Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5911 příspěvků (zobrazeno 3951 až 4000) od 17.05.2013 do 01.09.2025, založil/a David29
řadit dle data
18:38:35
18.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 18.03.17 15:56:19: Dřív se sraly jenom věci, kde se něco šoupe a nebo něco po něčem jezdí. 3



Ale hned jak jsem si auto vyzvedl v servisu, tak prostě paráda. Musel jsem jet oklikou, abych si užil po jednodenním odloučení ten zvuk a zátah. 1 Prostě Saab a Volvo - divný auta, nikoliv 100%ní, ale člověk je potom jak postiženej. 1



Jinak já sice hudruju, ale ono se na tom autě ještě v podstatě nemuselo nic dělat, to bych si měl taky uvědomit, že. 3
upraveno 2x, naposled 18.03.2017 19:07:11
15:56:19
18.03.2017
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Co je na tom divnýho? Elektronika prostě občas odchází, křemík nevydrží věčně a při těch rozměrech se kterejma se ve výrobě integrovanejch obvodů pracuje je to že to funguje spíš zázrak 4
10:44:08
18.03.2017
King
-> Jirik_Tuňák1983: I zamestnanci firmy, co dodava ty jednotky, musej neco zrat :-) Zarim si nedovolej to, co vyrobci spotrebni elektroniky, ale speje to k tomu taky.
13:40:38
17.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jirik_Tuňák1983 16.03.17 18:44:42: Tak je to ta jednotka. Nechápu, jak se může posrat. Dnes si auto vyzvedávám a příští týden tam jedu na výměnu na počkání.
18:44:42
16.03.2017
Jirik_Tuňák1983
Tak čínská (pardon švédská) čůza je v servisu. Jel jsem tam na olej a opravu parkovacího systému. V 2015 to házelo nepravidelně v létě chybu na třetím čidle (začalo to v těch brutal horkách, auto je černá met.), ale pak se to umoudřilo a byl klid až do února 2017. V únoru to začalo sem tam vyhazovat chybu (trojúhelníček a "parkovací zařízení - navštivte servis").

Zkoušel jsem čidlo, zda to je ono a když jsem se k autu přibližoval, tak ostatní pípala správně, třetí pípalo taky, ale vynechávalo a hlavně pípalo jinak v jiné vzdálenosti než ostatní.

Tak jsem na to prcal a nechal to až na roční březnový servis (dnes).

Včera jsem jel a hláška s trojúhelníčkem "parkovací zařízení - navštivte servis" mi tam začala skákat a mizet v sekundových intervalech i za jízdy na přivaděči dopředu, což jsem ještě neviděl. Prostě blik blik. Pak jsem tankoval a rozsvítila se tam jen při klíčku a šla normálně odmáčknout do zpráv a už neopruzovala tím nesmyslným blikáním. Auto ale čekuje furt všechno, takže je možné, že to házelo při jízdě nějaké výpadky, při stání na semaforu byl totiž klid.



Auto jsem tam ale musel nechat. Nárazník měli dole, kabeláž, kontakty OK (auto je celé zakrytované, takže bordel nikam nejde), ale hází jim to chybu na všech čtyřech zadních senzorech. Navíc chyba nejde vymáznout a visí tam natvrdo. Mají podezření na parkovací jednotku, co myslíte? Je to spíše ta jednotka a nebo může jedno čidlo vyřadit celý zadní komplet tak, že je tam full závada v diag? Pokud jednotka, co se na ní mohlo tak najednou vyjebat? Zkoušeli tam cvičně jinou, i když měla jiné art. č., ale nespolupracovala a než budou objednávat, tak zkusí ještě totéž č. jetou, jestli ji doženou.
upraveno 3x, naposled 16.03.2017 18:48:45
10:37:00
16.03.2017
Jindas
-> Jirik_Tuňák1983: Mám spaceball... a musíš vyměnit celou tu konzoli. Bez toho to tam nedostaneš.
10:25:49
16.03.2017
Jirik_Tuňák1983
Máte někdo ve vozíkovi Spaceball? Já ne, bylo by to fajn, ale kukal jsem, že se musí vyměnit i nějaká futra a ještě nějaké táhlo, páč to není jen náhrada fusekle. 10
16:26:02
15.03.2017
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.17 11:18:05: To ne, 9-5 v mnoha ohledech (na to jak je to velká a těžká kráva) jede jako po kolejích, tam si stěžovat nemůžu (i s těma vyššíma/zátěžovejma pružinama na zadku je to pořád dobrý).



