skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Senzor tlaku v pneumatikach. yeti
-> Eidy: u cepicek bych videl i problem v tom ze pak tesneni predavas na ne... toho bych se treba bal
-> Eidy: Nevím u tohohle, ale u jiný sady co jsem zjišťoval to jde přepárovat, takže klidně můžeš měnit jak chceš
-> Jirik_Tuňák1983: Na týhle se mi nelíbí, že musíš přepínat mezi kolama. Nevidíš vše naráz.
-> Nwkt: Na všech těhle je blbý, že pak nemůžeš přehodit mezi sebou kola na autě. To je u většiny s čidlem ve ventilku.
Líbí se mi něco jako tohle www.amazon.de/RAFXLY-Reif endruckkontrollsystem-Reif endruckmesser-Reifendruckp r%C3%BCfer-%C3%9Cberwachun gssystem/.../ref=pd_sbs_26 3_6?_encoding=...
nebo tohle www.ebay.com/itm/.../2224 42324261?hash=item3...
Ale nevím, jak spolehlivý jsou ty čepičky. Který teda nejsou zrovna krásný.
-> Nwkt: Na všech těhle je blbý, že pak nemůžeš přehodit mezi sebou kola na autě. To je u většiny s čidlem ve ventilku.
Líbí se mi něco jako tohle www.amazon.de/RAFXLY-Reif endruckkontrollsystem-Reif endruckmesser-Reifendruckp r%C3%BCfer-%C3%9Cberwachun gssystem/.../ref=pd_sbs_26 3_6?_encoding=...
nebo tohle www.ebay.com/itm/.../2224 42324261?hash=item3...
Ale nevím, jak spolehlivý jsou ty čepičky. Který teda nejsou zrovna krásný.
-> Eidy 03.04.17 23:06:07: na hlenu

-> Borderer 03.04.17 22:53:30: Vidíš to. A já jsem s FUNem jezdil nějakou dobu s tlakem 1Bar na zadním kole. A znát to nebylo prakticky vůbec. Ale je fakt, že tam byly 195/45R15 GoodYear Eagle, který maj kuwa tvrdý boky. A ve spojení s tím nízkým profilem...
Ale jo, já neříkám at to tam není... Neříkám že je to úplně k ničemu.
Jen mi z původního příspěvku přišlo, že děláš, jako by se bez toho nedalo existovat. Nikdy jsem to na autě neměl a nepamatuju si, že bych zkurvil gumu rozválením...
Takže pokud to nefunguje na 100% a "umí" to otravovat i když se nic neděje, tak bych to ani nechtěl....
Jen mi z původního příspěvku přišlo, že děláš, jako by se bez toho nedalo existovat. Nikdy jsem to na autě neměl a nepamatuju si, že bych zkurvil gumu rozválením...
Takže pokud to nefunguje na 100% a "umí" to otravovat i když se nic neděje, tak bych to ani nechtěl....
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.17 23:19:06: ja to obcas prebehnu, precijen Subaru je na to citlivejsi, ale opticky to na tech XL gumach vetsinou stejne poznat neni dokud neni unik vyraznej... premejslel jsem ted o TPMS na ty 18", ale pak jsem to nejak nedoresil. Holt zustanu u pravekyho mereni.
-> Jirik_Tuňák1983: Na "kurvení" pneumatik mám lepší postupy...
Navíc poslední dobou jsem měl na všech vozech gumy, u kterých by mi moc nevadilo, kdyby se zničily, neboť by to bylo vlastně vysvobození...

Navíc poslední dobou jsem měl na všech vozech gumy, u kterých by mi moc nevadilo, kdyby se zničily, neboť by to bylo vlastně vysvobození...

-> Bukaj 03.04.17 23:24:30: A v momentě kdy se ti to "zdá" a příp. zjistíš, že se ti to nezdá, tak už si kurvíš pnojmatiki. 

-> Jirik_Tuňák1983: Zvykl jsem si kontrolovat tlak jen při přehazování zimní/letní a naopak - protože ty bezdušovky fakt vůbec neucházej...
Maximálně občas zkontroluju tlaky, když na někoho čekám na benzínce, nebo když se mi zdá, že to nějak plave...

