skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Alternator Fabia => 120
Remennica upravena na dva remene.
Priemer pre alternator 135mm
Priemer pre alternator 135mm
-> MVM: no nic zatial to necham na origo kontrolke pockam si na nove rwmennice a potiesim hrubsie kable medzi alt. Bat. Motorom. Skusim tam nahodit silnejsiu baterku a uvidim ci to bude tak kolisat to napetie
-> SimPa3k: Kontrolka dobíjení je součástí budícího obvodu a její odpor (waty) jsou přesně daný. Tím,že Fabia už má v pristrojovce jen diody - tak si musíš zjistit na jakou hodnotu odporu se musíš dostat. Já mám všude buď 55A nebo 70A Felda alternátory a nepouštim se do větších akcí. 

podla teba je zbytocne kontrolku vymenit za silnejsiu alebo jej pridat odpor? Nepomozem mu? Nebude lepaie fungovat aj v nizsich otackach?
Kazdopadne uz sa mi vyrabaju remennice na kluku vacsia na altik mensia
Kazdopadne uz sa mi vyrabaju remennice na kluku vacsia na altik mensia
-> SimPa3k: V rotoru zůstává zbytkový magnetismus. Proto on slabě generuje s samozřejmě zase potrebuje otáčky. Aby ti to správné funjovslo musíš mít ten budící obvod přes kontrolku zapojeny.
-> Milan 136: aj ked nenapojot konteolku tak altik zacne dobijat sam od seba v otackach.
-> SimPa3k 17.11.19 18:43:38: Sám se nabudí až v otáčkách. Jinak buzený je samozřejmě přes kontrolku.
Zistil sommalo by to byt 143mm
Este mam otazocku ten fabiovy altik sa budi sam?
Apelujem na to ze aj bez kontrolky cisto iba napojeny hruby plus tak on proste dobija.. Treba mu na budenie tu kontrolku? Resp. Pridanim odporom alebo silnejsou ziarovkou sa bude budit lepsie? Skor?
Este mam otazocku ten fabiovy altik sa budi sam?
Apelujem na to ze aj bez kontrolky cisto iba napojeny hruby plus tak on proste dobija.. Treba mu na budenie tu kontrolku? Resp. Pridanim odporom alebo silnejsou ziarovkou sa bude budit lepsie? Skor?
Neviete aky ma priemer remenica na kluke u fabii?
-> SimPa3k 16.11.19 18:58:05: uz jsem to psal nize, ze ma

-> Eidy: nevies ci ma favo mensiu ako 120tka?
-> SimPa3k: potom zvýšiť volnobezne otáčky. Mám alternátor z felicie ten cca 70Ah, menšiu remenicu z favorita ale voľnobeh cca 900-1000ot/min.
-> ToMi: je tam aj vodna pumpa tej by som asi otacky nechcel menit tym ze dam vacsiu remennicu na kluku a veru na altiku nieje moc miesta zmensovat remennicu. A prepocitat to do detailu ze by som menil remennicu aj na vodnej pumpe tak na to si netrufam
Menšiu remenicu na alternátor, väčšiu na kluku...
-> MVM: ten graf oki chapem ale vykon alternatora je priamo umerny s napetim? Nemalo by to byt tak ze napetie nabehne dajme tomu od 650rpm a drzi? Mam za to ze vykon alternatora A je vec jedna a Volty su vec druha ktora by mala byt ustalena.. Ale hadat sa nebudem. Prekontrolujem spoje dam hrubsie kable na prepojenie altika a akumulatora a skusim to este s tym odporom alebo silnejaou kontrolkou na skorsie. Ybudenie alternatora
-> SimPa3k 16.11.19 16:55:07: Alternátor,s regulátorem a akumulátor - pokud jsou tyto součástky v pořádku nepotřebují nic jinýho než otáčky. Pokud Ti nesvítí kontrolka - tak je pořád napětí vyšší než je napětí na aku, troufám si tvrdit že vinutím rotoru už jde tak jako tak maximum … 

Oki tqkze to skusim pridanim odporu na kontrolku tym by som mu mal dat viac prudu pri budeni nie? Aj ked vlastne ono ten fabiovi altik sa budi asi sam kedze dobija aj bez pripojenia konteolky
-> SimPa3k 16.11.19 16:46:25: Protože bys musel mít před sebou na obrázku zatěžující charakteristiku alternátoru. Ten pokud mu nestačí maximální budící proud protíkající rotorem, při zároveň nízkých otáčkách rotoru - tak dojde ke snížení napětí. A právě v těchto nízkých otáčkách je alternátor nejméně výkonný,(umí "vygenerovat" málo ampér)
-> MVM: ale naskytuje sa otazka ako to ze pred zapnutim svetiel mam 14,3 na "volnobehu" a po zapnuti 13 - 13,5 rovnake otacky. Nechce sa mi verit ze osvetlenie ma taky odber a ked uz napetie je stale rovnake odber riesia Ampere nie? Preco teda klesne napetie? A tak razantne? Ked zapnem dalsie spotrebice ako vetrak ofuk atd uz to tak markantne neklesa drizi sa do 13V. Prekontrolujem kontru na baterke a vseobecne chcem dat hrubsie kable na kostru a aj plus lebo tam je asi len 10mm2 aj to som asi orehnal..
-> MVM: tak nad tymto som premyslal uz pri montazi altika ci budu sediet voci sebe kluka a remennica vzhladom na to ze vo fabii je urcite ina a aj ta co som dal zo 120 na altik z fabie mala tusim vacsi obvod
-> SimPa3k: Alternátor má charakteristiku proudu závislou na jeho otáčkách. To znamená že máš nevhodně zvolený řemenice -převodový poměr. 

