skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Facet zapojeni
00:02:24
13.05.2009
13.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér: Jak to vlastně funguje a jaká bude cca. cena. Předběžně se taky hlásím.
23:57:59
12.05.2009
12.05.2009

Nepér
Dnes proběhla montáž nultého předmětu a začíná testování :)
11:10:32
12.05.2009
12.05.2009

U-Geen
-> Nepér: tak ja bych se z dovolenim hlasil do fronty... priblizna cena?
00:27:50
12.05.2009
12.05.2009

Nepér
Mno, tak jsem chvíli dělal něco jinýho, ale souhra měnících se okolností mě donutila to dodělat ;) Takže zapojení je odladěný a vyzkoušený, z minula. Praktická realizace nultého kusu je hotová a v nejbližší době začne jeho testování ve voze. Pak to bude možný nabídnout případným zájemcům a nebude to zadarmo :)
23:00:08
01.02.2009
01.02.2009

Nepér
Tak zapojení je odladěný, funkce je trochu jiná: Po zapnutí zapalování max na 5 vteřin zapne a pak vypne, dál už záleží na tlaku oleje. Vedou z toho 4 dráty (15, od čidla, výstup pro pumpu, zem). Stabilní od 7 do 17V. Tři odpory, dva tranzistory, čtyři diody, jedna zenerka, dva kondenzátory. Krabička bude vypadat takhle: www.gme.cz/cz/index.php?p
age=produ...
23:03:32
28.01.2009
28.01.2009

Nepér
Hm, tak to budu muset vymyslet trochu jinak...
19:36:08
28.01.2009
28.01.2009

čert
-> Nepér: podle mě to není nutný. Za tu chvíli benzín v karburátoru nedojde...
19:22:46
28.01.2009
28.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nepér: Na novym motoru ti prece nebude poblikavat ne 

19:13:04
28.01.2009
28.01.2009

Nepér
Zásadní otázka, to zpoždění vypnutí při rozsvícení kontrolky je nutný? Kdyby problikávala...
13:12:01
24.01.2009
24.01.2009

Nepér
Funguje to! Takže jsou v tom dva tranzistory, dva odpory, 3 diody, jeden kondenzátor a relé.
Přípojné body jsou: kostra, klíčkem spínaný plus a čidlo tlaku oleje, výstupem je přímo výkonové napájení čerpadla proti zemi. Funkce je následující: po připojení napájení se relé sepne minimálně na 5 vteřin. Jakmile zhasne kontrolka mazání, relé se sepne znovu, když je někdo rychlík a nastartuje motor dřív, než za 5 vteřin od zapnutí zapalování a tlak oleje se za tu dobu dostane na potřebný tlak, relé samozřejmě nestačí v mezičase odpadnout. K vypnutí relé, tedy palivového čerpadla dojde buď okamžitě po vypnutí zapalování, nebo maximálně 5 vteřin po rozsvícení kontrolky mazání, je-li zapnuté zapalování. Jediná nevýhoda je snad v tom, že oněch 5 vteřin platí vždy jak pro dobu po kterou poběží před startem, tak po dobu, po kterou poběží po rozsvícení kontrolky, takže když bude třeba upravit zpoždění na 10 vteřin, sice to po zapnutí klíčku poběží dýl, ale zase to o stejnou dobu poběží dýl po rozsvícení kontrolky. Jo a už jsem to redukoval o jednu diodu :)
Přípojné body jsou: kostra, klíčkem spínaný plus a čidlo tlaku oleje, výstupem je přímo výkonové napájení čerpadla proti zemi. Funkce je následující: po připojení napájení se relé sepne minimálně na 5 vteřin. Jakmile zhasne kontrolka mazání, relé se sepne znovu, když je někdo rychlík a nastartuje motor dřív, než za 5 vteřin od zapnutí zapalování a tlak oleje se za tu dobu dostane na potřebný tlak, relé samozřejmě nestačí v mezičase odpadnout. K vypnutí relé, tedy palivového čerpadla dojde buď okamžitě po vypnutí zapalování, nebo maximálně 5 vteřin po rozsvícení kontrolky mazání, je-li zapnuté zapalování. Jediná nevýhoda je snad v tom, že oněch 5 vteřin platí vždy jak pro dobu po kterou poběží před startem, tak po dobu, po kterou poběží po rozsvícení kontrolky, takže když bude třeba upravit zpoždění na 10 vteřin, sice to po zapnutí klíčku poběží dýl, ale zase to o stejnou dobu poběží dýl po rozsvícení kontrolky. Jo a už jsem to redukoval o jednu diodu :)
08:04:05
23.01.2009
23.01.2009

