skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vetrak topeni - asi skrat
20:16:29
01.10.2008
01.10.2008

Bobesh
-> darklord: Tak ventilátor topení má 60W,chladičovej 55W (ale ten je stejně na 1.pojistku),stěrače 4A na rychlo,světla si spočítáš sám,vzorec na přepočet se učí na základce ( Watt:Volt=Ampér)
20:09:46
01.10.2008
01.10.2008

Bobesh
-> darklord: Tak 25A pojistka už je o průser.max.15A,stejně i pojistka č.1 (svorka 30),na světelný už postačí 8A. Tak si půjč ampérmetr a vřaď ho místo pojistky a zkoušej spotřebiče,pokud dělá ten ventilátor opravdu výraznou zátěž (více než 10A),tak zkusit opravit či vyměnit,může bejt přidřenej,zkus rozběhnout kolo ventilátoru rukou,zda jde lehce. Taky může být jedno z vinutí v háji,zanesenej komutátor,krátký uhlíky atd.
14:11:54
01.10.2008
01.10.2008

Pedros
-> darklord:
To máš větrák rovnou i s vyhříváním,ne? Říkám,je přidřenej,normální to není..taky jsem tenhle problém tenkrát měl

13:59:06
01.10.2008
01.10.2008

darklord
-> Bobesh: no ale prave ked jazdim s vetrakom tak odchadza druha poistka... a to tam mam 25A, zhavi nepatrne v tme, pri vypnutej vsetkej elektrike (svetla,radio,atd) a zhavi aj vo vyssich otackach... a ako hovorim druha poloha proste strajkuje ako som pisal
21:31:56
30.09.2008
30.09.2008

Bobesh
-> darklord: Pokud kontrolka jen slabě (téměř nepatrně) žhaví ve tmě při hlavních světlech a plným větráku,je to zcela normální.
18:06:28
30.09.2008
30.09.2008

Pedros
-> darklord: zkus to změřit no,nepamatuju si už přesně kolik měl ten ss motor příkon,ale myslím si že víc jak 60W neměl,to by sedělo tak +-5A,je to na něm napsaný a najdeš to i v knížce od Andrta a nebo od R. Cedrycha
17:47:12
30.09.2008
30.09.2008

darklord
-> Pedros: no tak to najblizsie ked bude poruke nejaky multimeter skusim zmerat ten prud, ale myslim ze povodny majitel auta spominal ze vetrak je vymeneny... tak neviem, asi to bude chcet cele nove kurenie pretoze aj ventil asi bude v prdeli, o packach ani nehovorim
ach jaj a kazde rano kosa v aute 


12:43:58
30.09.2008
30.09.2008

Pedros
-> darklord: máš podle mě přidřenej rotor větráku,to způsobuje mnohem větší odběr a možná i to blbý poblikávání..Jinak ten druhej problém bych přiřazoval tomu druhýmu,ke snížení otáček složí předřadný výkonový odpor z odporového drátu ke kterýmu je paralelně připojen bimetal. kontakt...Protože tvůj větrák má vyšší odběr vlivem přidření, na odporu vzniká větší výkonová ztráta a to způsobuje překlenutí odporu bimetal. kontaktem vlivem tepla...Zkus změřit proud který teče na základní rychlost (bez předřadného odporu),myslím,že by se měl pohybovat kolem 5A max..Pokud je vyšší je to na návštevu vrakáče a vyndání topení za účelem výměny ventilátoru
12:26:31
30.09.2008
30.09.2008

LiMaK - 742 forever
vymen vetrak,zkontroluj kable a je klid :-)
a vetrak bere asi 10A, myslim, je to na nem napsane....
a vetrak bere asi 10A, myslim, je to na nem napsane....
09:18:24
30.09.2008
30.09.2008

darklord
tak som si konecne vcera v noci vsimol ked som sedel v aute, ze po zapnuti vetraku kurenia (topeni) sa slabunko rozsvieti kontrolka dobijania. povodne som si myslel ze ma proste taky odber ze to uz nestiha na volnobeh dobijat tak som preslapol plyn, vypol vsetko ostatne a problem pretrval. Myslim ze tento problem moze za vypalovanie druhej poistky pri zapnutom vetraku... povodne som to tipoval na stierace ale po letnom jazdeni ked som vetrak vobec nepouzival poistka drzi...
cize sa naskyta otazka, fakt ma ten vetrk taky odber, alebo je proste niekde skrat?
p.s: vetrak v prvej aj druhej polohe ma furt rovnake otacky, obcas na druhej polohe po chilke trosku znizil ale zase za par sekund sa rozbehol naplno. moze za to spinac, alebo je tam daky zodpovedny odpor?
cize sa naskyta otazka, fakt ma ten vetrk taky odber, alebo je proste niekde skrat?
p.s: vetrak v prvej aj druhej polohe ma furt rovnake otacky, obcas na druhej polohe po chilke trosku znizil ale zase za par sekund sa rozbehol naplno. moze za to spinac, alebo je tam daky zodpovedny odpor?