Když přeci máš lepší/silnější motor nebo větší tlaky ve válcích, tzn. logicky větší teplotu a tlak před samotným zapálením svíčkou, tak po zapálení svíčky hoří směs o kousíček rychleji (je to strašně málo, ale čelo plamene je rychlejší), v válci navíc díky většímu tlaku a teplotě dříve hrozí detonační hoření, tak by si snad měl zapalovat maličko později ku motoru Š105 bez tlaků a bez výkonu, kdo kdy do p**ele přišel s takovým nesmyslem, sem nikdy nezjistil, ale už sem tu kravinu slyšel od 100 lidí a unavuje mě ji pokaždé slyšet a skoro se rozčílím
... ale podle mnoha debilních názorů kolem motorů to vzniklo možná : čím něčeho více, tím lépe, šup dejme tam rozdělovač z Š105. A nechme si udetonovat motor z naší hlouposti a pak nadávejme, že Š130 nic nevydrží, foukají těsnění a praskají hlavy... No bodejť, vše z detonací. Řekl bych je to největší skrytý zabiják motorů vůbec napříč všemi motory a všemi úpravami nejen škoda motorů. 
Poslední věc : nejlepší po všech stránkách je samozřejmě přesné programovatelné zapalování snímané z klikovky hned pro velké množství výhod nejen absolutní přesnost ... protože sem jich dal už přes 100 za těch 7 let a většinou do závodních motorů, mohu to jen doporučit.







