Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5913 příspěvků (zobrazeno 3401 až 3450) od 17.05.2013 do 02.09.2025, založil/a David29
řadit dle data
13:08:08
15.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 15.02.19 09:43:07: Na kolik tě vyjdou? Já jsem tehdá vyplázl na benzína přibližně 11 900,- v autorizáku. Ještě jsem měl jako alternativu nabídnutý neznačkový servis za 11 400,- + dálniční známku + cestu do Prahy a zpět, takže jsem to zavrhl, protože by to bylo ještě dražší a ještě byl ten člověk nepříjemný po mailu i telefonu.
12:20:39
15.02.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Ani Wunderbaum New Car
11:57:23
15.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 15.02.19 11:26:58: Ty ještě nemáš SPZ?
11:26:58
15.02.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Jj je :)
10:19:16
15.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 15.02.19 09:43:07: I u tohoto motoru je na rozpěře chycen motor v silentbloku?
09:43:07
15.02.2019
Kocvin
Jdeme na rozvody.. 1
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 15.02.2019 09:43:07
21:27:12
14.02.2019
Tom Troll
-> dragon_cb_cz: Nám na školení na automaty řikali že když převodovka začne zlobit (trhání při volení, lehký prokluzování...), tak se olej měnit nesmí, protože v ATFku je rozpuštěnej/rozcupanej lamelovej materiál se kterym v oběhu ta převodovka umí ještě trochu pracovat, ale když to vypustíš a vypláchneš a zbavíš se toho tak to zabitý a bude to nepoužitelně klouzat a převodovka co by ještě najezdila desítky tisíc hned na repas.

Dokud nezlobí tak se to dělat má, ale nějak to nepřehánět protože to bude stejně vyplavovat.
21:10:33
14.02.2019
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Dost zajímavé info jsi zjistil, jen co je pravda.. Asi jsi mě i utvrdil v tom, že ten proplach nakonec udělat nechám. U tak málo jeté převodovky to bude mít nejhůř nulový přínos, ale já budu mít klidné spaní, že jsem tomu dal to nejlepší..



Čekal jsi méně? Já se na ty ceny trošku díval už předtím..7 Známý to měl u XC90 za 7800 i s proplachem..
17:28:17
14.02.2019
dragon_cb_cz
-> King: Tak z pohledu ceny určitě, ale to jsem věděl, už když jsem ho kupoval. Pokud bych chtěl udělat jen obyč vypustit-dolejt "výměnu", tak to je pětikilo za necelý tři litry ATF a nazdar... což teda pořád ještě zvažuju, ale asi to nechám chlapíka udělat komplet (sundat vanu, vyčistit, výměna "filtru" a výměna náplně včetně trubek a chladiče).



No a zkušenost s autorizákama taky suprová 3 V jednom se tvářili, že to vlastně radši nedělaj, protože "to by se muselo měnit od začátku pravidelně, teď už je lepší to tam nechat, jak se do toho šáhne, tak se tam určitě něco najde a skončíte repasí převodovky", v druhým mi alespoň na férovku řekli, že to třeba udělaj, ale za toho Masaryka že budu mít s bídou ten olej 3



-> Jarda: Stát se může cokoliv, ale doufám, že to nebude tenhle případ... to by mě docela nasralo.
upraveno 1x, naposled 14.02.2019 17:28:47
14:05:29
14.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> King 14.02.19 11:37:18: no me se nekolikrat stalo, ze manual radil a po vymene oleje (kvalitni, co tam ma byt) to zacalo hur synchronizovat, pritom se starym hnusnym olejem problem nebyl7
11:37:18
14.02.2019
King
-> dragon_cb_cz: Zlatej manuál3
11:06:07
13.02.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin 11.02.19 16:41:57: Tak jsem dneska byl u toho servisáka a říkal, že i když tu mašinu na proplach má, že mi to moc nedoporučuje... že to bude stát dvojnásobek a moc rozdíl v tom podle něj není, že když už převodovka problém má, že jí to rozhodně nezachrání a pokud má něco odejít, tak to odejde tak jako tak. Ale moje špajzka má teda ještě demontovatelnou vanu a vyěmnitelný filtr - u té tvojí prý ten proplach trochu smysl dávat může, kvůli propláchnutí toho filtru uvnitř, co vyměnit nejde bez rozborky. Ale žádný dramatický rozdíl to prý není.



