostě jezdil jsi na částečně vybitou baterku, protože ti špatně fungovalo dobíjení. Baterce to nijak neublížilo, je na to stavěná. Teď, když jsi toto již vyřešil, by neměl být žádný problém. Km na dobití po nastartování bohatě stačí.

Jak jste poradili, tak jsem dobil baterii do vozu.
Zajímavé je ale to, že před dobíjením měla baterie 12,4V,
a ihned po připojení nabíječky baterie začala vařit s napětím asi 14,4V a rostoucím.
Nabíjení jsem tedy hned ukončil.
Zdá se mi, že důvodem nízkého napětí na baterii před jízdou je to,
že baterie nedostatečně přijímá náboj. Pravděpodobně důvodem ztráty kapacity?
Můžete mi k tomu někdo říci něco přesnějšího, pokud tomuto problému rozumíte.
Chápu to tak, že baterie má již zkrácenou životnost, přesto ale startuje naprosto bez problému.
Nechápejte mě špatně většina lidí by se na to vykašlala, když to funguje. Potřebuji však, abych se na vůz mohl spolehnout. Nerad bych v zimě někde zůstal viset.
Díky moc za cenné informace.
Zajímavé je ale to, že před dobíjením měla baterie 12,4V,
a ihned po připojení nabíječky baterie začala vařit s napětím asi 14,4V a rostoucím.
Nabíjení jsem tedy hned ukončil.
Zdá se mi, že důvodem nízkého napětí na baterii před jízdou je to,
že baterie nedostatečně přijímá náboj. Pravděpodobně důvodem ztráty kapacity?
Můžete mi k tomu někdo říci něco přesnějšího, pokud tomuto problému rozumíte.
Chápu to tak, že baterie má již zkrácenou životnost, přesto ale startuje naprosto bez problému.
Nechápejte mě špatně většina lidí by se na to vykašlala, když to funguje. Potřebuji však, abych se na vůz mohl spolehnout. Nerad bych v zimě někde zůstal viset.
Díky moc za cenné informace.
To jsem celej já, nejdřív všechno proměřím, místo toho abych hned zažal všechno rozebírat.
-> JohnyUUZW: Nic ve zlem ale ze te to porad bavi merit, dobij baterku externe nabijeckou to za prve (pokud je s 6 vicky urcite otevri dolij pripadne destilku a po dobiti zmerit balonkem jednotlivy clanky) a pak rozpul ten altik a premer (kdyz uz te bavi porad merit) diody zkontroluj jejich priletovani k mustku, a hlavne zkontroluj zberny krouzky pro regulator (ty by bylo nej stocit - tutove v nich bude drazka jak....), kdyz uz to bude rozebrany vymenil bych ty dve loziska stojej part desetikorun a pak slozit a pak si mer :)
Dobrý den,
po dnešním měření mám zajímavé informace
1. nabíjecí deficit způsobil to, že jsem měl ráno napětí na baterii před nastartováním 12,1 V, přesto auto bezproblému nastartovalo.
2. před několika dny jsem dotáhl šroub kostření na převodovce a od té doby jsem neměl možnost to vyzkoušet, dnes jsem vyzkoušel a odpor mezi -baterií a blokem motoru 0.5 ohmu.
Při jízdě jsem opět zkontroloval zajímavé hodnoty, světe div se naměřil jsem mnohem lepší čísla.
při jízdě se světly 13,8 V - 13,9 V
na volnoběh se světly 12,9 V - 13,1 V
to už nezní tak špatně, když jsem se vracel z práce před nastartováním měla baterie už 12,38V, takže se za jízdu do práce stihla z toho velkého vybití alespoň trochu dobít + k tomu ještě cesta z práce. Doma po chvíli co jsem to nechal odstát asi 10 minut napětí 12,58 V, ještě asi trochu klesne.
po dnešním měření mám zajímavé informace
1. nabíjecí deficit způsobil to, že jsem měl ráno napětí na baterii před nastartováním 12,1 V, přesto auto bezproblému nastartovalo.
