skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> venca5: vdaka, zbehnem tam
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Autodanubius vo Vrakuni..je tam krátka strieborná a nedávno som tam videl aj combi..
-> Targa: tak to je fajne... Ještě že tak... Asi si též zkusím přepájet celý okruh a zkusit znova sesynchronizovat d.o. Páč klíčem odemykat auto mě fakt nebaví...
-> venca5: Ja mam kratku, 1,4 i.
Na akom vrakaci si nasiel Xsaru?
Na akom vrakaci si nasiel Xsaru?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): vrakáče som už pozeral, našiel som aj 2 Xsary..ale bez masky:)...máme v rodine X- Break 2.0 HDi, 2005
-> Bagrr- máma mele Emu: jj. uz to skoro mam opraveny... už je to funkční ještě budu řešit pevnější připevnění spínače .... a mam 2500,- ušetřenejch :)
jediny investice na opravu bylo : 5kousku mikrospinaču (radsi vic:) kus 3,50Kč
mikropajka 60,-Kč (normalní pajkou to nejde ani za ....)
lepidlo 15,-Kč
+ nejakej ten cin a kalafuna a pevny nervy
jediny investice na opravu bylo : 5kousku mikrospinaču (radsi vic:) kus 3,50Kč
mikropajka 60,-Kč (normalní pajkou to nejde ani za ....)
lepidlo 15,-Kč
+ nejakej ten cin a kalafuna a pevny nervy
-> venca5: asi jedine v citroene, na vrakaci som X II videl za poslednych 5 rokov jednu... 2 roky som zhanal vnutorne zrkadlo....
Aku mas Xsaru?
Aku mas Xsaru?
-> Targa: nz... Pakliže pomohlo, jsem jen rád...
-> Bagrr- máma mele Emu: moc diky za foto.. takhle mi to stačí...
-> Jirik_Tuňák: mikrospinač upad po zmačknutí..na xantiaklubu se dozvíš že jde o běžnou věc..jinač novej vnitřek s nakodovanim v citroenu vyjde na 2500,- ale když si stim vyhraješ tak se to da opravit... ale pokud si nevyměníš baterku tak asi ne:)...baterku vysuneš a zasuneš..celou operaci musiš zvladnout do 20 sekund pak klíč zapomene ...nove nastavení se provede zasunutím klíče do spínačky a stisknutím tlačítka odemknuto... navod na xa klubu....
-> Jirik_Tuňák: mikrospinač upad po zmačknutí..na xantiaklubu se dozvíš že jde o běžnou věc..jinač novej vnitřek s nakodovanim v citroenu vyjde na 2500,- ale když si stim vyhraješ tak se to da opravit... ale pokud si nevyměníš baterku tak asi ne:)...baterku vysuneš a zasuneš..celou operaci musiš zvladnout do 20 sekund pak klíč zapomene ...nove nastavení se provede zasunutím klíče do spínačky a stisknutím tlačítka odemknuto... navod na xa klubu....
-> venca5: zkoušej vrakály 

Hellou, neviete niekto kde zohnať znak Citroen a tie chromy okolo...na maske Xsara 2005? Prípadne celu masku?
-> Jirik_Tuňák: mno mě to vůbec nefunguje, takže to teď mám venku... Synchronizace se nezdařila a kartičku s kódem nemám, takže se chystam na textron připíchnout nějaký jiný d.o.
-> Bagrr- máma mele Emu: Fuj, ještě že jsem se do toho nesral, ještě bych ty mikrospínače ulomil. 

Lepšejc se mi to nepodařilo mobilem vyfotit...
-> Targa: já nevím kde ho mám - jezdím s náhradním 

-> Syny / Nwkt: Ono se nedivte, on new klíč s nakodováním (mám k němu karty) vyjde na cca 3700,- (část klíč / část nakódování) a byl by zákon schválnosti, že ho rozloupnu a něco z něho vypadne.
-> Nwkt: No tak muj tatik je pripad sam pro sebe :) Bych se z nej obcas fakt podelal...
-> Syny: Tak tvuj táta
ale Jiřík zdatný hoch co si doma skládá auto a nevymění si baterku v klíči ... 


-> Jirik_Tuňák: Baterku menit v servisu, to je uz peklo teda
Ale ja fakt, ze tata tam jel s Octavii nechat vymenit zarovku 


-> Targa: Rád bych pomohl, ale nechce se mi to rozebírat když to funguje.
I baterku si nechám vyměnit v Citroenu, když to skurvěj, tak mi to budou muset opravit. Jakpak to ? Tobě upadl ten klíček na zem ? Mě už kolikrát taky a jsem rád, že zatím v pohodě. Zkus hodit dotaz na Xantiaclub do fora, tam ti určitě někdo co nejdříve pomůže.

-> Jirik_Tuňák: -> VeTeV: kluci mohli byste mi vyfotit vnitřek klice s dalkou jak sou umistěný mikrospínače otvírání? mě jeden upad a nevim přesně jakou tam ma mít polohu:/
Taky sem uvazoval, ze po 190 000 uz by ten olej v prevodoce mohl byt novej... Ale nasrat, driv jak ve 200 000 ho nedostane a buh vi jestli pak jo...
-> Bagrr- máma mele Emu: Prodává málo novejch převodovek 

-> petr s: a nebo si citroen víc věří :-D
-> petr s: Ano převodovky má výtečné. Něco jako hnětací stroj na těsto. 