No a nacenil mi to na 4800 (bez proplachu), takže skoro toho Masaryka 9 Olej asi 1200, kolik stojí filtr a těsnění neříkal, práce taky něco bude... tak ještě asi zkusím zjistit, jak moc důkladně to dělají v autorizáku a kolik by to stálo.
12:51:44
12.02.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin 11.02.19 20:49:10: Doufám, že v řádu Masaryků to nebude, litr oleje stojí 2 kila 3
21:57:05
11.02.2019
Jumbo
-> Kocvin: Nee, to byla ta V70 I, ale ta už šla za bráchou... Sweník můj...
21:56:25
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 11.02.19 21:50:30: Ale jinak jsou tam úložné prostory úplně k hovnu a na nic. 3
21:53:04
11.02.2019
Kocvin
-> Jumbo: No počkej a na PF jak jsem ti chválil kufr, jsi měl co ? V70 II ?
21:50:30
11.02.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Není tam DPF ani katalyzátor ani lapač jisker, prostě nic.. 3 Jen trubka od turba, prostřední tlumič a koncový tlumič..



Abych řekl pravdu, tak díky své profesi zkusím mnoho aut, ale tomu konfortu při jízdě a požitku celkově se nemůže rovnat snad žádné auto stejné třídy a modelového roku, možná snad i spousta aut vyšších tříd v těchto letech jsou prostě mimo..



Měřím 186cm a sedí se mi v tom dobře. Optimální délka sedáku i velikost opěradla.. Díky mnohostranně nastavitelné el. sedačce si člověk udělá pohodlí podle sebe a nebo si případně co 100km zapne na chvíli masáž.. Jediné co mi vadí, že si někdy loktem otevírám schránku v loketní opěrce uprostřed.. A připadá mí, že je v autě tak 10 držáku na nápoje, avšak na úkor prostor třeba pro telefon nebo peněženku.. Jinak vážně paráda..
21:46:29
11.02.2019
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Mých 190 cm s láskou vzpomína na polokožené sedačky z mojí bývalé první generace V70, které zatím asi nepřekonalo nic...
21:32:00
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 11.02.19 21:20:51: Zajímací, já mám výrobu Švédsko. Je u tebe i u této verze DPF?

Jinak jsou to fakt hrozně zvláštní auta, mám rád sever obecně a když s tím jedu, mám pocit, jako bych si koupil kus Švédska. 2

Kolik měříš a jak se ti sedí?
upraveno 2x, naposled 11.02.2019 21:38:25
21:20:51
11.02.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Soudím dle jednání jejich člena ok2ucx na volvo fóru.. Uvidíme jaká s nimi bude domluva..



Jinak auto bylo vyrobeno v Belgii a prodáno do Francie.. V prosinci 2018 dovezeno tady.. Ale má nějak málo kosmetiky na francouzský provoz.. 3
21:19:32
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 11.02.19 16:41:57: Zatím jsem dal pouze výfuk, až budu vědět (kvůli záruce), že budu mít čas si pod to lehnout a nebude mi to ležet pod gaučem třičtvrtě roku, chtěl bych nějaký podvozek. Do motormanagementu nenechám hrabat nikoho jiného než servis s originálním SW (na aktualizaci jsem už byl) a nebo BSR, ale pouze s tím jejich PPC. Ale tam je to celkově dražší, mrkni sám. Možná se pletu, ale nemám moc chuť to svěřovat někomu jinému, spíše s mi do toho nechce vůbec. K Volvu prostě patří BSR a nebo Polestar a vzhledem k tomu, že se jedu projet, vymést komín na dálnici, trošku zapráskat z výfuku, vychutnat si ten zvuk a pak pohodová projížďka při muzice...., co ti na to mám říct. Na nějaké to překoňování jsem na ten vůz asi moc opatrnej a jako řidič moc mírnej. 4
upraveno 4x, naposled 11.02.2019 21:22:56
21:07:57
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 11.02.19 20:49:10: Moc se mi to nelíbí, ale jestli máš na nějaké ty chipsy od nich reference....

Co je to vůbec za původ, když to nemá češtinu?
20:49:10
11.02.2019
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Tak alespoň to budeš mít konečně v pořádku, i když o nějakého toho masaryka lehčí.. 3



Asi to svěřím klukům z D5T5.com.. Nechám si opravit rádio co nesvítí, nahrát češtinu do palubního pc a zároveň i tu úpravu.. 4
18:35:40
11.02.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Jsi mě donutil konečně napsat do jednoho servisu co se tady poblíž na automaty specializuje, jestli a jak by to u nich šlo zařídit. Neudělal jsem to hned po koupi a teď mám špatný svědomí 3



Od koho necháváš dělat úpravu? BSR?
16:41:57
11.02.2019
Kocvin
-> palinator: Byl to překlep, píšu dopo z mobilu..1

-> Jirik_Tuňák1983: Naštěstí tam vážně nejsou..14 Ty to máš v původním stavu, nebo nějak nadopovaný ?

