-> MVM 24.04.25 18:18:34: Vime. Nejoblibenejsi hlaska je: "Vyser se na to. Dodelame to v klidu na zavodech."
Takze testovaci jizdy jsou ty na podval, na aute se dela vecer v depu...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký nejlepší olej do 5q vlečkové převodovky
-> Bery 24.04.25 09:56:07: Však to jsem mu vždy kladl na srdce že tu nově poskladanou/opravenou převodovku by chtělo rozumně "zajet". No tak ji vždy zajel naostro na první dobrou na RZ.
Ale vime jak to bývá s časem před závodama.
Ale vime jak to bývá s časem před závodama.
-> Bukaj: Já v jedné mojí převodovce mam 3,9 na soutěže. (Ale to z toho důvodu že nemám homologovaný odstupňovaní) Jinak vim o několika lidech kteří mají 3,9 udělaný do 4q. [Myslim že Eidy měl taky a pouští do toho Nm z Alfy,kola má taky široký a nepáře se s tim] Ja jsem jednomu člověku dělal taky 4q 3,9 na rally kvůli tomu že měl malý top speed.
s Pavla nasazením bych 100km RZ násobil kofíkem 100. Protože...v dobrém myšleno - známe se...on není úplně normální:-)
3,9 se na rallye nenosí. 4,22 a upravují se převody.
3,9 se na rallye nenosí. 4,22 a upravují se převody.
-> Bukaj: No, presne. Hodne podobna zkusenost u otce 2x zlikvidovany SP3.9 po delsim najezdu jeden asi 150tkm a druhy asi 50tkm, seriova 136.Vzdy ulomeny zub na hrusce. Jedine, ceho jsem si vsiml, byly sviznejsi rozjezdy - ale zadny hrabacky ani rozjezdy s poustenim spojky do vytocenyho motoru, zadny vleky/privesy... Tohle ve mne budi znacnou paranoiu 

-> MVM: Předpokládám ale, že v těch soutěžních autech nikdo nepoužívá sériový SP 3,9, ne? U něj může být problém v síle zubů. Sériový SP 4,22 má zuby silnější.
A taky určitě bude hodně velký rozdíl v počtu cyklů namáhání zubů - v závoďáku sice dostávají zuby větší čoud, ale kolik ta převodovka za život najede kilometrů (nebo kolik rozjezdů stojícího vozu)?
Mně žádná z těch převodovek neodešla hned, ale všechny ty 3 SP vydržely od poskládání převodovky bez problémů přes 100 tisíc km mého zacházení, až jednou lup a vymalováno...
A taky určitě bude hodně velký rozdíl v počtu cyklů namáhání zubů - v závoďáku sice dostávají zuby větší čoud, ale kolik ta převodovka za život najede kilometrů (nebo kolik rozjezdů stojícího vozu)?
Mně žádná z těch převodovek neodešla hned, ale všechny ty 3 SP vydržely od poskládání převodovky bez problémů přes 100 tisíc km mého zacházení, až jednou lup a vymalováno...

Jestli Vás můžu uklidnit. Tak sériový synchrony,stály převod, i sériový otevřený diferák. Toho snese sakra hodně. Pavel Koločanský se s tim rozhodně nemazlil,měl jeden z nejlepších motorů od Urbiho, a já jsem mu několikrát repasoval konkrétně tuto převodovku..
No, dovedu si představit, že při kroseni zatáček pod velkým plynem, kdy vnitřní kolo může poskakovat nad nějakými hrby a ocitat se chvílemi ve vzduchu, může být pro soukolí i diferak celkem zahul, otázka, je zda až tak Bukaj jezdí.
-> Milan 136:
Na to že průměrná rychlost v koloně je asi 18 km za hodinu...
Na to že průměrná rychlost v koloně je asi 18 km za hodinu...