2. před několika dny jsem dotáhl šroub kostření na převodovce a od té doby jsem neměl možnost to vyzkoušet, dnes jsem vyzkoušel a odpor mezi -baterií a blokem motoru 0.5 ohmu.
Při jízdě jsem opět zkontroloval zajímavé hodnoty, světe div se naměřil jsem mnohem lepší čísla.
při jízdě se světly 13,8 V - 13,9 V
na volnoběh se světly 12,9 V - 13,1 V
to už nezní tak špatně, když jsem se vracel z práce před nastartováním měla baterie už 12,38V, takže se za jízdu do práce stihla z toho velkého vybití alespoň trochu dobít + k tomu ještě cesta z práce. Doma po chvíli co jsem to nechal odstát asi 10 minut napětí 12,58 V, ještě asi trochu klesne.
Díky za rady zítra zase proměřím
-> JohnyUUZW: Takže km v pohodě, baterie taky v pohodě. Pokud máš zkontrolované všechny spoje na kostru, tak tam by neměl být už žádný zádrhel. Multimetrem můžeš ještě proměřit odpor mezi minusem baterky a blokem motoru, abys měl jistotu, měl by být kolem 1 ohmu. Ještě bys mohl zkusit přímo na altíku odpojit faston kontrolky dobíjení a místo něho zapojit náhradní kabel z plusu baterky přes 2 W žárovku. Pokud ti napětí naroste při zvýšených otáčkách na asi 14,2 V, tak je nějaký problém v přístrojovce (někde přechodový odpor). Pokud to bude stejné, tak závadu má nejspíš altík, budeš ho muset vyndat, zkontrolovat utažení usměrňovacího můstku, případně dále rozebrat a proměřit diody, některá je buď načatá nebo propouští. 13,6 V při zvýšených otáčkách při vypnutých spotřebičích je málo.



Doplňující informace:
na jedno nastartování najedu 45km tam a na druhé nastartování 45km zpět, toto celkem 3x týdně.
Baterie: Yuasa 62Ah stáří 1,5 roku
Na autě nejsou žádné wifikundace typu halogenových světel, vše je původní originál.
Běžný provoz zapnutá světla, příležitostně rádio a ventilátor na 2.
Pokud zhasnu světla napětí i na volnoběh 13,2V+
zvýšené otáčky 13,6V
na jedno nastartování najedu 45km tam a na druhé nastartování 45km zpět, toto celkem 3x týdně.
Baterie: Yuasa 62Ah stáří 1,5 roku
Na autě nejsou žádné wifikundace typu halogenových světel, vše je původní originál.
Běžný provoz zapnutá světla, příležitostně rádio a ventilátor na 2.
Pokud zhasnu světla napětí i na volnoběh 13,2V+
zvýšené otáčky 13,6V
-> JohnyUUZW: Neuvádíš dost podstatné věci: 1) kolik km najedeš po nastartování, 2) jaké žárovky máš v hlavních světlech, 3) stáří baterky
Vysvětlím. Aby se baterka nabila po nastartování na úroveň před startem, doporučuje se najet aspoň 25 až 30 km. Pokud najedeš dost méně, tak je baterka vybíjena a je potřeba ji časem dobíjet nabíječkou, i když je dobíjení v pořádku. Pokud máš v hlavních světlech 2x100W halogeny, tak se nediv, že na volnoběh ti při rozsvícení dobíjí 12,5 V, altík nevyrobí díky nízkým otáčkám, odběr je vyšší než momentální výkon. 13,8 V při rozsvícených světlech při zvýšených otáčkách je celkem v pořádku, i když by mohlo být víc.
Změř napětí na baterce, když je všechno vypnuté, ne při zátěži, na volnoběh. Mělo by být kolem 13 až 13,2 V. Při zvýšených otáčkách na asi 2000 by mělo být kolem 14 V.
Pak zapni všechny el. spotřebiče, tzn. světla, mlhovky, topení, blinkry, otáčky na aspoň 2500 i trochu víc a napětí by mělo být ke 14 V. Pak je dobíjení v pořádku. Pokud je pod 13 V, je závada v altíku, nejspíš proražená dioda v můstku.
