skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
23:35:46
13.07.2007
13.07.2007

King
-> Tom.t: Na ty je největší expert PeterP, ale už se dlouho neozval. Mělo by to patřit k tomu lepšímu, co je na lpg scéně k dispozici (taky pochopitelně dražšímu)...
21:59:36
13.07.2007
13.07.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tak se zeptam tady , nebudu zakladat novy forum : máte nekdo zkusenosti se splynovacema znacky Landi Renzo ? uvažuju o zástavbe do š105 ...

21:40:29
13.07.2007
13.07.2007

spartra
-> King: zas to moc nechci pouštět, kvůli spotřebě, jede to dobře až na to cukání
taky se tam měnili membrány veškerý

taky se tam měnili membrány veškerý

18:46:29
13.07.2007
13.07.2007

King
-> spartra: hmmmm, typoval bych to na velký uškrcení, ale kdo ví :)
18:30:59
13.07.2007
13.07.2007

spartra
-> King: mno já se mluvil o benzinu, jako mě to ani neškytne na lpg bez filtrboxu
je to fuk jestli je to teplý nebo studený, de to takhle cukavě nonstop
jo jěště to studený občas chcípne na lpg

je to fuk jestli je to teplý nebo studený, de to takhle cukavě nonstop
jo jěště to studený občas chcípne na lpg
18:25:06
13.07.2007
13.07.2007

King
-> spartra: Zrovna ta etz se dokáže odporoučet stylem, kdy při vyšších teplotách v mot. prostoru začnou vynechávat zážehy.
Nechci rejpat, ale volnoběh lpg zdechne při sebemenší změně potlaku v sání, takže i kdybys měl v sacím potrubí ďouru jak do řiti, tak ucpáním mixeru to zdechna stejně
Nechci rejpat, ale volnoběh lpg zdechne při sebemenší změně potlaku v sání, takže i kdybys měl v sacím potrubí ďouru jak do řiti, tak ucpáním mixeru to zdechna stejně

18:18:25
13.07.2007
13.07.2007

spartra
-> King: mno mám to víc utažený, moc se tomu nechce do těch 2500 otáček, pak se to rozjede, zkusit povolit...
nezkoušel jsem jinej etz, mám v případě potřeby náharádní, jěště zkusím svíce radši
nětěsnost ne, zalepený silikonem
hodim na to hadr hned to stojí
nezkoušel jsem jinej etz, mám v případě potřeby náharádní, jěště zkusím svíce radši

nětěsnost ne, zalepený silikonem


14:31:59
13.07.2007
13.07.2007

King
-> spartra: Cukání je většinou symptom chudý směsi a vzrůst spotřeby je právě způsobenej tím, že to nedokónale pálí. Znamená to, že si zkoušel i jiný etz? Co třeba klasická netěsnost někde v sání?
09:54:27
13.07.2007
13.07.2007

spartra
nu chlapci jsem tu zas
malej dotázeček, motorek, kapánek cuká na LPG
může bejt bohatá směs lpg, vzrostla spotřebička tak o 1l phm
děkuji
p.s. kabel zavrhuji, rozdělovač též i etz, a svíčky

malej dotázeček, motorek, kapánek cuká na LPG
může bejt bohatá směs lpg, vzrostla spotřebička tak o 1l phm
děkuji
p.s. kabel zavrhuji, rozdělovač též i etz, a svíčky

16:26:51
16.05.2007
16.05.2007

spartra
jinak tím šroubem jsem předtím točil tam a zpět a prd, žádnej úspěch
když to jelo na lpg, bylo to nepravidelný, spíš jako když to tam chvíli pustilo lpg či vzduch, chvíli zastavilo

když to jelo na lpg, bylo to nepravidelný, spíš jako když to tam chvíli pustilo lpg či vzduch, chvíli zastavilo

16:22:55
16.05.2007
16.05.2007

spartra
-> King: mno páka na obrázku, šroub bohatosti tím je myšlen ten na reduktoru na volnoběh, viz obr.
jinak nič jinýho tam nemám, čím by to šlo nastavit to jsem rozebrak do šroubku
jinak nič jinýho tam nemám, čím by to šlo nastavit to jsem rozebrak do šroubku