-> dragon_cb_cz: Asi spíš prostě proto..3 Myšlenku proplachu jsi mi vnuknul ty a pak hned nezávisle na tom, o ní začal mluvit i kamarád co jezdí s XC90..

Faktem je, že jsou Volvo automaty na údžbu choulostivé a vzhledem k tomu, že se v autě nacházel ještě původní vzduchový a palivový filtr, tak si zřejmě předchozí majitel s údržbou hlavu moc nelámal.. Takže nevěřím, že by olej v převodovce někdy někdo měnil a radši jí tu péči dopřeji.. Zvláště, když do ní budu chtít bušit po úpravě takovým krutem..4
15:01:54
11.02.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin 11.02.19 08:27:47: Jdeš do proplachu, jo? Máš to nějak promyšlený, nebo "prostě proto" ?
15:01:21
11.02.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 08.02.19 22:48:58: Tak intergalaktický objemy - ta benzínová 3.2 má +- stejný výkon jako ten Sobí motor... ale to je jedno, rozvody na Soba taky stojí relativně dost.



Spíš je rozdíl v těch dvou věcech, který říkáš. Jednak jsi bral skoro nový auto - moje mělo 12 let a 300 tisíc na hrbu. A pak to "nepočítám práci" - to je u mě odhadem tak polovina těch nákladů. Za těch tvých 0.20 Kč/km jsem neprovozoval ani rotačku 01 - i tam prostě cca v těch cca 270 tisících přišel servis, kdy toho šlo víc najednou a byla to faktura za 30 tisíc (a tam to teda bylo většinově v dílech). Tam mi to vycházelo na cca 0.50 Kč/km co si pamatuju, ale nevedl jsem si zdaleka tak podrobnou evidenci jako u Soba - takže možná trochu víc.



Což je možná poslední rozdíl - nevím jak moc pečlivě si ty náklady na vlastní auta eviduješ, já poslední dobou fakt dost (včetně toho, že prostě zapíšu 150 Kč za ocákání auta na WAPce atd - což ale do výše uvedenejch čísel nepočítám).



Suma sumárum, pořád si stojím za tím, že mě zas tak moc peněz ten provoz nestál 4 Ale pokud máš tip na auto podobný velikostní kategorie s dobrou výbavou a provozníma nákladama 0.20 Kč/km (mínus palivo a gumy), sem s ním - zrovna vybíráme 4
14:30:40
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 11.02.19 08:29:17: Vypadá fakt moc pěkně. 4 Jen luštím na telefonu, jsou tam parkováky a nebo nejsou?

PS: už se těším až se oteplí a půjdu se projet.
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 14:31:50
13:29:24
11.02.2019
palinator
-> Kocvin:

Dole jsi psal že to má 120 kW 47 Už asi probíhá inkubační doba toho softu. 40



E: potvrzuji, že jsem si již přečetl edit 4
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 13:30:01
13:20:00
11.02.2019
Kocvin
-> palinator: Jo, já pochopil jak jsi to myslel.. Provede se úprava a pak to jde na válce, kde se uvidí na kolik se to povedlo.. Je to úprava z původních 120kw a 340Nm na teoretických 147kw a 470Nm..
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 13:28:13
13:10:15
11.02.2019
palinator
Já jen narážel na to, že bych úpravu definoval jako:

s kouřem/bez kouře; nadoraz/s rezervou a hodnotu bych uved až jako výslednou po měření před a po úpravě 4

Takový to chci čip na 147 kW @ 4230 rpm a 382 Nm @ 2241 rpm, to mě rozsekává (tim teď nutně nemyslim Kocvina, ale jiný nadšený extrémisty). 3 Resp. takhle se tvářej vlastně všechny komerční nabídky. Správně by se dalo do nabídky úpravy napsat třeba 140-150 kW @ 3800-4500 rpm a 350-400 Nm @ 1900-2400 rpm. Přičemž "hrnčíři zaplať" a pokusíme se trefit horní hranici, dá-li železo.
upraveno 4x, naposled 11.02.2019 13:11:57
13:03:30
11.02.2019
Jarda/felda
-> palinator 11.02.19 09:08:28: tak si úpravce nezaslouží zaplatit 1 jeho produkt nedosahuje slibovaných hodnot 1
12:25:32
11.02.2019
castrol
-> palinator: tak to je na prd upravca 1
09:09:15
11.02.2019
havlik
-> palinator: tak to zapálí
09:08:28
11.02.2019
palinator
-> Kocvin 11.02.19 08:27:47:

