Reset řídící jednotky 1.3 Mpi - volnoběh

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 22.02.2016 do 15.03.2016, založil/a Raito
řadit dle data
19:45:23
15.03.2016
Raito
-> Bukaj: Zkoušel jsem asi 3x a nic. Bohužel, hold prostě klekla při čištění 8 Kdyby byla chyba na mé straně tak by to konstantně nefungovalo, ne že by to chvíli šlo a pak zase ne 8
07:50:11
12.03.2016
Bukaj
-> Raito: Jestli jsi vyndaval mosaznou klapku z osičky, mohlo se stát, žes ji nenasadil do správné polohy...

Povol šroubky, opatrně klapku srovnej dle brusu hliníkového odlitku a pomalinku dotahuj - tak by měla jít klapka vycentrovat.4
16:00:42
07.03.2016
Raito
Tak jsem to vykropil čističem na brzdy, pořádně profoukal, nechal proschnout a stále stejný problém. Ještě před tímto zákrokem se začlo navíc dít to, že najednou čas od času začla naskakovat do chyb chyba "01087 Základní nastavení nebylo provedeno 27-00 - nesmyslný signál". Po vymazání chyby základní nastavení proběhlo, při přizpůsobení kanálu 00 na 000 a pak vyzkoušení základního nastavení se zase objevila atd. (pardon, už jsem to tu psal, jen mi to vypadlo)



Zkoušel jsem to i "rozjezdit" a po cca 400km se absolutně vůbec nic nezměnilo.



Tak jsem zajel ke známému si pujčit náhradní klapku, plácnul jsem jí na sání, přišrouboval, zapojil (nutno podotknout, že je jetá, nečištěná), ani sem neprodávěl reset jednotky nebo základní nastavení a hle, motor běží jak z výroby, krásnej nízekj volnoběh co se nikde nezasekává, tedy problém perfektně vyřešen.



Mám k tomu ale stejně jeden dotaz Možná sem si tohle celý zavinil sám a sem dement, ale u té druhé klapky jsem si všiml, že když je zavřená tak kolem dokola neměla vůbec žádnou fugu, prostě na oko perfektně ucpala přívod vzduchu. Ta moje při bližším zkoumání měla po stranách malinko průvan. Je to tím, že ta druhá není vyčištěná? Nebo jsem to zavinil tim, že jsem tu klapku vyšrouboval, smirkem 1000 jí lehounce obrousil do čista a třeba blbě našrouboval zpět?
upraveno 1x, naposled 07.03.2016 16:06:15
14:39:21
28.02.2016
Bukaj
-> MOLSO: Tak, tak, jen dráha potenciometru je schovaná pod celým tím bílým plastem a jezdec potenciometru není ta nerezová páka se zelenou šipkou, ale právě ten bílý plast. A kartáčky jezdce jsou tam, jak jsou vlevo od té zelené šipky v plastu dvě malé prohlubně...
21:19:34
24.02.2016
MOLSO
-> Raito: cervena sipka - to je ta plocha potenciometra, zelena sipka je bežec
zvětšit Reset řídící jednotky 1.3 Mpi - volnoběh - obrázek od MOLSO vložen 24.02.2016 21:19:34
12:49:09
24.02.2016
Raito
-> MOLSO: Kde přesně to tu najdu?
zvětšit Reset řídící jednotky 1.3 Mpi - volnoběh - obrázek od Raito vložen 24.02.2016 12:49:09
22:48:43
23.02.2016
MOLSO
-> Raito: je tam potenciomer - ale nie klasicky ale taka cierna matna plocha po ktorej jazdi bezec - tu treba vycistit ... jasom pouzil odmastnovaci sprej na brzdy
22:27:10
23.02.2016
Raito
-> Bukaj: Tak těsnění sání i vejfuku vyměněno, problém setrvává. Sundal jsem ten dekl klapky ale vůbec nikde nevidim nic co by se dalo vyčistit, nicméně tam bylo pomalu sterilní čisto 8 Máš nějakej detailnější popis nebo foto?
10:06:47
23.02.2016
Bukaj
-> Raito: Jojo, kdo nic nedělá, nic nezkazí a žádnej učenej z nebe nespadl - vlastní praxe je k nezaplacení 4
10:00:07
23.02.2016
Raito
-> Bukaj: Dneska sem koupil to těsnění pod sání (osobně tomu věřim tak na 20% ale znáš to, každej má svůj názor a už sem se taky doslech "to je stopro ono") tak tím začnu. Pokud nic tak zkusím i tohle :) O svojí šikovnosti moc nevim, ale dělám si veškerý úpravy/opravy sám a zatím jsem toho zkurvil už hooodně, takže už pomalu přicházim na tu správnou praxi 1
23:06:56
22.02.2016
Bukaj
-> Raito: Nechci strašit, ale symptomy by seděly na vadnou klapku (potenciometr znečištěný vodivým prachem z otěru jezdce). Pokud jsi aspoň trochu šikovný, jde rozpertlovat vílo potenciometru klapky, vyčistit (benzínem, lihem, vyfoukat) a zase zapertlovat.