Ale 900NG/9-3OG maj vzadu obyčejnou torzku z Hčkový Astry či čeho a to teda nic extra není. V kombinaci s tragickým řízením (málo strmý, velkej volant a hlavně cestující celej ten ansámbl, takže se to do zatáčky nejdřív nějak žvejkne a pak až to začne zatáčet) to je spíš jízda stylem zamířit a vypálit.



Problém řízení řeší z velké části přídavná vzpěra (někdy se tomu říkalo Viggen rescue kit 3 ) a tvrdý silenty na řízení. Zbytek problémů na předku pak řeší vzpěra rámu motoru. No a když se přidaj pořádný tlumiče a trochu se to sníží, tak už to celkem v pohodě... a ty jsi v tom za 20 klacků nejmíň 3



-> palinator 15.03.17 12:16:07: S těma cca 1300kg váhy to kazí radost skutečně kde komu - a to i v sérii, natož stg3. 1
15:07:25
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 15.03.17 14:51:55: Moc ne, xylofon se moc nehřeje.

-> U-Geen 15.03.17 14:46:30: Tak to tohle taky, byť to není stálá čtyřkolka. Když se to naučíš, jde s tím skoro to samé, ale musíš kola držet v prokluzu, což se dělá mnohem lépe u stálé čtyřkolky.

Nejvíc fun je, když předjíždíš autoškolu a při řazení na vyšší kvalt přesně vedle nich to práskne z výfuku. 3 Kámoš říkal taky, že to s tím BSRkem celkově pěkně "hudruje". 3
14:51:55
15.03.2017
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.17 12:34:59: ono spíš pujde o to že na rozpálený světlo stříkne studená kapalina 8
14:46:30
15.03.2017
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: tak OTB ma fun factor maximalne v zime :) ale jiny vlastnosti to asi vcelku vyvazej, i to, ze je to pouzitelnej "rodinnej" kombik.
14:25:00
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 15.03.17 14:17:28: A jak to prosím tebe máme my normální smrtelníci vědět 3? Nepřijdou mi ty sráděry i v běžných obchodech zrovna nejlevnější a ani od neznámých značek. To, že ty děláš v servisu a bereš to tam a nebo k tomu máš produktově blízko, to je jedna věc, ale neřeší to nákupy obyč. lidí 3 - 4x za zimu. Jedeš večer z práce, hlásí ti to málo chcánek, tak to koupíš při nákupu.
14:17:28
15.03.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: -> palinator: lenže tú kvalitu čakaj u tých drahších a nie v supermarkete , bežne čo beriem značky ako berner , wurth , retech to píšu , a píšu aj že je kvapalina vhodná pre vejárové trysky
14:03:31
15.03.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Já nevim, když jsem se s nima bavil naposled, tak to bylo o §125c zák. č. 361/2000 Sb., ve znění p.p. 3
13:57:15
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
13:49:36
15.03.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Zeptej se jaký maj zkušenosti s Chargerem a Interpidem s provozem na LPG u Městské policie Lázně Bohdaneč, případně jejího odštěpu MP Chvaletice.1