Na baterce po ustálení do druhého dne by mělo být napětí 12,6 až 12,7 V, pak je v pořádku.
Vysvětlím. Aby se baterka nabila po nastartování na úroveň před startem, doporučuje se najet aspoň 25 až 30 km. Pokud najedeš dost méně, tak je baterka vybíjena a je potřeba ji časem dobíjet nabíječkou, i když je dobíjení v pořádku. Pokud máš v hlavních světlech 2x100W halogeny, tak se nediv, že na volnoběh ti při rozsvícení dobíjí 12,5 V, altík nevyrobí díky nízkým otáčkám, odběr je vyšší než momentální výkon. 13,8 V při rozsvícených světlech při zvýšených otáčkách je celkem v pořádku, i když by mohlo být víc.
Změř napětí na baterce, když je všechno vypnuté, ne při zátěži, na volnoběh. Mělo by být kolem 13 až 13,2 V. Při zvýšených otáčkách na asi 2000 by mělo být kolem 14 V.
Pak zapni všechny el. spotřebiče, tzn. světla, mlhovky, topení, blinkry, otáčky na aspoň 2500 i trochu víc a napětí by mělo být ke 14 V. Pak je dobíjení v pořádku. Pokud je pod 13 V, je závada v altíku, nejspíš proražená dioda v můstku.
Na baterce po ustálení do druhého dne by mělo být napětí 12,6 až 12,7 V, pak je v pořádku.

Na volnoběh ti to prostě nedobíjí, bud ten altík vyndej z auta a celej ho rozeber stoč kroužky a proměř diody. Já bych tipoval že 1 bude ko nebo min studenej spoj apod. Koukni ve tmě na volnoběh nežhne ti maličko kontrolka? Já bych pomalu tipoval že jo. Nebo dej jinej apod. Tenhle altík je tak jednoduchej že to zvládne každej.
-> JohnyUUZW: za cenu nového regulátoru, kterej ti asi nebyl moc platnej pač si nedal přesoustružit sběrný kroužkym , koupíš z vrakáče celej altík a je po problému.... vyndej to z něčeho co má mín najeto a nemáš co řešit.
Dobrý den,
posledně jsem to nenapsal úplně jasně.
Použil jsem Multimetr a změřil jsem napětí při nastartovaném motoru a rozsvícených světlech nejprve na baterii - 12,5 V na volnoběh a 13,6 V při zvýšených otáčkách
druhé měření jsem provedl na tom velkém + konektoru u alternátoru proti jeho plášti
opět se světly - 12,5 V na volnoběh - 13,8 V při zvýšených otáčkách
Pochopil jsem tedy, že nebude problém v diodovém můstku, přesto něco není úplně v pořádku a baterie i po delších jízdách není nabitá dostatečně. Před nedávnem jsem měnil regulátor. Na chvíli se problém spravil ale teď je to zpět. Je možné že odešel ale spíš jsem chtěl najít jestli závada není někde jinde, než budu zběsile měnit.
Díky za rady
posledně jsem to nenapsal úplně jasně.
Použil jsem Multimetr a změřil jsem napětí při nastartovaném motoru a rozsvícených světlech nejprve na baterii - 12,5 V na volnoběh a 13,6 V při zvýšených otáčkách
druhé měření jsem provedl na tom velkém + konektoru u alternátoru proti jeho plášti
opět se světly - 12,5 V na volnoběh - 13,8 V při zvýšených otáčkách
Pochopil jsem tedy, že nebude problém v diodovém můstku, přesto něco není úplně v pořádku a baterie i po delších jízdách není nabitá dostatečně. Před nedávnem jsem měnil regulátor. Na chvíli se problém spravil ale teď je to zpět. Je možné že odešel ale spíš jsem chtěl najít jestli závada není někde jinde, než budu zběsile měnit.
Díky za rady
-> Jarda: když jedeš se světlama je tam 14,1, když pustíš větrák, jako že celou zimu valí tak 13,8 atd ...
žárovky držej zatím :) tuk tuk
žárovky držej zatím :) tuk tuk
-> JohnyUUZW: Měřil jsi to se zapnutými světly, počítám...