-> Tomaso435 23.04.25 13:07:32: Slušně katuje tu zatáčku 

-> Bukaj: Ja som ťa teda stretol osobne iba raz (zatiaľ), ale nepovedal by som že si taký závodník 

-> ajok 23.04.25 06:41:28: Ve spojce to není. Dokonce mám dojem, že tu odpruženou lamelu na tom autě mám (na jednom voze ji mám, ale už nevím, na kterém
). A na Å mám přítlačák z 1,6 a tam mi převodovka zatím neodešla (ťuk, ťuk)...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.04.25 07:02:17: Zas tak černě bych to neviděl
Ale když jezdím se třemi škodovkami a u jedné z nich je načatý synchron, tak si to uvědomím až tehdy, když nastane situace, kdy místo zařazení kvaltu začnu počítat zuby. Kdybych jezdil furt jen s tou jednou převodovkou, tak si na meziplyn zvyknu.
Ale při mém jízdním stylu není na meziplyn většinou čas...


-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.04.25 07:02:17: Zas tak černě bych to neviděl

Ale když jezdím se třemi škodovkami a u jedné z nich je načatý synchron, tak si to uvědomím až tehdy, když nastane situace, kdy místo zařazení kvaltu začnu počítat zuby. Kdybych jezdil furt jen s tou jednou převodovkou, tak si na meziplyn zvyknu.
Ale při mém jízdním stylu není na meziplyn většinou čas...

-> COL 22.04.25 22:55:23: Nosníky příčky mi taky odcházejí. Ta kastle je na výměnu, ale aktuálně je tam vícero závažnějších závad...

-> minno 22.04.25 11:30:21: Tak ještě se nabízí otázka, co v tom kanystru Castrol Transmax Manual je vlastně za olej - dokonce i vůně je stejná, jako u oleje od Parama (Mogul) - převodový olej mi vždy tak zajímavě voněl a ten Castrol voní stejně - což mne celkem překvapilo, čekal jsem, že čuchometricky rozdíl poznám...
-> COL 22.04.25 12:34:25: To by asi musel posoudit nestranný pozorovatel, ale z mého pozorování většiny ostatních uživatelů vozidel v provozu ve srovnání s mým stylem jízdy je velký rozdíl v rozjezdech (klasicky na světelné křižovatce nebo někde, kde se musí zastavit) - rozjíždím se o dost rychleji Ovšem u zadomotoru bez prokluzu kol - s tím mám problém u předohrabů - s Feldou nebo Octavií, když jsem občas přesedlal ze škodovky, jsem se rozjížděl ve většině případů s hvízdáním gum. Dokonce i s Volvem v automatu se na některých křižovatkách (čumák do kopce a odbočování doleva či doprava) rozjíždím s pískáním...
Naopak když už jedu, tak se snažím jet co nejplynuleji - bez zbytečné akcelerace a brzdění, i zatáčky a různé šikany, retardéry apod. projíždím mnohem svižněji, než většina ostatních řidičů (to ovšem nemá vliv na životnost převodovky - s výjimkou kruhových objezdů, kde víc trpí diferenciál).
Druhá věc, která může výrazně ovlivnit životnost soukolí SP, jsou poměrně časté jízdy s naloženým (přetíženým) vlekem. Zatím všechny převodovky, které jsem oddělal, byly ve 130LPG - tedy v "pracovním" voze.
Takže dle mého pozorování jsou tyto dva faktory asi to jediné, co na únavu soukolí může mít v mém případě vliv - rozjezdy a tahání vleku.

-> COL 22.04.25 12:34:25: To by asi musel posoudit nestranný pozorovatel, ale z mého pozorování většiny ostatních uživatelů vozidel v provozu ve srovnání s mým stylem jízdy je velký rozdíl v rozjezdech (klasicky na světelné křižovatce nebo někde, kde se musí zastavit) - rozjíždím se o dost rychleji Ovšem u zadomotoru bez prokluzu kol - s tím mám problém u předohrabů - s Feldou nebo Octavií, když jsem občas přesedlal ze škodovky, jsem se rozjížděl ve většině případů s hvízdáním gum. Dokonce i s Volvem v automatu se na některých křižovatkách (čumák do kopce a odbočování doleva či doprava) rozjíždím s pískáním...
Naopak když už jedu, tak se snažím jet co nejplynuleji - bez zbytečné akcelerace a brzdění, i zatáčky a různé šikany, retardéry apod. projíždím mnohem svižněji, než většina ostatních řidičů (to ovšem nemá vliv na životnost převodovky - s výjimkou kruhových objezdů, kde víc trpí diferenciál).
Druhá věc, která může výrazně ovlivnit životnost soukolí SP, jsou poměrně časté jízdy s naloženým (přetíženým) vlekem. Zatím všechny převodovky, které jsem oddělal, byly ve 130LPG - tedy v "pracovním" voze.
Takže dle mého pozorování jsou tyto dva faktory asi to jediné, co na únavu soukolí může mít v mém případě vliv - rozjezdy a tahání vleku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.04.25 07:02:17: Tatru 815 na nej. On by se naucil. :-D
-> COL 22.04.25 12:34:25: Jezdi jak prase
Jednak dost dynamicky a vzdy me fascinovalo, ze misto aby chciplymu synchronu pomohl meziplynem, tak rval silou za paku 