E: pokud pojedeš po obchvatu víc než 70, tak můžeš ozkoušet jestli jim to na ten plyn aspoň trochu jede. 3
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 13:50:22
13:45:52
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 15.03.17 13:24:19: Ono je docela problém vybrat dnes něco pohodlného a zároveň s trochou fun factoru. Tady je aspoň něco toho funu - zvuk motoru a levý pruh na dálnici, ale jinak už mi to zase nebaví 3. Čuměl jsem, beze srandy, i po Amerikách, ale většinou je tam vždy nějaký problém. Např. katastrofální design interiérů atd., nákladná nebo nevhodná přestavba na plyn.... I tak má ale např. Dodge Charger, Challenger svoje kouzlo.
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 13:46:41
13:27:39
15.03.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Ale s výsledkem zkoumání která nemrzka je nejlepší, pokračujte, ať mohu dát vědět známému co má kupovat za firemní peníze na pumpě. 47
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 13:27:53
13:24:19
15.03.2017
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: aha... ja ted budu mut 225/45 R18, tak jsem zvedavej, jakej to bude skok z 215/55 R17... ale me to tak nejak nevadi, na Legu jsem mel jeste nizsi profil. Me se tak nejak momentalne nic jinyho nelibi (teda samozrejme racionalne, iracionalne by tech adeptu bylo mnoho), takze doladuju veci co mi mi chybej / vadej a jdou dodelat.
12:58:15
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 15.03.17 12:40:03: A to tama někde píšou? Beztak mají všude jen jedno a to samé furt dokola. Palinator má pravdu, dnes se už nic jiného než plast nedělá a výrobce nemrzek s tím musí počítat + musí počítat s tím, že dnes má ostřik světel čím dál tím více aut. Navíc kupujeme jen značkové sračky, což sice není záruka kvality, ale člověk by ji očekával.



-> U-Geen 15.03.17 12:41:14: 235/40/18, přijde mi to už moc. Karolína si tedy chválí, jak to i na 17" tiše filtruje nerovnosti, ale mě na tom pořád něco vadí, ale to mi vadí u všech tvrdších aut (služebních i jiných). Postupně jsem si zvykl / zvykám si, ale první půlrok jsem vnímal tak, že to snad pustím po roce zase do prdele a pořídím C5 s hydropérem. Nebýt toho motoru, charizma a "koulí", jaké to auto má, tak bych to zase prodal. Chodím se psékem okolo aktuální C5 a jsem trochu nahlodanej se vrátit zpět k Francouzovi, ale tam je zase problém s motory. V6 u nás nekoupíš a 1.6 THP - děkuji pěkně, palety se sudy oleje nemám kde uskladnit.

Je to takové dilema, tady je zase gut, že tam lousknu nejvyšší kvalt a pak už s tím nemusím celou cestu hýbat a v kopci na dálnici i po zpomalení a opětovné akceleraci vyženeš z levého pruhu až na nějaké zběsilosti skoro cokoliv.
12:42:33
15.03.2017
palinator
-> suri:

"Speciální" směs, přitom je už asi 90% v provozu s umělejma sklama?
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 12:43:02
12:41:14
15.03.2017
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: Subaru na ty smesi taky trpi udajne... nevim, ja leju Lidl kapalinu a zatim ok, ale tak je to jen rok a pul. Jakej rozmer tam mas mit pro R18 kola vis? Jen tak ze zvedavosti?
12:40:03
15.03.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: musíš kupovať niečo čo kde je písané že neporušuje polykarbonátové sklá
12:34:59
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 15.03.17 12:26:47: Já už budu na jaře částečně renovovat ve vrchní části světlometu a budu pro jistotu voskovat karnaubem všem v rodině. Volvo přímo v návodu předepisuje "svoji" nemrznoucí sračku do ostřikovačů - asi na tom něco bude. Nikdo to nepoužívá a každej kupuje v supermarketu, v autodílech apod. (já taky) a tyto prostě světlomety žerou, což společně s vysokotlakým ostřikem krytu moc nepřidá. 8 Když se podíváš na Volva i pár let stará, tak skoro všechna mají drobné vlásenkovité prasklinky ve vrchní části světlometu. Od zakoupení doteď dostaly ty světlomety docela na prdel a jedná se jen o dva roky, asi jsem se netrefoval na ty správné směsky.

