-> sep: Hlava ti sluzi dobre, a za tym nazorom si stojim, ze v Erke je pohodlnejsie zvezenie na prednych sededlach ako vo Fabii I. F II. som nikdy neskusal.
Na erke som svojho casu jazdil aj daleke trasy, nebol problem ist 400 km a nikdy som nebol polamany, akurat som mal prepotebu prdel z tej kozenky
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10 14:37:57: :hlava už mi tak neslouží,ale nebyl jsi to Ty komu přišel podvozek erka lepší než ve fabii?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): 

-> petr s: OK, robil si v servise Peugeot, v pohode, mas s tym skusenosti... ja mam len skusenosti ako spotrebitel a vyhovuje mi Xsara (teda az na vrodenu malu unosnost a zivotnost zadnej napravy) Tu ale islo o to, ze pan T2 tu uz par dni stale dokola melie len to svoje, jak zaseknuty gramofon
Tuner#2 24.03.10 14:22:19 napsal:
→ alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10
14:19:47: Napsal jsem pravdu a svůj názor – nemůžu? Jak vidím,
stejný má i petr s a CHIP, jen to nanapíšou naplno.
Oni totiz nepaisu nieco co ma zmysel a priemerne inteligentny clovek to moze normalne zobrat. Nerad sa tu zapajam do vasich zbytocnych vojen o hovne... ale ked napises "Neblbněte tady vychvalovat koncern, to by Vám taky mohl Borin začít vyhrožovat rozbitím huby a nebo Jiřík psát jak to má tvrdej podvozek a sedačky"
Tak sa musim ozvat. Ked nieco podobne napise nejaky 15 rocny pubertak, je to ok... ale ked to napise chlap v mojom veku, tak sorry, je to podla mna len provokacia niekoho, kto sa vyziva v rypani do inych ludi....
A co sa tyka vychvalovania jednotlivych vyrobcov, mozem porovnat len vozy, v ktorych som sa viezol (soferoval)
Passat 1,8T - paradne zvezenie, v celku pohodlne auto, ale ked na to slapnes, zere to aj travu okolo cesty
Fabia 1 1,4 - tragedia, ziadne pohodlie, takmer ziadne jazdne vlastnosti, vykon +- ok, spotreba neviem, ja som to netankoval.... ale nechcel by som to auto, neviem si predstavit ist v tom viac ako 200km
Octavia Tour 1,6 - v pohode vykon, jazdne vlastnosti ok, ale zase velmi nepohodlne sedacky
Citroen Xsara II 1,4 - pohodlne, priestranne, velmi dobre jazdne vlastnosti, krasne sedi v zakrutach, dovoli rychle prejazdy. Dlhodoba spotreba okolo 6l/100km
Naposledy som za vikend absolvoval 1400 km a ked som v nedelu vecer vystupil z auta, bol som v pohode, ziadna bolest chrbta, mohol som kludne soferovat dalsich 500 km. Kolegovia co isli vo fabii, tak sa zotavovali 2 dni....
Takze toto su moje osobnne skusenosti... Ak chce T2 ukazat svetu, ze puberta sa nevyhyba ani tridsiatnikom, moze kludne pokracovat, sam robi zo seba saska.... a mozno ho to raz prejde a zacne argumentovat tak nejako prisluchajuco veku..... Toto nieje o tom. komu ake auto vyhovuje, ale cisto o tom, ze si niekto potrebuje nafukovat svoje virtualne ego....
→ alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10
14:19:47: Napsal jsem pravdu a svůj názor – nemůžu? Jak vidím,
stejný má i petr s a CHIP, jen to nanapíšou naplno.
Oni totiz nepaisu nieco co ma zmysel a priemerne inteligentny clovek to moze normalne zobrat. Nerad sa tu zapajam do vasich zbytocnych vojen o hovne... ale ked napises "Neblbněte tady vychvalovat koncern, to by Vám taky mohl Borin začít vyhrožovat rozbitím huby a nebo Jiřík psát jak to má tvrdej podvozek a sedačky"
Tak sa musim ozvat. Ked nieco podobne napise nejaky 15 rocny pubertak, je to ok... ale ked to napise chlap v mojom veku, tak sorry, je to podla mna len provokacia niekoho, kto sa vyziva v rypani do inych ludi....
A co sa tyka vychvalovania jednotlivych vyrobcov, mozem porovnat len vozy, v ktorych som sa viezol (soferoval)
Passat 1,8T - paradne zvezenie, v celku pohodlne auto, ale ked na to slapnes, zere to aj travu okolo cesty
Fabia 1 1,4 - tragedia, ziadne pohodlie, takmer ziadne jazdne vlastnosti, vykon +- ok, spotreba neviem, ja som to netankoval.... ale nechcel by som to auto, neviem si predstavit ist v tom viac ako 200km
Octavia Tour 1,6 - v pohode vykon, jazdne vlastnosti ok, ale zase velmi nepohodlne sedacky
Citroen Xsara II 1,4 - pohodlne, priestranne, velmi dobre jazdne vlastnosti, krasne sedi v zakrutach, dovoli rychle prejazdy. Dlhodoba spotreba okolo 6l/100km
Naposledy som za vikend absolvoval 1400 km a ked som v nedelu vecer vystupil z auta, bol som v pohode, ziadna bolest chrbta, mohol som kludne soferovat dalsich 500 km. Kolegovia co isli vo fabii, tak sa zotavovali 2 dni....
Takze toto su moje osobnne skusenosti... Ak chce T2 ukazat svetu, ze puberta sa nevyhyba ani tridsiatnikom, moze kludne pokracovat, sam robi zo seba saska.... a mozno ho to raz prejde a zacne argumentovat tak nejako prisluchajuco veku..... Toto nieje o tom. komu ake auto vyhovuje, ale cisto o tom, ze si niekto potrebuje nafukovat svoje virtualne ego....
-> Tuner#2: Rozhodne jsem to napsal jak jsem chtel .. nechtel jsem to napsat ani durazneji .. ani mirneji ..
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): To není žádná provokace ale zkušenosti kdy jsem 2 roky dělal v servisu peugeot
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10 14:19:47: Napsal jsem pravdu a svůj názor - nemůžu? Jak vidím, stejný má i petr s a CHIP, jen to nanapíšou naplno.
-> Tuner#2: A bude provokovat a bude provokovat..... jak male decko....
-> CHIP:



