
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
12:27:56
26.11.2014
26.11.2014

Kadelus
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: aha - a jak s tim ven? Nechat zmrznout!

10:04:14
26.11.2014
26.11.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kadelus: Není, je to naklepnutý hliník pojištění lepícím tmelem - podobně je řešená mrazovka.
09:57:36
26.11.2014
26.11.2014

Kadelus
-> minno: Vono je tam to boční čůro šroubovací?
U tebe jsem viděl jak to děláš. Já měl radost že jsem na to vyzrál s Fa. sáním
No tak ne ,no.
Jak to z toho vyndat? Je to lepený nějakym lepoxmetalem?
U tebe jsem viděl jak to děláš. Já měl radost že jsem na to vyzrál s Fa. sáním

No tak ne ,no.
Jak to z toho vyndat? Je to lepený nějakym lepoxmetalem?
08:14:59
26.11.2014
26.11.2014

minno
-> Kadelus 25.11.14 22:42:58: sa nečuduj, keď tam máš 10 redukčných podložiek.
Ten vývod na vodu by sa mal dať preskrutkovať z Favo sania.... Ale ja som to nerobil.
Ten vývod na vodu by sa mal dať preskrutkovať z Favo sania.... Ale ja som to nerobil.
06:26:42
26.11.2014
26.11.2014

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
koncernovej nádech je bohužel i tak dost vysokej, jak seřežeš jeho přírubu, musíš pak vařit, abys tam nějakou měl. Navíc horní díry jsou pokud vím spíš na 1body, už si nepamatuju, zda to pasuje nebo ne... chce to zkusit... Já kdysi když dělal lekra tak jsem si udělal svůj plechovej box a bylo hotovo
skoda-virt.cz/cz/.../1669 98-rucny-plyn-do-s105-rapi d?gotopost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1669 98-rucny-plyn-do-s105-rapi d?gotopost=3...
23:04:03
25.11.2014
25.11.2014

Vojťas
A co nejakej koncernovej nadech sani? neco jak prodaval Tomaso nedavno
22:59:21
25.11.2014
25.11.2014

Kadelus
Takže by to znamenalo udělat podle minna to čůro z boku parohů..... No asi jo no.
22:51:06
25.11.2014
25.11.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kadelus: Polož to na origo sací 136, dej tam podložku a přechodku a upravený filtrbox ti tam vleze. Upravit se dá jak FA, tak 120.
Osobně zkušenosti s tímto typem mezipodložek na sací FA nemám.

22:46:09
25.11.2014
25.11.2014

stepan
-> Kadelus: Je tam prostě málo místa no. Můžeš kouknout ke mě do karty, mám nižší sání, vyrobenej box a jde sundat jenom když se spustí o pár cm motor.
22:45:25
25.11.2014
25.11.2014

Kadelus
Takhle to je líp vidět.
22:42:58
25.11.2014
25.11.2014

Kadelus
Tak se do toho začínám pouštět a jak to tam tak skládám dohromady tak zjišťuju že potom všem tam už nezbyde moc místa na nějakej filtr či filtrbox. A to tam nemám ani žádný těsnění ještě. Vlastně se tam nevejde už nic....
Teď jsem to měřil a je tam cca 5,5 cm. Co s tim?
Teď jsem to měřil a je tam cca 5,5 cm. Co s tim?
12:01:24
17.10.2014
17.10.2014

Kadelus
Aha vlastně je fáčko jinak nakloněný......
11:54:52
17.10.2014
17.10.2014

dragon_cb_cz
-> Kadelus: Jako 136 vzadu? Samozřejmě, že potřebuješ, jinak by ten karburátor byl nakřivo.... Pokud ho teda plánuješ dát na favoriťácký sání. Pokud bys dělal redukční podložku a la minno na sání 742.136, tak ne.
11:52:48
17.10.2014
17.10.2014

Kadelus
Hele zeptám se.... S karburatorem LEKR,sáním favorit mi přišla i ta 10°podložka tu ale na 136 nepotřebuju,že jo?
16:18:22
12.10.2014
12.10.2014

stepan
-> Nwkt: To cukání za studena trochu asi může bejt, pokud to není něčim jinym.
16:14:16
12.10.2014
12.10.2014

Nwkt
-> ochoda: Neplynulý přechody, cukání za studena a tak
13:29:33
12.10.2014
12.10.2014

ochoda
-> Nwkt: Co je například menší problém? 

