skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Řemenice alternátor Pal, Favorit
19:33:59
21.01.2020
21.01.2020

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 21.01.20 18:56:24: a proc shottky a ne klasicka Si?, predpokladam, ze to resis ubytkem napeti, o ktery se to posune vys...
18:56:24
21.01.2020
21.01.2020

Tomaso435
-> Jarda: hele, mám všude denní... tím pádem 90% cest nesvítím :) a když jedu po tmě a jesi mi praskne žárovka jednou za dva roky?
18:37:44
21.01.2020
21.01.2020

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 21.01.20 17:43:46: a co zarovky? necernaji? ja kdysi u sluzebni octy 1.9tdi, ktera dobijela 14,5V daval do zadnich svetel klasicke kremikove diody, abych tam udelal ubytek napeti cca 1V, od te doby byl pokoj - jen na koncove jsem to daval, tema se svitilo furt, a kazdy tyden jsem menil zarovky
-> tomvm 21.01.20 17:37:46: u rapida mam plochej remen, ale uzsi - felda
-> tomvm 21.01.20 17:37:46: u rapida mam plochej remen, ale uzsi - felda
17:52:45
21.01.2020
21.01.2020

Tomaso435
-> Bukaj 19.01.20 21:51:41: prostě mu řekni rovnou at do práce jezdí okružní jízdou kolem města 

17:43:46
21.01.2020
21.01.2020

Tomaso435
-> tomvm: já mám voblblej regulátor shottkyho diodou aby mi to dávalo cca 14,5V a při rozsvícených světelech 14,4V (oproti 13,6 puvodně) a denní světla. z toho těžím a funguje to. řemenici mám normální velkou (fávo tušim 8/91) mělo už o něco menší , aby to víc žralo uhlíky. jo a od doby co jsem to stejné udělal na máti favoritu tak taky už není třeba dobíjet.
17:37:46
21.01.2020
21.01.2020

tomvm
Ta remenice je opravdu siroka a hlavne drazkovana.. tu favo mensi remenici jak poznam ? Je vic druhu ?
08:29:23
21.01.2020
21.01.2020

Jarda - zrušená registrace
-> tomvm: pry bosch z fabie 1.4 mpi, chystam se ho naroubovat do rapida :) ale ma nejak sirokou remenici...
220tis.km s nim ve fabce nebyl zadny problem, tak aby to nezacalo az ted :) no stav pred montazi nejak zkouknu, abych nahodou nepozbyl najednou sbernej krouzek, jak tenkrat u feldy 1.6 a zachranoval me na slovaci Isti
220tis.km s nim ve fabce nebyl zadny problem, tak aby to nezacalo az ted :) no stav pred montazi nejak zkouknu, abych nahodou nepozbyl najednou sbernej krouzek, jak tenkrat u feldy 1.6 a zachranoval me na slovaci Isti
07:33:58
21.01.2020
21.01.2020

tomvm
Jiny altik by tam misto puvodniho nepasoval ?
08:39:04
20.01.2020
20.01.2020

tomvm
Ta mensi remenice me tak napadla, ale jednou za cas kdyz jedu dal a blbnu tak se dostanu i klidne az na 6000ot. Nebude to pak zase moc na ten altik ?
05:37:29
20.01.2020
20.01.2020

peter13789
-> tomvm: Tiež jazdím síce 120kou krátke trasy denne, štartovanie dokonca niekoľko krát za deň, altik 55ka, mala favo remenica a zatiaľ som nedobijal baterku
01:32:01
20.01.2020
20.01.2020

minno
-> tomvm: Videl by som to rovnako ako Bukaj. Škodou 105 a v zime a krátke trasy? V dnešnej dobe nezmysel samo o sebe. Prehodnotil by som použitie auta.
21:51:41
19.01.2020
19.01.2020

Bukaj
-> tomvm: Tam nebude chyba v altíku, ale v těch krátkých trasách v zimním období, kdy je větší odběr při startech (větší tření pohyblivých částí - hůře chytá) i v provozu (topení, světla atd)...
...na volnoběh přece nejezdíš, ne? ;-)
Jinak u 55A Magneton altíku je "nedobíjení" na volnoběh vlastnost a nikoli závada - jsou dělané na vyšší otáčky. Starší 42A a 35A na volnoběh dobíjely lépe...
Dalo by se to částečně řešit buď menší řemenicí altíku, nebo zvýšením volnoběžných otáček nad 800/min, kdy začíná dobíjet. Nejlépe ale nejezdit krátké trasy...
...na volnoběh přece nejezdíš, ne? ;-)
Jinak u 55A Magneton altíku je "nedobíjení" na volnoběh vlastnost a nikoli závada - jsou dělané na vyšší otáčky. Starší 42A a 35A na volnoběh dobíjely lépe...
Dalo by se to částečně řešit buď menší řemenicí altíku, nebo zvýšením volnoběžných otáček nad 800/min, kdy začíná dobíjet. Nejlépe ale nejezdit krátké trasy...