futura
Tak jsem se dostal ke schematku zapojeni Pierburgu pres rele, ale nejsem moudrej, co to konkretne je za rele, predpokladam, zecasovy. Ma to kontakty 30,31b,31, 15,87.
15 je na spinacku, 31 na 1 civky, , s tema ostatnima trosku problem, 87 vypada na cerpadlo, ale netrozkoduju presne kam 31b. 30 predpokladam stalejch 12V.
15 je na spinacku, 31 na 1 civky, , s tema ostatnima trosku problem, 87 vypada na cerpadlo, ale netrozkoduju presne kam 31b. 30 predpokladam stalejch 12V.
20:46:26
22.01.2009
22.01.2009

Nepér
-> red.bill: Pokud jako vstup použiješ kontrolku mazání a napětí spínané klíčkem, ze kterého bude celý předmět napájen, je to o jeden drát míň, než když jako vstup použiješ spínání startéru a kontrolku, protože napájení musíš přivést tak jako tak.
22:40:02
21.01.2009
21.01.2009

red.bill
-> Nepér: těch drátů tam bude pořád stejně ať to zapojíš jakkoliv, míň jich bude jen pokud to zapojíš natvrdo bez relátka
19:22:53
20.01.2009
20.01.2009

Nepér
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> red.bill: Moc drátů.
Jinak Mann mají v Tescu :D
Jinak Mann mají v Tescu :D
17:36:22
20.01.2009
20.01.2009

red.bill
případně by to šlo zapojit ještě přes spínací relé na alternátor, zhasne kontrolka dobíjení sepne čerpadlo ale pořád to neřeší načerpání benzínu před startem
16:58:41
20.01.2009
20.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Ja ho koupil u pumpy.
16:56:05
20.01.2009
20.01.2009

Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak ten jsem ještě v mototechně neviděl 

16:53:51
20.01.2009
20.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Mas Mann?
15:54:21
20.01.2009
20.01.2009

Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Většinou ten zpětnej ventil funguje pár tisíc km, před výměnou už to zase problikává.
15:33:01
20.01.2009
20.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Hele a co to napojit na starter plus cidlo? Tim by se to cerpani zrychlilo trochu dostatecne podle me 

15:28:08
20.01.2009
20.01.2009

futura
Rekl bych, ze u karbce a slusnyho stavu motoru by melo stacit prvotni nacerpani treba manualni pres spinac a jak to naskoci, tak nez se hladina snizi, tlak tam bude dobrej, vetsinou to po startu jede bud na zvyseny otacky, nebo kdyz je to teply, tak tlak vyrovnanej. Aspon tak to ja vidim.
15:22:20
20.01.2009
20.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Nojo nesmis kupovat srackovy filtry bez zpetny klapky
Hoch vymenil jednou oil a filtr, projel, po par dnech kdyz nastartoval tak to bylo jak kdyz motor drti kameny.

