skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapalování Favorit - hodnoty
Jinak ohledně mojí závady klasika - příčina byla ta nejbanálnější z banálních - upadlý drátek ze snímače polohy vačky mezi rozdělovačem a ETZ. Upadl kousek od spájeného místa - ale nemám už ani šajna, proč byl ten drát kousek od konektoru pájenej...
-> King: Musím bohužel říct, že šáde už je pro mě spíš už jen popojíždědlo, to nadšení už není, co bývalo, a na youngtimera už mám jiný kousek, který je v 100% orig stavu. Ale nemůžu vyloučit, že mě ještě jednou v životě osloví nějaká hundrtka nebo dá-li bůh Spartak.
Btw.pořád ještě jezdím na tvůj rozdělovač, ETZ a cívku ;c)
Btw.pořád ještě jezdím na tvůj rozdělovač, ETZ a cívku ;c)
Ha, zrovna dneska ráno jsem se asi při mytí auta rozvášnil s hadicí a nalil vodu tam, kde být neměla a posléze po 10 km cesty začalo auto škubat, ručička otáčkoměru lítat svévolně v celém spektru, začalo to střílet z výfuku a poté chcíplo. Po otření některých kontaktů jsem pak ujel ještě cca 4 km a opět jsem neslavně se zvukovou kulisou doplachtil ke krajnici, načež jsem marně čekal, až ustane liják, po půlhodině mne přestalo bavit sedět v autě a za cenu promáčených svršků jsem ETZ vyměnil (taktéž vozím náhradní v kastlíku po baterce pod plynovou nádrží) a jelo se dál...

-> King: Tak takhle dalece jsem se do toho nepouštěl, ale cestou z HB ku Praze (přes KH) jsem v KH u benzinky zastavil se slovy - něco je blbě, nejede to. Jak nejede? Vždyť celou dobu letíš 120 a víc. Prostě to nejede. A v 11 večer jsem na benzince rozebíral a čistil karburátor...
-> StepaNoFUN: Náhodou jsem si připomněl starý časy, kdy jsem to měl jako Tomaso, ale ve stoprdu. Akorát jsem to měl nastrkaný v kastlíku po baterce a v prostoru za zadníma sedačkama a rozdělovač fragmentovanej různě po autě. Nejlepší hlína byla, když na rodinným vejletě odešlo ETZ, který jsem náhodou náhradní v autě neměl, tak jsem musel poskládat s bordelu v autě ten starej kontaktní s využitím dílů z bezkontaktního a udělat downgrade. Došlo i na výrobu improvizovanýho čepu unašeče hřídele, kterej jsem brousil o betonovou dlažbu :-) Ale po hodince jsem moh říct rodině: "Hotovo! "
-> Labros: Tak tebe to ještě nepustilo, du alte Krieg? :-)
-> Labros: Tak tebe to ještě nepustilo, du alte Krieg? :-)
-> Lamac: ano, může zkratovat primární vinutí.
Pokiaľ máš otáčkomer,skús ho odpojiť od indučky.Niekedy ak je točkomer vadný,nefunguje zapaľovanie.
-> StepaNoFUN:
ne to opravdu nejde 


-> castrol: Jsem začal číst a napadlo mě - protože za sebou tahá podval a na něm náhradní auto... :-D Ale pak mi došlo, že za fáčkem je to nesmysl... :-D
-> Tomaso435: a potom tomaso skrti spotrebu leboma zo sebou taha polku druheho favoritu

-> Nwkt: To asi jo, nejvíc trpí ten tenkej drátek ve snímací cívce na uklepání. Vzhledem k tomu chování ale spíš čekám, že v háji bude sekundár.
-> Tomaso435: jak je ta šáde kouzelně jednoduchá 

-> Tomaso435: cívka v píči, rozdelovač v píči, Tomaso v píči

Pokud to nejede, šáhnu pod sedačku a vyměním cívku. pokud ani to nejede, šáhnu znova a vyměním rozdělovač, a pokud ani to nejede vyměním relé. Pokud ani to už nejede je to v piči a opravu svěříme odbornému servisu 