Hodně na to trpěl i Hyundai, což si pamatuji z Mobisu, že ten polykarbonát žerou zimní sračky.
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 12:38:02
12:26:47
15.03.2017
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.17 11:34:02: no se xenonama (ostřiky) je to hrozný 8
12:16:07
15.03.2017
palinator
-> Jarda/felda:

Kámoš má u první GIV čirý skleněný světla a je to paráda. Vypadaj jako nový.



-> dragon_cb_cz 15.03.17 10:53:11:

Zde by se více hodil pojem "sleeper". Protože na to jak odporně to vypadá, tak by to mnoha lidem zkazilo radost z předjíždění. 3
11:34:02
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 15.03.17 11:24:09: Jasně že je. Co by za něj majitelé povrchově praskajících, matnoucích a žloutnoucích krytů dali. Ale to víš no, to stojí moc peněz a ještě by ty kurvy (zákazník) ušetřily na nákupu nových světel / krytů / renovacích. 3



-> dragon_cb_cz 15.03.17 10:49:43: V papírech je u AWD tuším 13,5 / 7,5 / 9,7. Ale dá se s tím jet i v rozmezí 6,2 - 6,6 (dálnice + okresky) v obsazeném autě. Dovolené tak 7,6 i včetně města a výletů. Ve městě za těch 13,5 taky nejezdím.

Přijde mi, že si nechávali dříve trochu rezervu oproti dnešku a honitbě za spotřebami.



Ale to je fuk, když vezmu Xanii 1.8i, tak tam jsem měl město 12,4 v papírech taky a v zimě to bralo 10,7 - 11,8 litrů a Picasso s 1,6 VTi v zimě kolem 9,4 - 10,5 litru.
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 11:34:53
11:28:48
15.03.2017
Jindas
-> Jumbo: 125 000,-
11:24:09
15.03.2017
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.17 09:05:52: ono je to sklo na světlech možná i lepší než plast 8
11:18:05
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 15.03.17 10:49:43: Spotřeba? Neodvažuji se podívat, ale jsou tam strašná čísla. 3

-> dragon_cb_cz 15.03.17 10:53:11: Taky je to podvozkově jako sedlat dromedára? 3 To se ve Švécku jezdí jenom rovně? 3
10:53:11
15.03.2017
dragon_cb_cz
Jinak pokud by někdo toužil po hezkém jangtajmrovi: www.facebook.com/groups/. ../1453160938069198?sale_p ost_...



Podvozkově a řízením je to auto dost o ničem (oboje se dá do značný míry řešit), ale se stg3 to je přesně ten Saab, co při přidání plynu chvilku váhá, a pak se naprosto zblázní - na libovolnej rychlostní stupeň 3
10:49:43
15.03.2017
dragon_cb_cz
-> john simple: Ono Saaby vesměs měly hodně kvalitní laky, takže když se na tom trochu vyřádí s leštěnkou, tak to i po letech vypadá většinou hodně dobře. Ale při pohledu z blízka už bys určitě nějaký bebí našel, je to 17 let starý auto... Jako pokud je ten nájezd skutečnej a ty po-FL sesle tam někdo dal jen protože je chtěl (ono jsou fakt o dost lepší), tak to může být fakt hezkej stav, to jo... ale na zázraky moc nevěřím.



-> Jindas: No paráda!



-> Jirik_Tuňák1983 14.03.17 17:38:59: Kolik máš proboha v TP psanou spotřebu? 3
10:47:56
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 15.03.17 09:50:35: Nesmíš zapomenout, že např. kamera a rádio není originál, ale dodělávka.

Schválně ale mrkni, když už Jindas píše o těch sedačkách, zda můžeš položit opěradlo spolujezdce na sedák u tvého ročníku. 1 Jsem objevil (je to i v návodu), že dole zezadu je páčka, která opěradlo odjistí.

