
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Targa: kolko žabožrútov pokope

tak sem jel sám.. přináším pár foto.. jinač organizací a vším to byl snad nejlepší sraz co sem zatím byl....
jedete někdo na xantia sraz???? ja letos nestih doksy ani gardesraz , tak se pojedem podivat na houpačky:)
že se ptám,
kde sehnat pojistný kroužek hřídele poloos? průměr zápichu 20mm, průměr původního kroužku ca 1,3mm. Favorití ma 2 mm ten se tam nevleze
jakej je tam oiginal průměr?
www.fabory.cz/cs/.../3621 5020001.html toto by bylo dobrý, jen ten průměr a 100 ks je fakt moc
kde sehnat pojistný kroužek hřídele poloos? průměr zápichu 20mm, průměr původního kroužku ca 1,3mm. Favorití ma 2 mm ten se tam nevleze
jakej je tam oiginal průměr?
www.fabory.cz/cs/.../3621 5020001.html toto by bylo dobrý, jen ten průměr a 100 ks je fakt moc
-> Matulo: čo som jazdil 206 v autoškole tak tá mala tiež také hnusné radenie
dráhy dlhé a ani som nevedel kedy mi ta rýchlosť zapadla, proste páka nešla ďalej tak to tam asi bolo.. ináč taký 1.4 hdi je tiež fajn motor

-> MATTESS: ja neviem no , mám svoje požiadavky a takéto veci teda neriešim
-> suri: takový RCZ mi dávalo podstatně lepší odezvu než P508 a C4 a cítil jsem, že něco řídím. To sportovní naladění mi sedí podstatně lépe než nastavení pro masy. Nejde o vyrovnávání smyku, ale o poznání, že jsem na jiném povrchu
-> MATTESS: progresívne servo to má určite, neviem síce ako riešené ale iné automobilky tiež neponúkajú nič také čo by dávalo odozvu na volant . Reálne je super vec mať kolesá vo volante vcítené akurát pri týchto autách ti je to tak naprd , pretože pri malom náznaku šmyku ide ESP do práce a ty keby to ideš korigovať volantom podľa svojho cítenia tak to viacmenej ešte viac pokazíš .. -> Jirik_Tuňák: kolik L to má kufor ?
tie hdi sú už viac vychytané či je to ako kedysi ? Tdi koncernu je dobré meno z čias O1 a O2 , teraz vraj 2,0CR je v poriadku , ale PD 2,0 to je strašný hriech , ono ludia to kupujú zo zotrvačnosti , aj také BMW je vraj pekný klepl dnes a tiež sa predáva ... Inak spotreba neviem , na dlhé trasy nízka , akonáhle to prekoná všetky odpory a ide konštantne tak spotreba je nízka , ale cúračky po meste , rozbiehania to je vidieť že berie viac ako staršie vstrekovania , je to celé také citlivé ..
tie hdi sú už viac vychytané či je to ako kedysi ? Tdi koncernu je dobré meno z čias O1 a O2 , teraz vraj 2,0CR je v poriadku , ale PD 2,0 to je strašný hriech , ono ludia to kupujú zo zotrvačnosti , aj také BMW je vraj pekný klepl dnes a tiež sa predáva ... Inak spotreba neviem , na dlhé trasy nízka , akonáhle to prekoná všetky odpory a ide konštantne tak spotreba je nízka , ale cúračky po meste , rozbiehania to je vidieť že berie viac ako staršie vstrekovania , je to celé také citlivé ..
-> Jirik_Tuňák: u mna zohra najdolezitejsiu ulohu cena auta pri kupe... nie som mamonar... 

-> Matulo: Tak to děláš docela chybu, když to takhle rezolutně zavrhuješ, protože zrovna nafty od PSA nejsou špatný. Nebo myslíš, že jsou horší než common raily od koncernu?
Kup si dvoulitrovou naftu od Škodovky, ta je nejlepší. 


-> Jirik_Tuňák: je mi to jasne, len teda ked riesime vyrobky PSA vo vlakne PSA tak som chcel poukazat na tento motor ako tak... Tiez chcem v buducnosti nejaky dizel a od PSA to urcite nebude neboj! 

-> Matulo 17.05.12 13:19:59: Jenomže to se netýká jenom PSA. Já jsem si zvyknul rychle na 2.0 HDi.
A ještě lépe bych si zvyknul na 330d nebo 530d. 


-> Jirik_Tuňák: potřebuju to, když se změní povrch např. z mokré vozovky na náledí... A celkově pro jízdu potřebuju cítit přední kola, co dělají. To bohužel dnešní auta nedokáží zprostředkovat.
-> Jirik_Tuňák: ja viem ako si to myslel!
uz som vyskusal rozne motorizacie od PSA, ale napr. na 1,6HDi by som si zvykol velmi rychlo... 