15:21:43
20.01.2009
20.01.2009

Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Nepér: Podle mě to probliknutí po startu souvisí spíš s filtrem, než se stavem motoru, dělá mi to i na motoru který je jinak super, a dokonce na dvou autech. S některým filtrem jo, s některým ne.
15:18:14
20.01.2009
20.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Brouk: Proc resis problikavani oilu kdyz stavis novy motor?
14:24:45
20.01.2009
20.01.2009

Nepér
Pokusím se nějak rozvést tu verzi, co 10s po zapnutí zapalování běží, pak vypne a pak běží podle kontrolky mazání, s mírnou prodlevou vypnutí, kvůli případnému problikávání.
13:17:02
20.01.2009
20.01.2009

futura
To Neper, zbytecny myslis to narazovy cidlo? No jo, je to moznost, zalezi, na kazdym, jestli to tam chce mit. Ale kdybys treba casem nejakou podobu toho zapojeni vymyslel a podelil se, tak mi udelas naramnou radost a budes to u mne mit jak v pokladnicce.Dik
12:30:13
20.01.2009
20.01.2009

Nepér
-> futura: Tak to se mi zdá sbytečný. A konkrétní řešení je pro mě to nejmenší, jen na to není čas a je lepší to nechat trochu rozležet v hlavě. Tento týden se k tomu nedostanu, během příštího by mohlo být odladěno nějaké schéma.
11:29:06
20.01.2009
20.01.2009

futura
Tak jak to sleduju, napadu je mraky, akorat je trosku problem se dopracovat ke konkretnimu provedeni.Takze se pokusim dopracovat k nejakymu vysledku i s mejma chabejma znalostma s tim rozpojovacim rele na kontaktu beznyho spinace a kdyz to bude nepruchodny, holt koupim ac nerad venku ten spinac na facetku delanej.Jinak to odpojeni pri narazu uz jsem nekde dole psal, ze jde resit narazovym vypinacem z nejakyho novejsiho auta
11:09:24
20.01.2009
20.01.2009

Nepér
-> Labros: Jo, rozsvítí-li se kontrolka, čerpadlo se zastaví, ta prodleva se dá vyřešit. Myslíš, kdyby někomu problikávála na volnoběh kontrolka jo?
10:55:17
20.01.2009
20.01.2009

Sita
mozna mi neco nedochazi, ale kdyz padne rana, pri ktery nedojde k preruseni obvodu (pojistky), tak najednou facetka pretlaci ten jehlovej ventilek v karbu? Nebo jde o to, ze se motor vyskubne z kastle, pricemz se prerusi vedeni mezi pumpu a motorem a nasledne k pumpovani paliva nekam do prostoru? Nestacilo by teda vymyslet upevneni cerpadla nekam \"na\" motor? Nebo tu hadicku vymyslet tak, aby se spis vytrhlo cerpadlo z kastle, nez prervala ta hadicka?
Nevim no, prijde mi, ze tyhle uvahy jsou uz prehnane opatrnicky. Ja jezdim s facetkou normalne \"natvrdo\" pripojenou. Je teda fakt, ze pri prepnuti na LPG se vypne no. Ale to zase tece LPG, coz vyjde nastejno... Vemte si ze podltakovy LPG (jiny systemy detailne neznam) zadny takovy jisteni nema a pritom se to bezne do aut montuje, ma to homologaci, urcite uz takovy auta bouraly a nevim teda o tom, ze by zrovna tohle akutne chybelo.
To si spis mysim, ze nez uhorenim vinou nejisteny facetky me zabije brzdova desticka, kterou zvedne kamion za kterym jedu (viz zprava nedavno).... :

Nevim no, prijde mi, ze tyhle uvahy jsou uz prehnane opatrnicky. Ja jezdim s facetkou normalne \"natvrdo\" pripojenou. Je teda fakt, ze pri prepnuti na LPG se vypne no. Ale to zase tece LPG, coz vyjde nastejno... Vemte si ze podltakovy LPG (jiny systemy detailne neznam) zadny takovy jisteni nema a pritom se to bezne do aut montuje, ma to homologaci, urcite uz takovy auta bouraly a nevim teda o tom, ze by zrovna tohle akutne chybelo.
To si spis mysim, ze nez uhorenim vinou nejisteny facetky me zabije brzdova desticka, kterou zvedne kamion za kterym jedu (viz zprava nedavno).... :