Ano tomu chapem. No nepocitujem nejaky pokles otacok. Skor by ma zaujimalo ci nahodou ten system spinania svetiel pripadne stare ziarovky atd ci to vsetko nema nejaky velky odpor ale aj tak... Aby som po rozsvieteni svetiel dosiahol pozadovanych 14,3V tak sa dostanem do takych otacok ze na volnobehu by sa mi prehriala za chvilku
-> SimPa3k: Každý alternátor funguje od určitých otáčok. Keď zapneš svetlá, zvýši sa odber a voľnobežné otáčky motora skrz záťaž alternátora poklesnú a možno poklesnú až na takú hodnotu, kde ešte alternátor dobre nefunguje.
Nesmieš to porovnávať s Fabiou (resp. s akýmkoľvek moderným autom), tam po zapnutí spotrebičov (svetiel) elektronika (nastavovač voľnobehu) otáčky dorovná a napätie nepoklesne.
Nesmieš to porovnávať s Fabiou (resp. s akýmkoľvek moderným autom), tam po zapnutí spotrebičov (svetiel) elektronika (nastavovač voľnobehu) otáčky dorovná a napätie nepoklesne.
To kolisanie napetia sa mi nepaci. Vymenu altika za silnejsi a modernejsi som riesil prave koly kolisaniu napetia pretoze som montoval silnejsiu hudbu a chcel som tie poklesi eliminovat no ked mi berie 1V uz len osvetlenie tak sa mi to nepaci
Oki uz funguje aj kontrolka no v nozkych otavkach sa mu stale nepaci. Niekde som cital o pridani odporu alebo silnejsej ziarovke ( kontrolka dobijania) ze sa bude vzhladom na vacsi prud budit aj pri nizsich otavkach. Stoji to za skusku. No este otazocka ako je mozne ze dobija krasne 14,3V a ked zapnem svetla tak padne na 13V a drzi na 13V? Merane na volnobehu. V otackach to dozenie na 14,3V
Takze zapojeny iba B+ hruby a s nim som mal este tensi zlty na starom altiku zapojil som to tak aj na fabiovi a div sa svete funguje no kontrolka nefunguje. Altik dobija ale az vo vyssich otackach. Modry ma oznacenie D+ na ktoru ho zapojit do fabioveho na L?
-> SimPa3k: Pôvodný regulátor úplne vyhoď, káble nechaj nezapojené. K Fabia altíku by si mal pripojiť len jediný káblik (z pôvodných dvoch) a to je ten ku kontrole dobíjania (t. j. myslím ten modrý / zelenomodrý). Plus samozrejme tie silné káble k +baterky.
Altik mam nahodeni uchyt aj remenicu vsetko hotove remen nezhadzuje netrasie nekrizi.
Otazka znie.
B+ SOM ZAPOJOT KLASIKA
no ostala mi na altiku fabia volna svorka
DFM a L
V skodovke mi ostali volne kable
D+ a DF
Ako to zapojit? Tieto ka le vchadzaju do striebornej skatulky. Je to regulator stareho altika? Treba ho obist? Vie niekto poradit?
Otazka znie.
B+ SOM ZAPOJOT KLASIKA
no ostala mi na altiku fabia volna svorka
DFM a L
V skodovke mi ostali volne kable
D+ a DF
Ako to zapojit? Tieto ka le vchadzaju do striebornej skatulky. Je to regulator stareho altika? Treba ho obist? Vie niekto poradit?
-> Jarda: To nevím, nezkoušel jsem.
-> Eidy: a nepujde tam favoritacka? tu jsem pouzil na nivu :) ma mensi prumer, tak to lip dobiji na volnobeh, jinak fabka altik chci davat do rapida, tam mam plochej felda remen, ale ten je uzsi...
Prosim o radu so zapojenim
Alternator skoda 120 :
B+
D+
DF
Alternator fabia:
B+
DFM
L
este ide o to ze v ate na B+ kabli je pripojeny este jeden zlty kablik. Ako to zapojot aby to bolo spravne a funkcne?
Alternator skoda 120 :
B+
D+
DF
Alternator fabia:
B+
DFM
L
este ide o to ze v ate na B+ kabli je pripojeny este jeden zlty kablik. Ako to zapojot aby to bolo spravne a funkcne?
Oki chapem dakujem zatial
-> SimPa3k: Díra souhlasí, jen stodvácová je moc tlustá, resp. fabia má kratší hřídel. Takže řemenici zeslabit uprostřed o pár mm. To si oměříš.
Nerozumiem asi dobre. Myslis ze mi bude pasovat povodna remennica zo 120 len zvacsit dieru?
-> SimPa3k: Stačí ty řemenice sundat a porovnat. Stodvácová se uprostřed trochu utočí a pasuje tam.
Ahoj mam alternator z fabie 1.4mpi 70A a chcel by som ho dat do 120tky.
Viem ze bude treba troaku usposobit uchytenie. No co s remennicou? Pasuje tam nejaka? Alwbo bidem si ju musiet nechat niekde vyrobit? Ma biekto vo svojej 120tke altik z fabie?
Viem ze bude treba troaku usposobit uchytenie. No co s remennicou? Pasuje tam nejaka? Alwbo bidem si ju musiet nechat niekde vyrobit? Ma biekto vo svojej 120tke altik z fabie?