-> MATTESS 17.05.12 12:55:56: Nevím na co potřebuješ u auta na nákupy a odvoz rodiny nějaké zpětné vazby.
Pro běžnýho člověka je důležitější, že se otočí na pětníku, narve něco do kufru a že to auto nějak vypadá.

-> Matulo: Já to myslím vážně, ty dnešní auta jsou tak debilní, že se s těma elektronickejma plynama, prodlevama a dalšíma hovnama musíš naučit jezdit za normální spotřebu.
Jedeš na spotřebu a jedeš za 6 - 7,5 litru dle auta (benzin), jedeš normálně a jedeš za 8 - 8,5 a když jezdíš svižněji, tak lezeš přes 9. Vše kombinovaný provoz s převahou města a třeba benzínová 1.6, jenomže když jedeš na spotřebu, tak jsi v tom městě za čůráka, protože jsi neskutečná brzda provozu. Přijde mi, že jsou choulostivější na plynovej pedál víc než starý hrkačky. Jsem zpozoroval, že nejvíc leze spotřeba nahoru, když jsi nucen často řadit a nebo cukáš ve městě. Když ale jedeš se starým jednobodem 1.1, tak s tím mužeš jezdit kde chceš a jak chceš a furt to jede za normální litry.

-> Michal N 283: Toto ma rajcuje!!!
www.tuning.sk/images/.../ renault-megane-rs_sportove -disky_corniche-wheels_3.j pg
www.tuning.sk/images/.../ renault-megane-rs_sportove -disky_corniche-wheels_3.j pg
-> Jirik_Tuňák: ja potrebujem poriadny cirkular, ktory zacina tam, kde toto konci! 

-> Jirik_Tuňák: to má, ale stejně má i v rychlosti kolem 50 km/h dost velký účinek a malou zpětnou vazbu (podle mých potřeb)
-> Matulo 17.05.12 12:47:55: Protože na to nejsi zvyklej a neumíš s tím jezdit. 

-> Matulo: ja ked to vidam v TT na trajleroch nalozene, tk sa mi to jaksi ani dizajnovo nelubi ..
-> MATTESS: Jenomže většina aut včetně tohohle má variabilní účinek posilovače.
Pro představu jde o tohle občas to mělo ještě kryt na světlech a v něm kulatá světla.
v6 24v
v6 24v
-> MATTESS: ked to zoberiem tak, ze je to doslova druhe auto do bohatej rodiny pre pipinku manzelku co obcas vybehne na nechty alebo kadernicke, tak to riadenie je uplne super! s tym zaparkuje aj invalid na prvy krat! Kazdopadne je to drahy spas... A zaujimave je este ked som sa pytal na spotrebu kolegov, ktori to mali predomnou, tak si pochvalovali ze spotrebu mali okolo 5,3 az 5,9l/100... Ja som to pod 6,9 nedostal... 

