
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Budík a čidlo na tlak oleje?
prohledat
296 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 12.10.2008 do 17.04.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> petr s: no to právě nevím 

-> Vojtik 21.10.08 06:58:06: Děkuju za informace, já když to koumal, tak mě brzdová trubka vůbec nenapadla a bál jsem se hlavně tý hadičky
Budíku se pokusim věřit, snad nezklame 


-> Eidy: A nemá žigul 52 mm?
-> Tuner#2: tak pokud má budík 60mm tak proč ne.
-> Martin120L: Takže Ty máš taky ze Žigula a spokojenost?
-> petr s: Černá barva vše vyřešila. Žádný maslo.
Tak strejdovi se nedá dovolat a už 2x jsem zaplatil za vstup do hlasovky
Ale nelením, dal jsem dotaz na Tuning fórum (tam mě ho nějaký kre*én zamknul s tím, že se to už řešilo, ale přitom řešili samý tuzingový sráče a nebo VDO) ale chytnul se jeden na oleje.cz a dal mě odkaz: lugosy.euweb.cz/servis-fe
la.php
Na tuhle myšlenku mě už přivedl Šemík z TW, má to ve škodovce taky a je to prý ještě lacinější než z té Karosy. Zkusím zjistit cenu. Sice ten budík nevypadá nic moc, ale prý funguje spolehlivě - aby taky ne, je to ruský

Na tuhle myšlenku mě už přivedl Šemík z TW, má to ve škodovce taky a je to prý ještě lacinější než z té Karosy. Zkusím zjistit cenu. Sice ten budík nevypadá nic moc, ale prý funguje spolehlivě - aby taky ne, je to ruský

vevnitř je spínač na kontrolku nízkého tlaku, ale ten je nepoužitelný, páč nízký tlak bere od cca 6 atm.( je to na vzduchovou soustavu) ale možná se vyrábí nějakej, kterej by se dal použít
Tady je pro názornost jedno vadný čidlo. Používají se nejen na olej, ale i na vzduch a to i u nových autobusů v záruce, takže velice často řeším reklamace na tyto čidla a výrobce autobusů je uznává bez jakéhokoliv posuzování se slovy, že se jedná o maďarskej šmejd.
Nechtěl jsem nikomu vrážet nůž do zad...Jen jsem psal svoje zkušenosti. Jezdím často na zkušební jízdy po opravě karosy a neříkám, že u všech, ale dost často po nastartování ručka tlakoměru leží chvíli na nule, pak vystřelí na 6 atm, po ubrání plynu skočí třeba zase na dvě, po přidánání skočí na 6 atd...člověk ví, že to maže, ale je to takovej vidláckej způsob. Když je to nový, tak to funguje dobře, ale časem se to čidlo nějak přidrhává. Budíky jsou snad dobrý, ty jsem ještě nezažily, že by se měnily, ale čidel mámě pěknej obrat...Taky je pravda, že ty busy jezděj cca 4 000km měsíčně. Toho, že by mi do kabiny vlít olej se nebojim, páč to mám vedený fungl novou pogumovanou brzdovou trubkou, v místě kontaktu s karoserií je na ní navlečená a připáskovaná silnostěnná hadice a na koncích je zakončena klasickými holendry, které v brzdovém systémy vydrží mnohem větší tlak, než 5 atm. Jinak žádný závity jsem nepředělával. Do kostky pasuje čidlo na kontrolku a jk je vidět na blok místo čidla pasuje průtokáč a holendr na připojení trubičky z THV. takže myslím, že použití brzdového potrubí a hadic, které jsou odolné i proti agresivní brzdovce a mnohonásobně vyššímu tlaku je poměrně bezpečné. Tímto můj systém nikomu nevnucuju, ale po dlouhém vybírání el. systému jsem nic lepšího nenašel a už to předělávat nebudu, jsem naprosto spokojenej především díky krásnému rozsahu budíku, kde provozní tlak cca 4 atm je na půlce dlouhé stupnice ( což jsem u žádného jiného budíku neviděl) a jeho plynulému a přesnému pohybu.
Óóó.... odpusťe mi tento prohřešek




-> deathcat: -> petr s: -> Tuner#2: Tak to se omlouvám. Já si nevšim toho kontaktu. Jen jsem zachytil něco o dovážení z ciziny. Zavolat nebo obědnat mailem pro mě není problém.

