skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prosím Pomoc** Dobíjanie Favorit**
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
ďakujem všetkým za rady, už je to vyriešené.
Zastavil:P3K83
22:29:55
29.11.2007
29.11.2007

Nepér
Napadá mě, jestli se zem regulátoru spojí se zemí alternátoru... pod jedním tím šroubem je očko.
19:46:53
28.11.2007
28.11.2007

Nepér
Zkusi jinej voltmetr.
16:10:04
27.11.2007
27.11.2007

suri
vo fave aj v sade v tom novom type pristrojoviek ma byt žiarovka 12v 1,2w
19:06:40
23.11.2007
23.11.2007

Nepér
Nemáš tam nějak popletený ty drátky mezi alternátorem a regulátorem?
11:50:51
23.11.2007
23.11.2007

Nepér
-> WGeorge: Psal jsem, že když už, tak dát všechny tři, aby byly stejný. Taky se dá asi za 600,- koupit celej diodovej blok... 9 diod.
09:54:57
23.11.2007
23.11.2007

WGeorge
-> Nepér: NEbo vymenit rovnou vsechny. Nevim jak konkretne tyhle ale myslim si ze to bude cena za diodu v radu korun.
21:56:30
21.11.2007
21.11.2007

Nepér
O tom testování pod zátěží jsem slyšel taky, něco pravdy na tom je, ale základ je propípat to z obou směrů, na jednu stranu by to nemělo dělat nic a na druhou by to mělo ukázat 600mV, v režimu -|>|- , když tohle bude ok, dá se to ještě pro jistotu zkusit pod proudem. Dřív než kupovat diody bych to proměřil.
20:56:15
21.11.2007
21.11.2007

Bobesh
-> P3K83: Koukaje na hodnoty v tabulce,copak používáš za metr? Není trochu "ujetej"? A to mrtvý napětí je měřeno po běhu nebo po ránu,když auto stálo? Těch 13,5V se mi trochu nezdá

20:26:26
21.11.2007
21.11.2007

Pedros
-> Nepér: nejhorší věc je dle mě rozlousknout altík :)
20:04:35
21.11.2007
21.11.2007

PeterP136
-> Nepér: Problem to nie je ale ako pre koho. Niekto to moze viac doondit nez to je a potom by vysiel lacnejsie aj autorizovany servis ;).
19:49:18
21.11.2007
21.11.2007

Nepér
Respektive rozlousknout odpájet jeden vývod u každý a propípat multimetrem.
19:48:33
21.11.2007
21.11.2007

Nepér
Je to jen o tom rozlousknout alternátor, vzít do ruky páječku a ty diody vyměnit, rovnou všechny 3. Nějaký obyč křemíkový, ne pod 5A.
19:46:47
21.11.2007
21.11.2007

PeterP136
-> P3K83: Neper ma pravdepodobne pravdu. Odporucam vymenit usmernovac v alternatore skor nez budes musiet menit aku. Financne to vyjde lepsie ;) aj ked to das do servisu.
Neviem ako sa to chova na favackom 55A altiku ale na feldovom 70A od volnobeznych 16V stupa s otackami napatie cez 18V a udrzat ho pod 17V cemi dokazu len svetla spolu s vyhrievanim zadneho skla.
Neviem ako sa to chova na favackom 55A altiku ale na feldovom 70A od volnobeznych 16V stupa s otackami napatie cez 18V a udrzat ho pod 17V cemi dokazu len svetla spolu s vyhrievanim zadneho skla.
19:30:05
21.11.2007
21.11.2007

Nepér
IMHO: říkám ti, že to bude pomocná dioda, z pomocnýho usměrňovače jde o jednu ze tří půlvln míň, takže efektivní hodnota napětí za ním je nižší, regulátor si pak myslí, že je tak nízký napětí i na výstupu alternátoru, tak ho krapet přibudí, takže nepětí za hlavním usměrňovačem je vyšší přesně o tolik, kolik chybí na pomocném... respektive je ta taková moje teorie 

18:48:39
21.11.2007
21.11.2007

TRychly
-> P3K83: tak zkus jeste jedine premerit diody multimetrem.
16:08:25
21.11.2007
21.11.2007

TRychly
-> P3K83: ne ale da se nastavit kdyz ho otevres zalesi jaky mas regulutar.jestli mas polovodicovej nebo io
23:25:12
20.11.2007
20.11.2007

Nepér
Buď regulátor, nebo pomocná dioda. Dobrá zpráva je, že ani jedno neni problém vyměnit.
21:31:43
20.11.2007
20.11.2007

Pedros
-> P3K83: to tady nehraje žádnou roli.. Možná jen to,že když to nebudeš řešit,tak ta baterka půjde brzo do věčných lovišť,bude ztrácet kapacitu a zbytečně vařit a zahřívat..Bude se ti rozkládat voda z elektrolytu..Prostě vyndej ten altík,zkus vyměnit ten regulátor a pokud nepomůže,tak je pryč jedna z diod v bloku
21:15:47
20.11.2007
20.11.2007

Pedros
-> davidm29: mno většinou to bývá regulátor,ale občas to bývá i ta dioda..těžko říct co z toho to je,musí se to vyzkoušet
21:14:12
20.11.2007
20.11.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> Pedros: Ale v 80% případů to bejvá regulátor..ke štěstí-))
21:10:23
20.11.2007
20.11.2007

Pedros
-> P3K83: 16V voltů je fakt moc,přebíjí tě to a ničí baterku..rozkládá tě to elektrolyt.. Problém bude buď v regulátoru napětí a nebo v alternátoru..Ve fáčku je myslím ten regulátor schovaný již v alternátoru..no každopádně problém je stopro tam..Možná to bude třeba pomocná dioda,možná jen regulátor..chce to vyzkoušet vyměnit nejdřív ten regulátor,popřípadně potom alternátor
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
ďakujem všetkým za rady, už je to vyriešené.
Zastavil:P3K83