
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapalování Uti-6000s
-> sep: Máš pravdu. Já sem ten test ze starého SM četl a jako špatně to nevypadá. Dřív to podle mě mělo smysl montovat dnes už asi ne když rovnou bezkontakt koupím za 2 stovky...

-> stanleyAT: :kdysi jsem tohle zápalko řešil s člověkem který to svého času (poč.90. let) dovážel a prodával ,(jen pro zajímavost,cena kolem 2000,-) a neměl za celou dobu jedinou reklamaci,testováno tenkrát ve SM,ve zkratce prodlužuje a zklidňuje hoření jiskry.
Tak to UTI má výhodu v tom, že kdyby někde na cestách odešlo, tak spojím dva konektory, tím ho vyřadím a jedu klasicky bez něj. Za ty peníze si rači koupím nové svíčky, palec, víčko a hotovo. 

-> stanleyAT 17.02.15 17:50:24: ono ide hlavne o tú bezúdržbovosť. Samozrejme, aj kontaktné zapaľovanie dokáže fungovať pekne a spoľahlivo, ale treba sa tomu občas povenovať.
-> Tomaso435: zabil
-> Tomaso435: zabil

-> minno: Čekal jsem takový názor. Podle mě klasické kontaktní zapalování funguje spolehlivě, když se občas vyčistí kontakty a seřídí. Takže asi opravdu nemá cenu tam nějaký bazmek dávat, který kdovíjaké zázraky stejně nenadělá. A když bych chtěl opravdu nějaký vyšší level tak rovnou fávo bezkontakt. Kašlu teda na to. Díky 

Čo sa týka elektronického zapaľovania, to dokáže spoľahlivo fungovať aj klasické favoriťácke ETZ, takže by som s tým zbytočne nevymýšľal. S týmto červeným čudom na fotke si asi tiež teda moc veľmi nepomôžeš. Navyše v prípade poruchy druhý kus do zálohy asi len tak nezoženieš.
Kde by som videl ale hlavný problém u týchto zapaľovaní je mechanická regulácia predstihu. Práve tá je náchylná na samočinné vylaďovanie a nepresné odpaľovanie. Takže ak už špekulovať a čakať rapídne zlepšenie, šiel by som v prvom rade cestou zbavenia sa mechanickej regulácie.
Kde by som videl ale hlavný problém u týchto zapaľovaní je mechanická regulácia predstihu. Práve tá je náchylná na samočinné vylaďovanie a nepresné odpaľovanie. Takže ak už špekulovať a čakať rapídne zlepšenie, šiel by som v prvom rade cestou zbavenia sa mechanickej regulácie.
Nazdar, máte někdo zkušenosti s dobovým tranzistorovým zapalováním UTI-6000S ? Mám možnost mít za 700 úplně nepoužité. Jednu chvíli jsem měl namontované ETZ-05 nebo nějak tak, ale musel jsem to vyhodit pryč... Bylo to hrozné. Co myslíte vyplatí se to namontovat nebo je to další věc k ničemu?