kmitočet

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 08.03.2008 do 28.03.2008, založil/a Rabbit
řadit dle data
13:37:53
28.03.2008
dazdoo - zrušená registrace
tak si tu frekvenciu zmeraj.. predpokladam, ze ked robis bakalarku z elektroniky, dokazes si zohnat osciloskop, daj tam iba striedavu vezbu (prepinac na AC) daj tam 10mV/div a druhy kanal si zapoj cez delic na primar zapalovacej cievky, potom na oscilaku pekne uvidis tie frekvencie
10:18:49
15.03.2008
Misumi
to je trojčlenka z 5.třídy
14:59:40
14.03.2008
Nepér
Jinak 100 Hz na primáru zapalovací cívky odpovídá 3000 rpm ;-)
13:15:54
14.03.2008
Rabbit
FORM:

Aha, sem to poránu rozespalej blbě přečet. Sorry.
10:17:27
13.03.2008
FORM - zlomená ojnice
-> Rabbit: Píšu: otáčky alternátoru budou vyšší než otáčky motoru v poměru obvodů řemenic.
07:54:02
12.03.2008
Rabbit
FORM:

Jaktože sou otáčky alternátoru menší než otáčky motoru? Dyk je na motoru věčí řemenice než na alternátoru. Tzn. převod do rychla takže by se měl rychlejc točit alternátor ne?
09:11:02
11.03.2008
Misumi
Ještě jsem zapomněl:svorka W se nechá vyvest z každého altíku.Je to jakýkoliv vývod statoru před diodovým můstkem.
09:00:00
11.03.2008
Misumi
tak sem to spočítal přesně:50Hz=1500ot u 4válc.motoru benzin.U nafty na 1500 ot je potřeba 320Hz.Což je 6,4 krát.Je to zkoušeno u forda transita .Svorka altíku W a otáčkoměr escord benzin.Jde to upravit změnou odporu časovače a pak změnou odporu ve vstupním děliči.Ze svorky W jde jen 12V šš,zatím co z cívky asi 500Všš.
20:32:08
10.03.2008
COL
-> Rabbit: "Grétz" tam v podstate je, ale 3fazovej, takze bych to spis nasobil 6ti...
19:27:33
10.03.2008
FORM - zlomená ojnice
Misumi 10.03.08 08:42:22 napsal: nafta má asi 8krát větší frekvenci.

Tak touhle větou jsi mě dostal 3

-> Rabbit: Taky počítej s převodem na rozvodu klínovým řemenem, otáčky alternátoru budou vyšší než otáčky motoru v poměru obvodů řemenic.
18:36:52
10.03.2008
Rabbit
COL:

To je pravda. Ale když vemu, že se při průměrnym provozu otáčky pohybujou mezi 2500 a 3000 tak to zas takovej rozptyl neni. Taky předpokládám, ža tam jako usměrňovač bude "Grétz". Tzn, že mi to číslo co mi výde stačí vynásobit dvěma. A jo, do toho vzorce se dosazuje počet pólovejch párů. Ale v popisu vzorce v tom souboru co sem našel bylo napsaný počet pólů. Takže sem to bezmyšlenkovitě obšleh.
17:26:40
10.03.2008
Crestik
-> Misumi: no já bych spíš řekl, že to záleží na alternátoru, a né na tom, jestli je to zážeh nebo vznět
08:42:22
10.03.2008
Misumi
Když vezmeš otáčkoměr z e škodovky a chceš ho použít pro dízla,tzn. napojíš ho na W altíku,tak musíš frekvenci vydělit 1ku8 .nafta má asi 8krát větší frekvenci.
23:20:01
09.03.2008
COL
Naokraj: to, ze se ten kmitocet meni s otackami v pomeru vic nez 1:10, nevadi?? Tedy, ne ze by neselo udelat oscilator na n -nasobku promenneho kmitoctu alternatoru, ale je to vetsi problem nez spocitat kmitocet te stridaviny... jo a nezapomen, ze kmitocet stridave slozky superponovane v siti vzinkle usmernenim te stridaviny bude rozhodne vyssi, nez cislo, co ti vypadne z toho vzorce (michodem nema byt v te zavorce misto poctu polu, pocet polparu).
13:33:05
09.03.2008
Rabbit
Ten vzorec je f= (n*p)/60 [Hz, ot/min, počet pólů]. Podle dokumentace co sem vygooglil by n mělo být 6. A když zistim převod mezi motorem a alternátorem -> otáčky alternátoru, tak už budu vedět frekvenci.
13:26:26
09.03.2008
Rabbit
Už sem našel nějakej vzorec. Je v něm počet otáček alternátoru a počet pólů alternátoru. V tom co sem našel se říká, že alternátor je třífázový generátor s šesti pólovými dvojicemi (nechápu).

To znamená, že potřebuju zjistit převod mezi motorem a alternátorem (např.: u 120ky).
10:13:09
09.03.2008
Pedros
Také bych řekl,že bude záležet na úhlový rychlosti,určitě tam bude nějaký rozmezí
00:20:45
09.03.2008
Rabbit
Nepér:

Dělám jako bakalářku takovej bazmek do auta. U jedný součástky tam je taktovací oscilátor a jeho kmitočet má bejt celistvej násobek kmitočtu sítě. Tzn. kmitočtu odvozenýho od alternátoru. Sice to neni nic kritickýho a když nic nezjistim, tak to prásknu od oka. Ale rači bych odrazil od nějaký hodnoty.
17:56:22
08.03.2008
Nepér
Stavíš otáčkoměr nebo co? Záleží to na otáčkách motoru a převodu řemenice a je to v podstatě třífázový.
15:42:57
08.03.2008
Rabbit
Čuss, nevíte někdo jakej kmitočet má střídavý napětí vyráběný alternátorem před tim než se usměrní? Nebo kdyby někdo věděl nějakej vztah, tak už si to spočítám. Díky
Extreme Tyres