A svorku D+ jak jsem psal jsi změřil? Tam je kolik? Při zvýšených otáčkách.
Ne že by ti to nedobíjelo, ale ty hodnoty jsou na spodní hranici. A ta baterka, jak je stará? 12,45V je opravdu málo. Zkus jí dobít nabíječkou a po pár hodinách změřit.
-> Jarda: Má tam "tuningovou diodu". A to napětí je opačný extrém než u Jonnyho
A svorku D+ jak jsem psal jsi změřil? Tam je kolik? Při zvýšených otáčkách.
Ne že by ti to nedobíjelo, ale ty hodnoty jsou na spodní hranici. A ta baterka, jak je stará? 12,45V je opravdu málo. Zkus jí dobít nabíječkou a po pár hodinách změřit.
-> Jarda: Má tam "tuningovou diodu". A to napětí je opačný extrém než u Jonnyho

-> JohnyUUZW: podle me nic moc, ale na palackej altik celkem normalni, ja mam ve felde cinskej mustek, prvni tam byl, kdyz jsem ji koupil, odchazela v nem jedna dioda za druhu, cca po 14 dnech, tzn. po necelych 2tis. km, kdyz jsem menil 4. kus, tak jsem se rozhodl zkusit jinej mustek, origo byl za 800kc a cinskej za 200kc, tak rikam, ze risknu ten - funguje mnohem lip nez origo, na volnobeh bez zátěže to dobíjí 14,1 a kdyz vse zapnu, tak nepadá pod 13,8 ted má cca 50tis. km a OK, jen jestli odejde nejaka dioda, tak nevim nevim, jestli jeste pujde opravit
vadná dioda se Ti projeví (jak uz tu bylo psáno) poblikávání kontrolky dobíjení, takže ten problém nemáš
a mě se pal 70A altiky chovaji podobne, jako ted Tobe....
-> Tomaso435: co mas za voblbovak?, ale tech 14,45 mi uz prijde celkem dost... nevim, co je jeste OK pro baterku, ale preci jen to ma byt 13,8-14,2V a co ostatni spotrebice, necernaji Ti treba zarovky?
vadná dioda se Ti projeví (jak uz tu bylo psáno) poblikávání kontrolky dobíjení, takže ten problém nemáš

-> Tomaso435: co mas za voblbovak?, ale tech 14,45 mi uz prijde celkem dost... nevim, co je jeste OK pro baterku, ale preci jen to ma byt 13,8-14,2V a co ostatni spotrebice, necernaji Ti treba zarovky?
Je taky otázkou jakým měřákem a v jakém je stavu je to měřené!!! Řekl bych to takhle: dobíjí to, ale je divná ta hodnota na volnoběh - jestli je vše vypnuté a na volnoběh to má 12,5V tak je to sakra málo a v tu chvíli to nedobíjí.
-> JohnyUUZW: 12,5 V na volnoběh - 13,8 V při zvýšených otáčkách mohlo by bejt víc.
baterka když stojí 12,45V taky už nic moc...
já mám baterku při stání 12,74V
a origo při zvýených otáčkách mám 14,1V
ale mám tam voblbobák takže normálě mi to dává nějakách 14,3 - 14,45V
na volnoběh 13,4V
a když jedu a mám pouštěný všechno, dálky s přídavákama topení rádio vysílačku tak mám 13,7V...
baterka když stojí 12,45V taky už nic moc...
já mám baterku při stání 12,74V
a origo při zvýených otáčkách mám 14,1V
ale mám tam voblbobák takže normálě mi to dává nějakách 14,3 - 14,45V
na volnoběh 13,4V
a když jedu a mám pouštěný všechno, dálky s přídavákama topení rádio vysílačku tak mám 13,7V...
můžeš být konkrétní?
-> JohnyUUZW: no to néni no..