-> Jindas 15.03.17 09:20:48: 18" a 19" bych moc nedoporučoval. Možná jsem ještě i po těch letech zhýčkaný z Citroënů a hydropneu, ale 17" je podle mého co do komfortu a nastavení podvozku strop a po každé zimě je to horší, páč tady se neumí kloudně opravit silnice alespoň na 10 let. Ale nevím jak má T5 FWD nastavený podvozek, který je v základu beztak u Volva spíše na rychlou jízdu dopředu a v zatáčkách je to takový, ne špatný, ale nemastný neslaný. 1
upraveno 1x, naposled 15.03.2017 10:48:16
09:50:35
15.03.2017
Jumbo
-> Jindas: Pěkná nálož... Co za to chtěli?
09:20:48
15.03.2017
Jindas
-> Jirik_Tuňák1983: 2002 :-) pravda... T5 2,3 - 184KW - exlusive, xenony,senzor deště, kožený sedačky,vyhřívaný, isofix, nezávislý topení, couvací kamera,dotykové radio, zatmavovací zrcátka elektricky sklápěcí, sedačky v elektrice s funkcí sklopení jak zadních tak předních do úplný roviny..... , vyjímky až R19 :-D atd...
09:05:52
15.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jindas 15.03.17 07:51:21: Stěrače, skleněná světla. Tak 2002? Motorizace a další oudaje? 1
07:51:21
15.03.2017
Jindas
Tak jsem taky zavítal do Losích a Sobích spřeženích a koupil jsem si Volvici :-)
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Jindas vložen 15.03.2017 07:51:21
07:17:53
15.03.2017
john simple
-> dragon_cb_cz 14.03.17 17:25:17: on ty saaby prodává všechny takové leštenky, v super stavu ...
19:06:21
14.03.2017
King
-> Jirik_Tuňák1983: Protoze ty nuzky mezi realnou a papirovou spotrebou (nesmyslnej homologacni jizdni rezim) jsou dneska jeste rozevrenejsi a papirovy spotrebe verej uz jednom blondyny :-)
17:38:59
14.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 14.03.17 17:25:17: Tak proč to má v papírech poloviční spotřebu? 3
17:25:17
14.03.2017
dragon_cb_cz
-> MATTESS: Tak kluk co to vlastnil se živí (minimálně částečně) detailingem aut, což ledacos vysvětluje 3 Nemít těch aut už moc...



-> john simple: To prodává Halda... moc se mi nechce věřit tomu nájezdu, navíc je to předfacelift, ale jsou v něm poface sedadla... no byl bych opatrný. A Halda má ty auta na prodej taky vždycky naleštěný jak psí kule.



-> Jumbo: Tak ono ale na ten výkon je fakt docela úsporný 3



-> Jirik_Tuňák1983: Tak emise CO2 jsou 1:1 vázaný na spotřebu... EURO normy řeší spíš NOx a spol.
15:46:46
14.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 14.03.17 13:06:18: Zrovna tak je fajn, když má auto s EURO4 stejnou produkci CO2 / km jako auto s EURO6. Přičemž rozdíl v počtu válců (o 1) a objemu není nijak výrazný. Jde o to, že to furt vyplivne stejnej objem "něčeho". 1
13:06:18
14.03.2017
Jumbo
-> john simple: líbí se mi nápis ECOPOWER na motoru 2,3 Turbo... 3
12:40:52
14.03.2017
john simple
12:02:29
14.03.2017
MATTESS
-> dragon_cb_cz: to je pěkný kousek 15
23:30:21
13.03.2017
dragon_cb_cz
-> David29: Jinak tohle si nejsem 100% jistý, že je pořád ještě na prodej (ale jinak by to Kučera z webu asi sundal) a o moc víc než tohle asi chtít nemůžeš: www.saab-bazar.cz/saab/.. ./saab-9-3-aero-28-v6-mapt un_i26