-> Matulo: to, že jde volant zlehka, bych spíše dal jako mínus. Zpětná vazba nulová.
Ta buzeršipka takhle ukazuje snad všude
Ta buzeršipka takhle ukazuje snad všude
Taky sem dám jeden dotaz. Jelikož se chci zbavit 100ky tak budu mít místo v garáži a s tatkou sem chtěl pořídit dnes už celkem raritní Citroen XM Musketier. Dřív sme to měli a bylo to krásný a nadčasový auto.
Neví někdo o nějakym kousku na prodej nejlíp v ČR/SR ?
Díky
Martin
Neví někdo o nějakym kousku na prodej nejlíp v ČR/SR ?
Díky
Martin
-> MATTESS 11.05.12 19:10:56: Takze vcera som ho mal, ked som si sedadlo nastavil primerane na moju postavu tak aby som mal ake take pohodlie, tak:
- volant som drzal tak, ze som mal skoro az vystrete ruky do predu
- cez venec som vobec nevidel na cele budiky a stredovy displej
- 5. prevodovy stupen som musel radit tak, ze som sa az nacahoval a normalne som sa musel asi 20cm odlepit od operadla
- pravou nohou som stale vrazal do stredoveho panelu
Plusy:
- velmi tiche auto
- paradne riadenie - volant ide doslova otocit jednym prstom
- velmi dobre brzdy
- 2x USB port, perfekte odladena hudba v aute - dotykovy displej, subwoofer... proste hudba super! plno roznych funkcii...
- perfektne sedadla
- 2 zonova klima, vyhrievane sedacky, plno podpornej elektroniky...
Minusy:
- slaby nevyvazeny troj valec motor
- naprd sprevodovane - maly kopec co bezne chodim s feldou na 4ke som tuto radil 3ku a plny plyn a nic nebolo citit
- rozjazdy so spojkou v zapche sprevadzali neprijemne vibracie a rezonacie
- casto som musel podradovat na mensi prev. stupen, motor sa mi stale zdal podtoceny
- stredovy displej ukazoval potrebu radit 4ku uz pri 2000rpm a to som mal 50kmh v obci...
- vyhlad na pristroje nahovno!
- rychlosti maju dlhe drahy, zvlastne zvuky z kulisy, dost na tvrdo som musel radit
- packa na tempomat mi strasne zavadzala pri vyhadzovani blinkrov
- na moj vkus moc maly volant
- CD menic je v kastliku pred spolujazdcom
- nepolohovatelna laktova opierka
- auto sa strasne naklana v zakrutach, je citit ze je fest nedotacave
- vobec nečmára, hned blika ASR, ESP a co ja viem co este...
- maly kufor, zadne sedadla su pod dost blbym uhlom a tympadom to zabera miesto v kufri
Zhrnutie na koniec:
Verzia ktoru som mal pozicanu sa pohybuje v cene okolo 16tis eur co by som za tak male auto nezaplatil! Celkovo som bol inac spokojny, zvykol by som si na to rychlo, predsa je to nove, ale za tie prachy radsej kupim nieco starsie ale vacsie...
Tu su aspon nejake fotky len tak na rychlo mobilom...
matulo.rajce.idnes.cz/PEU GEOT_208_1%2C2_VTi_82PS_11 8Nm
- volant som drzal tak, ze som mal skoro az vystrete ruky do predu
- cez venec som vobec nevidel na cele budiky a stredovy displej
- 5. prevodovy stupen som musel radit tak, ze som sa az nacahoval a normalne som sa musel asi 20cm odlepit od operadla
- pravou nohou som stale vrazal do stredoveho panelu
Plusy:
- velmi tiche auto
- paradne riadenie - volant ide doslova otocit jednym prstom
- velmi dobre brzdy
- 2x USB port, perfekte odladena hudba v aute - dotykovy displej, subwoofer... proste hudba super! plno roznych funkcii...
- perfektne sedadla
- 2 zonova klima, vyhrievane sedacky, plno podpornej elektroniky...
Minusy:
- slaby nevyvazeny troj valec motor
- naprd sprevodovane - maly kopec co bezne chodim s feldou na 4ke som tuto radil 3ku a plny plyn a nic nebolo citit
- rozjazdy so spojkou v zapche sprevadzali neprijemne vibracie a rezonacie
- casto som musel podradovat na mensi prev. stupen, motor sa mi stale zdal podtoceny
- stredovy displej ukazoval potrebu radit 4ku uz pri 2000rpm a to som mal 50kmh v obci...
- vyhlad na pristroje nahovno!
- rychlosti maju dlhe drahy, zvlastne zvuky z kulisy, dost na tvrdo som musel radit
- packa na tempomat mi strasne zavadzala pri vyhadzovani blinkrov
- na moj vkus moc maly volant
- CD menic je v kastliku pred spolujazdcom
- nepolohovatelna laktova opierka
- auto sa strasne naklana v zakrutach, je citit ze je fest nedotacave
- vobec nečmára, hned blika ASR, ESP a co ja viem co este...
- maly kufor, zadne sedadla su pod dost blbym uhlom a tympadom to zabera miesto v kufri
Zhrnutie na koniec:
Verzia ktoru som mal pozicanu sa pohybuje v cene okolo 16tis eur co by som za tak male auto nezaplatil! Celkovo som bol inac spokojny, zvykol by som si na to rychlo, predsa je to nove, ale za tie prachy radsej kupim nieco starsie ale vacsie...