Dobrý den,
tak jsem se k tomu dostal hned co jsem přijel z práce. Použil jsem Multimetr a změřil jsem při nastartovaném motoru nejprve
na baterii - 12,5 V na volnoběh - 13,6 V při zvýšených otáčkách
druhé měření jsem provedl
na svorce + u alternátoru proti jeho plášti
12,5 V na volnoběh - 13,8 V při zvýšených otáčkách
Ještě jsem dotáhl spoje kostření, jen chybí dotáhnout ten co je na motoru, ve tmě jsem ho včera nemohl najít.
Co se týká napětí, když příjdu k vozu po dvou dnech co byl odstaven změřím 12,45 V.
Jinak jezdím výhradně trasy dlouhé +-45km na jedno nastartování.
Myslíte že je nabíjení tedy v pořádku?
Díky
tak jsem se k tomu dostal hned co jsem přijel z práce. Použil jsem Multimetr a změřil jsem při nastartovaném motoru nejprve
na baterii - 12,5 V na volnoběh - 13,6 V při zvýšených otáčkách
druhé měření jsem provedl
na svorce + u alternátoru proti jeho plášti
12,5 V na volnoběh - 13,8 V při zvýšených otáčkách
Ještě jsem dotáhl spoje kostření, jen chybí dotáhnout ten co je na motoru, ve tmě jsem ho včera nemohl najít.
Co se týká napětí, když příjdu k vozu po dvou dnech co byl odstaven změřím 12,45 V.
Jinak jezdím výhradně trasy dlouhé +-45km na jedno nastartování.
Myslíte že je nabíjení tedy v pořádku?
Díky
U feldy jsou dva hlavní kostřící body. Spojuje je vodič od mínus polu baterky. Jde z baterky na podběh a pokračuje dozadu na motor. Odmontovat očka očistit, podložky taky a pořádně utáhnout.
Zítra se chystám to změřit, jen se chci ještě zeptat, kde konkrétně mám zkontrolovat kostřící body. Jinak dnes ráno ukazoval palubní počítač napětí před nastartováním 11,7 V. Te je ale měřené při zátěži vzhledem k tomu, že je zapnuté zapalování. Přesto se mi to ale zdálo poměrně málo. Zítra změřím ještě před zapnutím zapalování multimetrem a hlavně změřím tedy ten výstup z alternátoru.
-> JohnyUUZW: Palubní počítač neměří napětí tam, kde je nejdůležitější ho měřit - na akumulátoru. Navíc je jeho odchylka ještě větší než u mulťáků od ťamanů.
Větší baterka nevadí, z provozního hlediska je to naopak výhoda.
Věř, že ty na autě pravděpodobně žádnou závadu dobíjení nemáš
Větší baterka nevadí, z provozního hlediska je to naopak výhoda.
Věř, že ty na autě pravděpodobně žádnou závadu dobíjení nemáš

Ještě jedna věc, mám tam baterii 62Ah, jen uvádím pro úplnost ale dle mého názoru by to na vznik závady nemělo mít vliv. Co myslíte?
Veškeré hodnoty napětí zde uvedené jsem měřil palubním počítačem. Zkusím ještě naměřit hodnoty přímo na alternátoru multimetrem a dám vědět. Díky
To jsi měřil na baterce, nebo i na altíku?
Změř ještě to napětí na svorce D+. Pokud tam bude stejné, nastavuje ti toto napětí regulátor, což by bylo zvláštní, tyto reglery mají skoro vždy cca 14,2V. Může to být taky chybou multimetru, nevím jaký máš, třeba ty levné mají odchylku často i 1,5%.
Pokles napětí o pár desetin voltu je u těchto alternátorů při zatížení bohužel normální, stabilizovaná je svorka D+ (pouze na ní je regulační napětí), ne hlavní svorka B+. Pokud ti po zapnutí světel a větráku klesá napětí jen o 0,2 - 0,3V, je to naopak velmi slušné. A na volnoběh ti to prostě světla s větrákem neutáhne.
Zkontroluj všechny koncovky silových vodičů, včetně ukostření. Je nutné mít silovou část elektroinstalace bez přechodových odporů.
Diodový můstek vadný není, napětí by se ti po zapnutí světel propadlo pod 13V i za jízdy. A žhnula by ti kontrolka.