Maximálně občas zkontroluju tlaky, když na někoho čekám na benzínce, nebo když se mi zdá, že to nějak plave...

-> saskyn2 03.04.17 23:12:10: Taky si myslím, že je to šikovná věc. Co si budeme říkat, většina lidí kontroluje tlak v pneumatikách 3x až 4x ročně.
1) při obouvání letních
2) při obouvání zimních
3) před letní dovolenou
4) před zimní dovolenou před horama

1) při obouvání letních
2) při obouvání zimních
3) před letní dovolenou
4) před zimní dovolenou před horama

-> Jirik_Tuňák1983: U FIII je tuším TPM+, tam to měří i nějaký vibrace snad. Ale nevím o nikom kdo by s tím měl problém, to by věděl spíš Milan, ke mě zase tolik ty nový auta nejezděj. Nicméně klasický TPM je naprosto geniálně bezúdržbový a blbuvzdorný. TPMS má určitě velkou výhodu v tom, že zareaguje už při menším poklesu a hlavně vidíš tlak. Blbý je životnost a cena čidel. A další sada čidel na zimu.
-> Eidy: Už jsem to sem dával.
www.ddpneu.cz/retrofit-un iverzalni-sada-pro-monitor ovani-tlaku-a-teploty-pneu matik
Oproti noname sadám seženeš na Schradera náhradní součásti nové (ventily apod.).
www.ddpneu.cz/retrofit-un iverzalni-sada-pro-monitor ovani-tlaku-a-teploty-pneu matik
Oproti noname sadám seženeš na Schradera náhradní součásti nové (ventily apod.).
-> Borderer: Milan i já jsme popsali situaci kdy se to hodí.
-> Bukaj: Vid, já jsem se zrovna ted někdy zasekl při foukání letních na 2.8 pro prázdné auto, říkám to je nějak strašně moc, u embéčka je 1,2

-> Bukaj: Vid, já jsem se zrovna ted někdy zasekl při foukání letních na 2.8 pro prázdné auto, říkám to je nějak strašně moc, u embéčka je 1,2


-> saskyn2 03.04.17 20:07:52: No nevim. Čtvrt roku to hlásilo jedno a to samé kolo i přes opakované návštěvy servisu (pokaždé to bylo jen na chvíli), pak tři a kolegovi, když jsem s ním o tom druhej den mluvil, tak zase jen jedno a tlak byl OK. Pořád na jedněch pneumatikách, nic se nepřezouvalo. Nevím, co má FIII, ale i když tomu moc nehovím, tak klasickej TPMS je přesnější. Navíc mi to nikdy neukazovalo píčoviny.
-> Bukaj: Jízda jak na hlenu :D
Mě by se to líbilo do Kóčy, abych mohl sledovat tlak na okruhu. Po dojetí chladícího kola a zajetí na parkoviště je měření už trochu pasé.
Mě by se to líbilo do Kóčy, abych mohl sledovat tlak na okruhu. Po dojetí chladícího kola a zajetí na parkoviště je měření už trochu pasé.
-> Borderer: A co teprve takové MBčko, které mělo na předku předepsáno tuším 1,2 - 1,4

