Vyrobek české značky uvařený bůh ví kde, nebo velvana rozjela rafinerii a výrobu motorových olejů?
To můžeš rovnou lít Crlson, se skoro vsadím že ten olej do té Velvana bandasky nateče ze stejné plničky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jaky olej
-> palinator 23.04.25 09:51:48: ne... preci proto se ptam

a ja radeji davam cesky vyrobky, ktere se alespon nepancuji...


a ja radeji davam cesky vyrobky, ktere se alespon nepancuji...
-> ajok:
To fakt posuzuješ olej podle marketingovejch keců?
To fakt posuzuješ olej podle marketingovejch keců?

-> ajok 21.04.25 22:33:01: ted sem ji nalil do auta. Jen díky tomu ze byla 4l za 389,- az zase pudu pro rohlíky a bude tam tohle za tuto cenu, vezmu zas.
to opravdu nikdo tu velvanu nezkousel?
-> Tomaso435 16.07.24 06:48:00: tam uz je davno fav, fel nebo ted fab hlava :)
Origo asi jo a nikdy jsem tomu nerozumnel, kdyz jsou sedla lisovana, jedine ze nalisovali z nevhodnyho materialu. Aprdel je, ze hlavu s tim "nosem" mam u zelnyho MTX origo, ktery je r.v.1995.
porad nevim, cim nahradit ME10W40, co myslite toto motorove-oleje.heureka.cz /velvana-syntanol-10w-40-1 -l uz jsem se chtel zasobit mogul super 10W40 GX-FE, ten jeste koupit jde, ta velvana nema sn, ale pisi taky nizkopopelny, co se mi libi ta udavana odolnost proti starnuti, ale TBN jsem nikde nenasel

Origo asi jo a nikdy jsem tomu nerozumnel, kdyz jsou sedla lisovana, jedine ze nalisovali z nevhodnyho materialu. Aprdel je, ze hlavu s tim "nosem" mam u zelnyho MTX origo, ktery je r.v.1995.
porad nevim, cim nahradit ME10W40, co myslite toto motorove-oleje.heureka.cz /velvana-syntanol-10w-40-1 -l uz jsem se chtel zasobit mogul super 10W40 GX-FE, ten jeste koupit jde, ta velvana nema sn, ale pisi taky nizkopopelny, co se mi libi ta udavana odolnost proti starnuti, ale TBN jsem nikde nenasel
-> Jarda/felda: to vím byl tam také takový paskvil Ecotronik, něco jako karburátor řízený řídící jednotkou. Ale já se zajímal víc o BMM když jsem ho dostal od bráchy z Formana.
-> George_S 18.07.24 16:13:44: favorit byl i karbec a tam to je jak píše Tomaso 

-> Tomaso435: u zadokolek výkony nevím ale Favo s BMM mělo 135 40kw a 136 50kw
-> David29 15.07.24 17:10:09:
Můžeš použít i A3/B4, ta B4 není problém. A tady jsem našel něco v SL, ale jestli to i bude skutečnost na obalu, těžko říct.
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-elf-evolution-90 0-nf-5w-40-4l
Můžeš použít i A3/B4, ta B4 není problém. A tady jsem našel něco v SL, ale jestli to i bude skutečnost na obalu, těžko říct.
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-elf-evolution-90 0-nf-5w-40-4l
-> George_S 16.07.24 19:06:24: 135/136 se liší pístama, kde u 135 je vybrání, a pak jsou tu ještě 136mpi písty který jsou o 0.3mm vyšší takže ještě větší komprese 

-> George_S: tak zhruba ma o 3kw vic. 43 vs 46. A dělá to v zásadě "jen" vyšší komprese.
-> George_S 16.07.24 19:06:24: No hlavně v pístech. 136ka ma rovný dno pistu a kompresní poměr 9,7:1
No a tim padem umí vygenerovat vyšší Nm a tim padem ma při stejných otáčkách o těch par kW víc
No a tim padem umí vygenerovat vyšší Nm a tim padem ma při stejných otáčkách o těch par kW víc