09:55:16
20.01.2009
20.01.2009

Labros
-> Nepér: Chtěls asi napsat - Zhasne-li kontrolka, čerpadlo se ZApne. Potud je to ok, pak ještě potřebuješ vyřešit, kdy se pumpa zastaví. Pokud s rozsvícením kontrolky, tak to rozsvícení by mělo být delší, než nějaká určitá doba (třeba 1s).
09:36:09
20.01.2009
20.01.2009

Nepér
Nebo mě napadá ještě jednodušší verze, vstupem bude napájení přes klíček a ovládací drát ke startéru, čerpadlo poběží, když bude v činnosti startér nebo pokud zhasne kontrolka.
09:32:09
20.01.2009
20.01.2009

Nepér
Hele, kluci, jelikož blok z fábie nemá moc díru na AC pumpu, čeká mě to taky, asi vymyslím následující krabičku: Vstupem bude drát od čidla tlaku oleje a drát od zapalování (svorka 15). Výstupem bude výkonové napájení čerpadla. Funkce bude následující: Po zapnutí zapalování poběží 10 vteřin a vypne. K dalšímu zapnutí dojde až současně se zhasnutím kontrolky mazání. Zhasne-li kontrolka, čerpadlo se vypne. Pro případ, kdy kontrolka mazání nezhasíná během startování mě ještě napadá modifikace, že se pumpa spustí po dobu činnosti startéru. Co si o tom myslíte?
08:59:19
20.01.2009
20.01.2009

vhml
-> futura: Tak to tě neporadím. Ale na relé většinou bejvá nakreslený schémátko, jak to funguje vevnitř, podle toho to vymyslíš.
07:52:40
20.01.2009
20.01.2009

futura
To VHML, prosim mohl bys konkretne napsat kterej fous na ktery cislo kontaktu rele?Ja vim, ze to je asi lama dotaz, ale jeden nemuze umet vsechno.
23:07:19
19.01.2009
19.01.2009

vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Šlo by to udělat i takhle pokud jezdíš pravidelně. Já si ale udělám i obvod pro startování. Motor většinou minimálně měsíc stojí, takže jsou karburátory prázdné.
23:00:39
19.01.2009
19.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Ono vlastne pokud ma ten motor mazani OK, tak by se to mohlo nechat normalne na to cidlo ne? Proste by se oil kanal natlakoval jeste na starter a pak zaclo teprv benzinovy cerpadlo tlacit... Samozrejme to neni reseni na vyrachtanej motor. Me zhasne kontrolka na prvni otoceni motoru
22:58:08
19.01.2009
19.01.2009

vhml
Jak už jsem na Davesovo webu:
Lze to napojit i na klasický olejový spínač. Přes rozpínací relé, které v případě svícení kontrolky vypne obvod. Pro nastartování se používá překlenovací obvod, kterým se natlakuje pumpa a po nastartování se zpět odpojí.
Lze to napojit i na klasický olejový spínač. Přes rozpínací relé, které v případě svícení kontrolky vypne obvod. Pro nastartování se používá překlenovací obvod, kterým se natlakuje pumpa a po nastartování se zpět odpojí.
18:03:08
19.01.2009
19.01.2009

vaclav785
-> Syny: ano existuje jak jsem psal já
17:52:16
19.01.2009
19.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: To se vyjimecne stat muze samozrejme, nesmi to cidlo bejt moc citlivy.
17:43:19
19.01.2009
19.01.2009

Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vymetes diru a vypne se te pumpa 

