skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zelená kontrolka škoda 100
Auta s klikama ven žlutá,přiveden "plusový proud" po zapnutí zapalování. Auta s klikami "BOMORO" zelená stále ukostřená.
jj , žltá spínala asi na kostru a zelená na plus alebo naopak , len viem že to bolo dosť divne zapojené a celkom zbytočne ...
-> srdcar 120L: !!! nojo, máš pravdu, je to ten chybějící drát ve svorkovnici, není to samostatnej faston, to si pletu s rapidem :))
-> fejko: Pokud pamatuju, tak kontrolka nebyla zapojená, na pravé svorkovnici přístrojovky by to měl být druhý faston zprava. Kontrolka je ukostřená na kostru tišťáku přístrojovky. Zapojovaly se na ni přední mlhovky při dodatečné montáži. Stačí žárovka do patice a přivést napětí, co jde na mlhovku.

-> fejko: pokud je ta kontrolka uplusená tak je nejelegantnější řešení ten plošák přerušit a ukostřit ji zvlášť (ke kostřícímu fastonu tachometru;) protože dávat relátko navíc kvuli blbý kontrolce je ,,,
děkuji mnohokrát za info jdu pitvat, ta kontrolka na mlhovku není špatný nápad 

je to kontrolka navíc, u některých typů je standartně "uplusená" u některých je ukostřená ,, a trčí z toho faston,, já vyměnil sklíčko za červené a dal to na mlhovku 

-> fejko: Nechce se mi to hledat, ale v dílenský příručce je to nazvaný tuším volná kontrolka "pro dodatečný osazení" (nebo obsazení) a ve svý 110LS jsem měl dokonce žlutou. Dobově jsem se dopátral, že sklíčko tam fakt bylo buď zelený nebo i žlutý a v tom mým konkrétním autě bylo ve svorkovnici palubky volný místo a k ničemu to připojený nebylo - ale nevím, jestli to takhle byla vyjímka, nebo pravidlo.. Musíš se podívat na ty dvě svorkovnice (červenou a bílou mám dojem ?), nacvaknutý na palubním přístroji, jestli jsou plně obsazený, něco by tam být připojenýho mohlo - ale číslo svorky z hlavy nevím, jen tuším, že je to z některý strany druhá v pořádí.
Kdybys měl obsazenejch všech 16 nebo kolik jich je a chtěl s tím nějak pracovat, můžu na to mrknout přesně- nebo někdo jinej..
Kdybys měl obsazenejch všech 16 nebo kolik jich je a chtěl s tím nějak pracovat, můžu na to mrknout přesně- nebo někdo jinej..
Ve stovkách se nevyznám, ale může to být jako u 105/120/130 apod, ke kontrolka obrysových světel je sice zapojena, ale pro tuzemský trh nebyla osazena žárovkou. Žárovka se standardně montovala do vozů na export do některých zemí.
Stačí nandat žárovku a kontrolka svítí při zapnutých obrysových světlech.
Jsem přesvědčen, že u kila by to mohlo být totéž
Případně by to byla kontrolka předních mlhovek, ale to si nemyslím, že by bylo u stovky z výroby...
Stačí nandat žárovku a kontrolka svítí při zapnutých obrysových světlech.
Jsem přesvědčen, že u kila by to mohlo být totéž

Případně by to byla kontrolka předních mlhovek, ale to si nemyslím, že by bylo u stovky z výroby...
čus chlapi chci se optat na tachometru škoda 100 je v pravo dole zelená kontolka je tato kontrolka zapojena origo na nějaký spotřebič? děkuji za odpověď jo škoda 100 je narozena 1971 