A co když to vyjde na 146 kW? 3
08:29:17
11.02.2019
Kocvin
08:28:55
11.02.2019
Kocvin
A konečně jsem udělal nějaké fotky za lepšího světla.. :)
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 11.02.2019 08:28:55
08:27:47
11.02.2019
Kocvin
Jinak po podrobnější prohlídce je to paráda, motor zespod pěkně suchý a čistý.. Na autě jsou ještě původní Volvo brzdy, přední desky už budou brzy potřeba. Jinak olej v motoru a filtry už máme za sebou, během tohoto týdne udělám rozvody, výměnu oleje v převodovce s proplachem a ke konci týdne, nebo ten další pak chip na 147kw..
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 11.02.2019 08:27:47
08:23:53
11.02.2019
Kocvin
Včera večer se nám to tu nějak sešlo.. 1
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 11.02.2019 08:23:53
15:51:49
10.02.2019
Milan 136
12:43:50
10.02.2019
saskyn2
-> Jarda: Jo já jsem si všimnul že niva na tom asi nebude taky úplně nejlíp když dávaš druhovýrobní zástěrky ze š120(který mi vydrželi tak 4 roky) a říkáš jak ty ruský mají hovno životnost3 3

Rozvody asi jak na čem, řetězový většinou hrůza, na podélným motoru nic moc, ale normální nafta v O1/2 Golf, B6 je oproti hlavě na OHV 1.3 tak 1/3 času a práce možná ani to ne.
08:44:53
10.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 09.02.19 21:22:30: az na tu spojku drobnosti... (a i ta jde celkem pekne, ja ji teda delal jen parkrat na favu, na felde nikdy - nebylo potreba az na jednu a tu jsem prodal), radeji udelam na favomotoru tesneni pod hlavou, nez u tech VW rozvody4, takze jsi to za tech 1500km vychytal a pak by uz 100tis.km jen jezdila... chce to se nevzdavat, niva 10x horsi a uz se taky moc nesere 4 vcera jsem teda o zledovatelej snih urval ventilek a to zvedani heverem ve snehu bylo prima, ale to jsem si rozbil sam1
21:22:30
09.02.2019
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 09.02.19 20:42:09: Jo ta 1.6 tvl to byl hroznej schnilej vrak, ale na to kolik tenkrát stála tak docela dobrý, to jsem byl ještě mladej a měl jsem čas se v tom hrabat. Poslední jsem měl 1.3, ta byla hezká, akorát se na tom stačila během 1500 km vysrat spojka, těsnění pod hlavou, lambda, pak se mi vysral spínač světel, tak jsem tam dal jinej a ten mi v noci na na dálnici zahasnul všechny světla, pak to šlo naštěstí pryč. Horší auto jsem asi nikdy neměl, oproti tomu byla i Š120 neskutečnej držák3 Vlastně jo, olcit na tom byl asi hůř.

-> Tom Troll 09.02.19 20:50:46: Tak pokud chápu dobře tak se bavíme o servisu. Nafta, povinný a další je samozřejmě mimo, to by ti asi za takovýhle peníze jezdilo jedině kdyby si po večerech chodil s pekáčem po parkovišti a navrtával nádrže3



Edit: Nemyslím to tak že by se felda nějak úplně srala. Kromě karoserie je to celkem držák, prostě jsem měl jenom smůlu, přesně jak psal někde Palinátor o štěstí. Hlavní a největší výhoda felicie je v ceně dílů který stojí pár kaček.
upraveno 1x, naposled 09.02.2019 22:41:08
20:50:46
09.02.2019
Tom Troll
-> saskyn2: Počítáte i benzín? Teď jsem si spočítal co všechno potřebovala za naše vlastnictví felda, a když jsem byl docela dost velkorysej s cenama dílů a intervalem oleje tak mi celková cena vyšla na 0,3kč/km, takže bych tu feldu tak nezatracoval. 3

