skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kam pripojit volmetr na dobijeni????
09:34:59
12.02.2008
12.02.2008

Jozka
-> Jozka: Jo, to bude ukazovat asi stejně jako u altu, ale osobně by mi tam překážel při vyndavání baterie ten kablík. A krom toho mám beterii klasicky v kastlíku za sedačkama a k ní jedinej kabel od odpojovače - takže ten drát by tam vedl osaměle a určitě bych ho brzo urval..
16:28:22
11.02.2008
11.02.2008

Syny
-> Jozka: Ja mam kontorlu napeti na batrii...
Tam si myslim ze to je idealni...

14:02:54
11.02.2008
11.02.2008

Jozka
-> Pedros: Kamarád s elektrovzděláním a škodováckou minulostí mi radil drát až k alternátoru, protože z důvodů, který tady uvádíte (oxidace, podměrečný průřezy vodičů) může být v palubce a na dobíjení (to je hlavní důvod pro V-metr, ne?)rozdíl i 2V.. Jak jsem koupil, tak prodávám..
12:41:09
27.01.2008
27.01.2008

Pedros
-> COL: myslím,že mezi tím takovej rozdíl nebude,zvlášť když použije běžný voltmetry s TP 1,5-2,5,takže ani desetiny voltu ho moc trápit nebudou..Ikdyž je fakt,že ty drátky co jsou ve škodovce jsou podle mě decentně poddimenzovaný v průřezu a na úbytkách toho může ztratit víc
00:33:07
27.01.2008
27.01.2008

Syny
-> COL: a proc by nemelo? Pokud ma kabliky v dobrej kondici a spinacku taky tak by to melo bejt fuk... Ja sam to mam na baterii a na vypinac, ale pokud to tak nechce, tak by to nemelo bejt zas tak hrozny na tej 2. pojistce... Tak asi tma nejde o setinky voltu ale o to aby bylo videt jetli to dava kolem 11ti, 12ti, 13ti nebo 14ti voltu :)
00:24:28
27.01.2008
27.01.2008

COL
-> Syny: ja nerikam, ze je to tezke... jen to, ze jinde nez na baterce moc nema vyznam neco merit (tedy pokud mi jde o baterku a ne o to dane misto).
22:22:13
26.01.2008
26.01.2008

Syny
-> COL: Mno tak je moznost udelat to na baterii a aby se to zapinalo pri nastartovani... Proste zalezi jak to chce... Dyt na tom nic neni... Par dratku a je hotovo...
21:57:57
26.01.2008
26.01.2008

COL
-> JaRoY: To zalezi na tom, ktere spotrebice budou zapnuty a na odporu a mire zoxidovani dratu v miste spoju. Pul voltu tam nebude zadna mira, ale pro seriozni mereni napeti baterky uz je to problem.
21:51:11
26.01.2008
26.01.2008

JaRoY
taka strata som chcel napisat
21:50:28
26.01.2008
26.01.2008

JaRoY
COL 26.01.08 21:45:12 napsal: Syny 26.01.08 21:36:56 napsal: normalne na 2. pojistku a na kostru... Zadna veda
Kdyz te zajima napeti mezi druhou pojistkou a kostrou, nebo kdyz ti proste jde jen o to neco merit, tak proc ne....Ved ale nebude mat velky rozdiel napatia ked da na baterku alebo na poistku. Ved taka strana nieje na tych kabloch co idu z bat do poistky
Kdyz te zajima napeti mezi druhou pojistkou a kostrou, nebo kdyz ti proste jde jen o to neco merit, tak proc ne....Ved ale nebude mat velky rozdiel napatia ked da na baterku alebo na poistku. Ved taka strana nieje na tych kabloch co idu z bat do poistky
21:45:12
26.01.2008
26.01.2008

COL
Syny 26.01.08 21:36:56 napsal: normalne na 2. pojistku a na kostru... Zadna veda
Kdyz te zajima napeti mezi druhou pojistkou a kostrou, nebo kdyz ti proste jde jen o to neco merit, tak proc ne....
Kdyz te zajima napeti mezi druhou pojistkou a kostrou, nebo kdyz ti proste jde jen o to neco merit, tak proc ne....

21:36:56
26.01.2008
26.01.2008

Syny
normalne na 2. pojistku a na kostru... Zadna veda
21:35:17
26.01.2008
26.01.2008

JaRoY
Ja to mam zapojene v poistkovej skrinke. Ale uz neviem na ktoru poistku. Odmeral som. Daj na tu na ktorej budes mat napajanie ked skrutis klucik.
21:35:12
26.01.2008
26.01.2008

COL
Milos 26.01.08 10:48:05 napsal: no myslim ze prave Ampermeter by ukazoval + ci - hodnoty pri dobijani a ten by dal zapojit do vetvy od altiku, inak napatie mozes merat tym voltmetrom trebars na druhej poistke, resp na spinacke by mal byt rozdvojeny konektor
ampermetr zapojeny do privodu alternatoru by ukazoval akorat dobijeci proud. Idelani by bylo ho zapojit do zaporneho (kostriciho) vodice baterky a bud ho realizovat jako nejaky masivni bocnik nebo jako bezkontaktni magneticko-elektricky prevodnik (v podstate ss. klestak). Pak bude ukazovat soucet produ z a do baterie a bude videt co se s baterii v danem okamziku deje.
ampermetr zapojeny do privodu alternatoru by ukazoval akorat dobijeci proud. Idelani by bylo ho zapojit do zaporneho (kostriciho) vodice baterky a bud ho realizovat jako nejaky masivni bocnik nebo jako bezkontaktni magneticko-elektricky prevodnik (v podstate ss. klestak). Pak bude ukazovat soucet produ z a do baterie a bude videt co se s baterii v danem okamziku deje.
21:30:34
26.01.2008
26.01.2008

COL
Aby to melo nejakou vypovidaci schopnost je treba to dat na svorky baterie, pokud vadi ze by to ukazovalo/zralo i za klidu, tak treba kladnou svorku vest pres rele spinane 15tkou.
10:48:05
26.01.2008
26.01.2008

Milos
no myslim ze prave Ampermeter by ukazoval + ci - hodnoty pri dobijani a ten by dal zapojit do vetvy od altiku, inak napatie mozes merat tym voltmetrom trebars na druhej poistke, resp na spinacke by mal byt rozdvojeny konektor
23:19:15
25.01.2008
25.01.2008

Kuladmin
-> abio: No tos nerekl :o) tak co takhle nekam do elektriky co je az za klickem
22:32:01
25.01.2008
25.01.2008

abio
když to daš na svorky tak to ukazuje furt chci aby to ukazovalo jen když jedu.....
21:55:21
25.01.2008
25.01.2008

David29
Jeto fuk jak řiká Kuladmin..třeba na svorky baterky....
21:47:12
25.01.2008
25.01.2008

Kuladmin
defakto kamkoliv jestli se nepletu zvysene napeti je po celem aute stejne max treba ne na draty tesne pred predni osvetleni - zarovky a zadni vytapeni okna - jsou tam velky odbery tak by to mohlo trosku kolisat .
kdyztak me nekdo opravte.
kdyztak me nekdo opravte.
21:15:18
25.01.2008
25.01.2008

abio
mam doma budik na dobijeni volmetr kam ho mam pripojit aby mi ukazoval kolik prave pri chodu altiku dobíjí mam facko dik!!!!