skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Snímací cívka v rozdělovači - Favo
12:05:19
10.11.2008
10.11.2008

Labros
Jinak jen pro zajímavost, o víkendu jsem koukal na napětí na snímací cívce, při rychlým otočením rozdělovačem jsem dostal amplitudu přes jeden volt (celý rozkmit mezi kladnou a zápornou půlvlnou byl 2,3V.)
12:02:30
10.11.2008
10.11.2008

Labros
-> King: to budu v Říši zase já :)) ale ozvi se, nějak to spachtíme.
19:41:21
09.11.2008
09.11.2008

Hrabosh
Tak už zase jezdím :o) Dělal jsem to s vytaženým rozdělovačem a v pohodě.
17:24:03
07.11.2008
07.11.2008

King
-> Labros: Ach ta má hlava! :) Ne, v rámci tuningu feldy jsem něco hledal ve sklepě a ten rozdělovač s ETZ na mě vykouk a připomněl se. Příští tejden jsem v Říši, ale hned jak se vrátím, ozvu se....
16:11:07
04.11.2008
04.11.2008

Labros
-> King: Super, tak jestli od tebe to ETZ někdy vyzískám, tak cívka už bude takto vytuněná :)
15:53:34
04.11.2008
04.11.2008

King
-> Hrabosh: O odstředivopu regulaci se bát nemusíš, protože při demontáži cívky zůstává na místě. Parafín - tím jsem myslel to, že jsem v kastrolu s vodou roztavil v menším kastrolku svíčku (na svícení) a v tom tu cívku vykoupal :)
13:28:44
04.11.2008
04.11.2008

Hrabosh
Čímže si ji teda zalil a kde se to dá koupit ?
13:27:23
04.11.2008
04.11.2008

Hrabosh
2 King: Ok, tak ten rozdělovač vytáhnu. Snad se mi nerozsype odstředivá regulace ...
Jinak že by se ta cívka zničila elektricky sem si taky nemyslel, pokud by ji třeba vlivem nějaké závady nespálilo samo ETZ. Ale jestli má ta cívka takovej odpor, tak tam mysí být závitů jako sraček, to je fakt ...
Jinak že by se ta cívka zničila elektricky sem si taky nemyslel, pokud by ji třeba vlivem nějaké závady nespálilo samo ETZ. Ale jestli má ta cívka takovej odpor, tak tam mysí být závitů jako sraček, to je fakt ...
11:52:33
04.11.2008
04.11.2008

King
-> Hrabosh: Jde to v pohodě vyměnit na autě, ale je potřeba dát bacha na ty tří plíšky, co cívku držej v tělese rozdělovače, aby nezapadly dovnitř a zapamatovat si kterej se kam dává (nejsou všechny stejný). Ale lepší si ten rozdělovač vyndat a poznačit si rysku mezi rozdělovač a komínek. (znám pacoše co vyndávaj rozdělovač i z komínkem a do dneška nechápu, jaký to má benefity :)
K tomu, že by ta cívka odešla jakkoliv "elektricky", se radši vyjadřovat nebudu :)
Odchází čistě mechanicky, protože je navinutá z nějakýho drátku snad 0,08mm, což je v kombinaci s vibracema ma shade motoru vražedná kombinace. Mě se vždycky uklepal drátek na vývodu cívky v nejhornější vrstvě vinutí. Je to dokonce i polně opravitelný, ale asi ne každej ssebou vozí trafopájku a cín :) Poslední cívku jsem pro jistoru po opravě celou zalil parafínem a byl klid.
Jinak ta cívka má podle typu 3,5 - 7kohm, což je slušná porce závitů a i při pomalým protáčení palce rukou se při míjení pólových nástavců induje signál špičkově přes 0,5V (jinak by to vstupní tranzistor ETZ nevyhodnotil) - z toho se dá usoudit kolik se na cívce indukuje při maximálních točkách někde kolem 2500rpm...
K tomu, že by ta cívka odešla jakkoliv "elektricky", se radši vyjadřovat nebudu :)
Odchází čistě mechanicky, protože je navinutá z nějakýho drátku snad 0,08mm, což je v kombinaci s vibracema ma shade motoru vražedná kombinace. Mě se vždycky uklepal drátek na vývodu cívky v nejhornější vrstvě vinutí. Je to dokonce i polně opravitelný, ale asi ne každej ssebou vozí trafopájku a cín :) Poslední cívku jsem pro jistoru po opravě celou zalil parafínem a byl klid.
Jinak ta cívka má podle typu 3,5 - 7kohm, což je slušná porce závitů a i při pomalým protáčení palce rukou se při míjení pólových nástavců induje signál špičkově přes 0,5V (jinak by to vstupní tranzistor ETZ nevyhodnotil) - z toho se dá usoudit kolik se na cívce indukuje při maximálních točkách někde kolem 2500rpm...
18:08:47
03.11.2008
03.11.2008