20:40:31
19.01.2020
19.01.2020

tomvm
Já bych využil toto téma, abych nezakládal podobné. Mám na škodě 105 původní altík 55A a jezdím většinou krátké trasy a nestačí mi dobíjet, na volnoběh vlastně téměr nedobíjí a při jízdě to pak těžce dožene, alespoň jednou za zimu musím dobíjet. Neměli byste nějaký nápad, jaký altík dát nebo tento upravit, aby dobíjel i na volnoběh a nebo nějaký výkonější ? Většinou se dívám, abych spotřeboval co nejméně elektriky a stejně to sotva stačí.
10:19:49
06.01.2020
06.01.2020

Jarda/felda
-> yjedli 31.12.19 17:05:08: řemenice favo klínák a favo/felda plochý jsou záměnný kus za kus
dělal jsem to protože nový altík na klínák byl levnější než na plochý řemen 
dělal jsem to protože nový altík na klínák byl levnější než na plochý řemen 
09:58:49
04.01.2020
04.01.2020

Bukaj
-> yjedli: A co těch pár zadomotorových škodovek ze sklonku výroby, které již měly identický altík, jako Favorit...? Ty měly řemenici jakou?
18:23:37
03.01.2020
03.01.2020

yjedli
OK, každopádně řemenice ze Š120/ 130 na to pasovat nebude....
14:20:18
01.01.2020
01.01.2020

Bukaj
-> Vojťas: Tuším, že se liší výškou, respektive vycentrováním drážky na řemen - při použití Fa řemenice na 742 altík je drážka mimo osu, nebo tak něco...
12:05:23
01.01.2020
01.01.2020

Vojťas
-> Skili: neni tam jinej klinek? Uz taky nevim co, ale mam pocit ze neco takovyho sem s tim delal.
12:02:34
01.01.2020
01.01.2020

Skili
-> Tomaso435: už přesně nevím proč ale mám za to že jsem ji musel trochu zkrátit aby tam šla matka. Ale už si moc nepamatuju co jsem s tím dělal, jen vím že jsem s tím něco dělal.
18:44:27
31.12.2019
31.12.2019

Tomaso435
-> Skili: jakto? kolegovi sme dávali do kupy aby to nějak jelo a normálně to tam šlo.. jesi se podkládala nebo tak to nevim.. ale vim že tam šla jak nic
18:25:31
31.12.2019
31.12.2019

Skili
-> yjedli: Kus za kus nepasuje, ale když ti na to trochu upadne flexa a pak si ještě pohraješ s pilníkama tak se tam dostat dá.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7730_2014-09 -16_12-24-45_89.jpg
v téhle podobě to najezdilo tisíce kilometrů bez problémů
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7730_2014-09 -16_12-24-45_89.jpg
v téhle podobě to najezdilo tisíce kilometrů bez problémů
17:07:10
31.12.2019
31.12.2019

Tomaso435
-> yjedli: ja bych nechal řemenici větší - je velikostně blíž stodvácový řemenici
17:05:08
31.12.2019
31.12.2019

yjedli
ok, díky.
znamená to tedy, že je to jak píši?
že nelze použít řemenici ze Š120 na alternátor z Favorita?
a řemenice na klínový řemen a plochý řemen půjdou vyměnit?
je tedy lepší menší, nebo větší řemenice?
znamená to tedy, že je to jak píši?
že nelze použít řemenici ze Š120 na alternátor z Favorita?
a řemenice na klínový řemen a plochý řemen půjdou vyměnit?
je tedy lepší menší, nebo větší řemenice?
16:41:05
31.12.2019
31.12.2019

Tomaso435
a taky víc žere uhlíky :)) jinak tu menší měl favorit až později.. tušim od 92.
16:37:01
31.12.2019
31.12.2019

yjedli
Ahoj chlapi,
prosím o radu a potvrzení.
Řemenice alternátoru (na klínový řemen) Škoda 120/ 130 má jiný průměr hřídele, než alternátor Favorit/ Felicie, ano?
Tuším, že je větší průměr hřídele, proto nelze použít řemenici ze Š120 na Favorit alternátor.
A řemenice alternátoru na klínový řemen a plochý řemen Favorit a Felicia jsou zcela záměnné, se stejným průměrem hřídele, ano?
Jen jsem koukal, že Favorit má 2 různé průměry řemenic, 50 a 70 mm, předpokládám, že ta menší je vhodnější, více dobíjí při nižších otáčkách motoru.
Děkuji,
Honza
prosím o radu a potvrzení.
Řemenice alternátoru (na klínový řemen) Škoda 120/ 130 má jiný průměr hřídele, než alternátor Favorit/ Felicie, ano?
Tuším, že je větší průměr hřídele, proto nelze použít řemenici ze Š120 na Favorit alternátor.
A řemenice alternátoru na klínový řemen a plochý řemen Favorit a Felicia jsou zcela záměnné, se stejným průměrem hřídele, ano?
Jen jsem koukal, že Favorit má 2 různé průměry řemenic, 50 a 70 mm, předpokládám, že ta menší je vhodnější, více dobíjí při nižších otáčkách motoru.
Děkuji,
Honza