-> Tuner#2: Bohužel nezmám nikoho, kdo jezdil s busem tak se nemám koho zeptat. Pokud bude tvoje zjištění kladný, beru budík+čidlo.
Mechanickej budík se mi líbí, ale hadice mám starý a cena nových je vyšší než cena tohodle elektrickýho kompletu.
BTW: slabej kabel je lehčí než tlaková trubka
Mechanickej budík se mi líbí, ale hadice mám starý a cena nových je vyšší než cena tohodle elektrickýho kompletu.
BTW: slabej kabel je lehčí než tlaková trubka

-> Tuner#2: aha....no lebo to riesenie je pekne, ale keby ta kocka bola vhodna pre cidlo tlaku a teploty

-> petr s: Díky ještě se poptám strejdy, jezdil taky s Karosou.
-> rolls: Tam bude čidlo pro kontrolku, teplota by byla blbost, neb by byla podstatně nižší.
-> rolls: Tam bude čidlo pro kontrolku, teplota by byla blbost, neb by byla podstatně nižší.
-> Vojtik: len aby som spravne porozumel tvojej variante, ty vedies olej do tej kocky, tam je ak tomu dobre rozumiem cidlo teploty oleja a potom olej vedies dalej az do budika? inac si ma mozno inspiroval s umiestnenim budikov, toto ma este nenapadlo a nikde som to nevidel, ked soferujes je dobre na ne vidiet?
-> Tuner#2: Ž e by se chvěla mě nepřipadá nebo jsem si nevšiml
-> petr s: A pohyb je fakt cukavý? Ručička se chvěje? Popravdě jsem chtěl počkat na havlíka a jít do toho, ale Vojtík mě vrazil "nůž" do zad 

-> Tuner#2: Ještě jsem se s poruchou nesetkal
-> Tuner#2: ja sa toho nebojím nestojí to 1 000 000 a ak mi raz za 5 rokov odíde čidlo tak ho vymením
-> petr s: Co na to říkáš? Je to opravdu tak poruchové, jak píše Vojtík?
-> Nwkt: neboj sa ja to chcem tiež kúpiť pre istotu teda kúpim dve čidla
-> Vojtik: Si mě nepotěšil
-> David29: nebál ale znám jedného čo takto pridrel motor že mu roztrhlo hadicu a bola tlaková len si voláko neporozumela s olejom a naleptalo ju
-> Rapid05: Tak stárnutí materiálu ano...ale věřim že československá výroba byla kvalitní...nevim a neslyšel sem že by s nimi byly kdykoliv jakékoliv problémy...já je nerozebíral, ale zřejmě bude jednodušší než si myslíme...prostě v jednoduchosti je dokonalost...
Mám doma 3 staré použité tlakoměry a jeden úplně nový...a možná bych tam dal starší, protože už vim že neprasknul
Prostě neřešit...
Mám doma 3 staré použité tlakoměry a jeden úplně nový...a možná bych tam dal starší, protože už vim že neprasknul



Prostě neřešit...
-> Martin136COUPE: Já vůbec netuším nakolik spolehlivé to bylo, proto se ptám. Zatím mě tu celkem přesvědčujete, že ten budík normálně použiju
Šlo mi i o to, zda je možný použít právě ten dobovej budík, nebo radši shánět novej, přece jenom materiály stárnou, známe to 


-> Rapid05: No tak praskalo to snad v 110R ? Já žádné pověry neslyšel...
Navíc Vojtik má vedení tlakově předimenzované takže tomu věřim...
Navíc Vojtik má vedení tlakově předimenzované takže tomu věřim...
-> Syny: Jj, pokud se vejde tak je to fakt, musím poměřit 

-> Rapid05: to nevim, ale pokud jo, tak neni problem to prevrtat a udelat zavit jinej...
-> David29: No právě toho bych se u 30 let starýho budíku bál
-> Syny: To tlakový čidlo má větší průměr závitu ne?