Malebolgii
Na autě se ta cívka vyměnit dá dělal jsem to už ale je to vejprc jak kráva pohodlnější je to dělat na vyndaném rozdělovači a polohu si případně poznačit
18:03:28
03.11.2008
03.11.2008

Labros
-> Hrabosh: jj, mohlo by se stát, že by si vysoký napětí našlo cestu přes ni. Ten samotnej signál z ní je opravdu malej, závisí teda na otáčkách, při volnoběhu bude v jednotkách voltů, při vysokých otáčkách maximálně desítek voltů. Důvod proč ty cívky odcházejí neznám.
17:59:49
03.11.2008
03.11.2008

Hrabosh
2 Labros: No mě se ten rozdělovač právě moc vytahovat nechce, páč mám stroboskopem seřízenej předstih .. takže když si s ním hnu, tak si to rozhasím (... nebo si to budu muset nějak poznačit ... ). Jinak cívka mě odešla při jízdě. Normálně sem jel, pískal mi klínák (nebo co .. viz můj jinej thread tady), tak sem zmáčkl spojku, že to prošlápnu .... zmáčknu plyn, motor udělal vrrrrn a chcípl :-(
BTW ... jak myslíš, že by ji to odprásklo ? Jakože by se na ní naindukovalo takový napětí, že by se to někde prorazilo ? Netuším, kolik má závitů, ani jaký přes ni jde magnetický tok ... ale jeho derivace je vzhledem k rychlosti otáčení hvězdice při startování podle mě celkem malá na to, aby se tam naindukovalo něco brutálního. Ale tak to už sou takový teoretický úvahy ... vyměním ji a uvidíme.
BTW ... jak myslíš, že by ji to odprásklo ? Jakože by se na ní naindukovalo takový napětí, že by se to někde prorazilo ? Netuším, kolik má závitů, ani jaký přes ni jde magnetický tok ... ale jeho derivace je vzhledem k rychlosti otáčení hvězdice při startování podle mě celkem malá na to, aby se tam naindukovalo něco brutálního. Ale tak to už sou takový teoretický úvahy ... vyměním ji a uvidíme.
17:34:15
03.11.2008
03.11.2008

Labros
-> Hrabosh: Netočil jsi motorem s vyndaným zapalovacím kabelem, jako když se třeba na kontaktním zapalování seřizuje předstih? To je jedna věc, co mě napadá, co by tu cívku mohlo odprásknout. Ale slyšel jsem, že odchází i při jízdě.
17:32:24
03.11.2008
03.11.2008

Labros
-> Hrabosh: Bohužel nezničitelná není
Stačí zapátrat v Kingových pamětech, ten už o tom psal na virtu Xkrát. Je to jediná poruchová část ETZka. Dá se vyměnit vrchem, nemusíš vyndavat rozdělovač, ale možná bude pohodlnější ho vyndat. Je to dost ojeb ji vyměnit, ale když do toho koukneš tak na to přijdeš.
Jinak máš pravdu, že by tak poruchová být nemusela...

Jinak máš pravdu, že by tak poruchová být nemusela...
14:33:29
03.11.2008
03.11.2008

Hrabosh
A sakra ... a jak se ta civka vlastně mění ? Musím ten rozdělovač vytáhnout ven, nebo se k tomu dostnau vrchem po sundání víčka ?
11:14:53
03.11.2008
03.11.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Je to relativne normalni jev, zlaty kladivko 

11:04:11
03.11.2008
03.11.2008

Hrabosh
Zdarec.
V neděli (po celotýdenní práci na autě - výměna vlečky) mi auto asi 400m od základny chcíplo a už nešlo natočit. Zjistil sem, že nedává jiskru, výměna ETZ, ani zapalovací cívky nepomohla. Snímací cívka v rozdělovači má nekonečný odpor, z čehož usuzuji, že umřela.
Chtěl jsem se zeptat, jestli se vám někdy už neco podobného stalo, protože jsem žil v představě, že ta cívka je nezničitelná. Nejde jí žádný větší proud ... prakticky se v tom rozdělovači jenom válí :-)
V neděli (po celotýdenní práci na autě - výměna vlečky) mi auto asi 400m od základny chcíplo a už nešlo natočit. Zjistil sem, že nedává jiskru, výměna ETZ, ani zapalovací cívky nepomohla. Snímací cívka v rozdělovači má nekonečný odpor, z čehož usuzuji, že umřela.
Chtěl jsem se zeptat, jestli se vám někdy už neco podobného stalo, protože jsem žil v představě, že ta cívka je nezničitelná. Nejde jí žádný větší proud ... prakticky se v tom rozdělovači jenom válí :-)