-> King: Najížděl jsem docela i dost, teď nakonec taky, ale provozku mám osazenou kompletní Favo zapalovací soupravou a s těma ostatníma autama mám proběh minimální. S tím sepnutým zapalováním je to jasný, to už se mi jednou povedlo - omylem, věděl jsem to i tehdy.
A něco jsem našel..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cívka kontra rozdělovač
15:35:02
12.06.2008
12.06.2008

Jozka
11:24:46
09.06.2008
09.06.2008

King
-> Jozka: Ten okamžik startování miáš zafixovanej správně, ale jde tam o to, že ten odpor omezuje proud cívkou na přijatelných cca 3,5A na stojícím motoru popř. ještě při volnoběhu. V okamžiku startu dochází průchodem olbřímýho proudu do startéru k velkýmu úbytku napětí na aku a tenhle úbytek se pomocí kontaktů startéru kompenzuje v podobě překlenutí onoho odporu u cívky. Čili ten odpor je tam hlavně kvůli 99pct času v provozu a jenom v okamžiku startu se "disabluje".
Samozřejmě, že ta samotná cívka bez odporu může i dlouhodobě fungovat, ale dramaticky to zvyšuje odběr zapalování, zvyšuje opalování kontaktů a hrozí odpálení cívky na stojícím motoru. Nevím kolik toho najedeš, ale pro každodení ježdění bych se toho trošinku bál :)
Samozřejmě, že ta samotná cívka bez odporu může i dlouhodobě fungovat, ale dramaticky to zvyšuje odběr zapalování, zvyšuje opalování kontaktů a hrozí odpálení cívky na stojícím motoru. Nevím kolik toho najedeš, ale pro každodení ježdění bych se toho trošinku bál :)
10:07:00
09.06.2008
09.06.2008

Jozka
-> King: Jsem si tak nějak pamatoval, že ten předřadnej odpor je tam pouze kvůli okamžiku startování, tuším se říkalo, že v tý chvíli je to jako 6V cívka a za chodu že se už neuplatňuje. Ale nechci šířit nějaký bludy ani provádět krkolomný kombinace. Nicméně cívka Š120 mi ani na malým MB rozdělovači nečinila žádný potíže..
23:53:50
05.06.2008
05.06.2008

King
-> MerHanz: Pokud je ta 120ková cívka kompletní tj. vč odporu na bůčku, pak je to jedno...
11:22:30
05.06.2008
05.06.2008

MerHanz
-> King: takže je to v podstatě jedno, jestli tam je cívka z litra a nebo 120 na ten rozdělovač
22:38:02
04.06.2008
04.06.2008

King
-> Jozka: Jinak cívka z litra má už předřadnej odpor nabastlenej přímo v bandasce cívky. Vykucháním předřadnýho odporu ze 120kový cívky vznikne cosi jako favocívka, byť nedokonalá a pro kontaktní rozdělovač lehce vražedná :)
22:35:26
04.06.2008
04.06.2008

King
-> Labros: S tou hodnotou kondu to není až tak horký - je to něco mezi 0,22-0,27uF a a ty kondy maj stejně toleranci +-autobus.
-> Jozka: Zvláštnost provozu s cívkou bez předřadnýho kondu spočívá v tom, že přetěžuješ kontakty rozdělovače vyšším proudem, za což získáš jenom o trošku větší energii jiskry, ale pravý orgie nastávaj, když necháš zapnutej klíček na stojícím motoru, kdy přes rozdělovač a cívku teče největší proud a obojí se může v krajním případě doslova roztýct :) Favocívka v kombinaci s klasickým rozdělovačem je už hodně vostrej rock'n'roll, protože favocívka má odpor primáru minimální, takže nějakejch 10A přes kontakty chudáka rozdělovače + dočervena rozpálená cívka :)
-> Jozka: Zvláštnost provozu s cívkou bez předřadnýho kondu spočívá v tom, že přetěžuješ kontakty rozdělovače vyšším proudem, za což získáš jenom o trošku větší energii jiskry, ale pravý orgie nastávaj, když necháš zapnutej klíček na stojícím motoru, kdy přes rozdělovač a cívku teče největší proud a obojí se může v krajním případě doslova roztýct :) Favocívka v kombinaci s klasickým rozdělovačem je už hodně vostrej rock'n'roll, protože favocívka má odpor primáru minimální, takže nějakejch 10A přes kontakty chudáka rozdělovače + dočervena rozpálená cívka :)
09:48:02
04.06.2008
04.06.2008

Jozka
-> Labros: Zkusím si to tam taky uložit, do toho povědomí, kdyby náhodou

14:21:38
03.06.2008
03.06.2008

Labros
-> Jozka: tak to já mám zase v povědomí že i na řadu 120 jsou dva druhy kondíku s různou kapacitou, rozhodně se mě prodavač v mototechně ptal, jestli je to na oužu či na emko
14:10:03
29.05.2008
29.05.2008

Jozka
-> Labros: Na cívku s odporem (ale mimo provoz) v kombinaci se 110L rozdělovačem jsem nějakou jezdil a žádný zvláštnosti jsem nezaznamenal - tím neříkám, že nejsou. Po pravdě řečeno, myslel jsem doteď, že ti kondíci jsou co do hodnot pro 1000MB až 120 stejný. Na informace se mrknu, sice to kombinovat nehodlám, ale napadlo mě, co by se stalo, kdybych vracel původní rozdělovač a tu FAVO cívku tam tak nějak zapomněl..
10:39:41
29.05.2008
29.05.2008

Labros
-> Jozka: To se nedoporučuje, favoriťácká cívka má menší indukčnost, je počítaná na kratší dobu plnění, jiskra bude určitě mít menší energii, plus proud primárem bude možná moc velkej, přesně to bude zdůvodněný v článku od Čecha na techwebu (skoda.panda.cz).
10:37:10
29.05.2008
29.05.2008

Labros
-> MerHanz: Jediný co mě napadá, aby byla správná kapacita kondenzátoru. Lepší by bylo určitě dát tam stodvacítkovej kondík. Při moc malý kapacitě by mohly nastat výboje na kladívkách po jejich rozpojení, moc velká kapacita by zase pomalu dotlumovala zbytkovou energii cívky po dohoření jiskry.
10:09:21
29.05.2008
29.05.2008

Jozka
Nebude náhodou ta cívka po sejmutí třmenu s odporem taky originál z litra
.
Ale vážně - co takhle vysokonapěťová cívka z Favorita a klasickej kontaktní rozdělovač? Snesou se? Nebo to odsere třeba kondík?

Ale vážně - co takhle vysokonapěťová cívka z Favorita a klasickej kontaktní rozdělovač? Snesou se? Nebo to odsere třeba kondík?
09:29:56
23.05.2008
23.05.2008

MerHanz
-> Šemik : ani kdybych tam dal 2 do série





09:27:42
23.05.2008
23.05.2008

Šemik
Klidně, je uplně jedno jakou cívku k němu dáš (tedy ne 6V z trabanta
)

05:47:10
23.05.2008
23.05.2008

MerHanz
Mám rozdělovač z litra, funglovka origo pal, a jde mi o to jestli je pro něj vhodná cívka s předřadným odporem ze 120ky. Případně co, jak a proč. Předem díky za odpovědi.