
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
náhodné vybití baterie felicia 1,3mpi
-> Schade12: Jak jsi dopadl? Od tebe žádná reakce

-> Schade12: Jak to sleduji, tak budeš mít nejpravděpodobněji problém v altíku. Na 99 procent je načnutá nebo prošvihlá jedna dioda v usměrňovacím můstku. Dá se to předběžně zjistit tak, že v autě všechny spotřebiče máš vypnuté, v klidovém stavu odpojíš hlavní kabel z altíku a mezi tento kabel a vývod altíku dáš ampérmetr, klesáš až na miliampéry. Když jsou všechny diody v pořádku, ukazuje nulu. Do altíku nesmí jít zpět žádný proud. Tím bych začal. Pak překontroluj ukostření baterky a motoru na karoserii. Pokud je mi známo, tak Feldové altíky měly problém právě s probíjením hlavních diod. Nevím, proč, ale asi nějaká vadná série. Na zeťákovo Feldě jsem měnil usměrňovací můstek 2x, u dalších 8-mi aspoň jednou.
Další dost zajímavou závadou je uvolňování usměrňovacího můstku.
Další dost zajímavou závadou je uvolňování usměrňovacího můstku.
A co takhle šlus startéru na kostru? Nevim jak u reduktorovýho, ale u škodovky se mi pásek od spínače probil na stator, protože borec při repasu dal kolem jenom nějakej lukopren.
-> Schade12:
Vyčisti a pořádně dotáhni kontakty na baterce. Když to uděláš i s ukostřením ničemu neuškodíš. A budeš mít klid.
Vyčisti a pořádně dotáhni kontakty na baterce. Když to uděláš i s ukostřením ničemu neuškodíš. A budeš mít klid.
-> Schade12: A kolik jsi naměřil že to dobíjí? Od doby položení dotazu, přes první hlášku že to blbě dobíjí uběhlo už pár hodin. A změření dobíjení je otázka pár minut.
Podle mě když by byl problém v dobijení, tak už by to tak při třetím startování muselo točit podstatně slaběji, což tak neni.
-> Schade12: tak přesně takhe ten odběr nezměříš, alternátor změříš za chodu motoru na napětí
jinak to "náhodný vybití" rády dělaj centrály BRANO, prostě zůstanou "táhnout"za motory
jinak to "náhodný vybití" rády dělaj centrály BRANO, prostě zůstanou "táhnout"za motory
-> Schade12: Potom bych teda zkusil to dobíjení změřit i pod zátěží, zapnout topení na plno, světla a podobně, kolik to dobíjí.
-> Schade12: dej si na baterku měřák a koukni kolik to má při klidovým stavu a pak po nastartování . nemělo by to jit pod nějakejch 13,7V . to je už pak tragedie
To jestli to nebere proud když to stojí změřím tak že odpojím + pol a mezi kabel a pol baterky dám ampermetr a měřím, to si logicky odvodím ale jak změřit zda dobí alternátor?
Věnoval bych pozornost právě tý kontrolce dobíjení...u mganetonu mám zkušenost, že relátko prostě někdy nesepnulo, nenabudilo...na palubce se nerozsvítila kontrolka a auto jelo jen na baterku a pak druhej den nemělo šťávu na start...asi měsíc/dva, než sem si to dal do souvislosti - myslel sem, že prostě zlobí kontakt - při proměřování dával altík 14V...
-> Schade12: a měřils volty kolik to dobíjí?
Taky mě napadlo jestli se něco při tym nestalo s alternátorem,když zapnu zapalovani tak se rozvítí kontrolky, načerpá čerpadlo, začnu startovat točí to velice slabě tak že to nechytne a zhasínají u teho kontrolky. Když auto běží tak kontrolka dobijení nesvítí
-> Schade12: A vybita je opravdu vybirta? Ze starter sice toci ale line nebo ani nestekne? Me driv auto delalo to, ze pri otoceni klickem starter sice vysunul pastorek, ale neotocil motorem, v aute pohasly vsecky kontrolky a konec. To se zahadne opravilo samo, ale myslim, ze hlavni pricinou byla vymena baterky. Pokud ty to mas ale tak, ze 3 dny na baterii jezdis a 4. uz to nenastartuje, tak tam bych sel asi opravdu po dobijeni. Neproslehla se pri svarovani treba dioda na alternatoru nebo neco? Kontrolka dobijeni normalne zhasina po startu?
To ne vše stejné, jen jsem měl auto v servise kde vyvařovali díravý prah(u toho asi měli odpojenou baterku) od té doby tj asi měsíc to udělo dvakrát.
-> Schade12: nezměnilo se na tom autě teď něco? rádio atd?
No právě i stou druhou, největší záhada je že nikdy sem takový problém stím neměl
-> Schade12: A todle to dela i s jinou baterii nebo furt jen s tou jednou?
když by to mizerně dobijele to tak by se to vybijelo postupně ne? ono to udělá ale zničeho nic. Třeba tři dni po sobě to točí krásně a 4. je to vybité
tak ti to asi mizerně dobíjí.
Zdar,mám problém který mě hodně štve. |Felicia nikdy neměla žádný problém se starty. ted asi před měsícem začala dělat, že třeba 10x co někde jedu nastartuje normálně, pak třeba chcu jet druhý den, ale nemožu nastartovat, protože je vybitá baterka(čerpadlo sice jde ale startér to neutočí) když dám druhou baterku tak chytne hned a pak zas třeba 20 krát norlně chytá i třeba 5x po sobě.
Toto mi už udělalo po druhé za měsíc. Dost mě to štve pač nemám už jistotu že ráno nastartuji. Myslíte že problém bude přímo v baterce nebo kde? (dělá to ale s obou baterkama) díky za rady
Toto mi už udělalo po druhé za měsíc. Dost mě to štve pač nemám už jistotu že ráno nastartuji. Myslíte že problém bude přímo v baterce nebo kde? (dělá to ale s obou baterkama) díky za rady