-> petr s: To vim i ja .. ale tohle jsem tu prezentovat nechtel ..
-> CHIP: A spolehlivější
-> Tuner#2: Rozhodne nic nevychvaluju .. jenom jsem upozornil, ze jsou tu i auta v nafte ... ktera zerou min a kdyz nic vic .. tak jsou s francouzem minimalne srovnatelna .. tot vse ..
-> Tuner#2: já si na francouzský sedačky nemůžu stěžovat:) ani po 100km ani při jinejch činnostech:)) v oktávce sedíš jak ve škole na dřevěný židli:))
-> havlik: -> CHIP: Neblbněte tady vychvalovat koncern, to by Vám taky mohl Borin začít vyhrožovat rozbitím huby a nebo Jiřík psát jak to má tvrdej podvozek a sedačky. Je sice fakt, že i tohle je proti Francouzům další obrovská výhoda, neb z měkkých sedaček vždy bolí záda po 100km, zatímco tvrdší tvarované podrží tělo a záda nebolí...

-> havlik: Ja vim ... 

-> CHIP: no při 150 je to 5.5 což je hrozná tragedie:D
-> Jirik_Tuňák: Je pravdou, ze dostat se u koncernoveho vozu s 1,9 TDi na 4,5 neni vubec zadny problem .. pri dodrzovani dopravnich predpisu. Pokud nekdo jezdi neustale 150, je to samozrejme jine.
-> havlik: Asi tak. Kolem 5,5 - 6 litrů a jezdil tak nějak normálním řidičkským způsobem.
-> MerHanz: No nemám s jiným zkušenosti, toto je u koncernu.
-> Jirik_Tuňák: Co je málo? cca 6litrů na to se asi dá dostat ale nebudeš jezdit za 4.5 jako VW TDI
mě 1.9TD s rozharašenym čerpadlem a skoro neustále plnym plynem jezdi za cca 8litrů

-> havlik: Kolegovi ta 66 kW žrala málo. Každop. ta vyšší spotřeba než u koncernovýho TDi je známá. Zrovna tak je ale jasná větší kultivovanost chodu a nižší hlučnost.
U kolegyně jsem měl pocit, že mě to po startu vyhodí ze sedačky, celý auto vibruje a je dost hlučný.
Dokonce i Octavia II s TDi, se kterýma jsem jezdil (i zánovníma), tak byly taky dost hlučný. Kdežto HDička byly pěkně kultivovaný a motor v podstatě nebyl uvnitř slyšet při běžné jízdě. Ve městě vůbec a v rychlosti kolem 90 a něco vejš minimálně.
U kolegyně jsem měl pocit, že mě to po startu vyhodí ze sedačky, celý auto vibruje a je dost hlučný.
Dokonce i Octavia II s TDi, se kterýma jsem jezdil (i zánovníma), tak byly taky dost hlučný. Kdežto HDička byly pěkně kultivovaný a motor v podstatě nebyl uvnitř slyšet při běžné jízdě. Ve městě vůbec a v rychlosti kolem 90 a něco vejš minimálně.
-> havlik: v tom máš naprostej recht. ALe TD v tátovej 405 baští dlouhodobě taky kolem 7mi. Prostě koncern je spotřebou někde jinde.
-> havlik: No nic .. ja se proste jen tak ptal .. ze ..
-> CHIP: u HDI ano