-> Syny: To tlakový čidlo má větší průměr závitu ne?
-> Rapid05: Jestli to je dělaný z nových dílů a pořádně, ničeho bych se nebál..
-> Rapid05: to bude normalni brzdova kostka 

-> Vojtik: Myslíš, že u těchhle budíků nehrozí reálný nebezpečí poruchy a následnýho zahnojení celýho interiéru? Budík doma mám, jen z toho oleje vedenýho až pod palubku mám trochu strach
Jinak tu spojovací kostku, jak máš na tý fotce sis asi dělal což?

-> Vojtik: A kurv*, tak to jsem zas na začátku co teda vybrat za elektriku? 

Já jsem zase nechtěl elektriku, páč jsem nedokázal za přijatelnou cenu sehnat nějakej el. budík, kterej by měl takhle jemnej rozsah stupnice a takovejhle design a spolehlivost. Ten co máš objednanej ty jsem u nás na skladu ND prohlížel jako první,ale mě odradil příliš hrubou stupnicí , která má první rysku na 2atm. a trhavým pohybem při změnách hodnot(používá se v autobusech), ale jako orientační údaj to stačí. U mě zvítězil tenhle způsob především díky 100% spolehlivosti a přesnosti, páč je vyloučena změna hodnot v závislosti na palubním napětí a přechových odporech a hlavně každou chvíli máme na dilně autobus, kterej nemaže, ale ve skutečnosti jen ten tlakoměr ukazuje bludy, páč odcházej ty maďarský čidla ( vevnitř je takovej mechanickej porychtung, někde mám fotku, koukali jsme do něj, abysme přišli, proč je tak poruchovej) a po výměně to zas najednou maže...
-> Vojtik: Chci elektriku, ale jinak Tvoje řešení je opravdu ekonomicky nejvýhodnější.

-> Nwkt: OK, takže jsme dva, počkám ještě na havlíka.
-> J3STER: A co to bude mít za smysl? Já jsem z Plzně a Ty tuším od Brna, tak si to objeden sám, vždyť poštu odemě by jsi zaplatil stejnou jako od nich... Já to řeším společně s klukama co si to dokážem předat osobně.
-> J3STER: A co to bude mít za smysl? Já jsem z Plzně a Ty tuším od Brna, tak si to objeden sám, vždyť poštu odemě by jsi zaplatil stejnou jako od nich... Já to řeším společně s klukama co si to dokážem předat osobně.

Vim, že by se zase někdo ptal...Dva ekonoměry tam jsou proto, že jeden funguje jako ekonoměr a druhej měří skutečný aktuální podtlak v posilovači brzd, tzn, že po chcípnutí motoru ukazuje, kolik zbývá podtlaku v posilovači. Teď už jsou pro mě oba budíky naprd, používal jsem je v době studií, když jsem měl auto na denní ježdění a a jezdil "na spotřebu" a z kopců se chcípnutym motorem

ještě musím akorát vyměnit rámeček za černý, aby to líp ladilo
Kdyby náhodou zajímalo někoho, jak to mám já ...Trubička z favorita za 150 Kč, budík z liazky za 50 Kč

-> deathcat: To je složité
-> J3STER: A co třeba vzít telefon a zavolat tam 

-> Tuner#2: .....jo, a taky mě zajímá voltmetr. Dík

-> Tuner#2: Já závazně beru jeden kus budíku tlaku oleje + dvě čidla. Byl by i budík teploty oleje?

-> Tuner#2: Já určitě