-> vhml 22.04.25 12:37:30: Me u volva tehda vymena oleje pomohla, ale koupil jsem ho, kdyz melo najeto pres 350... Dal jsem vyjimecne drahej olej a fakt to zacali radit lip po par stech km...
-> COL 22.04.25 22:55:23: teď mě napadá, jakou má spojku... že by mu mohla pomoci odpružená TAZ1500
-> ajok: To bych spíš čekal, že mu odejdou nosníky motorový příčky. A na hrusce se eventuelně vydroli povrch (to se mi dělo).... Ale ulamany zuby bez nějaký razovy zátěže?
-> COL 22.04.25 12:34:25: taha tezke privesy
-> Bukaj 22.04.25 10:04:14: me u feldy jednou dost pomohl, kdyz prestala radit po vymene oleje (dal jsem origo 75W LF... on spis brani tomu, aby se stav zhorsoval, ale prekvapil me ten spirax, u te fabie fakt zlepseni pozoruji, jsem zvedav, jak se bude chovat v 5q u nivy

-> Bukaj 22.04.25 10:04:14: me u feldy jednou dost pomohl, kdyz prestala radit po vymene oleje (dal jsem origo 75W LF... on spis brani tomu, aby se stav zhorsoval, ale prekvapil me ten spirax, u te fabie fakt zlepseni pozoruji, jsem zvedav, jak se bude chovat v 5q u nivy
-> Bukaj 22.04.25 10:04:14: zatím mi z toho statisticky vyplývá, že se výměnou oleje zkurvenej synchron neopraví
-> vhml 26.03.25 08:12:19:

-> Bukaj 26.03.25 12:37:16: Čím je specifický tvůj způsob zacházení s převodovkou, že se seriovymi motory máš takovouhle spotřebu soukolí?
-> Bukaj: Každopádne je zaujímavé pozorovať, kto s čím a kedy pozná a nepozná rozdiel
Poznám ľudí, čo by nepoznali ani keby mali v prevodovke o pár kvaltov menej

Poznám ľudí, čo by nepoznali ani keby mali v prevodovke o pár kvaltov menej

Včera jsem ten Castrol transmax nalil do první škodovky (Å - moje první 130).
První dojmy? Jede to...
Jinak asi rozdíl nepoznám - hlučnost kol a ložisek asi stejná, synchron na dvojce to neopravilo...
První dojmy? Jede to...

Jinak asi rozdíl nepoznám - hlučnost kol a ložisek asi stejná, synchron na dvojce to neopravilo...

-> minno 14.04.25 14:08:31: no prave, kolik prevodovek dalo mojich 600tis.km, a dal jezdi ze?
ale necekal jsem zazraky, ale ten shell spirax, fabka po najeti ted 250km to radi paradne, takhle radila snad jen 3 leta felda s 30tis.km najeto, ona neradila spatne, ale ze to bude takto jak po masle jsem necekal, naopak u rapida se nic nezmenilo :) magnet na diferaku mel klasickej jemnej jezecek, na prevodovce uz tam bylo par malinkych stribrnych sponek, kousky zubu? ale nastesti nic velkeho
Jinak do rapida jsem mel koupeny asi 3 roky stary (neotevreny) CST a smichal jsem ho s novym transmax manual a nevim jestli jsem udelal uplne dobre, protoze ten novy byl upne ciry a ten puvodni lehce do oranzova a pritom to ma byt to stejne.
Tak ten shell dam i do nivy, do hlavni prevodovky, ale nevim co do pridavky, kamarad dava do pridavky u jimnyho neco hypoidniho 85W140, ale on tam ma retizek a ja zas diferak, ktery ale hypoidni neni a ani nevim, co do predniho a zadniho diferaku, kde hypoidni prevod mam
ale necekal jsem zazraky, ale ten shell spirax, fabka po najeti ted 250km to radi paradne, takhle radila snad jen 3 leta felda s 30tis.km najeto, ona neradila spatne, ale ze to bude takto jak po masle jsem necekal, naopak u rapida se nic nezmenilo :) magnet na diferaku mel klasickej jemnej jezecek, na prevodovce uz tam bylo par malinkych stribrnych sponek, kousky zubu? ale nastesti nic velkeho
Jinak do rapida jsem mel koupeny asi 3 roky stary (neotevreny) CST a smichal jsem ho s novym transmax manual a nevim jestli jsem udelal uplne dobre, protoze ten novy byl upne ciry a ten puvodni lehce do oranzova a pritom to ma byt to stejne.