Jen bacha, tohle auto je fakt o papíry 3
23:22:46
13.03.2017
dragon_cb_cz
-> David29: Pokud spíš novějšího, tak s 9-3NG v sedanu asi neuděláš chybu. NG znamená "new generation", pro tebe to znamená od roku 2003 dál. Nějaký přehledný info tady: en.wikipedia.org/wiki/Saa b_9-3



Všechny motorizace krom 2.2TiD jsou na poměry Saabu nadprůměrně spolehlivý. Naftová 1.9TiD je klasické Fiatí JTD, to by mělo být úplně v pohodě, snad jen u 1.9TTiD (twinturbo) být opatrný. Minimálně osmiventil a snad i některý 16V nemají DPF.



Benzíny by měly být bezproblémový všechny, snad jen u 2.8V6 po roce 2008 (tuším) občas předčasně odchází rozvody - ne katastrofálně, díly na výměnu už se snad do desítky vejdou (detaily nevím, můžu zjistit). Ten šestiválec jede nádherně, ale je potřeba počítat, že si pápne. S dvoulitrem, i v Aero verzi (154kW)m se naopak dá jezdit velice rozumně. U dvoulitru už jsem slyšel o kusu co žral olej, ale úplně pravidlem to u nich myslím není.



O prvních ročních se říká, že trpí na interiér (vrzání)... co je na tom pravdy netuším, jen abys věděl na co si dát bacha, abys časem nezjistil, že to nesneseš. A vůbec ten interiér je z velký části GM koncern - mě to moc nebere. Ale sesle jsou tradičně pohodlný.



Je to asi nejmíň saabovitej Saab, možná proto je asi nejspolehlivější 3 Kdybys chtěl něco víc echt Saab, tak asi brejlovce (poslední ročníky 9-5 první generace, tzn do roku 2009), klasika 2.3 turbobenzín... větší, pohodlnější, divnější, žravější. Automaty jen 5q (9-3NG měla i 6q). Krásný svezení (speciálně Aero), ale myslím trochu rizikovější než 9-3NG.



A auto ideálně kupovat od Saabisty-srdcaře, nebo někoho kdo se na to specializuje. V Praze Saaby vozí a servisuje minimálně David Bubník v Hloubětíně, Roman Šolc v Komořanech a Jaroslav Halda (ten dělá jen dovoz, servis má Martin Halda (tuším jeho syn) v Počernicích).



Co se servisu týká, David Bubník má věčně plno a do některých věcí se mu moc nechce (minimálně do těch, kde to smrdí dlouhou detektivkou s nejistým výsledkem), ale co dělá, to dělá pořádně. Roman Šolc věčně nestíhá a je trochu pověstný tím, že lidem ruinuje rodinné rozpočty (hlavně na úpravách). Halda asi nemá úplně zázračnou pověst jako kovaný odborník, ale vyloženě scary-story krom pár vyložených drbů jsem na něj neslyšel. Před kým se mít na pozoru je mladý Plichta z Velkých Popovic/Brtnice... starej Plichta je hodně uznávanej odborník, ale bohužel jeho synáček je kvítko k pohledání. Pár lidem snad rozebral auta na díly atd... myslím, že snad za to nějakou dobu i seděl.
upraveno 1x, naposled 13.03.2017 23:25:08
20:55:58
13.03.2017
David29
-> dragon_cb_cz: Záleží co by se naskytlo



Radši automat a určitě ne kombík. A radši něco mladšího (nebo staršího) spolehlivého, než jistou kasičku
20:44:02
13.03.2017
castrol
-> ochoda: ten vrze lebo chce ist do dochodku 3
19:10:39
13.03.2017
Jirik_Tuňák1983
-> ochoda 13.03.17 18:58:00: A v jakém? Já nevím co máš. Co vy s tím děláte, to jsou ty půlmilionovky. 3

Už vím, 1 ten 20 - 30 let starej kósek tady dole.
upraveno 2x, naposled 13.03.2017 19:15:06
Extreme Tyres