11:59:42
16.05.2007
16.05.2007

King
-> spartra: King nerozumět :) Přece od toho je tam šroub bohatosti, aby ti přes pružinu nastavil celej ten klikopák do stavu, kdy i minimální podtlak odblokuje ventilek a začne pouštět plyn. Přenastavil jsi šroub bohatosti?
05:59:13
16.05.2007
16.05.2007

spartra
-> King: tak tenhle tam dát nemůžu pač je o ten 1mm vyšší díky tomu konusu
on sedí ale na ty páčce, je to jako páka a zmáčkne to víc malou membránu(1stupen), tím pádem je níž a ovlivní to i druhou, nejedeto
jsem taky pro novje, je tu dilema, otázka dá li se sehnat ten čumprlík placatej, hlavně prodaj li to
on sedí ale na ty páčce, je to jako páka a zmáčkne to víc malou membránu(1stupen), tím pádem je níž a ovlivní to i druhou, nejedeto
jsem taky pro novje, je tu dilema, otázka dá li se sehnat ten čumprlík placatej, hlavně prodaj li to

21:10:17
15.05.2007
15.05.2007

King
-> spartra: Asi to tím čumprlíkem bylo, ale rozhodně bych tam dal ten novej a nějak to mechanicky dořešil. Tan novej se tam dává hlavně kvůli tomu, že ten starej má na dosedací ploše už vymačkanou drážku od kruhovýho sedla kam dosedá. Celej ten mechanismus má nějakou vůli a vymačkaný sedlo pak lehce netěsní a rozhazuje volnoběh - proto radši vyměnit...
17:36:07
15.05.2007
15.05.2007

spartra
-> King: takže další pokus sundal jsem dekl a membránu sundal páčku a vráil tam ten původní čumprlík
ten původní byl rovnej a ten novej má jednu stranu do konusu rozdíl +- 1 mm
tedkon ta membrána je kapánek vejš, s obohacovačem to syčí
než to začnu chválit uvidíme večer a ráno ty starty, jestli to bylo tím
viz foto nový čumprlík
ten původní byl rovnej a ten novej má jednu stranu do konusu rozdíl +- 1 mm
tedkon ta membrána je kapánek vejš, s obohacovačem to syčí
než to začnu chválit uvidíme večer a ráno ty starty, jestli to bylo tím
viz foto nový čumprlík

16:27:24
15.05.2007
15.05.2007

spartra
inač jsem psal, že ta sada nebyla přímo na lovtec ale na lovato4
jedinej rozdíl byl v takovým malím čumrplíku
jedinej rozdíl byl v takovým malím čumrplíku
16:21:06
15.05.2007
15.05.2007

spartra
-> King: nikoli 1 start, předtím to bylo bez problémůna chvilenku zmáčknout a hotovo už vrčel
ted když mě to chytípotom umoru a přidám sytič na karbu není to moc lepší
bo jen tak skusím zapnout obohacovač nic se neděje.
ted když mě to chytípotom umoru a přidám sytič na karbu není to moc lepší
bo jen tak skusím zapnout obohacovač nic se neděje.
22:57:08
14.05.2007
14.05.2007

King
-> spartra: To klasickej syndrom prošvihnutýho 1. startu na lpg - pokud to nechytne hned napoprvé, chytá to pak hodně blbě.
Když píšeš, že máš pocit, že to obohacuje moc a současně to při zmáčknutí obohacovače nezasyčí - to je trošku protimluv :)
A když zatlačíš ten obohacovač prstem nadoraz, tak to zasyčí? Nebo zkus vyšroubovat obohacovací elektromagnet a třeba šroubovákem zatlačit membránu - zasyčet prostě musí.
Když ne, tak je prostě varianta, že ta repasní sada má trošku kratší "táhla" ve středech membrán, takže budeš muset nastavit něčím trn elektromagnetu (nebo něco nalepit na střed membrány)...
Když píšeš, že máš pocit, že to obohacuje moc a současně to při zmáčknutí obohacovače nezasyčí - to je trošku protimluv :)
A když zatlačíš ten obohacovač prstem nadoraz, tak to zasyčí? Nebo zkus vyšroubovat obohacovací elektromagnet a třeba šroubovákem zatlačit membránu - zasyčet prostě musí.
Když ne, tak je prostě varianta, že ta repasní sada má trošku kratší "táhla" ve středech membrán, takže budeš muset nastavit něčím trn elektromagnetu (nebo něco nalepit na střed membrány)...
21:32:07
14.05.2007
14.05.2007

spartra
-> King: no když to bylo tak to tak chodilo
se mě zdálo, že obohacovač, zmáčknul li se bylo slyšet jak se napouští plyn ted ni prd
přitom cvaká a funguje, jestli dostane na tu membránu
lpg do reduktoru jde
jinak start studenej, hrůza dobu se tot točí než se to uráčí chytnout minimálně minutu točit motor, pak jakože chytí a zdechne až do jeho naběhnutí, moc se mu nehce

se mě zdálo, že obohacovač, zmáčknul li se bylo slyšet jak se napouští plyn ted ni prd
přitom cvaká a funguje, jestli dostane na tu membránu
lpg do reduktoru jde
jinak start studenej, hrůza dobu se tot točí než se to uráčí chytnout minimálně minutu točit motor, pak jakože chytí a zdechne až do jeho naběhnutí, moc se mu nehce