-> Borin - Král tuzerů: 5,7 - 6,7 nafty je spotreba u dieselu za kterou by mel byt clovek vdecny ?
-> Don Carlos: Ale to platí jenom pro koncern co???
-> Targa: No asi záleží co a kde kupuješ. Fungl nový vstřik se dá koupit už za 12 tis. Občas se vyskytne sada 4 ks 96 kW za 4-5 tis. A kdo není vůl a nenechá se oklamat od servisů, tak mění jen kabeláž vstřiků (respektive opravuje), poněvadž to je TA věc, co se kazí, ne vstřik jako samotný.
-> Borin - Král tuzerů: Bosch nebrat, ale když to tam už je, tak není zbytí.
Co jsem tak prolejzal více aut, tak ten Bosch se nasral úplně všude a všude je s ním nějaká potíž a je jedno co to je za značku a druh součástky.
Jinak zrovna u FR je výrobců motorového příslušenství vícero.

Jinak zrovna u FR je výrobců motorového příslušenství vícero.
-> Targa: Jenže taky co to je za trysku za tu 10ku že...když jsou systémy jak Bosch tak Siemens 

-> Jirik_Tuňák: tak sem zjistil ze na blbou fabinu 1,9tdi 74 kw stoji vstřikovací tryska 18000,- a na oktávku 1,9TDI 81kw 15000,- takze citroen i se svoji desitkou za trysku je levnej...
MerHanz 23.03.10 20:24:21 napsal:
→ Jirik_Tuňák: u 406 máš recht, že 66 maj obyč a
80 maj dvouhmotnej setrvák. Ale novější ( 307 a tak ) už maj dvouhmotnej
i 66ky. A problémy s tim jsou i u koncernu. Já mluvil právě o Xantii a 406. Dnes je dvouhmota na všem, to vím a proto je člověk znechucenej, jak malá je nabídka benzinovejch aut.
→ Jirik_Tuňák: u 406 máš recht, že 66 maj obyč a
80 maj dvouhmotnej setrvák. Ale novější ( 307 a tak ) už maj dvouhmotnej
i 66ky. A problémy s tim jsou i u koncernu. Já mluvil právě o Xantii a 406. Dnes je dvouhmota na všem, to vím a proto je člověk znechucenej, jak malá je nabídka benzinovejch aut.
-> MerHanz: Pohoda, však jsi taky vyvrhel s francouzem





-> Borin - Král tuzerů: dobrá, zatím moc dík 

-> MerHanz: JJ já dělám na kopci v kovošrotu...ale zejtra se ti mrknu jestli teď momentálně je, abych ti neříkal bludy 

-> Borin - Král tuzerů: jak se jede směrem na Librantice ??? Bo kama se to tamtudy jede??
-> Jirik_Tuňák: Jen doplním že HDI byt s jinym názvem používá tušim ještě Mazda a Volvo

-> Jirik_Tuňák: u 406 máš recht, že 66 maj obyč a 80 maj dvouhmotnej setrvák. Ale novější ( 307 a tak ) už maj dvouhmotnej i 66ky. A problémy s tim jsou i u koncernu.
-> Jirik_Tuňák: Dvouhmota setrvák je za cca 35000 