12:46:36
12.10.2014
12.10.2014

Nwkt
-> ochoda: zásadní ne, menší se můžou projevit
12:45:29
12.10.2014
12.10.2014

stepan
-> ochoda: Funguje to normálně.
12:43:55
12.10.2014
12.10.2014

ochoda
-> minno: To sem si myslel, ale tak na vyzkoušení by to asi použít šlo.
...a ještě k zapojení vody u stepan-a sem viděl že nemá vyhřejvaný sání, je nějakej problém pokud bych ho nevyhřejval?

21:56:59
10.10.2014
10.10.2014

minno
-> ochoda 10.10.14 20:18:16: bez vody to samozrejme funguje, ale zbytocne to potom dlho bezi na sytic.
20:18:16
10.10.2014
10.10.2014

ochoda
Jedna technická, někde sem se tu dočetl, nevim už kde, že v podstatě na vyhřejvání bimetalu nepotřebuju vodu, že by to mělo makat jen s elektrikou? Jak to teda je? Díky
20:29:17
26.07.2014
26.07.2014

ondrej.
Prečítal som si so záujmom toto vlákno. Je tu veľa názorov, skúseností, poznatkov, ale aj omylov a nepresností.
Netrúfol by som si povedať, ktorý karburátor je lepší a ktorý horší. Každý ma svoje špecifiká, nejaké silné stránky a nejaké slabé. Ja osobne mám karburátory DDSR/EDSR/SEDR veľmi rád a myslím, že pri vhodnom zaobchádzaní si dokážu veľmi dobre plniť svoje základné povinnosti pre bežnú prevádzku, ako aj po vhodných úpravách plniť tiež zvýšené nároky na prevádzku športovú. Pri jednom aj druhom však treba karburátorom aj motorom rozumieť a mať aspoň základné vedomosti o jednotlivých systémoch, z ktorých karburátor pozostáva. Len potom sa oplatí pustiť do nejakých úprav, inak amatérske zásahy skoro vždy neprinesú želaný pozitívny efekt, ale dosť citeľné zhoršenie. Nie som si istý, či väčšina ľudí, ktorí sa snažia karburátory amatérsky ladiť, má aspoň základné potrebné teoretické poznatky potrebné pre takúto činnosť. Dosť často sa potom dostavuje sklamanie a hľadanie vinníkov neúspechu všade naokolo len nie tam, kde treba - u seba samého.
Netrúfol by som si povedať, ktorý karburátor je lepší a ktorý horší. Každý ma svoje špecifiká, nejaké silné stránky a nejaké slabé. Ja osobne mám karburátory DDSR/EDSR/SEDR veľmi rád a myslím, že pri vhodnom zaobchádzaní si dokážu veľmi dobre plniť svoje základné povinnosti pre bežnú prevádzku, ako aj po vhodných úpravách plniť tiež zvýšené nároky na prevádzku športovú. Pri jednom aj druhom však treba karburátorom aj motorom rozumieť a mať aspoň základné vedomosti o jednotlivých systémoch, z ktorých karburátor pozostáva. Len potom sa oplatí pustiť do nejakých úprav, inak amatérske zásahy skoro vždy neprinesú želaný pozitívny efekt, ale dosť citeľné zhoršenie. Nie som si istý, či väčšina ľudí, ktorí sa snažia karburátory amatérsky ladiť, má aspoň základné potrebné teoretické poznatky potrebné pre takúto činnosť. Dosť často sa potom dostavuje sklamanie a hľadanie vinníkov neúspechu všade naokolo len nie tam, kde treba - u seba samého.
14:18:26
25.07.2014
25.07.2014

minno
-> Peťa Klíč: Myslíš otvor. Ten je vyrezaný normálne flexkou.
14:04:08
25.07.2014
25.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: ď
-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění
-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění
13:19:09
25.07.2014
25.07.2014

stepan
-> Peťa Klíč: Lanko sem kupoval v obi, to nejtenčí co maj, myslim že 2mm^2.
13:14:19
25.07.2014
25.07.2014