-> saskyn2: Takže by se dalo říct, že je to opět další fičura, kterou normální člověk nepotřebuje, ale majiteli řidičského průkazu (nikoliv řidiči) se hodí. A teda nevim, ale na pokles 0,5 atm nepotřebuju senzor tlaku...při takovém poklesu už (aspoň auta, co máme doma) začínaj poměrně plavat a napůl naložená Felicie při 1,2atm na PZ kole prakticky nešla udržet při rychlosti 90km/h na silnici...
Po té co manželka nedávno málem rozválela prázdnou zimní gumu jsem se konečně dokopal k tomu toto řešit na Forda Galaxy, ale tam je přímé měření - výměna ventilku za ventilek s čidlem, náklady cca 1000,- Kč/kolo (+ aktivace na Ford Convers, dalších cca 1300,- Kč), ale zase vzhledem k tomu, že častěji autem jezdí manželka a je úplně technicky neschopná, je to pro ní určité ulehčení... takže to, co já jako chlap nepotřebuji řešit, řeším pro jiné...
-> David29: No budeš se divit, ale třeba zadní jsem onehdá ve hlubokém sněhu na fábii nepoznal a věř že by si to nepoznal ani Ty. Neříkám že se bez toho nedá žít, tak jasně že jo, to se dá když to tak bereš v podstatě i úplně bez auta. No holt někdo raději tráví čas obhlížením kol, někdo ho třeba raději využije s rodinou.
-> David29: kdyz jsem koupil octavku,tak jsem na ni dal asi za 2 dny zimaky, co byly v kufru. Jedu domu po meste a asi 500 metru od baraku to najednou piplo. Na tom kole nebylo okem videt nic a utikal ventilek. Tak jsem ho dotahl a bylo to. Zrovna v tomhle pripade to bylo ku prospechu, protoze bych k tomu nejspis rano prisel a stalo by to na disku. A za debila se teda nepovazuju...
-> saskyn2: Na osobáku bych to neřešil vůbec, tamto za jízdy pozná i úplnej debil
-> David29: To by mě fakt bavilo. Ale bavím se o tom, když ti to ujde za jízdy. Je fakt, že dneska ty bezdušáky tak rychle neujdou, ale i tak kolikrát vidím rozválený gumy a přesně tam by tohle pomohlo.
-> saskyn2: Hele obcházím ho každej den.. A tak nějak lidstvo bez toho fungovalo několik desetiletí, myslm že to bez toho zvládnu dál 

By mě zajímalo jak při jízdě obcházíš auto
Normálně to funguje, ale pozná pokles až o 0.5. Pokud to pípá při nahuštěných pneu, tak to spíš někdo neumí znulovat např. při výměně zimáků.

Aha, takže vychytávka k ničemu. Prostě obejdu auto ma vím a jak se věci maj 

-> David29 02.04.17 22:38:06: Jak to funguje? Asi tak, že na služebních Fabiích to průběžně hlásí kraviny. Naposledy jsem měl tři podhuštěná kola, předtím jedno.
-> suri: Vidíš honoty na maxidotu (a nemáš záslepku místo tlačítka u Passatu
), jinak k hovnu

-> David29: No, funguje to tak, že když je kolo podhuštěné, tak se oproti nahuštěnému kolu točí rychleji (jako by mělo nižší profil pneumatiky - ač je pneu nižší jen v místě zátěže); tedy když jedno kolo má furt vyšší otáčky, než ostatní kola, tak to jednotka ABS vyhodnotí jako podhuštěné. Teoreticky by mohlo vadit i jedno kolo s výrazně odlišnou hloubkou desénu, než ostatní kola, případně jestli neměl ten taxík na jednom kole dojezdovku, nebo gumu s nižším profilem...
...nebo nejezdil ten taxikář při shánění rita furt dokolečka podél bloku domů?
...nebo nejezdil ten taxikář při shánění rita furt dokolečka podél bloku domů?

Heledte, jak to funguje přes to čidlo ABS?
Já jen, že jsem tuhle jel taxikem, a hlásilo mu to prázdná PP kolo. Ale bylo v pohodě...
Já jen, že jsem tuhle jel taxikem, a hlásilo mu to prázdná PP kolo. Ale bylo v pohodě...
-> Nwkt: a k čomu to vlastne je ? dá sa všetko ale toto je pič*vina sama o sebe
-> suri: Ale šlo by dodělat přímý měření ne? 

Diky...moc si mi pomohol
nikde , všetky škodovky merajú nepriamo cez ABS
Zdravim kde sa nachadza senzor tlaku v pneumatikach na yetim...je priamo na disku vnutri? Alebo to funguje inak...lebo som cital ze su dva typi.jeden priamy co je na disku alebo nepriamy cez abs..lebo chcem menit kolesa za elektrony a neviem ako to je s tym tlakom...dakujem