21:25:45
14.05.2007
14.05.2007

King
-> spartra: Obohacovač buď obohacuje nebo neobohacuje - je to jenom tupej odblok velký membrány (resp. ventilu 2. stupně). Zkus při startu kratší cvaknutí (mě nejlím chytal po 0,5s clicku, v létě i kratším). Jinak si ty nový komponenty budou postupně sedat, takže bude to chtít postupně doštelovávat....
21:12:09
14.05.2007
14.05.2007

spartra
takže sem tu zas, tak jsem vyměnil karb, teda leta ležel v krabici trochu sem ho oprášil, dal nový gumičky a těsnění víka, dokonce běžel a vesměs těsní dobře cca 850-950ot/min, jede slušně, na to že není moc nastaven
k lpg stejně se mě nezdá špatný starty, no uvidíme zejtra ráno
obohacoivač zmáčknuli ho, zdá se že moc neobohacuje
sakra nede tam něco pomrvit, přitom tam všechno sedlo
k lpg stejně se mě nezdá špatný starty, no uvidíme zejtra ráno
obohacoivač zmáčknuli ho, zdá se že moc neobohacuje
sakra nede tam něco pomrvit, přitom tam všechno sedlo

14:02:06
13.05.2007
13.05.2007

spartra
-> PeterP136: nikoli
-> King: no ono to +- lpg volnoběh drží ale na benzín ne
hmm, tak budu prase víko taky přilepím silikonem

-> King: no ono to +- lpg volnoběh drží ale na benzín ne

hmm, tak budu prase víko taky přilepím silikonem

10:22:20
13.05.2007
13.05.2007

King
-> spartra: Jak píše Petr. Nejdřív dej do cajku benzín. volnoběh, pak řeš lpg volnoběh...
10:11:25
13.05.2007
13.05.2007

PeterP136
-> spartra: Ja len ze ked si pisal ze si skrutkoval karburator az kym to na lpg drzalo volnobeh tak to ma zmiatlo.
Mimochodom mne v servise pri vymene lamely nasponovali strunu sytica a peknu chvilu som sa divil ako to ze to nemozem rozumne nastavit nez som dosiel na to ze sytic je furt otvoreny :). Nemas tam podobnu zradu ?:)
Mimochodom mne v servise pri vymene lamely nasponovali strunu sytica a peknu chvilu som sa divil ako to ze to nemozem rozumne nastavit nez som dosiel na to ze sytic je furt otvoreny :). Nemas tam podobnu zradu ?:)
09:31:56
13.05.2007
13.05.2007

spartra
-> PeterP136: tak lpg si nastvuju sám.
na hadici 2 otáčky na 1,5 se to dusí, 2,5 jede ale 2 je asi optimum, na reduktoru volnoběh byl kolem 1000ot/min
uspokojivo na benzin
se mě zdá, že se nedovírá první klapka, bo spíš nedosedá na ten nastavovací šroubek
pač mě volnoběh na ba lítá mezi 850 1050ot/min neudrží to volnoběh a chcípne ale jede to
na hadici 2 otáčky na 1,5 se to dusí, 2,5 jede ale 2 je asi optimum, na reduktoru volnoběh byl kolem 1000ot/min
uspokojivo na benzin

pač mě volnoběh na ba lítá mezi 850 1050ot/min neudrží to volnoběh a chcípne ale jede to

09:15:08
13.05.2007
13.05.2007

PeterP136
-> spartra: Nie som si isty ale Ty to lpg aj nastavujes alebo sa skrutky na reduktore a na hadici vobec nechytas? Pretoze ako tu uz bolo velakrat povedane najprv musis auto nastavit na benzin aby islo uspokojivo a potom musis nastavit lpg bez siahania na karburator.
Inac membranka pekna ;).
Inac membranka pekna ;).
08:51:35
13.05.2007
13.05.2007

spartra
další namět včera to jelo, dnes studený to nechtělo chytit, pročpak, po zahřátí to běží a jede