-> Tomaso435: já jsem si koupil tu vodící trubičku z Felicie, aby to bylo vyvedený nad motor a nahoře má měrka takový zámek.
-> Tomaso435: a v čem tedy když obsah je stejnej a má zhruba o 10kw víc?
-> George_S 16.07.24 18:39:30: vypadá jako kovový ventilek v úpravě v zátku ... Ona ta měrka ne úplně drží
-> George_S: ve vačce ? Neee :)
-> Bery: co to tam máš? K čemu to slouží?
-> Bukaj: to je zajímavý, motory 135 a 136 by měly být stejné jen se lišily ve vačce.
-> George_S 16.07.24 10:06:59: Není pravda. na bezolovnatý benzin byly konstruovány všechny motory 135, ale 136 byly v prvních letech výroby normálně na olovnatý benzin a neměly tvrzená sedla výfukových ventilů. Nejsem si jist, od jaké doby měly i 136 motory tvrzená sedla, ale v zadohrabech určitě ne, takže tipuji až někdy od 90. let...
-> George_S 16.07.24 10:13:20: já jsem si nalil předepsaný množství plus do filtru a po nastartování rysku. A jezdím takhle. Ale mám to na fe merce.
-> ajok 16.07.24 01:18:56: na 5W50 najezdil sharan uz 200t z celkovych 440
měrku mám mimo motor.
po nalití a nastartování si uděláš rysku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_124__2024- 04-10_18-50-42_15.webp
po nalití a nastartování si uděláš rysku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_124__2024- 04-10_18-50-42_15.webp
-> ajok: na tom motoru máš otvor pro měrku na kterém místě? Změříš prosím tě vzdálenost od špuntu k risce min. max.
-> ajok: to je samozřejmé když budu dávat hliníkovou vanu že se musí vyměnit i koš. Favo ho má kulatý a rovinu pod jiným úhlem. Já jsem nový koš před pár lety kupoval. Vím že jsem sháněl 135 ale teď nevím na 100% že je to on, už v té době se některé věci špatně sháněli hlavně na 135-136 zadní náhon.
-> Tomaso435: Š135 a Š136 byly v podstatě Favo motory takže už byly na bezolovnatý benzín.
-> Tomaso435: Š135 a Š136 byly v podstatě Favo motory takže už byly na bezolovnatý benzín.
-> ajok 16.07.24 04:49:32: 742.136 To znamená že je benzín potřeba aditivovat olovem ?
135 vím že to snese bez olovnatý.
135 vím že to snese bez olovnatý.
-> George_S 16.07.24 02:02:24: ja mam v rapidu 742.136, tak s tim Ti neporadim, ale rozhodne musis dat i kos... a nevim jestli vana a kos muze byt jen 742.136 nebo i z nejake posledni 120/130, vim ze byla nejaka Al hluboka vana, tak tu urcite ne...
Teď mě to napadlo, do 130tky budu dávat motor z Favorita s tím že vana bude hliníková, jak je to s měrkou oleje. Bude platit ta Fariťácka?
ja zlikvidoval uz 2 motory nevhodnym olejem, takze si davam bacha
poprve 130, kamarad delal servisaka tiraku a tak mel do toho oleje moc, lil to do 120 a me to nosil do 130, oba motory po zime KO a pak tu AEE s tim TQR 10W50 :/
-> MVM: ja uz byl skororo rozhodnut pro mobil1 5W50 do 1.8T, mam chip 193HP, LPG, obcas tomu davam a pry to je blbost, syn Mlcocha, ze to bych musel mit alespon 8valec biturbo aby to melo smysl, ze to je olej hustej jak tank a tim moturkem pry neprotece
a jeste jak to rekl arogantne a beztak pochopil, ze mam TSi a 20V vubec nezna...
poprve 130, kamarad delal servisaka tiraku a tak mel do toho oleje moc, lil to do 120 a me to nosil do 130, oba motory po zime KO a pak tu AEE s tim TQR 10W50 :/
-> MVM: ja uz byl skororo rozhodnut pro mobil1 5W50 do 1.8T, mam chip 193HP, LPG, obcas tomu davam a pry to je blbost, syn Mlcocha, ze to bych musel mit alespon 8valec biturbo aby to melo smysl, ze to je olej hustej jak tank a tim moturkem pry neprotece


