skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proměření alternátoru Favorit
Děkuji všem za odpovědi, nakonec stačilo odpájet můstek ze statoru, všechno pročistit a nakonec na soustruhu líznout ty měděné kroužky a už to funguje.
-> Dusty_87: Bohužel, bez letování to nejde. Diody můžeš samotné zkusit pomocí žárovky, nejlíp z hlavního světlometu. Plus a mínus, v jednom směru bude svítit, v opačné polaritě nebude. Pokud nebude svítit ani při přehození polarity, tak je dioda vadná. Je to nejjednodušší zkouška diod.
Možná blbý dotaz, ale jde to nejak proměřit i bez pájení?
diodovy mostik odspajkuj s vynutia statora..3draty..je tam 9 usmernovacich diod meraj na mulitimetri rozsah na ohmi-alebo test diod ak tam maš prepni ...odpor zavernom smere nekonečny ukaže merak "1" -prepoluj na diode kable s meraku ukaže odpor okolo 600-800ohm zaleži aky altik ake diody atd atd..zmeraj zberace krružky či nesu prerazene na kotvu rotor altika... :)
-> Dusty_87: tak kup novej regulátor a přebud altik
Jj, ten s chladičem...
Btw, můžu snad za to, že měl v sobě Rapid 400 piv? Tak se holt trochu motal, no...
Btw, můžu snad za to, že měl v sobě Rapid 400 piv? Tak se holt trochu motal, no...
-> Dusty_87: tak víš jak, člověku kterej si odře pravý dveře rád poradím vždycky
Hele a kabel ke kontrolce je OK? ja bych vyměnil regulátor. Předpokládám že tam máš ještě takovej ten co má na sobě alu chladič jakoby ne?

Hele a kabel ke kontrolce je OK? ja bych vyměnil regulátor. Předpokládám že tam máš ještě takovej ten co má na sobě alu chladič jakoby ne?
No Ty aby ses neozval jako první... Nový regulátor jsem nedával, uhlíky se dotýkají i s rezervou... Chci tomu altíku dát ještě šanci...
tak první sis zodpověděl sám, fajn :-D No a druhá rada zní, jdi na vrakáč kup za 150 druhej altík a jezdí dál :D
jinak ty uhlíky máš jak dlouhý? dost možná už se nedotýkaj...
Pokud si měnil ten regulátor s těma uhlíkama musí se altík přebudit... pač ten regulátor má myslim otočenou polaritu....
jinak ty uhlíky máš jak dlouhý? dost možná už se nedotýkaj...
Pokud si měnil ten regulátor s těma uhlíkama musí se altík přebudit... pač ten regulátor má myslim otočenou polaritu....
Ahoj, hledal jsem, ale nenašel. Problém začal docela nevinně. Kontrolka dobíjení zhasla až po protočení motoru do 1900, následně cca po měsíci do 3000 a pak už nechtěla zhasnout vůbec. Když jsem měřil napětí po nastartování, tak na baterce bylo pořád jenom 12V. Altík jsem vytáhl z auta a pročistil, stáhl ty měděné kroužky na rotoru (na 31mm, dle Andrta je min. 29,5). Uhlíky v regulátoru, či jak se tomu nadává chodí volně. Než ho vrátím do auta, tak bych chtěl proměřit diody, ale nevim, které výstupy proti kterým měřit, ani co mám na které kombinaci naměřit (mám jenom obič multimetr a s elektrem nejsu zrovna kamarád)... Prosím o radu. To, že su mamlas a nemám do toho vrtat, když tomu nerozumím, vím, ale jinak se to asi nenaučím