Tu su aspon nejake fotky len tak na rychlo mobilom...
matulo.rajce.idnes.cz/PEU GEOT_208_1%2C2_VTi_82PS_11 8Nm
že se ptám, je žádaná vůle v převodovce?
když je zvedlý auto, točím trošku vlevo/vpravo pravou poloosou, je tam cejtit drobná vůle v převodovce, druhý kolo jí nemělo. Pravý bude nejspíš záběrový.
když je zvedlý auto, točím trošku vlevo/vpravo pravou poloosou, je tam cejtit drobná vůle v převodovce, druhý kolo jí nemělo. Pravý bude nejspíš záběrový.
-> palinator: to myslím, že ne.
Může to mít souvislost s převodovkou? jak sem tu řešil poloosu(kterou jsem vyměnil), že se netočí po celým obvodu volně.
zvednul jsem předek auta obě kola ve vzduchu, sundal jsem PP kolo, odmontoval třmen z držáku, k pístku zapřel špalík, nastartoval dal dvojku a zkušebně brzdil, vono to už neklepe!
mám se zaměřit na převodovku? řadit jde dobře, olej je též.
Může to mít souvislost s převodovkou? jak sem tu řešil poloosu(kterou jsem vyměnil), že se netočí po celým obvodu volně.
zvednul jsem předek auta obě kola ve vzduchu, sundal jsem PP kolo, odmontoval třmen z držáku, k pístku zapřel špalík, nastartoval dal dvojku a zkušebně brzdil, vono to už neklepe!
mám se zaměřit na převodovku? řadit jde dobře, olej je též.
-> spartra:
Křivý kotouče?
Křivý kotouče?
-> MATTESS: pakny měněný a bubny jsou stočený jěště pod max opotřebení, ručku jsme zatahoval, nebylo poznat nic, pouze na nožní brzdu
pulzování, spíš něco klepe, je to cejtit i v pedálu dost, nevěřím že by to dělali třmeny volnější v držáku
pulzování, spíš něco klepe, je to cejtit i v pedálu dost, nevěřím že by to dělali třmeny volnější v držáku
-> spartra: mně takové pulzování dělaly křívý bubny. Zkus přibrzdit jen ručkou, jestli to bude dělat
že se ptám, začlo mě něco klepat na přední nápravě zx a cosi klepe když brzdím je to cejit v pedálu.
vyměnil jsme čep na ramenu, pak celý rameno protože mělo vůli v uložení silentbolků, tlumiče (jeden se mnou vytek) i horní uložení(to bylo snad púvodní) s ložiskem nový
klepání přestalo,ale pulzování(vibrování) od brzd zůstalo, je možný že by to dělalo od zadní nápravy když není dobrá?
vyměnil jsme čep na ramenu, pak celý rameno protože mělo vůli v uložení silentbolků, tlumiče (jeden se mnou vytek) i horní uložení(to bylo snad púvodní) s ložiskem nový
klepání přestalo,ale pulzování(vibrování) od brzd zůstalo, je možný že by to dělalo od zadní nápravy když není dobrá?
já jsem zvědav na ty budíky Head Up Dials, jak moc je bude zakrývat věnec volantu v mé pozici.
-> palinator: zvenku to na mě působí moc tak nějak moc přeplácaně, kýčovitě.. o interieru ani nemluvim, tam se mi líbí maximálně ten malinkej volantík
interiery citroenu, no... v nový C4 je třeba super a naštěstí už tam není ten volant s pevným středem..

-> mAATT:
Zvenku ještě jakš takš, i když mě to připomíná trochu Koreu, ale ten vnitřek... horší jak Citroën.
Zvenku ještě jakš takš, i když mě to připomíná trochu Koreu, ale ten vnitřek... horší jak Citroën.

-> Jirik_Tuňák: Tříválce jsou nový, vlastního vývoje, objemy 1,0 a 1,2.. Jinak k 208 jako takový, na to jak byly 206 a 207 opravdu hezký auta, tak tohle je (podle mě) opravdu hnusný, kýčovitý..

-> Jirik_Tuňák: teď si mi zaskočil, ale myslím, že to není ten od Toyoty, ale nová konstrukce (kouknu doma do časopisu).
Jako každý rok brázdí Peugeot republiku se soutěží a dělá testovačky.
Jako každý rok brázdí Peugeot republiku se soutěží a dělá testovačky.
-> MATTESS: Tříválec? Že by tam strkali ten Toyoťáckej? A cože to projíždíš ty předváděčky? 

-> Jirik_Tuňák: jsem na něj zvědav, za 2 týdny ho projedu. Chtěl jsem zkusit nějaký ten tříválec, ale nejsou v seznamu
-> THOMMY : žabožrout zasranej
, ale tak tim líp pro tebe;-)

-> havlik: V podstatě ničím neobvyklým,spotřební materiál.. Chci mu dopřát menší zaslouženou ozdravnou kůru, teď se chystáme na dlouho odkládanej podvozek, pak jsem se ještě nedokopal k zaslepení EGRu, čekají ho nový nárazníky, a podobný kraviny 
Btw. už s ním lítam skoro přesně rok, 17tis. km, prakticky bez problémů, s ohledem na to, co už má za sebou, asi se mu u tebe fakt nelíbilo

Btw. už s ním lítam skoro přesně rok, 17tis. km, prakticky bez problémů, s ohledem na to, co už má za sebou, asi se mu u tebe fakt nelíbilo

-> THOMMY : čim trpí ?