(Jsou v tom 2x gumy, 1x chladič, 1x vejfuk, 10x olej s filtrama, 2x brzdy, jeden fridex, jedna spojka, hodinová sazba mechanika ~500kč/h což platí tak možná dneska no, ne před deseti lety natož sedmnácti, počítám že v tom se ztratí to co jsem nepočítal)
upraveno 1x, naposled 09.02.2019 20:51:48
20:42:09
09.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 09.02.19 20:19:19: nevidim duvod proc by se mela felda srat, ale pamatuju, jak jsi koupil tu jebku za 2tis.kc, kdyz feldy staly tenkrat asi 50-80, tak to se neni cemu divit :) byl jsi s ni pak v Chotusicich a hrozne jsi ji chvalil :) ze jsi jen vymenil zadni pruziny jak v tom predchozi majitel vozil kameni (uz si to moc nepamatuju), ale vim, ze jsem na ten inz. tady tenkrat taky psal, chtel jsem ji na zimu, abych usetril rapida, jo 1.6 motor je srajda, jinak auto to je dobry, o 1.3 motoru nevis, cekal jsem, ze octa je auto na vetsi najezd a ono vyrazneji ne, ale napada me, ze na felde je vyrazne casteji potreba resit jen vyfuk, naftova octa ma puvodni zadni tlumice a jeste trochu funguji, to na felde uz by se rozpadly, ale fakt diametralni rozdil v zivotnosti dilu neni, na felde jsem dost casto resil prachovky poloos, ale to ze jsem tam daval srajdy4 nejlip ze vsech me znamych aut se opravuje favo a potom hned felda...

Vlastne kdyz dam pryc upgrade, tak jsem s octou v servisu taky lehce pod 50h :)
upraveno 1x, naposled 09.02.2019 20:50:03
20:19:19
09.02.2019
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 09.02.19 19:38:31: Úplně s přehledem. Filcka je mrdka ne auto, na tom se mi sralo pořád něco. Počítám za servis, pravda gumy do toho nepočítám. Olej s filtrem dělám po 15t, ostatní filtry po 30t. Brzdy origo vydržej s přehledem 100t, nemrzku jsem nikdy neměnil, nevidím důvod a brzdovku kupuju sudovou z autorizáku 60l sud za 2000, tj těch 33Kč jednou za dva roky je úplný prd. Klimu jsem za těch 8 let doplnoval preventivně jednou. V podstatě nejdražší položka je ten olej. U Markéty je to to samý oktávka má ted asi 320 a má to origo dvouhmotu která ji asi časem bude čekat a kromě rozvodů mě nenapadá nic, velký brzdy nepočítám, to není servis ale upgrade3 navíc se v podstatě zaplatili prodejem těch starých 3123
19:38:31
09.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 08.02.19 22:48:58: to neni mozny 0,2kc servisni naklady... pocitej jen oleje, filtry, brzdovku, nemrzku, pneu, desticky, kotouce - to je cista spotrebka a pak neco k tomu, dostat se k 0,5kc/km jde tak u feldy 1.3mpi, kdyz clovek bude sporivej, jak Tomasso4
18:44:39
09.02.2019
saskyn2
-> palinator: Tak samozřejmě musíš mít i štěstí to je asi taky jeden z dalších faktorů. Navíc já to měl na začátku prakticky téměř ve stavu novýho auta, ne žádnou herku olítanou, ted už se to pomalu taky začíná pomalu sypat jak je to 11 let starej vergl, ale pořád je to tak nějak v rozumných možnostech když vidím co k nám někdy jezdí.
11:41:55
09.02.2019
palinator
-> saskyn2:

A není to o tom štěstí jak psal -> dragon_cb_cz: ? Toledo mě v servisu stálo 0,80 Kč/km. A moc věcí "navíc" tam není, jen oprava čerpadla a výměna trysek. Jinak víceméně drobnosti nebo běžnej servis. A cenu práce mám taky buď žádnou a nebo "ze známosti".
upraveno 2x, naposled 09.02.2019 11:44:02
22:48:58
08.02.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Tak tyhle intergalaktický objemy nejsou pro normální lidi. Rozvody jsou masakr, ale ber to že je děláš třeba jednou za 200t. Jinak 1kč na km za servis je stejně dost, je fakt že to mám bez práce, ale u Passatu jsem nějakých 0,20kč na km. Docela brutální že za cenu jednoho tvýho soba bych dokázal provozovat flotilu 5 aut...
Extreme Tyres