
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
prohledat
124206 příspěvků (zobrazeno 110201 až 110250) od 06.12.2007 do 13.05.2025, založil/a iDawe
-> Petr105l: Nj jenze nam to topi i bez decky 

-> Syny 03.01.09 00:35:15: tolik k teorii.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
-> Syny: Voda do topení jde mimo termostat, ale uplně nezávislý to není. Vidím že jsem se pustil do věci kterou nedokážu zcela vysvětlit.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Ja tam mam decku jako dobovy doplnek sice je na eMko ale na ouzu to de taky 

-> Gryzly: Pockej, ale neni nahodou topeni nezavisly na termostatu?
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
-> Zdeněk.: ano, predavali sa aj decky na prieduchy v blatnikoch
-> Gryzly: Proc bude malo topit? Termostat zavreny - voda jde jen pres topeni a to samo motor uchladi.
-> Klubko_: -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): to jsem nevěděl, ale dečky přes ten průduch jsem tam taky u některých viděl

-> Syny: Když zakreju chlůadič tak přes něj nebude proudit vzduch a nebude chladit tím pádem se celá teplota v soustavě bude udrzovat na vyssi teplote. než bez dečky. Každý chladič má svůj určitý výkon udávaný ve watech. A ten výkon kolik toho dokáže uchladit je daný konstrukcí toho chladiče a rozdílem teplot mezi vzduchem a chlazenou vodou. Takže pokud ti klesne teplota vzduchu, musíš pro větší teplo snížit možnost chlazení chladiče.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
-> Zdeněk.: Nebola to decka, skor roletka z prednej strany chladica, ovladala sa tiahlom, ktore bolo pri vodicovej sedacke, myslim, ze to mali aj prve erky
-> venni: měly dečku na zadním blatníku jak je průduch nee
-> venni: tam je tovarne montovana decka a jak moc je vytazena ovladas tahlem pod sedadlem ridice
Od kdy má tisícovka a stovka dečku na chladiči,když maj chladič v zádu?Tam taky dávali dečky jo?
na ohen s deckami pred chladic!
at hori a nas hreji 


-> Klubko_: Starsie skodovky, litre a kila mali decku, lenze mali mechanicky pohananu vrtulu, decka obmedzovala prudenie vzduchu cez chladic, kedze sa to nedalo regulovat elektricky spinanou vrtulou
-> petr s: No ja stejne jedu pomalu v zime nez se to ohreje takze nehrozi, ze bych si z chladice udelal mrazak 

-> Klubko_: tak driv se tomu treba verilo, ale dle me je to uplna hovadina a spis bych veril tomu, ze kdyz se pojede dyl a autu se bude davat za usi, nebo pojedes do tahlyho kopce s vyssima otackama, tak to uvaris, protoze to proste nebude chladit... Takze je sice fain, ze buda auto topit strasne dobre, ale teplomer bude na 110°C...
-> Klubko_: Jenom proto že vodu dříve ohřeješ jinak to význam nemá
-> petr s: Jako proudem studenýho vzduchu?
-> Syny: Já to taky nechápu... chápu to třeba u Karos, aby to líp topilo ale tady ne... i když je fakt že poznám podle topení, kdy se mi otevře termotat, ale tomu dečka nezabrání...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aby to nenamrzlo
-> Syny: to je otazka hodna opravdu nejzasvedcenejsich. To samy mi rikal kamos mechanik. Kdyz to ale vezmes z druhe stranky, tak litry maj primo z vyroby decku ovladanou z interieru a starsi skodovky to pry taky mivaly (rikal tata), ale ty zas mely motor vepredu. A na modernich autech uz to taky nebyva.
-> Syny: Ja taky nevim co to ty lidi furt prikrejvaj 