-> MerHanz: Mám to asi 5metrů od práce...naše malá benzinka na kopci 

-> Targa: To je kus od kusu a záleží na používání, palivech, chování se k autu. Bejvalej kolega má v Peugeotu 406 na 2.0 HDi (66 kW) najeto momentálně kolem 200 000 km a zatím ani náznak potíží kolem vstřiků. Jde o ně i pečovat přípravkama, jak píše Borin. Jinak dnes už to máš samej common rail i u konkurence. Obecně platí, že klasickej turbodiesel je stará škola, která je blbuvzdornější a ohledně financí méně nákladná na údržbu, přestože čerpadlo taky není zrovna levné. HDi je už moderní motor s veškerou svojí choulostivostí, která pramení převážně z ne moc kvalitních paliv v ČR. Rozdíl v naftě je znát už třeba u sousedů v DE (služební cesta). Má úplně jinou charakteristiku než motory TDi u koncernu. Ne lepší, jen jinak dobrou. Těžko u něj uslyšíš takovej ten zvuk multikáry, auto je i uvnitř tišší než jedničková Octavie s TDi. Nemá tak vysokou spotřebu oleje. Bacha ještě na jednu věc (kdyžtak mě opravte), HDi od 80 kW motoru mají tuším dvouhmotovej setrvačník. 66 kW má ještě klasickej. Ten když odejde (projevuje se řinčením při doběhu motoru po chcípnutí), tak je to drahota. :-)
Ale jinak kdyby to byla taková hrůza, nebudou dnes prodávat v podstatě jen HDi motory u PSA, popř. Fordu. Já jsem měl s Větví z možnosti drahých obav vítr, takže jsme šli do benzínu.
Kamarád měl mimo jiné 2,1 TD a pochvaloval si to. Říká se, že jsou na něm choulostivý hlavy. K naftě ti moc neřeknu, mám k ní tak trochu nechuť.
Můžu se poinformovat u kolegy, jak je co nákladné, kolik stojí výměna v neautorizovaném servisu - garážmajstra, kde seřídí vstřiky a za kolik. Nebude to ale hned, až se s ním uvidím. Ten měl za poslední dobu vždy jen HDička a nic jiného.
Ale jinak kdyby to byla taková hrůza, nebudou dnes prodávat v podstatě jen HDi motory u PSA, popř. Fordu. Já jsem měl s Větví z možnosti drahých obav vítr, takže jsme šli do benzínu.
Kamarád měl mimo jiné 2,1 TD a pochvaloval si to. Říká se, že jsou na něm choulostivý hlavy. K naftě ti moc neřeknu, mám k ní tak trochu nechuť.
Můžu se poinformovat u kolegy, jak je co nákladné, kolik stojí výměna v neautorizovaném servisu - garážmajstra, kde seřídí vstřiky a za kolik. Nebude to ale hned, až se s ním uvidím. Ten měl za poslední dobu vždy jen HDička a nic jiného.
-> Borin - Král tuzerů: v Třebechovicích???? Kde????
-> Borin - Král tuzerů: vim, že TD není zlý, máme to doma. A hdi je opravdu samej kabel, Ale když se kněmu chová jak je třeba. Tak slouží dobře. Ale když se sypa, tak je to na mašli.
-> MerHanz: U nás ho mají i na malý benzince, kde v HK nevím...jinak v létě jsem používal i Castrol...ale ten nadělím tátovi do TD a kolupím si i letní Vif 

-> Borin - Král tuzerů: hmmm, to zní zajímavě. určitě to zkusím. Jen ty vif u nás nemajou, takže nejblíž HK, bo PCE .
-> MerHanz: TD je klasika diesel pumpe a HDI je přeelktrizovanej common rail...hlavy u TD praskaj, když se k tomu lidi chovaj jak dobytek...ale díly na to stojej 00 hovno...btw to já Targu nahlodal 

-> Jirik_Tuňák: ...tak já měl v Kelly na výběr jedna pro benzín a druhá pro dýz, víc jich tam není...
www.axa-oleje.cz/stp-dies
el-injector-cistic-vstriko
vaciho-systemu-diesel 


-> MerHanz: Používám aditivum Vif...je nejlepší a čistidlo jak píše Jiřík...a je to znát...po 2 nádržích s tím mi spotřeba klesla o 1,5 - 2l holt do bylo zahnojený...buď rád, že nemáš počítač...já ho mám a fixluje...pořád mi ukazuje 8,5-9l...ale naprosto přesně vím, že na 20 litrů najedu 300-350km podle stylu jízdy, což odpovídá 5,6-6,6 litru na 100 a jezdím prcačky po městě...

-> Targa: a když už se kukáš po cenách dílů. Na ceny čerpadel si se díval??? Taky docela šupa.
-> Targa: HDI, je jinej princip vstřikování. Nebo aabych se lépe vyjádřil, tak jinej systém. U HDI máš jedno čerpadlo v nádrži a jedno u motoru. To tlakuje jakousi expanzní nádobku ( trubku ) a z ní je palivo rozvedeno ke vstřikovačům, co ho přesně dávkují a pokud vím, tak zvládaj vícero vstřiků běhej jednoho cyklu. Poruchovost je v podstatě větší u HDI z důvodu náchylnosti na kvalitu paliva, Kdo tankoval porát u tesca a jzd, může se těšit na brzkou výměnu. ALe v případě tankování, něčeho rozumnýho a nejlíp používání aditiv by mělo bít vše bez problémů. Taky docela záleží na pravidelný výměně pal. filtru. TD je mnohem jednodušší, ale prej u nich praskaj hlavy.