Tak ten shell dam i do nivy, do hlavni prevodovky, ale nevim co do pridavky, kamarad dava do pridavky u jimnyho neco hypoidniho 85W140, ale on tam ma retizek a ja zas diferak, ktery ale hypoidni neni a ani nevim, co do predniho a zadniho diferaku, kde hypoidni prevod mam
-> ajok 13.04.25 22:18:10: Úžovky mali predpis na výmenu prevodového oleja 20 tkm, od eMka sa interval predĺžil na 40 tkm / 5 rokov.
Favorit má rovnako 40 tkm. A prvú náplň vymeniť po 1500-2000 km.
Felda má 60 tkm už kvôli krytovaným ložiskám s trvalou náplňou.
-> Robert 106 13.04.25 20:32:28: Podľa toho potom tie autá bohužiaľ aj vypadali.
Favorit má rovnako 40 tkm. A prvú náplň vymeniť po 1500-2000 km.
Felda má 60 tkm už kvôli krytovaným ložiskám s trvalou náplňou.
-> Robert 106 13.04.25 20:32:28: Podľa toho potom tie autá bohužiaľ aj vypadali.
-> Robert 106 13.04.25 20:32:28: ani nevim kolik ma skoda 120 nebo 130 predpis na vymenu, ale predpokladam tak 30tis.km, kdyz felda ma 60
zlutej rapid mel nejhorsi olej v prevodovce, kdyz jsem ho koupil :)

-> Robert 106 13.04.25 20:32:28: to bylo mysleno na motorovy olej
-> vhml: Myslel jsem, že u 120 se němí olej v převodovce 2x za celou životnost auta, teda pokud tam ještě je, U modrý třeba nebyl.
Fábie má v převodovce původní náplň z výroby, pokud tam ještě, a pojde s ní před další STK do hutí. :-)
Fábie má v převodovce původní náplň z výroby, pokud tam ještě, a pojde s ní před další STK do hutí. :-)
Tak jsem ted dal do fabie shell spirax sg4 75W90 a zatim jediny poznatek je, ze pri 8°C je znatelne tekutejsi oproti CST nebo teda dnes transmax manual 75W90 a mozna se min zahriva prevodovka, ale to muze byt stylem jizdy a i tim, ze ted uz bylo chladneji.
Zitra chci dat castrol do rapida, tam jsem zvedav, jak bude po tech km a dobe vypadat, fabia na 24 letej olej asi dobry, trochu oter na zatkach, ale olej cernej nebyl spis jako mlicnej, od vzdusne vlhkosti?
Zitra chci dat castrol do rapida, tam jsem zvedav, jak bude po tech km a dobe vypadat, fabia na 24 letej olej asi dobry, trochu oter na zatkach, ale olej cernej nebyl spis jako mlicnej, od vzdusne vlhkosti?
-> palinator: Viskozita a hlavně jeji průběh vůči teplotě je důležitý kvůli synchronizaci. Proto je mezi převodovými oleji takový rozdíl i když maji shodné označení (např SAE 75W/90) I kdyz je to to totéž oleje se nechovaji stejně 

