
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
prohledat
124223 příspěvků (zobrazeno 103651 až 103700) od 06.12.2007 do 22.05.2025, založil/a iDawe
-> stika87: Co je to zač v levo dole pod palubkou?

-> Nwkt: zaklad ze vypinac funguje



-> Nwkt: Jo to už tu jednou bylo.




-> sep: tak mam polmo DCHD 

-> Nwkt: A kdyz k tomu este nekdo napise ze to namazal mazelinou tak Vencu odvezou...
-> stika87: Máš obráceně spínač světel, počkej až to uvidí Syny 

tak Voltmetr je na miste kde ma byt ;-) a dokence i sviti :)
-> Šemik : vysokosvítivky bych tam nedával, tyhle diody jsou pro indikaci dostatečné, jen koukni na tu změnu intenzity podsvícení, trimrem by jsi jí měl nastavit. Zkus to, ale tenhle archaický obvod moc neznám.
-> havlik: Nojo, moje chyba
Za tmy to vidět snad bude.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To taky 

-> Klubko_: :POLMO je licence Weberu DCD (pokud je druhá komora ovládaná mechanicky),případně DCHD (pokud je ovládaná podtlakem).
-> Nwkt: Venca nic delat nebude a pojede do servisu 

-> Šemik : Napětím na druhé nožce by měla jít měnit intenzita svitu LED, ne?
-> Šemik : Syny by měl určitě o tohle zájem 

-> Šemik : tak sis tam měl dát supersvítivky a ne tyhle sračky
Lambda, budu konecne vedet bohatost smesi
Akorát ty LEDky by měly svítit víc, můžu měřit jen za tmy

Podle mě je M7 úspora materiálu. M6 by byl poddimenzovanej a M8 je moc železa. stejně tak jako matičky na dvanáctku klíč.
-> Klubko_: Ale to není origo z fabriky 

-> Klubko_: taky nad nim uvažuju:o) ale prozatimni upgrade bude prekopanej totalně ze 130:o)resektive už je ale fakt nesmysl:)
-> Kaprof-echt Gottwald: hmm
jede to adekvatne ke zvucnemu jmenu 


-> Klubko_: je

-> Borin - Král tuzerů: nooo, ja si s novym karburatorem na vykon nemuzu ztezovat
Mam tam polmo (polski fiat 1500)-> petr s: udajne je to licencni weber, je to tak?

-> Syny: To je klasika. každou chvíli pro ně jezdím na vrakáč
-> Klubko_: Však jo je vyjímečná nízkým výkonem

-> Klubko_: Však jo je vyjímečná nízkým výkonem

-> Matthes, záškodník z TechWebu: co by to bylo za skodovkare, kdyby ho nenapadlo reseni, ze
ale mel sem fest nahnano, ze se to tahlo zlomilo nebo tak neco. 100km od gaarze, od COcka 
-> petr s: jak rika Matthes poterbuju dojet
-> Syny: dobra otazka
-> Borin - Král tuzerů: mohlo by treba vynikat vykonem


-> petr s: jak rika Matthes poterbuju dojet


-> Borin - Král tuzerů: mohlo by treba vynikat vykonem

-> Borin - Král tuzerů:
To jo a ja budu vyjimecne nasranej jestli ty srouby postracim :)



-> Syny: Alespoň v něčem to auto mělo bejt vyjímečný 

-> Klubko_: A napadlo nekoho proc tam soudruzi davali takovy skvosty a neprdli tam M8 ?
-> petr s: Jasan, ale lepci obyc sroub a dojet nez zadnej sroub 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale není na šroubu ta špička
Klubko_ 29.04.09 21:06:51 napsal: Kde sehnat M7? No prece na pantech dveri
este, ze je jich tam tolik
takze opraveno sroubem ze
dveri a doufam dojedu domu
Me hned napadly dvere, sem si rikal jesi by tohle nekdo udelal
Ale jo dobry napad :-)