Treba je to jako s dozivotni naplni u skodovky,kde dozivotni =150tkm/5let.
-> Jirik_Tuňák: Tak u peugeotů to bylo 60 000 a to zase říkali na školení pro garanční prohlídky Asi má citroen lepší převodovky
-> vlk1: Tohle mi říkali právě taky.
tuhle blbost mi řikali lidi co dělaj v servisu citroen,a jelikož k nim jezdim dost dlouho a dobře se známe tak jim i věřim,jinak ze svýho auta sem ho vylil nedávno a určitě měl najeto přes 120t a byl úplně v pohodě....prostě u každýho auta je to jinak
-> vlk1: Já mám naopak u dvou motorů vyzkoušenej Total Quartz 7000 a oproti jinejm olejům vycházel nejlíp. Po 10 - max. 11 000 km měním tak jako tak.
Jinak jsem slyšel od servismanů totéž, že se olej mění až se spojkou. Nicméně já ho měněnej mám a na Saxu se chystáme, přestože spojku ještě dělat nebudeme. Ono nejde ani o najeté km, jako o stáří toho oleje. Do převodovek doporučujou zase Total a nebo Castrol.
Jinak jsem slyšel od servismanů totéž, že se olej mění až se spojkou. Nicméně já ho měněnej mám a na Saxu se chystáme, přestože spojku ještě dělat nebudeme. Ono nejde ani o najeté km, jako o stáří toho oleje. Do převodovek doporučujou zase Total a nebo Castrol.
-> vlk1: Kdo ti říkal takovou blbost?
převodovej olej se prej nemění,ale neni na škodu ho tak po 150-200 t km vyměnit,a motorový oleje se sice udavaj od totalu,ale ja tam třeba taky leju magnatec 10W-40 (mluvim o benzínu) protože se s nim dá dělat výměna po 15000 km,jako jedinej co sem zkoušel nejmíň ztrácí viskozitu,u ostatních výměna po 10000, u takhle starejch motoru co maj už zatvrdlý gufera na ventilech to potom začíná olej trochu žrát,u toho castrolu byl úbytek nejmenší
-> petr s: převodový? Tak vzhledem k tomu, že to auto má 207t a pochybuju, že ho někdo vůbec měnil, tak si myslim, že tomu už nemůže nic uškodit... Přinejhorším si opět procvičím demontáž hnacího agregátu...
-> Bagrr- máma mele Emu: Ale ten origo total je na 60 000 km
-> Jirik_Tuňák: protože tenhle olej se mi u francouzských motorů osvědčil... A hlavně jeho dostupnost pro mne je víc než příznivá (byť velmi omezená)...
-> petr s: O citlivosti francouzských převodovek na kvalitu oleje vím... Spoustu 405 jsem viděl díky nekvalitnímu oleji rozebraných.... Ale zase na druhou stranu též vím o dost francouzských autech, který si vozí v převodovce 75w90 starline a jezdí v pohodě a převodovka jde úplně normálně...
-> petr s: O citlivosti francouzských převodovek na kvalitu oleje vím... Spoustu 405 jsem viděl díky nekvalitnímu oleji rozebraných.... Ale zase na druhou stranu též vím o dost francouzských autech, který si vozí v převodovce 75w90 starline a jezdí v pohodě a převodovka jde úplně normálně...
-> Bobesh: jj o tom na xa clubu pisou casto - ja dal co pise vyrobce a to je Total 

-> petr s: No každopádně nebyl nejlevnější ani od Essa ani BP co jsem zkoušel,jinak výrobce uvádí TOTAL.
-> Bobesh: Tam bylo 2 litrové balení a cena byla kolem 600
-> Bagrr- máma mele Emu: Hlavně bacha na ten převoďák,houpačka je na to stejně citlivá jako škodovka,pokud to nedostane svoje (dodržet aspoň specifikaci,když ne výrobce) je to cesta do pekel.
-> Bagrr- máma mele Emu: Proč tam neleješ olej, kterej je doporučenej výrobcem ? Máme vyzkoušeno, že je pro PSA motory skutečně nejlepší.
-> VeTeV: Jasný, jsi hlavně zkouma plechy:-) Btw, kombál čeká v nejbližší době výměna tý levý svakající poloosy (oprvdu doufám a věřím tomu že tam z 2.0i půjde, že vyjmečně mli soudruzi málo božolé:-D) Mno s pak knečně ty korektory a koule... Pak obouti zimní galusky a jen jetzdit... Mno a na příští rok toho je naplánováno vícero ku zušlechtění:-) Letos jen to nejnutnější, co už si říká o opravu... Jinak motor má nový olejíček:-) Castrol magnatec 10W40:-) Před zimou dopřejeme ještě fridex a při výměně poloosy i převodový olejíček:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: asi to vis lepe, ja jsem to nejak nezkoumal 

-> VeTeV: v kombíku je clarion 1561a tzn jen kazeta bez ovládání a vstupu pro měnič... Jinak ovládání z volantu funguje v cajku...
-> vlk1: Kurna..Včera jsem tam jel zrovinka okolo ale nenapadlo mě se tam podívat:o(..
hele do těch Peček je lepší předem zavolat co tam zrovna maj,já tam byl kdysi pro řídící jednotku klimy a dal mi jí za pár korun,protože nevěděl co to je,jinak prej chtěj za nějaký věci dost rakety,lepší se optat předem než projet 150 kilaků
-> Targa: A rovnou to tam nech, aneb "Občan zrzek radí" 

-> vlk1 24.08.10 08:42:37: asi se tam pojedu mrknou mam to cca 70km
-> Jirik_Tuňák:
Tak okatou zášt vůči rezavym spoluobčanum jsem již dlouho neviděl! :o))



-> VeTeV: Ale to bys koupil další mrdku - citroen.
Nech si poradit od zkušenějších a zrzavějších spoluobčanů. 


-> Nwkt: kdybych to nemusel prepisovat na sebe tak si o i vemu, ale takhle ne