Mně už takto "opravená" klapka jezdí pár let na autě 4
22:58:46
22.02.2016
Raito
-> MOLSO: Modrej čínskej VAG-COM KKL za 250,-. Vše s ním funguje OK co jsem tak sledoval.



-> Pavel P@nkáč: dyž nepomůže to těsnění pod sání tak to zkusim, nakonec co mi zbude jinýho.
22:28:06
22.02.2016
Pavel P@nkáč
-> Raito: hele zkus najet treba 100km ono si to potom samo nejak zvykne většinou4
21:31:52
22.02.2016
MOLSO
-> Raito: z osobnej skusenosti - prisposobenie som nerobil nikdy, vzdy som najprv vycital pamat zavad, nasledne ju vymazal, potom som pustil ten motordiag management na reset adaptacnych hodnot a po uspesnom ukonceni wizarda som znova zapol VAG COM a urobil iba zakladne nastavenie



a este ma napadlo - aky pouzivas kabel ? na modernejsich kabloch to nejak nefungovalo, klasicky KKL kabel to vyriesil na prvy pokus
21:17:42
22.02.2016
Raito
-> StepaNoFUN: Zkusim, zejtra jedu pro originál nový.



Jinak: dneska sem se v tom zase hrabal, sundal jsem tu klapku, znova jí přitáh uplně fest pro jistotu, všechno přezkoumal, provedl reset a teď občas když udělám Přizpůsobení kanálu 00 na hodnotu 000 tak mi při pokusu provést Základní nastavení 098 skočí chyba 01087 - 27-00 Nesmyslný signál. Když to vymažu tak se klapka nastaví... ale furt stejnej problém. Tak sem to nechal bejt, čuměl jsem do servisního průvodce a pak zkusil podle té chyby kouknout na skupiny 001 a pak 003... vše ok... nastartuju a najednou zase volnoběh úplně krásně 800rpm, nezasekává se, vše ok... jedu se projet do města, půl hodiny jezdim, vše naprosto OK... asi 3x-4x sem nastartoval a zase je to v ****... nechápu. Mam chuť tu klapku i s jednotkou rozmlátit o zem. Nevim co dělám blbě ale retard co tohle vymyslel by fakt degen... nechápu co bylo na volnoběžnym ventilu tak starýho a nefunkčního, že to museli nahradit takovou kravinou.
20:38:25
22.02.2016
StepaNoFUN
-> Raito: Zkontroluj těsnění pod sacím potrubím... ;-) Bejvá to častá závada. Jednoduchá diagnostika je stříknutí startovacího spreje/čističe brzd do spoje hlava/potubí...
13:44:07
22.02.2016
Raito
Po vyčištění klapky, výměny jejího těsnění a očištění čidla nasavaneho vzduchu na 1.3 MPI volnoběh klasicky 2000rpm. Provedl jsem reset EEPROM skrze Motordiag soft ale volnoběh se pohybuje poté někde mezi 1100-1200rpm a občas se zasekne na 2000rpm dokud neprošlápnu plyn.



Udělal jsem to tedy znovu a tentokrát šel do VAGu a provedl základní nastavení - od té chvíle OK.



Najel jsem cca 15km, vše uplně perfektní, plyn se vracel okamžitě, konstantní volnoběh bez houpání a po třetím nastartování byl problém zpět. Nevím co dělám špatně, postup je přesně takovýto:



- motor zahřátý na 80-90°C

- Simos manager -> reset ŘJ přesně podle uvedeného postupu

- Zapnu zapalování, připojim VAG-COM 304

- Najedu do 01 Motor -> 10 Přizpůsobení a dám na kanál 00 Načíst a pak uložit hodnotu 000, počkám pár sekund

- Přejdu do 04 Základní nastavení, napíšu kanál 098 a dám Start. Počkám cca 20s, kdy se ukážou hodnoty 3. 0100 a 4. 00

- Vycouvám z VAGu, vypnu zapalování na minutu

- Nastartuju a volnoběh houpe kolem 1000rpm a zůstává viset kolem 2000rpm při lehkém sešlápnutí plynu



zkoušel jsem v 04 Základní nastavení vlézt na kanál 098, dát Start a poté napsat do kanálu 000 což způsobí, že tam skočí jiné hodnoty napětí, zkoušel jsem Start na kanálu 001 což taktéž zahejbalo s klapkou. Na klapku jsem při základním nastavení 098 koukal a zahejbe se, otevře se cca tak na 30% a zase zavře. Než jsem klapku vyčistil byl volnoběh stabilní, jak jsem psal tak po jednom základním nastavení také vše ok. Má najeto cca 154tkm, nové rovody, přetěsněno, nové svíčky, termostat nový...
Extreme Tyres