-> Hanz1912 26.03.25 14:31:52:
U motorů je ale viskozita problém hlavně kvůli tomu, že se ti řídký olej ztratí už někde dole na klice a olejový čerpadlo to pak neutáhne a klesá tlak mazání, takže třeba vršek začne bejt mazanej blbě... Převodovka se maže brodivě a rozstřikem, tam se ti tohle nikdy nestane.
U motorů je ale viskozita problém hlavně kvůli tomu, že se ti řídký olej ztratí už někde dole na klice a olejový čerpadlo to pak neutáhne a klesá tlak mazání, takže třeba vršek začne bejt mazanej blbě... Převodovka se maže brodivě a rozstřikem, tam se ti tohle nikdy nestane.
-> vhml 26.03.25 20:13:54: to je trochu prehnany, kdyz uz i skodovka na olej predepisuje 2 roky... a treba kratka niva ma od vymeny najeto asi 5km :), sice jsem s ni i neco vyprostoval a pretahoval, ale i tak
-> ajok 26.03.25 19:23:52: jednou za rok olej vymenit a neřešit
-> K1NYO 26.03.25 18:14:48: diky, ja uz byl rozhodnutej pro ten CST :) ale do rapida ho dam, uz kvuli te rozvodovce a ze je GL4+, ikdyz u spiraxu se pise taky dokonce o hypoidnich prevodech, mozna opravdu bude o neco lepsi, nez ten castrol, ale zkouset to nebudu... do felda prevodovky ho klidne dam a dobrej by byl urcite i do hlavni prevodovky u nivy, vlastne i do te pridavne
-> vhml 26.03.25 18:10:02: jo, koukam, ze mas budik, to ovce nema, ale cidlo nekde ma, protoze nalogovat to jde...
jeste jaky mot. olej do aut, ktera moc nejezdi? aby mel vysoke TBN? mogul prave mel... tady pisi vysoke TBN, ale je podezrele levny.
www.petrolio.cz/mannol-cl assic-10w-40-5l
-> vhml 26.03.25 18:10:02: jo, koukam, ze mas budik, to ovce nema, ale cidlo nekde ma, protoze nalogovat to jde...
jeste jaky mot. olej do aut, ktera moc nejezdi? aby mel vysoke TBN? mogul prave mel... tady pisi vysoke TBN, ale je podezrele levny.
www.petrolio.cz/mannol-cl assic-10w-40-5l
ahojte, pridam moju skusenost, skladal som si prevodovku na suche poloosy s SP 4.22 olej som daval Shell Spirax S4 G 75W-90 funguje super, radi sa krasne, tak isto ten olej davam do feldy a super :) aj cez zimu (pred tym neviem co som mal za olej, ale za studena skrtalo pri radeni)
-> ajok 26.03.25 17:45:49: jak u ovce nevim, sharan ho ma.
-> vhml 26.03.25 17:32:15: casto asi ne, ale obcas jo a ja mam rad nejakou rezervu - u 1.8T se hodi...
pockej, teplomer oleje? to si normalne na maxidotu nezobrazim, ne? to bych musel mit, ten maxi-k modul, ktery chci
pockej, teplomer oleje? to si normalne na maxidotu nezobrazim, ne? to bych musel mit, ten maxi-k modul, ktery chci
-> ajok 26.03.25 17:06:23: jak uz jsem psal několikrát. Poslednich 200t ze 450 mam najeto 5w50 divinol a nepozoruju nejakej problem. Pokavad to násilně nepretezujes tak nevidim duvod proc nepoužívat v klidu predepsanej 5w40. Teplomer oleje to má. Ja casto tahal platak a taky jsem ho tam lil kvuli sjednoceni s miatou a kupoval to po 20 litrech za lepsi cenu
-> vhml 26.03.25 15:29:09: jj, zklamal me tema kecama..
tjn, tak 0W50? to mobil 1 taky tusim dela... kdyz jsem dal do nivy VR1 Racing 10W60, tak jsem se lekl, ze je tak hustej v mrazu, schvalne jsem sel do BAZe mrknout na ME 15W40 a byl o dost tekutejsi a ME 10W40 jeste o neco tekutejsi, ale lada motor ten 10W60 v mrazech daval, AEE bych tim zase pohrbil :/ a u1.8T mam strach neco zkouset
-> Hanz1912: jen je maly problem, ze dnes uz nekoupis, to co je predepsane, protoze v zajmu "ekologie" jsou ty oleje uz jine... kor kdyz uz ani mogul dnes neexistuje
a taky vyrobce tenkrat nedoporucoval, to co je pro tu prevodovku nejlepsi, ale proste to, co bylo... kdybych daval PP80, tak bych na prevodovce v rapidu nikdy 600tis.km nenajel
Ted cumim, co budu davat do felda/favo /fabia prevodovek, tendle olej jsem naposled kupoval za 80,-kc/l :( www.autodilyandy.cz/provo zni-naplne/.../olej-pp-75w -lf-gyrol-1litr.html?hgtid =68cf... pokud je felda prevodovka OK, tak funguje vyborne...
tjn, tak 0W50? to mobil 1 taky tusim dela... kdyz jsem dal do nivy VR1 Racing 10W60, tak jsem se lekl, ze je tak hustej v mrazu, schvalne jsem sel do BAZe mrknout na ME 15W40 a byl o dost tekutejsi a ME 10W40 jeste o neco tekutejsi, ale lada motor ten 10W60 v mrazech daval, AEE bych tim zase pohrbil :/ a u1.8T mam strach neco zkouset
-> Hanz1912: jen je maly problem, ze dnes uz nekoupis, to co je predepsane, protoze v zajmu "ekologie" jsou ty oleje uz jine... kor kdyz uz ani mogul dnes neexistuje