dveri a doufam dojedu domu

Me hned napadly dvere, sem si rikal jesi by tohle nekdo udelal



Prvni dnesni zazitek: . Chci startovat, starter zase jako uz nekolikrat zaryte mlci.
Zacal sem zkoumat, co je se starterem. Merim napeti na spinacim dratu. Je tam. Postupne sem ho vymontoval a i kotvu rozdelal diky tomu, ze sem mel s sebou pajku. Na upadlej dratek jako drive to tentokrat nevypadalo. Tak sem meril odpor civky kotvy a odpor mezi vyvody nekonecne velky.
Tak sem zkusil i mezi vyvodama a plastem a na jeden proste prorazenej na kostru.
Tak sme parknuli auto tak, abych nastartoval z kopecka.
Druhy zazitek:
Pozdeji dnesniho odpoledne sem jel s mladou do centra nechat svazat jeji bakalarku. Jedem jedem, pohoda, ale najednou nejaky nepresnosti v razeni.
Este sme par krizovatek ujeli a najednou saltra kvedlala a rychlosti tam nepadaly.
Vysprtnul sem ju, at to dojede tramvajou a ja vyrazil na trojku tech rekl bych aspon 6 kilaku zpatky na koleje s tim neco udelat. Spojka dostala docela zabrat a moje leva noha taky, protoze intervaly na v ostrave krizovatkach chvili trvaj ze. Na parkacu u koleji sem se este tak blbe vytocil, ze sem musel zavolat kamosovi, aby me pomohl dostrkat auto do slusne pozice, protoze s jednou nohou na spojce a druhou vystrcenou z auta sem to v tom kopecku, co tam je neutlacil. Kdyz sem vlezl pod auto, abych zjistil co tomu je, tak nastesti jen chybel sroubek co drzi tahlo na tycce razeni, co leze ze spajzky. Hrabnu do prirucni zasoby spojovaciho materialu, najdu M6+maticku a du namontovat. Sroubek do diry zahucel, az me to prekvapilo. Ze by zavit v prdeli? Kdepak M7
Kde sehnat M7? No prece na pantech dveri
este, ze je jich tam tolik
takze opraveno sroubem ze dveri a doufam dojedu domu 



Druhy zazitek:
Pozdeji dnesniho odpoledne sem jel s mladou do centra nechat svazat jeji bakalarku. Jedem jedem, pohoda, ale najednou nejaky nepresnosti v razeni.






-> Šemik : a ja si myslel, ze je vevnitr jeste nejaka elektronika
no, zas o neco chytrejsi 


-> MOLSO: mam pocit ze uz tam ziadne nie su

-> Klubko_: Nema, vzdyt civka je jen navinuty drat
Muzes ji klidne otocit a bude to porad zapalovat.

-> havlik: ok, nehadam se. Ovsem kdyz sem se podruhy zamyselel, tak s tou houkackou sem to prepiskl, to je blbost. Zapalko-kontaktum je to jedno, ale co inducka? Ta snad ma polaritu ne?
-> Šemik : OK tak pohoda
Buzení alternátoru z Felicie se připojuje přes 2W žárovku na spínaný plus klíčkem. Nevím jak to má Octavia s dynamem, ale domnívám se, že tam ta kontrolka bude ještě nějak souviset s regulátorem.
Mám tím na mysli tedy to, že od kontrolní žárovky půjde jeden kabel na spínaný plus a druhý na fastonový vývod alternátoru
Mám tím na mysli tedy to, že od kontrolní žárovky půjde jeden kabel na spínaný plus a druhý na fastonový vývod alternátoru
-> Šemik : ok co myslíš tim předěšlat kabel od kontrolky nabíjení k alternátoru?
Pozor, startér je SÉRIOVÝ elektromotor, čili je naprosto jedno jaká polarita bude kde, směr točení rotoru bude stále stejný. Aby se u sériáku docílilo změny točení rotoru je nutno přepólovat budící vinutí vůči rotoru.
Houkačka se "přepólovat" nemusí, a zapalování už tuplem ne.
Prostě jen otočit akumulátor, předělat kabel od kontrolky nabíjení k alternátoru a přepólovat ventilátor kabiny. Pokud jsou ostřikovače elektrické, prohodit přívodní kabely k čerpadélku
Houkačka se "přepólovat" nemusí, a zapalování už tuplem ne.
Prostě jen otočit akumulátor, předělat kabel od kontrolky nabíjení k alternátoru a přepólovat ventilátor kabiny. Pokud jsou ostřikovače elektrické, prohodit přívodní kabely k čerpadélku
-> gabo000000: podochli od prezratosti ?
mne sa dnes prezrali kone

-> havlik: no tak když si seš tak jistej tak já ti budu věřit a předělám to
-> petr s: aha tak to já si právě řikal že nepoběží startér když to votočim tak sem se na to vysral..tak já to teda předělám

-> Klubko_: no tak si řikej co chceš:) a věř lidem co to zkoušeli
-> zidlik: aj bych rekl, ze musis otocit vsechny elektromotory, co tam sou, houkacku(mozna) a zapalko tedy hlavne inducku ne?
-> zidlik: Bude všechno fungovat bylo to kvůli dynamu
-> havlik: myslíš jo??co startér atd??to bude fungovat když se votočí baterka??
stačí otočit baterku a všechno bude fungovat taky
-> zidlik:
Co jen přehodit zbytek instalace na minus pól? Krom otočení baterky a možná přepojení kontrolky nabíjení není třeba nic dělat
Teda jestli jsou el. ostřikovače tak přepólovat motorek. Jo a vlastně ještě motorek větráku kabiny, na ten jsem prve zapoměl.
Co jen přehodit zbytek instalace na minus pól? Krom otočení baterky a možná přepojení kontrolky nabíjení není třeba nic dělat

-> zidlik: Tak zapoj jinak baterku a bude ti to fungovat