-> Labros: Většinou právě umře ta snímací
-> Labros: No super.
Tak to si mal v ruke asi nejakú zvláštnu knihu, lebo Favorit je ešte auto, kde sa opravovalo všetko :) V knihe od Andrta je aj manuál ku karburátoru rozpísaný podrobne asi na 20 strán.
Dávam ti sem nejaké obrázky ohľadom kontroly toho zapaľovania.
Tak to si mal v ruke asi nejakú zvláštnu knihu, lebo Favorit je ešte auto, kde sa opravovalo všetko :) V knihe od Andrta je aj manuál ku karburátoru rozpísaný podrobne asi na 20 strán.
Dávam ti sem nejaké obrázky ohľadom kontroly toho zapaľovania.
-> Nwkt: Zůstal jsem ráno stát, benzín tam je, i v hadičkách, vyflusly všechny 4 válce současně, závadu karbece moc nepředpokládám, začalo to cukat pod plynem, kdy je větší kompresní tlak a větší zatížení sekundáru. Takže první mě napadla cívka.
Snímací cívku jsem dával novou, když jsem nasazoval ETZ, kabely jsou nový Tesla Blatná z jara. Podle toho chování bych tipoval na něco na sekundáru...
Snímací cívku jsem dával novou, když jsem nasazoval ETZ, kabely jsou nový Tesla Blatná z jara. Podle toho chování bych tipoval na něco na sekundáru...
Takže indukční cívka 3500+-400 Ohm, do 2.1991 platí 7000+-500Ohm. Kabely 10, 12, 14, 12 kOhm, kabel k cívce 7 kOhm. Primární vinutí 0,69 až 0,79 Ohm, sekundární 6,9-8,5 kOhm.
-> Labros: Proč to potřebuješ?
Vlastně blbost, já mám Macha, ne Andrta, toho mám jen na Š120. Tak už stahuju Andrta.
-> minno: Zdarec, ano i Šmoula ještě žije, i když nejlepší léta máme dávno za sebou
Jasný, kouknu doma, co tam je. Vím, že o karbeci je tam jen, že ho má člověk jen celej vymontovat a namontovat, tak jsem předpokládal, že se zapalováním to bude stejné.

-> Labros: Vitaj, ty ešte žiješ? :)
V knihe Opravy údržba od Andrt-Malina sú nejaké hodnoty uvedené, teraz som to pozeral v PDF. Pozri si to tam, ak máš tú knihu, prípadne si stiahni pdf.
V knihe Opravy údržba od Andrt-Malina sú nejaké hodnoty uvedené, teraz som to pozeral v PDF. Pozri si to tam, ak máš tú knihu, prípadne si stiahni pdf.
Ahoj, potřeboval bych proměřit favoriťácké zapalování a nemám k dispozici správné hodnoty. Doma mám knížku Favo - opravy a údržba, ale bojím se, že tam nic nebude. Z článku od p.Čecha na Techwebu jsem taky nic komplexního nezískal.
Napadá mě - odpor snímací cívky, odpor primárního vinutí (snad má být něco kolem 2ohm?), odpor sekundárního vinutí, možná odpor kabelů, ale ty mám pár měsíců nové. Nevím, jestli se dá něco změřit na ETZ. Možná se mi podaří změřit úhel sepnutí, jestli na primáru něco bude. Ještě něco vás napadá? Díky.
Napadá mě - odpor snímací cívky, odpor primárního vinutí (snad má být něco kolem 2ohm?), odpor sekundárního vinutí, možná odpor kabelů, ale ty mám pár měsíců nové. Nevím, jestli se dá něco změřit na ETZ. Možná se mi podaří změřit úhel sepnutí, jestli na primáru něco bude. Ještě něco vás napadá? Díky.