Ted cumim, co budu davat do felda/favo /fabia prevodovek, tendle olej jsem naposled kupoval za 80,-kc/l :( www.autodilyandy.cz/provo zni-naplne/.../olej-pp-75w -lf-gyrol-1litr.html?hgtid =68cf... pokud je felda prevodovka OK, tak funguje vyborne...
-> Hanz1912 26.03.25 14:31:52: ono je řídký a řídký, jako voda je špatně ale když se potáhne jako med tak je to taky špatně 

-> ajok 26.03.25 14:32:06: jakože do provozu je hustý, na okruhy kde olej dostává nejvíc nažrat taky, ale na vrchy, kde je velmi krátkodobé zatížení to je v pohodě. Pán je vskutku zřejmě odborník.
Jinak minulý týden jsem měnil olej v Miatě jak v noci mrzlo a měl jsem kanystr hozenej venku a 5W-50 v -5 není teda žádnej etalon tekutosti, až jsem byl dost překvapenej :-)
Jinak minulý týden jsem měnil olej v Miatě jak v noci mrzlo a měl jsem kanystr hozenej venku a 5W-50 v -5 není teda žádnej etalon tekutosti, až jsem byl dost překvapenej :-)
-> MVM 26.03.25 07:31:59: tak to nevím v čem a že nevím vše, proto jsem založil toto téma, do té feldy jsi mi CSTtenkrat poradil Ty, mě jen nejde nárožím, proč ten Mlčoch doporučuje Shell spirax, když Castrol je dražší a předpokládám, že na něm ma vic... Jako do 1.8T už jsem byl rozhodnut pro mobil 1 5w50 a to mi rozmlouval a docela neodborné tvrdil přesně, ten olej je hustej jak tank a motor s ním bude trpět, ani na okruhy bych ti ho nedoporučil, jediné, že by jsi jezdil kopce, dávej ten Shell Helix ultra 5w40, ten je pro to nejlepší, ale pak jsem zjistil, že in ani neví, že 1.8T není TSicko
takže tak no :/.

-> Jarda/felda 26.03.25 13:49:30: to si nejsem jistý. Převodovka má stejně předepsané konstrukční vůle jako motor ne? A tužší olej to právě vymezuje. To samé že nemůžu nalít do 120 5W.. Ale samozřejmě ať si každý lije co chce. Já nebudu dávat nic jiného už. Je to olej který je předepsaný v knize. A nejezdím v - 20°C a méně. Takže mazání přes sezónu je dobré
"Castrol Syntrans Transaxle 75W-90" (starý názov) som do škodovky naposledy objednával pred 2 rokmi a bol to tento (aj obal súhlasí):
filtreaoleje.sk/detail-pr oduktu/castrol-syntrans-tr ansaxle-75w-90-1l-5416
Čiže názov aktuálne: Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90.
-> Bukaj 25.03.25 22:01:14: Tento by teda mal byť OK.
filtreaoleje.sk/detail-pr oduktu/castrol-syntrans-tr ansaxle-75w-90-1l-5416
Čiže názov aktuálne: Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90.
-> Bukaj 25.03.25 22:01:14: Tento by teda mal byť OK.
-> Hanz1912 26.03.25 12:59:14: řídký olej je právě dobře 
