Zmatek v el. po vým. motoru

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 19.08.2008 do 07.09.2008, založil/a Kočislav
řadit dle data
21:42:25
07.09.2008
Kočislav
-> Hrabosh: OK, dík za radu, pořeším to.
23:44:54
06.09.2008
Hrabosh
No že by se tím něco ničilo, nebo opotřebováválo, nebo tak .... to ne. Ale zbytečně si do auta zanášíš zmatek v elektroinstalalci a to se ti časem může škaredě vymstít. Osobně to mám tak, že jeden pól manuálního spínače mám na větráku (orig. spínač odpojen) a druhej pól na svorce 15 ( tedy zapnuto v poloze I klíčku ).
16:30:38
02.09.2008
Kočislav
-> Hrabosh: Jak tak čtu tvůj první příspěvek, napadá mě: má vůbec tahle závada nějaký záporný vliv? Má cenu ji řešit?

Sorry za laickou otážku, v elektrice se tolik nevyznám.
16:27:56
02.09.2008
Kočislav
-> Hrabosh: No na svoji omluvu musím dodat, že jsem to auto už s daným zapojením koupil a tento stav trval celé 4 roky než jsem si ho náhodou všiml, protože pokud je to tím co píšeš, nesouvisí to s výměnou motoru. Ale děkuji za věcnou radu.



Jinak problé s otáčkoměrem vyřešen - dělaly to zapalovací kabely. Zkusil jsem přehodit jiné a bylo jasno.
22:34:39
28.08.2008
Hrabosh
A jo .. ted sem si přečetl, že ti to ani nespíná větrák. No tak to to máš zapojený jak sem ti popsal výš a navíc jako bonus máš ten manuální spínač připojenej blbě ... resp. na opačnou svorku toho původního u chladič, než má být ... takže když ho sepneš, tak připojíš + ze svorky 30 na svorku 15... větrák se točit nemůže, protože ted je zapojenej za původním termospínačem a o ničem neví ...
22:31:15
28.08.2008
Hrabosh
Add zapnutí zapalování spínačem větráku: To mi dělala Gardovka po koupi taky, protože to nějakej umělec zapojil blbě. Zřejmě máš ten manuální spínač zapojený tak, že jedním koncem bere + ze svorky 15 (která je pod napětím při zapnutém zapalování) a druhá je na originální spínač u chladiče, který tam ovšem zůstal zapojený. Logika je pak taková, že pokud ten originální teplotní spínař sepne a ty zapneš ten svůj manuální, připojíš tak + na svorku 15 a tím vlastně přemostíš spínací skřínku. Tím manuálním spínačem teče proud vlastně obráceně, než si původně zamýšlel.
22:33:44
20.08.2008
Kočislav
...na cívku jsem taky koukal, tam jsou kablíky nasazené pevně, ale radši si počkám do soboty kdy budu mít možnost srovnání s jinou škodovkou a shlédnu kablík po kablíku, jestli je všechno zapojeno tam kde má být. Pak se uvidí....
18:32:58
20.08.2008
Sheaf
Dobry to s tema polama neres pak mi to doslo ze je to volovina :-) Co se tyce zapojeni alternatoru tak pokud mas 1xx altik tak cernej a zlutej s ockama patrej oba na ten jedinej volnej sroub. No a pak je tam jeste modrej a zluten faston. Kdyz koukas zezhora tak zlutej patri do leva a modrej doprava(tusim tak na 80%) Pokud feldu tak zlutej a cernej stejne a modrej se nezapojuje. No to mrcaseni otackomeru muze delat bud bordel na kontaktu nebo blby zapojeni na civce...
16:46:00
20.08.2008
Kočislav
-> Sheaf: Zapojení akumulátoru samozejmě mám měděným páskem na kastli, je to ještě zdvojené, že odtamtud mám vytažený další kostříci kabel uchycený pod matku na startéru. Dnes jsem celé ukostření prošel, očistil, vč. kablíků na startéru, větrák chladiče už spíná po použití tlačítka, ovšem mrcasení se otáčkoměru přetrvává.

Moc jsem nepochopil, jak to s těmi přehozenými póly myslíš. Baterku mám samozřejmě zapojenou správně a jediný způsob, který mě napadá, jak by se případně někde mohlo něco přepólovat při výměně motoru je chybné zapojení kabelů na alternátoru, ale momentálně nemám s čím porovnat.

Opakuju, že na autě byl akorát opakovaně venku motor, jinak s elektrikou jako takovou se nic nedělalo.

Spínač ventilátoru mám zapojený paralelně, bez relé.
14:23:51
20.08.2008
Sheaf
Hele minus od baterky by melo belo bejt pripojeny na kastli takovym medenym prouzkem hned za sedackama a plus by melo bejt vedeny izolovanym kabelem jakoby ven... No tak kdyztak vyfot a nahod ale typuju ze mas prehozeny poly na baterce. No a to s tim vetrakem. Jde o to jak to mas zapojeny. Jestli bez relatka, tzn. pouze na paralelni zapojeni termospinace a rucniho tak tam mas normalne vodivou cestu...
20:17:01
19.08.2008
Kočislav
Koukal jsem na to, jenže už nebylo moc světlo, od kstlíku baterky mám minus pól vyvedený silným kabelem někam k převodovce, tak jsem to měl i předtím, v podstatě se s tím při výměně toho motoru nehýbalo. Když tu najdu vhodný kabel a protáhnu zem na motor tak tím určitě nic nezkazím, ale přijde mi, že problém bych měl hledat v oblasti zapalování. Mimochodem jsem zjistil, že ten vypínač, kterým manuálně ovládám větrák chladiče jej nespouští. Tzn. v současnosti funguje jen tím způsobem, že když je větrák v činnosti - zapnut termospínačem - rozsvítí se kontrolky na přístrojovce jako bych zapnul zapalování, pokud větrák neběží, vypínač nedělá vůbec nic, přestože by měl zapnout ten větrák.
16:37:06
19.08.2008
Petkar1
co ukostření motoru?
14:04:18
19.08.2008
Kočislav
...jinak jedná se o škodu 136.
13:38:56
19.08.2008
Kočislav
Zdravím, mám motor po několikeré opakováné demontáži a montáži zpět do auta (výsledkem je GO), rozdělovač zůstal stejný, cívka, alternátor rovněž. Nyní mi však nepravidelně poskakuje ručička otáčkoměru zejména při volnoběžných otáčkách. Nevylétává nikam nahoru, ale prostě se mrcasi mezi nulou a cca 1500 ot.

Další věc na kterou jsem přišel: přijel jsem s horkým motorem tzn. byl sepnutý větrák u chladiče, vypnul jsem motor. Potom jsem jen tak zkusil zapnout větrák chladiče spínačem, který mám v interiéru vyvedený, načež koukám - naběhly ručičky přístrojů a rozsvítily se kontrolky, jestli vzadu cvaklo zapalování, nevím.

To, že volnoběh není úplně pravidelný a kolísá bych, doufám, že správně, přičítal tomu, že motor má najeto cca 250 km po složení, tudíž je nezajetý - karburátor je stejný jako předtím, předtím bez problémů, v rámci možností seřízený.

Zapojení na cívce je OK, na kostru u strartéru jsem ještě neměl čas se podívat, nenapadá někoho kam bych měl zaměřit svou pozornost při řešení problému?
Extreme Tyres