Ja sem nikdy nepobral, proc se ta decka pred ty chladice dava... Vzdyt teplotu koriguje termostat ne? Takze tim,ze ucpu z casti chladic akorad udelam to, ze nebude otevrenej treba napul a chvili, ale trvale a celej... Zezacatku stejne to auto ma otevrenej jen okruh malej (bez chladice), takze ta doba po kterou to auto netopi je doba potrebna na ohrev nekolika litru vody co tam koluje a chladi se otevrenym topenim... Dle me ta decka a prikrajvani chladice je uplna blbost k nicemu. Nikdy sem to na aute nemel a nidky sem s topenim v zime nemel problem...
konečně sem si ve škodný nechal vyvařit podlahu , nechybělo moc a mohl mi spolujezdec pomahat do kopce nohama jako ve flinstounových

-> Kuladmin: ti rikam 15 minut to trápim v kopcech chladič zakryty a ledva 80°C a ked vyradim teplota padne o 15 - 20°C 

-> Klubko_: skoda-virt.cz/cz/.../9517
5-chladenie-4-valca
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kam ste sli??
-> Nwkt: uz sem tam
-> Nwkt: uz sem tam

-> Nwkt: Kam?
EDIT: Jo uz vidim
EDIT: Jo uz vidim

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesunem se vedle ne 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak jo je to ok, uz jsem na to prisel 

-> Surík: Jenze ja nemam stovku... tzn ze mam vic vistupu prave kvuli tomu sytici a tak
Kreslim...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: no jo vlastne, musi to prudit okolo termostatu, to mi nenapadlo
-> Surík: To by mohla bejt druhá varianta, připojit to na tu malou propojku mezi hadicema
-> Zaki: Ja se bojim ze z fava cumi na jinou stranu
Takhle... je potreba aby okolo termostatu proudila voda, abych nevyvaril
A pak timhle obtokem musi proudit + samozrejme topeni. Skloubit obtok s topenim me taky napadlo
Jdu si to nakreslit 




-> Matthes, záškodník z TechWebu: zapojiť ako mala 100 tuším k tým dvom hadiciam čo išli ku kúreniu od pumpy a termostatu tak na jedenej bolo tuším také T čko a tam pripojené
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co tak dat to do kurenia a pouzit domek z termostatu z fava?
-> Nwkt: poteče to přes termostat pryč ne? pumpa tlačí do sání mam takovej pocit
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to poteče přes sání do pumpy ne?
-> Tom.t: Calgon je nahovno, kdyz uz tak D5.
-> Nwkt: Obavam se ze by to neslo, ten obtok musi jit pred cerpadlo aby ta voda nekam tekla...
-> Nwkt: Obavam se ze by to neslo, ten obtok musi jit pred cerpadlo aby ta voda nekam tekla...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Co když bych to zapojil mezi domek termostatu a sání na 136
-> petr s: to proto že nepoužívají calgon
-> Zaki: Nekam pred cerpadlo to musi jit, poradne si to nakreslim... Musim este na LEKR jet kvuli sytici, mozna i sani vyhrejvat...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a kam to povedes?
-> petr s: no a písek se vezme odkud? vodní kámen budiž ale na druhou stranu to bude pak blbě chladit ale za když se to uloží v chladiči tak to nebude chladit vůbec
-> Klubko_:
Obtok aby se nezanasela 4. vlozka.... K cemu to je? Aby se nezanasela 4. vlozka
Problem je ze voda odchazi hlavou horem a tady dole voda neproudi, takhle se 4. vlozky lip chladi, nejhorsi je to u 130 



-> havlik: Vodní kámen a písek
-> Klubko_: a odkud se tam vezme bordel? z chladicí kapaliny

Matthes, záškodník z TechWebu 02.01.09 20:26:23 napsal: Obtok aby se nezanasela 4. vlozka.k cemu je to dobry? planujes mit v chlad. kapaline sajrajt? Kam se to ted pripoji? Pred termostat?
-> Tampajs: se nesmíš bát
ale nebuj když to bude mít blbou geometrii tak mu dam funglovku.