16:57:27
12.05.2007
12.05.2007

spartra
no tak jede to
tedkon jsem zjistil, že když zatáhnu oba šrouby vzduch volnoběh nadoraz a zvřu je, lpg běží nejlíp
volnoběh lpg 1000ot/min
což je jako dřív na 2,5 ot. od šroubu bohatosti
předtím jsem měl dvě
zas asi zlobí benzín, je pech
tedkon jsem zjistil, že když zatáhnu oba šrouby vzduch volnoběh nadoraz a zvřu je, lpg běží nejlíp

volnoběh lpg 1000ot/min


zas asi zlobí benzín, je pech

15:42:19
12.05.2007
12.05.2007

spartra
-> King: mno tak jsem to všechno vyměnil
až na to, že to nebylo na lovtec ale lovato, ale sedlo to tam přesně
to tam du namontovat, uvidíme, co s tím provedu
až na to, že to nebylo na lovtec ale lovato, ale sedlo to tam přesně
to tam du namontovat, uvidíme, co s tím provedu


13:21:40
12.05.2007
12.05.2007

King
-> spartra: Bohuže nevím o ničem, co by se dalo nazvat zákl. nastavení. Ten mechanismus, kterým se ovládá ventil 2. stupně (gumovej špunt, co dosedá na mosaznou ďouru) je zvlášť při volnoběhu hodně citlivej a po každý sebemenší mech. změně se prostě musí najít to úzký rozmezí štelovacího šroubu, kdy se ventil při volnoběhu "správně" pootevře, aby vytvořil stechiometrickou směs (nebo aspoň takovou, která jde zapálit).
12:50:41
12.05.2007
12.05.2007

spartra
tak jsem to rozebral do šroubku, je tam třebas nějaký základní nastavení otáček tím šroubkem
ten šroub hlavní tam stačej tak ty 2 otáčky
ten šroub hlavní tam stačej tak ty 2 otáčky
12:31:25
12.05.2007
12.05.2007

King
-> spartra: Samozřejmě, že tou výměnou membrán se ti změní nastavení bohatost, takže nepočítej s tím, že po sestavení to bude perfektně šlapat. Bude potřeba doladit šroubem na reduktoru volnoběh. A vyloučit se nedá, že bude popotřeba držet tůrováním motor, aby nezdech a pak hledat polohu, kdy se volnoběh konečně udrží.
10:17:05
12.05.2007
12.05.2007

spartra
-> King: tak sada bude za 449 kaček + moje doprava, tatík chlápka ukecal
i v sobotu
jo jinak k tomu nastavení, nemůžu tam s ničím hnout, co by ovlivnilo spotřebu lpg
jinak dák, dík, dík a uvidíme


jo jinak k tomu nastavení, nemůžu tam s ničím hnout, co by ovlivnilo spotřebu lpg

jinak dák, dík, dík a uvidíme

21:17:29
11.05.2007
11.05.2007

King
-> spartra: Rapasi samozřejmě na stole. Čudlíky obrázek nepotřebujou - prostě čudle obou membrán na sebe dosedaj a ty jejich plošky se nesměj poškodit. Ale klidně na to zapomeň, protože já jsem asi jedinej kokot na světě, kterýho napadlo klepat na ten nejt ve středu membrány, protože to tam netěsnilo a jako vedlejší efekt jsem si počkodil tu dosedací plošku. Jinak je to vevnitř rustikálně jednoduchý, takže není co poplíst...
20:44:01
11.05.2007
11.05.2007

spartra
-> King: takže to asi bude lepší, vyndat z auta
že mě to vyjde pokaždý na sobotu, když potřebuju něco špecl
dosedací plochy čudlíků
samozřejmě
radši obrázky
no když to bude rozdělaný tak je lepší to vyměnit všechno ne, koupit celou sadu, je to 4 roky namontovaný

že mě to vyjde pokaždý na sobotu, když potřebuju něco špecl

dosedací plochy čudlíků


radši obrázky
no když to bude rozdělaný tak je lepší to vyměnit všechno ne, koupit celou sadu, je to 4 roky namontovaný

20:04:26
11.05.2007
11.05.2007

King
-> spartra: Když dokážeš složit motor, tak tě pár membrán už nerozhodí
Akorát je potřeba dát si bacha, aby se nepoškodily dosedací plochy těch "čudlíků" ve prostřed mebrán - volnoběh je pak nestabilní.