minno
-> Peťa Klíč: Nerozumiem otázke. Akú jamu? A aké lanko - plynové? Plynové lanko mám to isté, čo som mal aj na SEDR, nič som nemenil.
23:37:33
24.07.2014
24.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
minnoušku, pls, jak jsi dělal tu jamu do filtrboxu ??? a jaké lanko jsi zvolil? díík
22:17:44
13.07.2014
13.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
minno --- ty zapuštěný šrouby -- ten čtvrtej jsi obrousil aby nešel do závitu coo :)) sem sehnal zapuštěný s imbusovou hlavou měl jsem strašnou radost ale v jednom případě -- na tom samým místě -- leze do závitu :))
22:04:52
11.07.2014
11.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jinak dík za optání -- LEKRáckou páku táhla plynu jsem ufik, SEDRáckou provrtal, našel pro ni nejvhodnější úhel ,, a přisoplil COčkem
15:31:23
11.07.2014
11.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: obdivoval jsem zásobu trysek na sedr a dodal jsem "škoda že se sedrem nadobro končím" když jsem si předtím koupil podložku pod SEDRa a už to bylo
nevim kdo vyhrál, já jsem mu vysvětlil že ten samej motor co jezdil na lekru jak drak je na sedru línej jako prase,,, a on oponoval že na sedru se nemá co pokazit, kromě osiček, příruby, víka,,,
ale donutil jsem ho shodnout se na tom, že sedry jsou oblíbenější u závodíků jen proto, že se daj snadno převrtat a přetryskovat

nevim kdo vyhrál, já jsem mu vysvětlil že ten samej motor co jezdil na lekru jak drak je na sedru línej jako prase,,, a on oponoval že na sedru se nemá co pokazit, kromě osiček, příruby, víka,,,

ale donutil jsem ho shodnout se na tom, že sedry jsou oblíbenější u závodíků jen proto, že se daj snadno převrtat a přetryskovat
15:21:26
11.07.2014
11.07.2014

Klubko_
-> Peťa Klíč: a kdo vyhrál?
15:01:36
11.07.2014
11.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: andrta jsem četl 3×, doufal jsem že vneseš světlo z praxe
mimochodem právě jsem se hádal s prodavačem u šrámka, jestli je lepší sedr nebo lekr

mimochodem právě jsem se hádal s prodavačem u šrámka, jestli je lepší sedr nebo lekr

10:24:52
11.07.2014
11.07.2014

Klubko_
-> minno 11.07.14 09:50:54: no to to trvalo
doteď tu vládla nejistota a spekulace ty jsi vnesl světlo a řád do našich dní 


09:54:38
11.07.2014
11.07.2014

minno
Študujte. Nie je to nič zložité nastaviť, len sa k tomu musí človek "vohnout".
09:52:44
11.07.2014
11.07.2014

minno
6.
09:52:31
11.07.2014
11.07.2014

minno
5.
09:52:18
11.07.2014
11.07.2014

minno
4.
09:52:06
11.07.2014
11.07.2014

minno
3.
09:51:46
11.07.2014
11.07.2014

minno
2.
09:51:36
11.07.2014
11.07.2014

minno
Tu je o sytiči a zvýšených otáčkach voľnobehu všetko:
1.
1.
09:50:54
11.07.2014
11.07.2014

minno
tu som 

09:05:52
11.07.2014
11.07.2014

Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 08:51:46: to už si přesně nepamatuju a nastudováno z manuálu nemám 

09:02:26
11.07.2014
11.07.2014

Nepér
Já to všechno umím nastavit, jen si to takhle z hlavy nepamatuju
Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...
Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.

Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...
Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.
08:51:46
11.07.2014
11.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: na nastavení volnoběhu je tam ještě jinej bazmekoid ne?
08:27:59
11.07.2014
11.07.2014

Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 07:18:39: kde je minno
no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.

no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.
07:18:39
11.07.2014
11.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
při ťuknutí o plyn padaly,, a kde je minno, ten to určitě ví jak se to má správně chovat
22:45:23
10.07.2014
10.07.2014

MVM
-> Peťa Klíč: Někdo pootáčel s celým vyhrívaným tělesem ovládající přivěru (je uvnitř bimetal) a to stačí na celý rozhašení - přiznám se že i já to kdysi zkoušel a nepoznačil si ryskou polohu.. Potom to dělá tyhle stavy a motor má vysoký otáčky a nechce klesnout (ani při ťuknutí o plyn nespadnou ??)
22:40:47
10.07.2014
10.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> MVM: nevrtal bych se v tom, kdyby fungoval jak má ,, ale pamatuju si jak byl zvýšenej volnoběh i při plně zahřátym motoru a pamatuju si jak to žralo devítku na tom favoritu



22:40:01
10.07.2014
10.07.2014

MVM
-> Klubko_: Je to tak .. třeba najdu někde schéma s jednotlivýma polohama