Změř ještě to napětí na svorce D+. Pokud tam bude stejné, nastavuje ti toto napětí regulátor, což by bylo zvláštní, tyto reglery mají skoro vždy cca 14,2V. Může to být taky chybou multimetru, nevím jaký máš, třeba ty levné mají odchylku často i 1,5%.
Pokles napětí o pár desetin voltu je u těchto alternátorů při zatížení bohužel normální, stabilizovaná je svorka D+ (pouze na ní je regulační napětí), ne hlavní svorka B+. Pokud ti po zapnutí světel a větráku klesá napětí jen o 0,2 - 0,3V, je to naopak velmi slušné. A na volnoběh ti to prostě světla s větrákem neutáhne.
Zkontroluj všechny koncovky silových vodičů, včetně ukostření. Je nutné mít silovou část elektroinstalace bez přechodových odporů.
Diodový můstek vadný není, napětí by se ti po zapnutí světel propadlo pod 13V i za jízdy. A žhnula by ti kontrolka.
Hodnoty které jsem udal byly naměřeny při zapnutých světlech, ventilátor na 2 a to je vše
Pokud na volnoběh světla vypnu dostanu přibližně 13,8-13,9 V
Pokud na volnoběh světla vypnu dostanu přibližně 13,8-13,9 V
-> JohnyUUZW: Takhle málo to dává bez zapnutých spotřebičů, nebo jsi zapnul všechno co se dalo a máš pocit, že to altík při volnoběhu utáhne? Když odpojíš vodič kontrolky od altíku, jaké napětí změříš pří zvýšených otáčkách mezi D+ svorkou altíku a kostrou?
-> Kocvin: Když jí sežene ...proč ne. Ale někdo říká že ten činskej můstek je lepší něž ty originální. Ale je to zase o ceně že.
-> Kuladmin: Lepší vyměnit diodu než celý můstek ne?
Tak zrepasovat tenhle altik je sranda , diody muzes zmerit, krouzky stocit regulator pokud ma dlouhy uhliky tak nic a jen to zase sesroubovat. Pripadne ko diody/diod koupit cely mustek.
rozumný je za tři kila koupit jiný z vrakáče a jezdit...
A není jenom mrtvá baterka? Zkus ji nabít, nechat jeden den stát bez dobíjení a pak změřit. ;-) Nebo změř odebíranej proud z alternátoru.
Dobrý den,
již před časem jsem měl poměrně nízké palubní napětí na felicii zejména při volnoběžných otáčkách 13V při jízdě 13,6. Problém jsem vyřešil koupí nového regulátoru a nakonec problém zmyzel. Nyní po asi 6 měsících je to ale zpět při jízdě palubní napětí 13,5-13,6V a na volnoběh 12,3 V. Výrazně se to tedy zhoršilo. Přesto kontrolka nabíjení nesvítí. Mám pocit že jsem výměnou regulátoru závadu neodstranil a problém je v tom že je jedna z diod v diodovém můstku špatná a přicházím o některou půlvlnu při usměrnění, což má za následek snížení výkonu alternátoru, který nový regulátor částečně vyřešil buzením ale podle všeho jen na nějakou dobu.
Je má úvaha správná? Je tedy rozumné volit nový alternátor případně nechat repasovat?
Díky za odpovědi
již před časem jsem měl poměrně nízké palubní napětí na felicii zejména při volnoběžných otáčkách 13V při jízdě 13,6. Problém jsem vyřešil koupí nového regulátoru a nakonec problém zmyzel. Nyní po asi 6 měsících je to ale zpět při jízdě palubní napětí 13,5-13,6V a na volnoběh 12,3 V. Výrazně se to tedy zhoršilo. Přesto kontrolka nabíjení nesvítí. Mám pocit že jsem výměnou regulátoru závadu neodstranil a problém je v tom že je jedna z diod v diodovém můstku špatná a přicházím o některou půlvlnu při usměrnění, což má za následek snížení výkonu alternátoru, který nový regulátor částečně vyřešil buzením ale podle všeho jen na nějakou dobu.
Je má úvaha správná? Je tedy rozumné volit nový alternátor případně nechat repasovat?
Díky za odpovědi