18:45:52
11.05.2007
11.05.2007

spartra
pak jak to jěště složit by se něco nepřihlo nezačalo to chlastat, nějakej návod, a obrázky


18:40:30
11.05.2007
11.05.2007

spartra
-> King: njn, pech
jo jinač tam jsou pouze 2 membrány, že tahle velká, pod ní ta menší
pač tu malou mě měnili před rokempři revizi před technickou
jo jinač +- cena za sadu na lovtec
www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php

jo jinač tam jsou pouze 2 membrány, že tahle velká, pod ní ta menší

pač tu malou mě měnili před rokempři revizi před technickou
jo jinač +- cena za sadu na lovtec
www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php
17:01:32
11.05.2007
11.05.2007

King
-> spartra: Tývoe! :) to byla docela šlupka. Buď to v dílně ukecáš, aby ti střelili samotnou membránu a jinak repasní sada na tyhle low-cost reduktory je kolem 500 (?)
16:49:14
11.05.2007
11.05.2007

WGeorge
-> spartra 11.05.07 16:07:27: hm tak to je pekny- se skoro ani nedivim ze to nejelo. Jinak by se mela nechat koupit sada- na Lovtek nejsou tak drahy
16:09:14
11.05.2007
11.05.2007

spartra
> King: je to lovtec
tak sem asi přišel na problém po sundání víka na povoze, viz foto.
byla si ta šupa
co s tím4
asi reduktor dolu, nový membrány sada nebo jednotlivě
tak sem asi přišel na problém po sundání víka na povoze, viz foto.
byla si ta šupa
co s tím4
asi reduktor dolu, nový membrány sada nebo jednotlivě


16:07:27
11.05.2007
11.05.2007

spartra
1
15:56:53
11.05.2007
11.05.2007

spartra
-> King: voala obrázek
09:03:55
11.05.2007
11.05.2007

King
-> spartra: A nemáš náhodou BRC? am je ten šroub jakoby utopenej v tělese redoktoru a je na imbus....
06:00:09
11.05.2007
11.05.2007

spartra
-> King: jo máš recht spíš chudá
mě nejde do hlavy co by se rozštelovalo
ten karburátor se pouze sundal a nandal, přetesnilo se to, nastavil se na zakladní nastavení
to by nemelo vliv snad na lpg
potom to auto jelo, tak za dva dni smrt
jinak šroub bphatosti směsi sem nikde nenalezl po obvodu
mě nejde do hlavy co by se rozštelovalo
ten karburátor se pouze sundal a nandal, přetesnilo se to, nastavil se na zakladní nastavení
to by nemelo vliv snad na lpg
potom to auto jelo, tak za dva dni smrt

jinak šroub bphatosti směsi sem nikde nenalezl po obvodu

21:42:51
10.05.2007
10.05.2007

King
-> spartra: Tak když "to má snahu" , když zmáčkneš obohacovač, pak ta směs na 99pct chudá. Zkoušel teda aspoň trošku povolit šroub bohatosti na reduktoru?
Jinak o lovtecu se povolí těch asi 10 šroubů po obvodu a sundá se víko s obohacovačem. A pak se opatrně sundá velká membrána a pod ní je ta malá....
Jinak o lovtecu se povolí těch asi 10 šroubů po obvodu a sundá se víko s obohacovačem. A pak se opatrně sundá velká membrána a pod ní je ta malá....
21:34:55
10.05.2007
10.05.2007

spartra
-> King: tak po zahřátí max do 5 minut, mě přijde jako, že tam jde moc plynu bo nevím, když se zmáčkne obohacovač tak to má snahu.
jinak těsnost bude dobrá to jsem zkoušel na bezín, ucpat díry v mixeru na karbu skoro hned to zdechlo
systém nevím lovtec
mno se mě nechce odpojovat voda
dodám foto
jinak těsnost bude dobrá to jsem zkoušel na bezín, ucpat díry v mixeru na karbu skoro hned to zdechlo

systém nevím lovtec
mno se mě nechce odpojovat voda

dodám foto

21:22:13
10.05.2007
10.05.2007

King
-> spartra: Pokud se to po zahřátí zhorší, pak mám takovou zkušenost, že mi jednou malá membrána netěsnila po zahřátí - stačilo sundat kovový mezikruží, přes který se šroubuje, srovnat ho a znova namontovat. možná bude stačit jenom dotáhnou šrouby obou membrán.Nemýlím-li se, tak si zatím nenapsal, jakej máš typ reduktoru. Každopádně obecně platí, že to jde dělat i na autě. Jde jenom o vyšroubování šroubů po obvodu velký membrány a sundání víka. Jediná záludnost je vinutá pružina pod štelovacím šroubem bohatosti - ta se nesmí za boha ztratit.
19:18:28
10.05.2007
10.05.2007

spartra
jo jěště je jnějakej postuppři sundání víka, nějaký pérka, jestli to lze udělat na autě

19:15:07
10.05.2007
10.05.2007

spartra
-> King: další poznatek když ti déle stojí a je to studený chvíli to běží max 5 minut pak je to v perdelce jak jsem psal
jinak semě zdá, že tam nejde plyn, nebo moc plynu

jinak semě zdá, že tam nejde plyn, nebo moc plynu
