Výdrž baterie

prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 51 až 70) od 27.11.2008 do 27.04.2011, založil/a Luboš
řadit dle data
08:34:32
28.11.2008
Luboš
-> Mr.Lumpy: -> Syny: jakjsem psal, delší trasu tak 2x za 14 dní do 20 km. Jinak 6 tam, 6 zpátky. A když se cestou domu stavím na nákup, tak je to i 5 startů na 12 km. A to je dost.
08:31:58
28.11.2008
Luboš
-> Bobesh: právě že mám nabíječku asi 40tiletou, tak přemýšlím o nějaké moderní, kterou nebudu muset pořád hlídat, jestli vůbec nabíjí, nebo už vyváří baterku.

Prostě abych to odpoledne zapnul a ráno měl nabito a nemusel se o to starat.
23:32:54
27.11.2008
Syny
Ja teda jezdim skoro kazdej den. Ze bych jezdil nejak uzasne daleko krom par vyletu se taky rict neda a baterii sem nabijel naposled pred rokem. Pravda, v nedeli sem zustal viset u nadrazi a musel sem volat kamosovi kterej mi dal prvni pomoc nastartovanim pres kabely, ale jinak no problemo. A to pouzivam bezny spotrebice (krom vetraku kterej nefacha) + mlhovky v noci (pro rejpaly jen kdyz nikdo nejede proti). Hodne jezdim po meste takze volnobeh na semaforech tomu taky moc neprida... Nevim, ale kazdy 2 mesice se mi zda docela casto. A to tam mam 44Ah...
19:20:31
27.11.2008
King
-> Mr.Lumpy: Právě tím, že jezdíš i ty delší trasy, asi nemáš problém - resp. máš ho v podobě zkrácení životnosti baterky (pokud to externě občas nedobíjíš), ale ještě o tom nevíš :)
17:45:49
27.11.2008
Bobesh
-> Luboš: Nevyhazuj v hypermarketech,jdi radši do speciálky. Nebo stačí starší jetá z burzy či bazaru,zkus Aukro. Mám čtvrtstoletou Boženku poloautomat z burzy za pětibábu (6-48V a pět škál) a neměnil bych.
15:20:02
27.11.2008
Mr.Lumpy
-> Luboš: jezdim 12km tam a zpátky každý den prakticky po celý rok a baterka v pohodě drží i když jezdím i delší trasy
11:46:33
27.11.2008
Luboš
ještě mě tak napdlo, že si pořídím novou nabíječku.

Můžete někdo nějakou doporučit? Nejlíp podle svých zkušeností
11:45:30
27.11.2008
Luboš
-> King: nemyslím zvýšení volnoběhu, ale ty šotky, nebo co jsi to tam popisoval
11:42:51
27.11.2008
King
-> Luboš: No dobrá, ale co má společnýho šroubek přídavnýho vzduchu na SEDRu s elektřinou? :)
11:39:12
27.11.2008
Luboš
-> King: dík za rady, ale elektřina není zrovna můj oblíbený obor, takže to zkoušet nebudu.
11:12:05
27.11.2008
King
-> Luboš: Ale dá se s tím malinko něco udělat - předně by šel malinko přizvednout volnoběh a pak se dá relativně snadno malinko zvednout nabíjecí napětí z výstupu altíku. Když vrazíš nějakou plastovou diodku (např. 1N5408, nebo pro jistotu nějakou 6A) mezi regulátor a výstup pomocnýho usměrňovače altíku, zvedne se výstupní napětí o cca 0,6V a to trošičku vylepší dobíjení na krátkejch trasách. Kdyby to už bylo moc (např. by se ztrácela voda z baterky), dá se použít Shottkyho diodka, kde je ten nárůst napětí cca poloviční. Já jsem si tam na zimu toho "šotka" dával :)
11:05:34
27.11.2008
King
-> vaclav785: Favo má při stejným výkonu altíku aspoň menší průměr řemenice, takže je skutečně možný, že se ti v tomhle režimu drží baterka na nějakým ještě rozumným zlomku nabití, při kterým jde nastartovat. Navíc tam hraje roli i v jakým provozu se ty trasy jezděj. Někdo, kdo to vytáhne z teplý garáže a pak jede 8km do sousedního městysu, je za vodou oproti tomu, kdo startuje vymrzlý auto a poskakuje s ním 8km v pražský dopr. zácpě. Každopádně v takovým režimu provozu se vyplatí několikrát za rok baterku nabít "do plnejch" - teda pokud ji nebereš jako spotřebák na 2 roky4 Sám jsem jezdil 60km trasy a stejně jsem baterce aspoň 2x ročně nabíječku dopřál.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: A ono těch stabilizovaných 12V něčemu pomůže?4
10:11:33
27.11.2008
vaclav785
já nevím jak u 125L ale já mám favorita baterka 40Ah jezdím kolem osmi kilometrů a to ještě půl týdne stojí na parkovišti a baterku nemusím nabíjet vůbec
10:05:13
27.11.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
Ten altik ti moc nepomuze (relativne). Coz takhle nekde vyvest zastrcku a pres noc to pichnout na nejaky udrzovak? Treba PC zdroj, pokud je auto v garazi 6
09:44:26
27.11.2008
King
-> Luboš: Ten údaj o 15 min jízdy jenom na vykrytí odběru při startu jsem taky někde čet. Poslední 3 roky je k tomu ještě nutno přidat ještě kontroverzní celoroční svícení a v zimně navíc takřka nutnost topit nebo aspoň pořádně p startu fučet na přední okno. Při 6km přískokách bych se tomu vůbec nedivil.
08:27:57
27.11.2008
Luboš
něco podobného jsem taky slyšel, jen tam bylo po startu 15 min. jízdy na obnovení energie baterky.



jinak mi potvrzuješ můj názor.

Bohužel s tím nic nenadělám, neboť moje jízdy jen vyjímečně přesáhnou 15 km, možná tak 1x za 14 dní
08:20:35
27.11.2008
Kočislav
Jj, myslím, že hlavně v zimním období je to běžné. Dřív jsem jezdíval s 44Ah baterkou 8 km tam a 8 zpět a taky se postupně vybíjela.
08:08:37
27.11.2008
LiMaK - 742 forever
kratke jizdy



kdysi(tak 10let nazpet) sem cetl ve svete motoru,

ze aby se do baterie vratila energie spotrebovana pri startovani, musi se ujet alespon 15km, bez jakehokoli el.spotrebice.



samozrejme to tam psali orientacne, protoze zalezi na starteru,altiku atd....ale celkem palba tech 15km



obcas mam taky podobne problemy...altik 70tka a baterka 60Ah 420A, a kdyz jezdim 14dni po sobe jen kratke jizdy - 3km tam a behem nich 2x startnu a pak 3km zpet, tak citim, ze baterka slabne, ale jedna delsi jizda to zpravi...
07:16:51
27.11.2008
Luboš
mám v autě (125L) baterku 55ah, altík 55A a jezdím pravidelně každý druhý den 6km tam a 6 zpátky. Zhruba každé 2 měsíce musím nabít baterku.

Jaký je váš názor? Jsou to moc krátké jízdy, ale neměla by vydržet trochu déle?

Teď jsem nasadil 70A altík. Zlepší se to?
Extreme Tyres