-> MVM: ale upozornění pokračuje tím že vývoj olejů jde dopředu a že ta doporučení platí v době tisku. To znamená že příručku vytiskly začátkem devadesátých a dnes je třeba možné že tam může být třeba i ten 5W.
-> MVM: Jako jo, je to "letní" varianta - a souhlasí (dle distributora) i to, že je zvlášť vhodnej pro "brouky".
Mě šlo spíš o to, že jsme se s motorářem dohodli, že nebudem předělávat na plnoprůtok, když že se Helix 15W/40 bude měnit po roce (2-3 tisíce km) a "roztáčet" se bude až cca po 20 km jízdy. Nicméně se mi zdá, že obavy byly zbytečný a ten olej se prohřívá docela ochotně a rychle..
Mě šlo spíš o to, že jsme se s motorářem dohodli, že nebudem předělávat na plnoprůtok, když že se Helix 15W/40 bude měnit po roce (2-3 tisíce km) a "roztáčet" se bude až cca po 20 km jízdy. Nicméně se mi zdá, že obavy byly zbytečný a ten olej se prohřívá docela ochotně a rychle..
-> Jozka: Však se mrkni do tabulky jaké je rozmezí použitelnosti ve°C pro SAE 20W/50 (Což je mimochodem oblíbená třída pro vzduchem chlazený motory)
Já třeba do motoru 1000 MB s pár natočenejma tisícema po sestavení omylem nalil olej 20W50 (minerál speciál "for classic cars") a měl trochu obavy - nu a žádnej rozdíl oproti předchozímu 15W/40 nepozoruju.
Ted jsem hledal a řešil, co za olej do Saaba.
Dle knížky 0W nebo 5W, ale co jsem našel byly specifikace A3/B3 a SJ.
Takže jsem našel jen 10W-40, co bylo SL
Tu specifikaci považuju teda za důležitější, než viskozitu
Dle knížky 0W nebo 5W, ale co jsem našel byly specifikace A3/B3 a SJ.
Takže jsem našel jen 10W-40, co bylo SL
Tu specifikaci považuju teda za důležitější, než viskozitu
-> George_S: Co je na tom nepochopitelný. Nepoužívat olej pod 10W tečka..
Ale mě je to upřímně jedno.
Ja ty motory znam myslim si dobře, a dokážu poradit co jim vyhovuje.
Ale mě je to upřímně jedno.
Ja ty motory znam myslim si dobře, a dokážu poradit co jim vyhovuje.
Nejde to, ale píší tam:
Upozornění
-Nepoužívejte motorové oleje pod vizkozni třídou SAE 10W.
-Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho tisku.
Upozornění
-Nepoužívejte motorové oleje pod vizkozni třídou SAE 10W.
-Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho tisku.
Tak se zase nepovedlo.
Pokus dvě, vkládám PDF, před tím se nezobrazil.
-> George_S: 10W/40 je optimální pro naše naše podnebi. Co se týká
viskozity. Dlouhy letní jízdy po dálnici by vyhovoval i 10W/50.
Pětku bych nepouzival. Pakliže nejsou krátký cesty a častý studený starty v zimě po městě..
viskozity. Dlouhy letní jízdy po dálnici by vyhovoval i 10W/50.
Pětku bych nepouzival. Pakliže nejsou krátký cesty a častý studený starty v zimě po městě..
Tady jsem našel příručku k Favoritu
-> MVM: v mazacím plánu Valvoline je u jednotlivých specifikaci doporučení do jakých teplot je daný olej vhodný. Třeba u Nivy mi tam nabídl SynPower FE 0W-30 pod 25° u toho Favorita těch 5W40 bylo použitelnost celoročně. Samozřejmě že tam doporučovali 10W40 a 15W40.
Znovu opakuju že viskozita SAE nema s kvalitou mazání nic společnýho a pouze zařazuje oleje do určité klasifikace podle chování za nízkých a vysokych teplot.
Vždycky je SAE pouze doporučené pro místní klimatický podminky u sériovýho motoru a nebo pro provozni podminky u závodního motoru.
Jenže je dneska taková doba, že treba specifický oleje se vyrabi třeba jen v SAE 5W/30.. tim padem má majitel teoreticky smůlu.
Ale nikdo mi nemůže prikazat mit v autě 0W/30 pokud pojedu do oblasti rovníku nebo tam,kde se běžně trplota pohybuje nad 35°C..
Stejně tak na Sibiř nebo v zimě nebudu používat SAE 60..
ACEA a API jsou důležitější. A viskozitu k tomu vybrat dle podminek. Nejlepší neekologický oleje byly kolem roku 2000. API do SJ byly top.
LowSAPS stoji za starou bačkoru a právě starý konstrukce trpí.
Vždycky je SAE pouze doporučené pro místní klimatický podminky u sériovýho motoru a nebo pro provozni podminky u závodního motoru.
Jenže je dneska taková doba, že treba specifický oleje se vyrabi třeba jen v SAE 5W/30.. tim padem má majitel teoreticky smůlu.
Ale nikdo mi nemůže prikazat mit v autě 0W/30 pokud pojedu do oblasti rovníku nebo tam,kde se běžně trplota pohybuje nad 35°C..
Stejně tak na Sibiř nebo v zimě nebudu používat SAE 60..
ACEA a API jsou důležitější. A viskozitu k tomu vybrat dle podminek. Nejlepší neekologický oleje byly kolem roku 2000. API do SJ byly top.
LowSAPS stoji za starou bačkoru a právě starý konstrukce trpí.
-> George_S 14.07.24 00:37:01: takže tvrdíš že nějaký ajťák je povolanější než výrobce který ty oleje v daným motoru testoval a za dost tvrdých podmínek... ?
-> George_S 14.07.24 00:37:01: parkrat jsem koukal na nejaky mazaci plany a vyhodnotil jsem to tak, ze to musel delat nejakej moula a nehodlam si znicit auto, jak pise MVM jedine DP

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však ano. Je to do našich podminek naprostá blbost. 

-> George_S 14.07.24 00:37:01: To uz mi prijde uplne ujety.
-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
Já nevím ale i na škoda díly nabízí pro Favorit dokonce 0W30.
-> MVM 13.07.24 22:57:57: ja vzdy do Favomotoru 10W40, kdysi mi to Kubina rozmlouval, ze tam narozdil od mineralu dochazi k mikroprehrivani, ze na to je mineral odolnejsi, vzdy jsem teda daval ME 10W40
-> George_S 13.07.24 22:47:01: "Podle mazaciho planu" Takže nějaký vyhledávač je nad dilenskou příručkou?
Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.
Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.
Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
-> George_S 13.07.24 22:47:01: to ten transit musi mit dobre udelanou vanu a sani oleje, ze mu ten litr stacil, jak by to nenasalo, tak by bylo velmi rechle po motoru