17:42:41
19.01.2009
19.01.2009

Syny
pokud existuje rele, ktere rozpoji spinany kontakty po sepnuti spinacich, tak to pujde tak jak sem psal... V pripade ukostereni cilda (rozsviceni kontrolky) by se rele rozeplo a odpojilo by pumpu... Ovsem jestli takovy rele je nevim...
15:28:28
19.01.2009
19.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Nebo tam dat bezpecnostni otresovy cidlo jako maj novy auta.
15:24:29
19.01.2009
19.01.2009

futura
Jako Syny, neni problem zapojit to natvrdo pres vypinac, ono by to asi melo jit i pres rozpinaci rele a beznej tlakovej spinac, ve zkratce napeti z klicku na jeden kontakt, dalsi kontakt na cidlo. Nekdotomu mozna hovi, ale ja jsem ztracenej, potrebuju vedet ktrej drat odkud na jaky cislo kontaktu. Jinak sehnat cidlo V3S zatim nemozny a jiny auto , ktery by melo stejnej system a bylo sehnatelnejsi jsem zatim nezjistil.
11:53:40
19.01.2009
19.01.2009

Syny
-> Peťa Klíč: A pak se nekde vysekas, zstane zapnuty zapalovani, motor zhasne a rozsviti se kontrolka mazani s tim i pumpa, ta te zacne cerpat benzin a mas to rovnou i s kremaci 

09:00:34
19.01.2009
19.01.2009

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
notak pánové.. jak funguje kontrolka mazání? po zapnutí zapalování de na žárovku + a - de s čidla. když se čidlo naplní olejem už tam to - není žárovka nesvítí. tzn. zapojit relátko tak jako tu žárovku - plus brat z cívky, mínus z čidla. a zapojí se rozpínací kontakt z čidla pokud chcete pumpovat až když zhasne kontrolka..
já bych naopak zapojil elektrickou pumpu tak aby tlačila když kontrolka svítí tzn. z cívky plus na pumpu, z čidla mínus na pumpu - přijdu k autu, zapnu zapalování - napumpuje, když už motor běží a zhasne mazání obstarává palivo mechanická pumpa
já bych naopak zapojil elektrickou pumpu tak aby tlačila když kontrolka svítí tzn. z cívky plus na pumpu, z čidla mínus na pumpu - přijdu k autu, zapnu zapalování - napumpuje, když už motor běží a zhasne mazání obstarává palivo mechanická pumpa
08:03:02
19.01.2009
19.01.2009

futura
Tak spinaci cidlo by asi bylo to pravy reseni, akorat je problem, z jakyho auta, V3S sice fajn, ale uz na to asi moc veci nebude. Tak zkusim, ale kdyby nekoho napadlo jeste neco, nebo by vedel, kde sehnat, zavit neresim, ten se nejak vyresi. Jinak ty tranzistory a vsechna ta elektrika je na mne mooc slozita, nejak mi to unika.
17:30:00
16.01.2009
16.01.2009

red.bill
a neni jednodušší použít čidlo mazání který spíná (bývaly na V3S a určo se ještě dají sehnat a závit je myslim stejnej) na kontrolku použít rozpínací relátko a spínací relátko na pumpu
13:41:00
16.01.2009
16.01.2009

vaclav785
-> futura: nebo použít relé s rozpínacím kontaktem klíček je vypnut kontakty jsou sepnuty ale nejde tam plus jelikož se tam objeví až po sepnutí klíčku, sepneš klíček objeví se a - na relé relé sepne (kontakty se rozpnou) pumpa nepumpuje začneš startovat zmizí - z relé relé rozepne (kontakty sepnou) pumpa pumpuje
13:29:49
16.01.2009
16.01.2009

vaclav785
-> futura: no jako já bych to udělal tak že + by se přivedlo na pumpu po zapnutí klíčku do první polohy (v té chvíli je na čidlu -) začnu startovat z čidla se stratí minus a nic tam není tranzistorový invertor tím sepne a na pumpu se dostane minus (pumpa pumpuje) asi by se to muselo doplnit ještě relátkem nevím jaký má odběr ta pumpa no a potřeboval bys na to tak 3-4 odpory tranzistor a relátko
(tedy doufám že jsem pochopil funkci kterou chceš aby to dělalo)
(tedy doufám že jsem pochopil funkci kterou chceš aby to dělalo)